Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Typisch Amerikaanse gerechten (en aangeleerde smaken)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Typisch Amerikaanse gerechten (en aangeleerde smaken)

Bericht door vana »

Laatst was er een programma van Oprah op t.v. en daarin bezocht ze de Texas State Fair.
Niet te geloven wat er allemaal gefrituurd werd daar. :shock:

Ze verkochten o.a.
Fried Peaches and Cream
Fried Guacamole
Fried Peanut Butter, Jelly and Banana
Fried grilled Cheese
Fried Coke

En als toppunt:
Fried Butter !!!

Is dat Fried Food typisch Texaans of wordt dat alleen op die State Fair verkocht?

Marjon
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het is volgens mij meer "Southern" dan puur Texaans, maar op zo'n State Fair (of andere markt-achtige dingen) zul je al snel de wat meer ongebruikelijke dingen tegen komen.

Ook hier in Colorado heb ik op markten al wat meer gefrituurd spul gezien wat je normaal niet snel ergens anders zult vinden. Een "Fried Mars Bar" zul je anders dan op zulke markten niet zo snel tegen komen...

Overigens is "Fried Ice Cream" ook erg lekker... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, het is meer Zuidelijk. En Texas hoort traditioneel niet echt bij "The South", maar qua eten zijn er wel wat overeenkomsten. En het is inderdaad wel zo dat op Fairs veel van dat soort dingen worden gefrituurd, maar het is vooral ook wel een beetje voor de grap, het is niet zo dat de genoemde dingen nou dagelijkse kost zijn. Al zie ik "fried pickles" hier wel steeds vaker op menu's staan als snack. :roll: :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die boiled peanuts heb ik vorig jaar in South Carolina voor het eerst gegeten. Ik was de enige van ons vieren, die ze ueberhaupt weg kon krijgen, maar na een stuk of tien stonden ze me opeens enorm tegen. Daarentegen vind ik de heel grote Virginia peanutsde lekkerste pinda's, die ik ooit heb gegeten! Vooral de wasabi of cajun smaak, mmmm!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bandido schreef:"fried pickles"
Best lekker! Die kregen we bij de Rocky Mountain Oysters... go figure... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik vind weinig Amerikaanse dingen echt vies... Ja rootbeer vind ook ik niet lekker :wink:.
Voor de rest vind ik het eigenlijk allemaal lekker, behalve het hele hele machtige, dat vind ik meestal te eentonig.

En ik ben gek op zoete Spare Ribs. :oops: Maar het aller lekkerste vind ik toch wel een goede Steak!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat ik lekker vind is Cheese fries. Dat kennen ze hier in Nederland ook niet.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Een paar dingen die ik in de US gegeten heb en die volgens mij typisch Amerikaans zijn:
Corn on the cob
Pulled porc met bbq sauce (o-ver-heer-lijk!!)

Verder nog een speciale vermelding voor de State Fair in Minnesota waar je heel, héél veel kunt eten: corn dog, cheese curds (vond ik heel lekker), je kon ook een gedroogd zoutig stuk vlees kopen, hetgeen mij absoluut niet kon bekoren.
(grappig trouwens om te zien hoe ze alles daar op een stick doen :lol: )
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Dikkie schreef: Ik zie mensen hier veel opmerken over sweet potato fries. Kan iemand aangeven of dat het in Amerika hetzelfde is als Teloh? Want op Teloh ben ik wel erg gek vooral gecombineerd met bakkeljauw en madamme jeanette-sambal. Ik ben het alleen niet tegengekomen in Amerika. Hoewel ik vermoed dat ze dat in het zuiden wel hebben daar.
Mocht het nu hetzelfde hebben weet ik wat in ieder geval op mijn lijstje staat de volgende keer :D
Is geen teloh...helaas.......dat soort gerechten zijn moelijk te vinden, is weer meer Hindoestaans/Javaans-achtig. Ik heb wel in Palm Bay een eettentje gevonden die roti verkoopt.
Het zijn oorspronkelijk Hindoestaanse mensen die op Trinidad zijn beland, lijkt erg op Surinaams/hindoestaans eten...... heerlijk.

Bizarre foods...hier een leuke show of Foodnetwork, heeft het al over chtilins gehad en de eetcultuur op Trinidad.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

gooss schreef:Verder nog een speciale vermelding voor de State Fair in Minnesota waar je heel, héél veel kunt eten: corn dog
Corn dogs krijg je overal, hoor... Zelfs in de diepvries in de supermarkt... :wink:
gooss schreef:je kon ook een gedroogd zoutig stuk vlees kopen
Bedoel je soms "jerky"?

Als je echt goede "jerky" hebt, dan is dat best wel lekker; verkrijgbaar in diverse smaken (Natural, Hickory Smoked, BBQ, enz.) en van verschillende soorten vlees gemaakt (beef, reindeer, elk, buffalo, enz.).
wiepster schreef:Bizarre foods
Inderdaad een erg leuke show - die Andrew Zimmern heeft al dingen in zijn mond gestopt waar ik dus echt nooit aan zou beginnen... :lol:

Onze website | Mijn blog
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Wat de corn dogs betreft, die zul je inderdaad wel overal kunnen kopen, maar een corn dog on a stick...die vind je alleen in Minnesota! :lol:
Heb eens op google gekeken, en het vlees dat ik bedoel is inderdaad 'jerky', bedankt!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

gooss schreef:Wat de corn dogs betreft, die zul je inderdaad wel overal kunnen kopen, maar een corn dog on a stick...die vind je alleen in Minnesota! :lol:
Nee hoor... Je kunt ze ook in de diepvries op een stokje krijgen. En niet alleen in de diepvries: het is overal gebruikelijk om ze op een stokje te krijgen (niet alleen in Minnesota)... het is juist ongebruikelijk om ze niet op een stokje te krijgen. :wink:

Kijk bijvoorbeeld maar eens op Wikipedia bij corn dog, daar staat dit: "Almost all corn dogs are served on wooden sticks, though some early versions were stickless." :wink:

Onze website | Mijn blog
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dit is echt een slecht topic voor me om door te lezen, heb nu trek in corndogs en fried oreos.
gooss
Amerika-ontdekker

Bericht door gooss »

Dento schreef:
gooss schreef:Wat de corn dogs betreft, die zul je inderdaad wel overal kunnen kopen, maar een corn dog on a stick...die vind je alleen in Minnesota! :lol:
Nee hoor... Je kunt ze ook in de diepvries op een stokje krijgen. En niet alleen in de diepvries: het is overal gebruikelijk om ze op een stokje te krijgen (niet alleen in Minnesota)... het is juist ongebruikelijk om ze niet op een stokje te krijgen. :wink:

Kijk bijvoorbeeld maar eens op Wikipedia bij corn dog, daar staat dit: "Almost all corn dogs are served on wooden sticks, though some early versions were stickless." :wink:
Verdorie zeg...en ik die dacht dat alles wat je op de Minnesota State Fair op een stick gereserveerd krijgt, nergens anders op een stick te verkrijgen is, niet dus :(
Het moge duidelijk zijn, ik ben dus nog geen Amerika-kenner, een reden te meer om volgende zomer terug te gaan! :D :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

gooss schreef:Verdorie zeg...en ik die dacht dat alles wat je op de Minnesota State Fair op een stick gereserveerd krijgt, nergens anders op een stick te verkrijgen is, niet dus :(
Het spijt me dat ik je moest teleurstellen... :wink:

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het verbaasd me dat niemand banana nut bread noemt; een van mijn favorieten in de afdeling zoet. Verder vind ik sommige van die restaurant "specialties" wel lekker, zoals de honey bread die je bij Outback Restaurant krijgt of de komkommer in het zuur bij Ted's Montana Grill.

Toen ik nog klein was, was ik helemaal verslaafd aan Hawaiian Punch, maar daar ben ik echt overheen gegroeid: veel te zoet.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Laatst was ik met een vriendin op reis en had dorst. Zij had nog wel wat Ocean Spray cran-raspberry drinks. Nou die leste mijn dorst absoluut niet, het leek wel puur suiker drinken! Ik keek op het etiket en er zat maar liefst 42 gram suiker in dat kleine flesje!!! Jakkes!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

waar ik een hekel aan heb? rootbeer,grits, boiled peanuts, fried twinkies, pickels (nl augurken vind ik wel lekker) sweet potatoes, turnip en collard greens en pumpkin en pean pie mag je van mij ook houden. zag laatst een reclame voor gefrituurde augurken, lijkt mij ook helemaal niets!
rijocaer
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De pickles, die ik wel lekker vind, zijn mini komkommertjes, groot, heel zuur en heel lekker. Ik weet niet meer, hoe Nederlandse augurken smaken, maar gekoelde dill pickles vind ik ook lekker. Ik bedacht me nog een gerecht, dat ik al jaren niet heb gegeten, maar waar we ons, toen we hier pas waren, over verbaasden: potato skins! Vooral die van TGIFriday's, yum! Verder vind ik stuffed jalapenos ook erg lekker, om nog verder te gaan over gefrituurd eten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik koop in de supermarkt duitse augurken. Die smaken zoals de nederlandse.
Voor mensen die turkey niet lekker vinden.
Ik gooi zo'n beest op de roker. Pan appelsap eronder, Roken op kersenhout en hickory (uurtje of 10), beest goed kruiden en injecteren met marinade. Wat nou geen flavor? It bursts with flavor :lol:
dat kan je totaal niet vergelijken met een turkey uit de oven.

Op de roker kan je ook jerky maken alhoewel ik dat nog nooit geprobeerd heb. Ben wel gek op jerky alhoewel je kaken op den duur zeer doen van het kauwen :lol:

Mijn vader is gek op steak hier omdat de kwaliteit hier zoveel beter is. Ook loopt het rundvlees hier in zijn originele verpakking gewoon buiten rond in de wei.
Zelf ben ik gek op kikkerbillen en slakken.
ribbetjes ook zo lekker. Koken in bier en dan afgrillen en op het eind bbq saus erop.
In de zomer cornfest. kakelverse corn vers van het land, gekookt, dipped in butter en een beetje zout en peper.

ik mis wel de geijkte nederlandse dingen :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer