Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tolweg Key Largo
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Tolweg Key Largo
Onze planning is om van Fort Myers naar Key Largo te rijden.
Nu zagen we op Google Maps dat er een stuk tolweg is. Hoe werkt dat in de praktijk? Cash betalen?
Nu zagen we op Google Maps dat er een stuk tolweg is. Hoe werkt dat in de praktijk? Cash betalen?
Re: Tolweg Key Largo
Cash (contant) in het bakje bij de slagboom of bij een "change" huisje,alwaar je gewoon kunt betalen en je wisselgeld krijgt.
- jmvdc
- Amerikakenner
Iemand een idee van de prijs?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is een beetje afhankelijk van het traject dat je aflegt. Afgelopen maart betaalden wij soms $ 0,50 maar ook wel eens $ 1,75. Zorg dat je altijd een voorraadje quarters in je auto hebt liggen. We hebben ook meegemaakt dat er niemand in de 'toll-booth' zat en dan moet je de quarters in een bak werpen.
Roland
Roland
- jmvdc
- Amerikakenner
Bedankt voor de info. Heb net gezien dat we nog een tolweg hebben van Tampa naar St Petersburg.
We zijn deze tolwegen niet gewoon na onze reizen van het zuid- en noordwesten.
We zijn deze tolwegen niet gewoon na onze reizen van het zuid- en noordwesten.
Florida zit er vol mee. Vaak zijn er alternatieve routes, die niets kosten en iets minder "snel" gaan. Je ziet dan wel wat meer van de omgeving.
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Is er eigenlijk een website waarop al die toltarieven in Florida vermeld staan? Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar. Op Google kon ik niks vinden.
Hier kan je meer informatie vinden. Vaak zit er trouwens een speciale sticker op een huurauto, daarmee kan je dan zo doorrijden. Er zitten echter wel administratie-kosten aan verbonden, wat verrekent word via je creditcard bij aflevering.
Ik ben al 5 x in florida geweest en ik heb daar nog nooit tolwegen gezien.
ina
ina
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik ben er al een keer of 10 geweest, en ik heb er echt veel gezien
! Meestal laat ik TomTom er lekker omheen (of andere weg) rijden 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Waarom wil je überhaupt via de gedeeltelijke tolweg (I 75) (Naples Miami) rijden en pak je niet de wat zuidelijker gelegen US 41? In de eerste plaats een veel mooiere route die dwars door het Big Cypress Preserve loopt, je halverwege nog het Visitor Center kunt bezoeken en evt. de Tamiami Trail. In de tweede plaats is deze route 20 mijl korter en qua zuivere reistijd slechts 10 min langer rijden. In de derde plaats mijd je de erge verkeersdrukte om Miami heen.
M.a.w. ik zie het voordeel van de tolweg niet zo. Mocht je dat toch willen doen dan kom je met wat muntgeld (quarters) al een heel eind en anders je creditcard. E.e.a. werkt hetzelfde als op de Europese tolwegen en is een fluitje van een cent.
Marjan
M.a.w. ik zie het voordeel van de tolweg niet zo. Mocht je dat toch willen doen dan kom je met wat muntgeld (quarters) al een heel eind en anders je creditcard. E.e.a. werkt hetzelfde als op de Europese tolwegen en is een fluitje van een cent.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Maar ze zijn er toch echt, hier staat een lijstje.dustybyou schreef:Ik ben al 5 x in florida geweest en ik heb daar nog nooit tolwegen gezien.
ina
- jmvdc
- Amerikakenner
Goed idee om de alternatieve route te nemen. Gaan het zeker bekijken, het komt niet op een uurtje meer of minder.
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
Ben er 1x geweest en werd gek van die tolwegen van dan weer 50 cent, dan weer 1 dollar, dan weer twee enz. Kwam pas achteraf tot ontdekking dat we ook gewoon hadden kunnen doorrijden omdat we een "doorrij-kaartje" van de verhuurder achter de voorruit hadden. Gelukkig ging het betalen over het algemeen makkelijk en vlot. Alleen de eerste keer niet, s..t in welke tas zit het losse geld, en hoe ziet zo'n kwart-dollar stuk er ook al weer uit
Later leg je gewoon een voorraadje naast je in de asbak.

Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Tolwegen zijn er zat in Florida. Vooral rondom Orlando.
En, nu komt er een verhaaltje, let goed op dat je die niet mist....
Want dat is mij dus gebeurt. De vrouw van het verhuur bedrijf vertelde nog, wil je het abonnement voor de sticker achter de voorruit activeren. Kostte $25,-. Nou waren wij maar 3 dagen in Orlando en vond dat wat veel, want de tol kost daar echt niet zo veel. Dus ik zeg nee hoor. Ja zegt die mevrouw, dan moet je wel opletten hoor, want ze hebben het onlangs veranderd. Ik nog, ja ja ja. Ik ben denk ik al 5 keer in Orlando geweest en nooit een probleem gehad.
Maar...... het 1e tolpoortje door gegaan, netjes betaald en natuurlijk heftig beppend rijden we over de snelweg. Weet even niet meer het wegnummer, maar de weg vanaf het vliegveld. En ineens zie ik het, je moest van de weg af, dus echt een afslag nemen, om contant te betalen. En ik reed op de driebaansweg voor de mensen met een fastpass. En die was niet geactiveerd. Even had ik nog ijdele hoop dat dat hele activeer verhaal een verkooppraatje was. Maar twee weken na thuiskomst lag er een rekening van het verhuur bedrijf van $25,- boete en $0,25 voor de tolprijs. Grrrrrrr.
Dus.... moraal van het verhaal, ga er niet van uit dat de sticker op je voorruit werkt als je er niet speciaal voor betaald hebt. Je moet echt apart betalen en dat staat niet altijd even duidelijk aangegeven. Soms moet je een snelweg af om bij de contante betaalpoortjes te komen, waar je overigens gewoon met je creditcard kan betalen
En, nu komt er een verhaaltje, let goed op dat je die niet mist....
Want dat is mij dus gebeurt. De vrouw van het verhuur bedrijf vertelde nog, wil je het abonnement voor de sticker achter de voorruit activeren. Kostte $25,-. Nou waren wij maar 3 dagen in Orlando en vond dat wat veel, want de tol kost daar echt niet zo veel. Dus ik zeg nee hoor. Ja zegt die mevrouw, dan moet je wel opletten hoor, want ze hebben het onlangs veranderd. Ik nog, ja ja ja. Ik ben denk ik al 5 keer in Orlando geweest en nooit een probleem gehad.
Maar...... het 1e tolpoortje door gegaan, netjes betaald en natuurlijk heftig beppend rijden we over de snelweg. Weet even niet meer het wegnummer, maar de weg vanaf het vliegveld. En ineens zie ik het, je moest van de weg af, dus echt een afslag nemen, om contant te betalen. En ik reed op de driebaansweg voor de mensen met een fastpass. En die was niet geactiveerd. Even had ik nog ijdele hoop dat dat hele activeer verhaal een verkooppraatje was. Maar twee weken na thuiskomst lag er een rekening van het verhuur bedrijf van $25,- boete en $0,25 voor de tolprijs. Grrrrrrr.
Dus.... moraal van het verhaal, ga er niet van uit dat de sticker op je voorruit werkt als je er niet speciaal voor betaald hebt. Je moet echt apart betalen en dat staat niet altijd even duidelijk aangegeven. Soms moet je een snelweg af om bij de contante betaalpoortjes te komen, waar je overigens gewoon met je creditcard kan betalen

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Van de snelweg af om apart te betalen als je geen sunpass/e-pass hebt? Ik ben 3x in Florida geweest maar dat heb ik nou weer nooit meegemaakt.
het enige wat ik weet is dat je altijd Sunpass/E-Pass lanes hebt (altijd linkerbanen) en exact coins en change provided poortjes... het enige is geloof ik op de turnpike dat ik m'n bedenkingen had als je er eerder af wilde, dat dat misschien via sunpass/e-pass moest... maar ik moest er pas bij het einde toch af
Ik neem trouwens ook nooit die dingen, zoveel tolwegen rijd ik ook weer niet, dus ik betaal wel cash als ik er over moet.
het enige wat ik weet is dat je altijd Sunpass/E-Pass lanes hebt (altijd linkerbanen) en exact coins en change provided poortjes... het enige is geloof ik op de turnpike dat ik m'n bedenkingen had als je er eerder af wilde, dat dat misschien via sunpass/e-pass moest... maar ik moest er pas bij het einde toch af

Ik neem trouwens ook nooit die dingen, zoveel tolwegen rijd ik ook weer niet, dus ik betaal wel cash als ik er over moet.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
volgens mij is deze tolweg zeer gemakkelijk te omzeilen door een net wat andere route te pakken over het water: 1 van de 2 bruggen tussen tampa en st.petersburg is geen tolweg (de bovenste geloof ik) dus die tolweg daar kun je zo omzeilenBedankt voor de info. Heb net gezien dat we nog een tolweg hebben van Tampa naar St Petersburg.
-
- Amerika-expert
jmvdc, net al hekkie zegt: de Tamiami Trail/Rt. 41 nemen. Veel leukere route, zeker regelmatig stoppen want er ligt/staat van allerlei wildleven naast het kanaal en naar de Shark Valley Visitor Center ($10 om Everglades in te komen) gaan en daar even rondlopen. Neem wat eten en drinken mee, want veel is er langs de weg niet te krijgen. Fantastische route, en geen tol. Maar neem de Rt. 75 vanuit Ft. Myers en dan de afslag naar Rt. 951 (afslag 101?) naar de Rt. 41 (vlak voor de tol) want Rt. 41 door Naples vind ik verschrikkelijk saai met het ene rode stoplicht na het andere.
- jmvdc
- Amerikakenner
Tol-vrije-route is gepland, bedankt voor jullie tips!
Everglades gaan we sowieso langs op de heen weg en de dag erna terug omdat we op Key Largo logeren.
Everglades gaan we sowieso langs op de heen weg en de dag erna terug omdat we op Key Largo logeren.
Pas nog op die tolweg geweest. Kostte niet veel, maar zorg dat je wat 50 cent munten op voorraad hebt.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL