Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Macaroni & cheese

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Macaroni & cheese

Bericht door Doockles »

Liz schreef:Tja, da's nou net het probleem, doockles :wink:

Kijk, de recepten van J&W en Clint....dáár heb ik wat aan.
Ja, sorry, zoals ik al zei: als je het recept wil zoek ik het vanavond op in een kookboek :-). Op mijn werk heb ik die dingen niet echt bij de hand. En ik moet wel bekennen dat ik voor het maken van een kaassaus niet echt de hoeveelheden van een recept volg :lol: .
Maar ik maak het dus ook ongeveer klaar zoals Clint en steek het in de oven zoals J&W (maar dan wel zonder de ketchup achteraf).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Clint schreef:Ik vind Pepsi nergens lekkerder dan Coca Cola :P
Ik ook niet...

Ik drink hier alleen maar Coke Zero als het even kan omdat ik de Diet Coke net wat minder lekker vind, terwijl ik in Nederland juist de Coca Cola Light dronk omdat de Zero er minder lekker was... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bralo20 schreef:Coca-Cola en vooral de overige producten van de Coca-Cola groep hebben het probleem dat deze dranken te sterk aangepast worden aan het land waarin ze verkocht worden...
Coca-Cola zelf is overal ter wereld hetzelfde, de receptuur wordt nergens aangepast. Dat is zo vastgelegd in de statuten van het bedrijf. Wat wel verschilt is de soort zoetstof: in de VS wordt "High Fructose Corn Syrup" gebruikt en in de meeste andere landen gewone suiker. In Amerika is veel kritiek op de inname van HFCS omdat je er dikker van wordt dan van gewone suiker en om die reden kun je in veel Amerikaanse supermarkten "Mexicaanse Coca-Cola" kopen, die is wel met suiker geproduceerd.

De overige produkten, zoals Fanta en Sprite worden wel aan de smaak van andere landen aangepast.
"Keep Georgia On Your Mind"
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Afbeelding

Dit is mijn favoriete macaroni & cheese. :lol: En nog met ham ook. :lol:
Nee, zonder gekheid. Zelfgemaakt blijft het lekkerst. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik krijg het zelf niet zo lekker als een uit een pakje dus ik ben blij dat ze gewoon Kraft verkopen bij onze AH.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Dento schreef: Ik drink hier alleen maar Coke Zero als het even kan omdat ik de Diet Coke net wat minder lekker vind, terwijl ik in Nederland juist de Coca Cola Light dronk omdat de Zero er minder lekker was... :lol:
Wel eens Diet Coke met Splenda geprobeerd? Niet overal te koop maar hier wel oa. bij de Walmart. Geen idee of het in flessen komt, ik koop altijd blikken. Zit in de standaard grijze Diet Coke verpakking met een beetje geel op de doos. Dat vind ik de lekkerste diet Coke.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

MMmm Juul, noemen ze dat niet Indische maccaroni? ;)
Hieronder is hoe ik het maak met Rigatta maccaroni (eieren, hamblokjes, geraspte kaas, nootmuskaat en veel maggi)...
Mijn moeder maakte het met fijngesneden rauwe ham of rookvlees (beleg). Lekker met ketchup of zoete chilisaus!

Afbeelding
Sandy
J&W
Amerikafan

Bericht door J&W »

Is het dus toch echt iets Indisch?? Grappig he, terwijl het totaal niet op een Indisch gerecht lijkt.
Het is zo'n simpel gerecht, maar ik ben er dol op.
Claire
Amerikafan

Bericht door Claire »

Clint schreef:@J&W: Veel homemade Amerikaanse Mac&Cheese gaat ook in de oven

Waar je in Nederland vooral tegenaan gaat lopen zijn de kazen. Die Amerikaanse kazen zijn hier gewoon niet verkrijgbaar. De meest standaard Mac&Cheese kan je heel makkelijk maken:

- Kook macaroni
- Smelt ongeveer 2 eetlepels boter
- Roer hier ongeveer 2 eetlepels bloem doorheen tot het een plakkerig papje wordt
(standaard roux)
- Voeg hier steeds een scheutje melk aan toe en roer het 'glad'. Doe dit tot je ongeveer de wenselijke dikte van de saus hebt bereikt (de kaas maakt de saus weer dikker, dus eigenlijk moet de saus op dit punt nog iets dunner zijn, maar je kan achteraf ook nog meer melk toevoegen).
(je hebt nu een basis bechamel saus)
- Voeg een assortiment aan (geraspte) kaas er doorheen en laat deze al roerende smelten. Als de saus erg dik wordt, roer er nog wat melk doorheen.
- Macaroni in de saus en klaar.

In de VS eet ik ook meestal Kraft Mac&Cheese en soms Velveeta (is ook van Kraft, maar toch heel anders). Jess' oma maakt met kerst altijd zelf een baked Mac&Cheese die erg lekker is!

@ Liz: bij americangoodies.nl bezorgen ze de Kraft Mac&Cheese thuis :)
Zo doe ik het ongeveer ook alleen met veel grotere hoeveelheden :D Onderstaande is bij ons altijd ruim genoeg voor 4 personen
Het is hier traditie met een huis vol vrienden superbowl te kijken en ondertussen mac N cheese te eten (jep s'nachts dus 8) )
6 eetlepels boter en 6 eetlepels bloem
Ik maak tegelijktijd een liter melk warm en giet die bij de roux (pan van het vuur) pan weer op het vuur en dan blijven kloppen totdat het meel/melkmengels net van de bolle kant van de lepel loopt.
dan doe ik de kaas erbij (meestal 6oo gram verdeeld 200 gram Cheddar/ 200 gram oude cheddar/ 200 gruyere) blijven roeren. OP smaak brengen met mosterd/ketchup/paprikapoeder en peper.
Macaroni bij de kaas doen en dit mengel in een grote ovenschaal gieten
sprenkel gerapste kaas en een theelepel paprikapoeder erover.
Ongeveer 20 tot 25 minuten in de oven op 200 graden.
Het is klaar als de kaas bubbelt.

eet smakelijk!
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dento schreef:Er is maar één echte Mac & Cheese... :mrgreen:

Afbeelding
Helemaal mee eens, gewoon uit een pakje.

Eventueel wel wat Afbeelding toevoegen
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dento schreef:Er is maar één echte Mac & Cheese... :mrgreen:

Afbeelding

Die verkopen ze bij de Vomar ook. Het lijkt me zo vies!

Marjon
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

vana schreef:Die verkopen ze bij de Vomar ook. Het lijkt me zo vies!

Marjon
Er zijn een aantal merken die een verpakking hebben die er sprekend op lijkt. Kraft is echter de enige echte en de lekkerste !

Als je niet van Macaroni met Kaas houd is het inderdaad zeer vies ! :D
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij de Vomar verkopen ze het merk Kraft. Ik heb het toevallig net van de week in mijn handen gehad omdat jullie het er hier over hadden.

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer