Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Locatie hotel LA: Venice Beach, Santa Monica of Hollywood?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nova25
Amerika-ontdekker

Locatie hotel LA: Venice Beach, Santa Monica of Hollywood?

Bericht door Nova25 »

Hallo allemaal,

2 tot 5 mei overnachten wij in Los Angeles. We komen 2 mei al redelijk vroeg aan in LA (12.55 uur) en we willen deze dag gebruiken om een beetje bij te komen van de vlucht. De volgende dag is het de bedoeling om een Grand Tour of LA te gaan maken waarbij we een hele dag veel hoogtepunten van LA gaan zien. 4 mei willen we graag naar de Universal Studios. De laatste dag zullen we naar Pismo Beach rijden. Nu komen we er qua hotel niet helemaal uit. We vinden het heerlijk om vlakbij het strand te zitten, maar de locatie moet ook goed zijn t.o.v. de dingen die we in LA willen gaan doen. We vinden het ook belangrijk om ergens te zitten waar 's avonds nog wel te beleven is (terrasjes, restaurantjes etc.), maar we je wel veilig op straat kan lopen.

We zitten te twijfelen tussen deze hotels:
- Hollywood Orchid Suites- Hollwyood
- Venice On The Beach Hotel- Venice beach
- Howard Johnson Inn & Suites- Reseda
- Sea Shore Motel- Santa Monica

Welk hotel raden julle aan?

Groetjes
Nova25
Amerika-ontdekker

Re: Locatie hotel LA: Venice Beach, Santa Monica of Hollywood?

Bericht door Nova25 »

Iemand?
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Ik vond Santa Monica erg leuk. Daar heb je zelfs terrasjes (en die zijn zeldzaam in Amerika!)

Ik heb geen ervaring met de genoemde hotels.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Bloem82
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloem82 »

Wij zaten ook in Santa Monica en vonden het daar erg leuk!
Hier ook geen ervaring met de hotels.
2009 Chicago - San Francisco http://wilcoamanda.reismee.nl
2010 Minneapolis - Miami http://wilcoamanda2010.reismee.nl
Afbeelding
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Bedankt voor jullie reactie!
In welk hotel zaten jullie dan in Santa Monica? Kan ik eens kijken of het eventueel ook iets voor ons is.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hoi,

Je kan ook 2 verschillende hotels boeken, 1 in Santa Monica of Venice en 1 meer in het "centrum".
Heb ook geen ervaring met de door jou genoemde hotels.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Wij zaten in het Best Western, en wel in deze: http://www.bestwesterncalifornia.com/ho ... ta-monica/

Dit hotel is niet aan het strand, maar wel een prima hotel (in mijn reisverslag staat zelfs dat het een mooie kamer was).

Je kan in Santa Monica zowat op het strand parkeren, dus da's best handig.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
ellen1977
Amerikafan

Bericht door ellen1977 »

Wij zaten in Orchid Suites Hollywood. Geweldig hotel met prachtige appartementen en fantastische locatie. Als er nog een volgende keer komt (en die komt er!) gaan we daar weer naar toe. Een absolute aanrader!
Er zitten overigens geen terrasjes, maar wel leuke restaurantjes. Het is direct achter Hollywood Boulevard, veel mensen, veel winkeltjes, lekker gegeten bij Mel's Diner. Ik zou het wel weten :lol:
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

@ellen1977: ik lees hier op het forum veel positieve reacties over dit hotel. Het lijkt me ook een prima hotel met een hele goede locatie. Het belangrijkste vind ik dat er 's avonds ook wat te doen is. Overdag ben je toch bijna niet in het hotel. Ben wel benieuwd hoe lang het vanaf de Orchid Suites rijden is naar Santa Monica? Is het te doen om er 's avond heen te rijden en de pier op te lopen?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Beste Nova,

Je kunt natuurlijk in Hollywood een hotel nemen en met de auto naar Venice of Santa Monica gaan (en andersom). In theorie doe je daar een half uur over, maar het is op die route altijd wel ergens wat drukker. Rond de spits kan het echt super druk zijn dus dat kun je beter vermijden.

Allebei de plekken hebben zijn charme dus als ik jullie was zou ik het verdelen. Overnacht bv eerst in Hollywood (en verken vanaf daar Hollywood, Griffith Park, winkelcentrum The Grove, eventueel de wijken Downtown en Los Feliz) en verhuis dan richting het strand.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Venice Beach. Niet alleen maar vanwege het strand (mooi/ruim en met een gezellige wandelboulevard) maar ook vanwege de wijk. Het is echt een klein stadje met schattige straatjes en idem huisjes in pastellerige 'zee-kleuren'. De straat Abbot Kinney Blvd is hartstikke leuk om te shoppen en er zitten een paar super leuke restaurants (Gjelina, met een fantastisch Italiaans menu). Ik vind Santa Monica iets afstandelijker. Je hebt daar de 3rd street promenade waar je kunt winkelen maar daar vind je echt alleen de mainstream winkels die je overal tegen komt. Venice is wat dat betreft veel aparter. Wil niet zeggen dat SM niet gezellig is hoor! Ook daar vind je hele leuke eetgelegenheden.

Ik zou zeggen; verdeel het en ervaar 'the best of both' :wink:

Wat betreft een overnachting in Hollywood; ik zou je adviseren om in West-Hollywood te overnachten. Dit gedeelte is wat 'netter' en misschien ook 'veiliger' dan Hollywood zelf. Hollywood Blvd is best een beetje shabby en je ziet er veel zwervers en leegstaande panden. De meeste mensen vinden, wanneer ze dat zien, LA heel erg tegenvallen. West-Hollywood daarentegen is wat meer upscale. Je vindt er veel goede hotels, clubs, restaurants en winkels.
Wij hebben afgelopen oktober overnacht in het Andaz Hotel op Sunset Boulevard, echt helemaal Top!!! Ook de locatie was geweldig. We boekten dit hotel via Priceline en daarom betaalden we veel minder. Verblijf je in West-Hollywood; ga dan shoppen op Melrose Ave (vergeet niet te lunchen @ Urth Cafe!!), 's avonds dineren op Sunset Blvd, maak een ritje door de Hills en bezoek The Gettyy Center (museum).
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

ellen1977 schreef:Wij zaten in Orchid Suites Hollywood. Geweldig hotel met prachtige appartementen en fantastische locatie. Als er nog een volgende keer komt (en die komt er!) gaan we daar weer naar toe. Een absolute aanrader!
Er zitten overigens geen terrasjes, maar wel leuke restaurantjes. Het is direct achter Hollywood Boulevard, veel mensen, veel winkeltjes, lekker gegeten bij Mel's Diner. Ik zou het wel weten :lol:
Klinkt leuk! Ik ben ook opzoek naar een hotel in LA. Mijn ervaring met de Hollywood Blvd is dat er in het donker toch een rare sfeer hing. Heel anders dan door de dag. Maar ja, dat is alweer 10 jaar geleden. Is dat nog steeds zo?

Aan het strand logeren lijkt me ook wel leuk want het strand van LA is prachtig!
BobDylan
Amerika-ontdekker

Bericht door BobDylan »

Wij zaten 2 dagen in de Holiday Inn at the Pier (Santa Monica). Een prima hotel op steenworpafstand van de pier (die toen wij er waren overigens vrij koud en winderig was en 's avonds was er niks te beleven). Parkeren is vrij prijzig bij de Holiday Inn zelf ($25), dat losten wij op door de auto een eindje verderop in een 24u parkeergarage te stallen ($7 ofzo). Het hotel is normaal gesproken nogal duur, maar via Hotwire en de bekende hulppagina's daarvoor was het eenvoudig om dit hotel goedkoop te boeken (verschilde elke dag van 80 tot 120 dollar, wij hadden hem uiteindelijk voor 80 :D ).

De winkelstraat van Santa Monica is best aardig, met een paar leuke restaurants/bars voor 's avonds, maar Venice Beach vonden wij veel en veel gezelliger. Daar loopt echt heel apart volk 's avonds, muzikanten en ook een hoop vage ghetto-types en zwervers, maar toch was het gewoon een relaxte sfeer. Er trad toen wij er waren zelfs een geweldige Doors cover band op.

Wij hebben erg gezocht naar een betaalbaar hotel aan het strand, maar achteraf hadden we eigenlijk net zo goed een paar kilometer van het strand kunnen zitten, omdat we uiteindelijk maar een uurtje op de pier zelf geweest zijn, en ook niet aan het strand gelegen hebben vanwege ons drukke programma overdag. En in L.A. doe je toch alles met de auto. De afstand tussen Venice Beach en Santa Monica is toch net te ver om te lopen. Wat me wel heel leuk lijkt is een hele dag aan het strand doorbrengen en dan fietsen huren om de hele omgeving te verkennen, van de beachhouses bij Santa Monica tot de Venice Beach Canals. Hadden wij helaas te weinig tijd voor ingepland.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Venice vond ik ook heel gezellig en apart. Ook echt Amerikaans, zoiets heb je hier gewoon niet. En inderdaad, fietsen huren is daar leuk! Ik vond Santa Monica Venice trouwens best lopend te doen. Kon wel wat beweging gebruiken na al die weken auto rijden :) Snap die Amerikanen soms ook echt niet. Zo was ik een keer in een stadje/dorpje, ging ik met mijn vader een stukje wandelen. Zijn er 2 keer mensen gestopt met de vraag of we autopech had, waarom zouden we anders lopen ;)

Ik ga het Holiday Inn ook eens bekijken. Heb ook wat hotels in Downtown op het oog. Ik vind dat in LA altijd zo lastig, omdat ik wel veilig wil zitten en sommige buurten nogal creepy zijn.
Laatst gewijzigd door markro op 28 jan 2010, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

'RiverCola': jouw Venice Beach verhaal spreekt me wel aan, zeker voor onze laatste nacht na drie weken door Californië te hebben getrokken. Heb je nog tips voor aardige accommodaties daar ??

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als ik jullie was zou ik dan eens gaan zoeken op Homeaway.com. Daar kun je vakantiehuisjes huren. Ik heb er ook een aantal keren rondgesnuffeld voor huizen in Venice. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze; http://www.homeaway.com/vacation-rental/p245460 , of deze; http://www.homeaway.com/vacation-rental/p139763 , of deze; http://www.homeaway.com/vacation-rental/p242803
(die laatste kost $150,- per nacht en je krijgt er 2 fietsen bij!!!).

Ik heb nooit in Venice een huisje gehuurd maar wel in een andere buurt (North -Hollywood) en ik vond dat ontzettend leuk. Echt veel leuker dan in een hotel verblijven. Je krijgt echt een beetje het gevoel dat je er woont :wink: Tuintje, zelf boodschappen halen, 's avonds even internetten en nog buiten zitten met een drankje.....zalig!

EDIT: let wel op, bij de meeste huisjes hebben ze een 2-night minimum en vaak ook nog een cleaning fee. Deze valt meestal wel mee mits je er natuurlijk wat langer bent.
Ik heb in Venice nooit in een hotel geslapen maar let wel op: als je daar naar een hotel gaat zoeken, neem dan geen hotel dat in de Marina Del Rey ligt. Dit is best dichtbij Venice maar de omgeving is niet bepaald aantrekkelijk. Het is wat grootschaliger, killer, licht vlakbij LAX en je kunt niet echt lopen naar Venice...daar is het net te ver voor.
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Bedankt weer voor alle tips! Hoewel het de keuze alleen maar moeilijker op heeft gemaakt :wink:.
Ik vind prettig om in LA 3 nachten in hetzelfde hotel te slapen. Tijdens de rondreis slapen we vaak maar 1 nacht in een hotel en een keer wat langer ergens blijven vind ik niet verkeerd. Vandaar dat ik ook wel belangrijk vind om in een leuk hotel te slapen met een goede locatie.
@Rivercola: ik lees regelmatig dat Venice Beach 's avonds niet zo veilig zou zijn?
- We willen graag een georganiseerde tour door LA gaan maken. Is een georganiseerde tour leuk om in een korte tijd de hoogtepunten van LA te zien?
- De Orchid Suites liggen qua locatie prima voor de Universal Studio's: hoe zit dat met Santa Moncia en Venice Beach?
- Heb je verder nog tips wat we echt moeten zien en doen in LA?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nova, ik zou zelf niet voor een georganiseerde tour kiezen. LA is heel makkelijk te berijden met de auto en ook parkeren is over het algemeen nergens een probleem (en ook niet zo duur).
Ik zelf heb LA in het algemeen nog nooit als onveilig ervaren. De meeste buurten zijn gewoon heel prettig. Slechts voor Downtown zou ik het advies geven om er 's avonds niet op straat te wandelen.

Waar liggen jullie interessen? Dan kan ik wat gerichter tips geven. Als je het leuk vind kan ik voor jullie ook een soort -3-dagen plan maken!

Als je naar Universal Studio's wilt maakt het eigenlijk nauwelijks uit waar je verblijft, okey...vanuit Venice of Santa Monica ben je iets langer onderweg maar het park gaat geloof ik pas om 10:00 uur open. Universal ligt heel makkelijk vlak langs de Hollywood Freeway. Wanneer je in Venice of Santa Monica verblijft rij je noordelijk over de San Diego Freeway (405) en neem je de afslag naar de Ventura Freeway (101) en dan de Hollywood Freeway (170) south. Deze reis duurt 30 minuten (tot een uur als het druk is op de weg).
Ik zou als ik jullie was de keuze van verblijf niet laten afhangen van de locatie van Universal maar simpelweg waar je het het leukst lijkt om te verblijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in 2008 in LA op 3 verschillende plaatsen overnacht, maar dat kwam omdat we halverwege ons verblijf naar Disneyland gingen, en dan is een overnachting in Anaheim toch wel fijn.
Voor Universal vonden wij Orchid Suites geweldig omdat we toen met de metro konden. Maar Universal is ook goed te doen vanuit Santa Monica.
Wij hebben voirg jaar in Marina del Rey gezeten, vlak bij Venice Beach. Het hotel (HIE) was heel prettig, met gratis parkeren. We zaten niet heel dicht bij het strand, maar met de fiets (die je in het hotel kunt huren) ben je er zo. Zie ook ons reisverslag.
We waren ook heel snel op het vliegveld vanuit ons hotel.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Marianne, bedankt voor de hotel tip. Ik had bijna Inn at Venice Beach geboekt (voor heel wat dollars meer), maar nu ga ik weer heel erg twijfelen.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

@Rivercola: een soort -3-dagen planning zou super zijn :D ! Ik ben een echte filmfreak, dus in LA ligt daar vooral mijn interesse. Verder vinden we strand, winkeltjes bekijken en naar leuke restaurants en terrasjes gaan leuk. We willen graag een goede eerste indruk van LA krijgen (de echte Amerikaanse sfeer proeven).
Wat we i.i.g. graag zouden willen zien in is (het/de):

- Hollywood Sign
- Hollywood Walk of Fame
- Kodak Theatre
- Walk of Fame
- Beverly Hills
- Bel Air
- Mullholland Drive
- Rodeo Drive
- Marina Del Rey
- Venice Beach
- Santa Monica Pier
- Bel Air
- Sunset Strip
- Malibu
- Universal Studio's

Ik heb geen idee of dit allemaal haalbaar is in 3 dagen en of bovengenoemde dingen ook echt de moeite waard zijn om te bekijken. We komen op een zondag 2 mei om 12.55 uur aan op LAX en moeten daarna de auto ophalen en naar het hotel rijden. Woensdag 5 mei rijden we dan naar Pismo Beach. We eindigen onze rondreis met een paar dagen San Diego en vandaar uit is het plan om naar Laguna Beach en Newport beach te rijden.
Venice Beach, Santa Monica en West- Hollywood lijken me allemaal wel leuk om te overnachten, dus ben er nog steeds niet helemaal uit welke hotel het wordt :wink:. Ik heb moeite met kiezen, omdat LA me gewoon een hele leuk stad lijkt (ondanks dat ik van veel mensen hoor dat de stad tegenvalt).
Alvast bedankt voor je hulp!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer