Deze kaart is wat uitgebreider dan die uit Marjan haar bericht:
http://www.synnatschke.de/bisti/map.html
Wat de zuidtour betreft: wanneer je eerst naar de bruine hoodoos gaat (zoeken naar een makkelijke opgang), dan heb je vanaf de zuidrim een aardig overzicht over de omgeving en kom je uiteindelijk ook bij Cracked Eggs (zonder eerst weer af te dalen naar de wash). In de wash zijn soms ook nog mooie formaties te vinden.
Ideaal voor sunset vond ik de bonustour aan de westkant van de parkeerplaats. Dan hoef je niet zo'n eind in het donker terug te lopen naar de auto. Wees er na sunset van bewust dat je (waarschijnlijk) nog terug moet naar Farmington. De 371 kan op sommige plekken trouwens wel wat onderhoud gebruiken.
Voor de noordtour is een andere toerit en parkeerplaats, waar een bord staat dat er GEEN toegang is tot Bisti Wilderness (dat klopt ook, want je kunt de parkeerplaats van de zuidtour vanaf hier niet bereiken... Wel de noordtour). De hoodoos aan de zuidrand van de wash bij de noordtour vond ik minder moeilijk te vinden.
Bij ah-shi-sle-pah kan ik aanraden om de badlands en hoodoos in het zuidwest-deel te zien.
GPS met een topgrafisch kaartje is erg handig om de bewuste plekken snel te vinden en ook voor de (snelste) route terug naar de auto.
Last but not least: zorg voor voldoende water en bescherming tegen de zon (vooral in de zomer).
Johan