Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rrrick: LA - LA advies 4 w met 2 tienerdochters

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rrrick
Amerikafan

Reis rrrick: LA - LA advies 4 w met 2 tienerdochters

Bericht door rrrick »

OK, het komt nu toch gestaag dichterbij, dus zolangzamerhand echt maar eens met het plannen beginnen :)

Zoals het er nu naar uitziet gaan wij, 2 volwassenen + 2 tienerdochters van 14 en 16 een rondje West USA doen van 7 juli t/m 5 augustus, dus in totaal 29 dagen. Het is niet onze eerste keer USA (met de meiden 2 jaar terug Florida, vorig jaar weekje NY, mijn vrouw en ik al een paar jaar terug naar SF, ikzelf al een paar keer SF en Vegas, verder geen ervaring), maar wel de eerste "lange" rondreis door het Westen met ons vieren.

Mijn dochters zijn heel lief, flexibel en hebben een brede interesse, maar het zijn wel tienermeiden dus als ze moeten kiezen tussen de stad en de natuur, dan wordt het toch de stad :). Mijn vrouw en ik hebben daar op zich geen moeite mee, want ook wij kunnen ons prima vermaken in de stad, zeker als dat San Francisco is. De balans zal dus lichtelijk doorslaan naar de stad. Toch gaan we zeker ook om natuurschoon te zien en uitzichten mee te krijgen, maar er is daar zo ontzettend veel, dat ik het heel erg lastig vind om een keuze te maken. Wat je noemt een luxeprobleem ;).

Onderstaand mijn basisschema:

donderdag 8 juli 2010 los angeles
vrijdag 9 juli 2010 los angeles
zaterdag 10 juli 2010 ?
zondag 11 juli 2010 ?
maandag 12 juli 2010 ?
dinsdag 13 juli 2010 ?
woensdag 14 juli 2010 ?
donderdag 15 juli 2010 ?
vrijdag 16 juli 2010 Las Vegas
zaterdag 17 juli 2010 Las Vegas
zondag 18 juli 2010 Las Vegas
maandag 19 juli 2010 ?
dinsdag 20 juli 2010 ?
woensdag 21 juli 2010 ?
donderdag 22 juli 2010 ?
vrijdag 23 juli 2010 ?
zaterdag 24 juli 2010 ?
zondag 25 juli 2010 ?
maandag 26 juli 2010 San Francisco
dinsdag 27 juli 2010 San Francisco
woensdag 28 juli 2010 San Francisco
donderdag 29 juli 2010 San Francisco
vrijdag 30 juli 2010 San Francisco
zaterdag 31 juli 2010 ?
zondag 1 augustus 2010 ?
maandag 2 augustus 2010 ?
dinsdag 3 augustus 2010 los angeles
woensdag 4 augustus 2010 los angeles
donderdag 5 augustus 2010 los angeles

Inderdaad, nog veel gaten. Ik heb daar wel een grof idee voor, maar ik dacht, ik gooi het maar eens in de groep.

De periode tussen LA en Las Vegas ligt voor de hand om richting Grand Canyon te gaan, maar hoe, wat, waar, en hoelang?
De periode tussen Las Vegas en SF ligt voor de hand om richting Yosemite te gaan, maar hoe, wat, waar, hoelang?
Van SF naar LA heel relaxed via de kustroute, maar hoe wat, waar?

Zion National klinkt heel aantrekkelijk, maar als we dat doen, in het eerste stuk naar Vegas, of daarna?
Death Valley, Kings Canyon, Sierra National?
Santa Cruz, Monterey, Carmel?

We gaan met de auto, niet met een camper. Hoewel we uiteindelijk 'city people' zijn, kunnen we echt behoorlijk wat aan, afstanden maken is geen probleem, overnachten in een hut of tent ook niet, ook niet voor de meiden. Wat ik echter niet wil is jagen om alles maar te zien. Ik blijf liever langer in één park voor wandelen, hiken, genieten van de sfeer en het uitzicht etc. dan te proberen 2 parken op 1 dag te doen. Liever via een mooie route er wat langer over doen, dan als een speer over de highway. Onze vakantie gaat ook door in de auto :)

Dus, als iemand zich geroepen voelt om de gaten in te vullen met suggesties, heel graag. Dank!
1250
Amerika-expert

Re: LA - LA 4 weken met 2 tienerdochters, advies gevraagd

Bericht door 1250 »

Wil je graag San Diego zien of niet...? San Diego is een leuke stad met een hele goede sfeer en mooi weer.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Een wilde poging. Ik heb enkel Las Vegas 2 dagen naar achter geschoven op Zion en Bryce in te plannen
Persoonlijk zou ik iets minder lang in de steden blijven en wat meer natuur inplannen (Monument Valley? Moab?) met de gegeven tijd.

donderdag 8 juli 2010 los angeles
vrijdag 9 juli 2010 los angeles
zaterdag 10 juli 2010 LA - Sedona
zondag 11 juli 2010 Sedona - Grand Canyon
maandag 12 juli 2010 Grand Canyon
dinsdag 13 juli 2010 Grand Canyon - Page
woensdag 14 juli 2010 Page -Bryce Canyon
donderdag 15 juli 2010 Bryce - Zion NP
vrijdag 16 juli 2010 Zion
zaterdag 17 juli 2010 Zion - Las Vegas
zondag 18 juli 2010 Las Vegas
maandag 19 juli 2010 Las Vegas
dinsdag 20 juli 2010 Las Vegas - Death Valley
woensdag 21 juli 2010 Death Valley - Lee Vining (mono lake)
donderdag 22 juli 2010 Lee Vining - Yosemite
vrijdag 23 juli 2010 Yosemite
zaterdag 24 juli 2010 Yosemite
zondag 25 juli 2010 Yosemite
maandag 26 juli 2010 San Francisco
dinsdag 27 juli 2010 San Francisco
woensdag 28 juli 2010 San Francisco
donderdag 29 juli 2010 San Francisco
vrijdag 30 juli 2010 San Francisco
zaterdag 31 juli 2010 San Francisco - Monterey
zondag 1 augustus 2010 Monterey - Santa Barbara of omstreken
maandag 2 augustus 2010 Santa Barbara - LA
dinsdag 3 augustus 2010 los angeles
woensdag 4 augustus 2010 los angeles
donderdag 5 augustus 2010 los angeles

Veel planplezier

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bart heeft al een prachtige opzet genaakt, daar hoef je eigenlijk niets aan te veranderen. Ik vind die tijd in SF wel lang, je zou eigenlijk ook makkelijk Moab in de route op kunnen nemen, of zelfs Yellowstone. Kijk eens in ons 2008-verslag voor tips, wij kennen het probleem van de tienerdochters. Maar wij gaan voor de natuur als we naar het westen gaan, met slechts wat kleine concessies aan de dochters.
Als pretparken een must is kun je in LA nog wat meer tijd nemen. Een studiotour lijk me zeker een aanrade (bijvoorbeeld warner Bros). Of trek een dag uit voor Universal Studios.

Marianne
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Alvast dank voor de reacties! Inderdaad vrij lang in San Francisco, maar dat is bewust. Wij vinden dat een geweldige stad, vandaar.

Pretparken gaan we dan weer niet doen, dat ligt achter ons. MOAB klinkt wel weer goed...
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Je kan eens naar ons reisverslag kijken van 2006( http://www.westusa2006.web-log.nl - je moet dan op Categorieen klikken dan zie je het schema), daar hebben wij het rondje ook gedaan, achteraf gezien hadden wij toen wel een extra dagje San Francisco gewild, dat gaan we dit jaar inhalen, maar 5 dagen vind ik ook wel lang voor SF. Wij wilden in principe ook geen pretparken, hebben toch Universal studio's gedaan en dat vonden behalve onze kids, wij ook geweldig, vorig jaar zijn we in Florida geweest ook heel leuk maar in LA vonden wij het leuker, vooral het treintje langs de sets.
Dude
Moderator

Re: Reis rrrick: LA - LA advies 4 w met 2 tienerdochters

Bericht door Dude »

Omdat je toch overweegt om Moab aan te doen heb ik even een nieuwe route inéén gestoken.
Met naar mijn (bescheiden) mening toch nog voldoende tijd in de steden en ook voldoende natuur.

08 juli 2010 : los angeles
09 juli 2010 : los angeles - Sedona
10 juli 2010 : Sedona - Grand Canyon
11 juli 2010 : Grand Canyon
12 juli 2010 : Grand Canyon - Page
13 juli 2010 : Page -Monument Valley
14 juli 2010 : Monument Valley - Moab
15 juli 2010 : Moab
16 juli 2010 : Moab
17 juli 2010 : Moab - Torrey
18 juli 2010 : Torrey - Bryce
19 juli 2010 : Bryce - Zion
20 juli 2010 : Zion NP
21 juli 2010 : Zion NP- Las Vegas
22 juli 2010 : Las Vegas
23 juli 2010 : Las Vegas
24 juli 2010 : Las Vegas - Death Valley
25 juli 2010 : Death Valley - Yosemite (lee vining)
26 juli 2010 : Yosemite (via Tioga Pass)
27 juli 2010 : Yosemite
28 juli 2010 : Yosemite - San Francisco
29 juli 2010 : San Francisco
30 juli 2010 : San Francisco
31 juli 2010 : San Francisco
01 augustus 2010 : San Francisco - Monterey
02 augustus 2010 : Monterey - Santa Barbara
03 augustus 2010 : Santa Barbara - LA
04 augustus 2010 : los angeles
05 augustus 2010 : los angeles

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zijn de tickets al geboekt? Anders is het namelijk handiger om te starten in Phoenix. Ik zou niet ook nog de richting van Moab op gaan als je echt zo lang in San Francisco en Las Vegas wilt blijven. Dit zou een mooie route kunnen zijn, waarbij je niet in het weekend in Las Vegas bent. De hotelprijzen liggen in het weekend hoger.:

8-7: Aankomst Phoenix
9-7: Phoenix - Sedona
10-7: Sedona - Prescott - Grand Canyon
11-7: Grand Canyon
12-7: Grand Canyon - Monument Valley
13-7: Monument Valley - Page
14-7: Page
15-7: Page - Bryce Canyon
16-7: Bryce Canyon - Zion
17-7: Zion
18-7: Zion - Las Vegas
19-7: Las Vegas
20-7: Las Vegas
21-7: Las Vegas
22-7: Las Vegas - Death Valley
23-7: Death Valley - Lee Vining
24-7: Lee Vining - Yosemite
25-7: Yosemite
26-7: Yosemite - San Francisco
27-7: San Francisco
28-7: San Francisco
29-7: San Francisco
30-7: San Francisco
31-7: San Francisco - Monterey
1-8: Monterey - Pismo Beach
2-8: Pismo Beach - Los Angeles
3-8: Los Angeles
4-8: Los Angeles
5-8: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Nee, de tickets zijn nog niet geboekt. Tot nu toe retour LA gekozen omdat dat vanaf Amsterdam de voordeligste optie leek te zijn, maar zie nu inderdaad dat heen op phoenix en terug vanaf LA zelfs nog iets goedkoper is. Daar ga ik dus ook eens serieus over nadenken. Dank!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou als ik jullie was ook serieus overwegen om San Diego mee te nemen in de route. Het is echt een hele leuke stad voor een (kort) bezoek. Er zijn mooie stranden, een gezellig centrum met leuke winkels, ook is er vlak buiten de stad een grote outlett-shoppingmall, er is een heeeele mooie dierentuin (leuk voor een paar uurtjes) en er is een boardwalk aan het strand, in het' centrum', waar heel veel jongeren zijn.

Het is niet mijn favoriete stad van California maar het is zeker leuk om naar toe te gaan!

Ik ben onlangs bijna een week in San Francisco geweest en ik moet eerlijk zeggen; dat is teveel. SF-stad (dus niet de hele bay-area want deze is huge!) is vrij klein en anders dan NY of LA heeft de stad niet zoooveel bezienswaardigheden. Wij sliepen bij vrienden en daarom was 5 dagen goed te doen. We gingen 's avonds met hen uit eten of kookten samen en we konden ook af en toe een paar uurtjes in hun huis 'rondhangen'. Maar als toerist, verblijvende in een hotel, vind ik 5 dagen echt wat veel.
Wat leuke tips, ook voor de meiden;
- Bezoek the upper-haight, dit is de wijk waar in de sixties de hippie-revolutie plaats vond. Nog steeds is er volop een hippie-sfeer met gekke vintage-winkeltjes en leuke lunchrooms. -
- Een ritje naar de top van Twin-Peaks, dit is een hele hoge heuvel midden in de stad vanaf waar je een waanzinnig uitzicht hebt.
- Wil je een dagje de stad uit> Rijd dan over de brug naar het uitzichtpunt om SF vanaf de andere kant te bewonderen en ga dan door naar Sausalito, een heel schattig vissersdorpje. Je kunt dit trouwens ook fietsend doen.
- Wil je winkelen voor minder geld? Op Market Street vind je 'Ross, Dress For Less' (hoek 4th en Market) en Marshall's (hoek 5th en Market), dit zijn beiden winkels waar designers hun kleding/schoenen en veel meer van vorig seizoen voor veel minder verkopen. Je vind er niet alleen kleding maar bijv. ook koffers. Ik kocht er bv een koffer van het merk JanSport voor nog geen $50,-.
- Beklim in de wijk North Beach de Telegraph Hill met, wederom, een fantastisch uitzicht over de stad. Ook leuk om 's avonds te doen nadat je in 1 van de geweldige Italiaanse restaurants hebt gegeten.
- Een wandeling door de wijk The Castro, homowijk. Je ziet er soms wat extreme uitingen maar verder is het een rustige, kleine wijk met een aantal hele leuke lunchgelegenheden.
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

San Diego klinkt ook aantrekkelijk; het is alleen weer een verlenging van de route, en zoals gezegd we willen geen 'hit and run' trip dus zou ik er weer minstens twee dagen voor willen uittrekken, wat weer ten koste van andere dingen gaat. Maar je aanbeveling is genoteerd. Dank!

En wat betreft San Francisco, geen zorgen. We kennen het, het gaat me er daar niet zo om wat er allemaal te doen is, maar om de sfeer. SF is tot nog toe de meest relaxte stad in de VS waar ik ooit geweest ben, dus daar gaan we vooral van genieten. Rondlopen, in het Golden Gate park hangen, fietsje huren etc. Ik heb ooit de Critical Mass daar mee gefietst, lijkt me geweldig om nog een keer te doen.
En mochten we ons echt gaan vervelen, dan zijn we ook zo weer de stad uit voor wat uitstapjes.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

rrrick schreef:San Diego klinkt ook aantrekkelijk; het is alleen weer een verlenging van de route, en zoals gezegd we willen geen 'hit and run' trip dus zou ik er weer minstens twee dagen voor willen uittrekken, wat weer ten koste van andere dingen gaat. Maar je aanbeveling is genoteerd. Dank!
Dat is zeker waar maar dan zou ik persoonlijk een dag minder naar SF en LA gaan (tenzij je in LA alle parken wilt zien) en die in SD doorbrengen. Een bijzonder gezellig centrum (Lantern district), mooie stranden, nog even de mogelijkheid om Mexico in te kijken. (Tijuana is een bijzonder gevaarlijke stad dus ik zou het bij kijken houden, is al schokkend genoeg.)

En als het tickettechnisch goedkoper is rijd je in 6 uur terug naar Phoenix (net als vanuit LA overigens). De route vanuit SD naar PHX is imo wel mooier dan LA -- PHX.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

(Tijuana is een bijzonder gevaarlijke stad dus ik zou het bij kijken houden, is al schokkend genoeg.)
Buitenom het feit dat het door de daar heersende drugsoorlog erg gevaarlijk is in die omgeving nodigde het nieuws van deze week niet echt uit om daar een bezoek te brengen.
Door het noodweer van afgelopen week is het in de stad een enorme puinhoop door o.a. modderstromen zijn er honderden mensen dakloos geworden en gezien het toch al niet riante inkomen daar denk ik dat het wel eens heel lang kan duren voordat de sporen van dat noodweer uitgewist zijn.
De route vanuit SD naar PHX is imo wel mooier dan LA -- PHX.
Zeker weten de I-8 is heel wat mooier dan de I-10 op te rijden en je kan onderweg nog even shoppen in El Centro.
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Allereerst: wat héérlijk 4 weken!!

Vorig jaar 3 weken geweest met 3 tienerzonen (13,14 en 17) en kan je een opsomming geven van wat zij voor geen goud hadden willen missen:

Las Vegas!
Universal Studios + Universal City LA
Monument Valley
San Fransisco
fietsen over Golden Gate SF en met boot terug
fietsen van Santa Monica naar Venice Beach
zonsondergang Grand Canyon
Zion NP (lopen van de Gateway to the Narrows)
verschillende watervallen onderweg... meeste langs hwy 21

misschien heb je er wat aan!
veel plezier met het uitstippelen van jullie route

Marjolein
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer