Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Locatie hotel LA: Venice Beach, Santa Monica of Hollywood?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Locatie hotel LA: Venice Beach, Santa Monica of Hollywood?

Bericht door RiverCola »

Okey...eens even kijken. Een eerste opzet;

Dag 1; auto ophalen, bagage achterin en rijd gelijk maar door naar Hollywood Boulevard. Parkeer je auto en ga lekker aan de wandel! Lopen via Walk of Fame naar het Kodak Theater. Je kunt hier een beetje winkelen en vanaf hier gelijk een foto maken van het Hollywood Sign. Waarschijnlijk zullen jullie flink honger hebben dus neem even een hapje in de foot court van de mall. Rij daarna naar je hotel (in Hollywood?) om even op adem te komen. 's Avonds kunnen jullie misschien lekker uit eten in de buurt. Op Sunset Boulevard vind je veel leuke restaurants. Ik heb goede ervaringen met Katana (http://katanarobata.com/katana/index.htm), een Japans restaurant met heerlijke vlees en vis van de houtskoolgrill, sushi en groentegerechten. De prijzen zijn niet echt hoog, het heeft een prachtig interieur met ook nog een groot buiten-terras. Misschien is het handig om, via het hotel, een reservering te maken.

Dag 2; Rijd 's ochtends een ritje richting het westen, via Beverly Hills en Bel Air (er valt hier niet erg veel te zien omdat alle huizen achter grote hekken liggen en erg lange oprijlanen hebben) en maak bijvoorbeeld even een stop bij de Playboy Mansion :wink: Daarna kun je door naar The Getty Centre (oprit 405 North, San Diego Freeway) en neem 1 van de eerste afslagen naar de Getty Center. Dit museum (gratis!) ligt bovenop een heuvel en geeft een fantastisch uitzicht over LA! Er is ook een mooie tuin en verder een gigantische kunstcollectie. Wij bezochten maar een klein deel, de 20ste eeuwse kunst. Het is echt de moeite waard, alleen al vanwege het uitzicht! Je kunt er vanaf 10.00 uur terecht een aangezien jullie die dag waarschijnlijk vroeg op zijn vanwege de jetlag haal je dat met gemak.
Na je bezoekje aan het museum ga je de snelweg weer op maar neem je 'm nu in zuidelijke richting en neem dan 1 van de afslagen richting Venice (Washington of venice Blvd). Rijd nu naar Abbot Kinney blvd en stop daar bij Abbot's Habit (http://www.abbotshabit.com/) voor een lekkere sandwich en een munt-shake (erg lekker, heb er al menig sandwich genuttigd :wink: ). Kijk om je heen! Leuke mensen!!
Na de lunch loop je, langs alle leuke winkeltjes, door naar het strand en maak je een lekkere wandeling over de boulevard. Alles wijst zich hier van zelf. Je zult gekke mensen zien op nog gekkere fietsjes, straatmuzikanten, t-shirt winkels met de gekste teksten, en ohja; Botox-on-the-beach (een 'dokterspraktijk').

Misschien kun je aan het begin van de avond even doorrijden naar Santa Monica om daar te gaan dineren (bijv in de buurt van 3rd street promenade) maar je kunt ook terugkeren naar Hollywood en daar ergens een hapje gaan eten.

Dag 3; Ga vandaag naar Warner Brothers (http://www2.warnerbros.com/vipstudiotour/) voor een vip-tour. Ik weet niet precies hoe lang de tours duren maar je wordt hier langs echte sets gereden. Ik heb goede verhalen van de forummers gehoord, zelf ben ik alleen in Universal geweest en vond daar niet zoveel aan. WB lijkt me leuker... Je kunt hier al vanaf 8;30 uur terecht dus wederom handig ivm de jetlag. Na je studiotour kun je eventueel even naar Downtown Los Angeles. Er zijn hier meerder plekken die interessant zijn. Op Grant Ave vindt je bv. The Walt Disney Concert Hall. Een bijzonder gebouw van de beroemde architect Frank Gehry. Ook vind je in deze buurt een aantal interessante oude gebouwen. MAAR; je gaf aan ook lekker te willen shoppen. Je zou dus ook Donwtown over kunnen slaan en door kunnen rijden naar outdoor winkelcentrum 'The Grove'. Dit winkelcentrum ligt midden in Beverly Hills, tussen Beverly Boulevard en W 3rd Street ter hoogte van S Fairfax Ave. Niet alleen vind je hier veel bekende winkels, het ligt ook op hetzelfde terrein als The Farmersmarket, een verzameling van eettentjes.
Een goede lunchtip voor vandaag; Urth Cafe (http://www.urthcaffe.com) op Melrose Avenue, tussen Robertson en La Cienega. Je bent nu ook vlakbij Rodeo Drive dus dit zou je, indien je nog tijd over hebt, nog kunnen bezoeken. Er is echt geen drol aan dat hele Rodeo Drive!!! Hahaha!!

Dag 4; je verlaat vandaag LA. Je zou nog tijd hebben voor iets in de stad want de rit naar Pismo Beach duurt 'maar' ruim 3 uur. Je zou 's ochtends nog een mooie route kunnen rijden richting Malibu, alvorens je LA verlaat. Je rijdt dan Santa Monica uit en een stuk langs de kust totdat je aan je rechter hand de Topanga Canyon Road ziet. Ga deze in. Je komt dan op een slingerende weg dwars door een groene canyon met aan beide zijden allemaal huisjes en hippie-achtige winkeltjes en lunchrooms. Rij deze weg helemaal uit en je komt vanzelf weer uit op de 101 Ventura Freeway richting Pismo Beach.
Vergeet deze dag niet om te stoppen In Santa Barbara! Het perfecte stadje voor een lunch in de gezellige hoofdstraat en een wandeling over de pier.

Ik hoop dat dit je wat lijkt!! :D
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

@Rivercola: dit lijkt mij zeker wel wat! Bedankt!!
Ik mis alleen Mulholland Drive in je planning? Heb van een aantal mensen gehoord dat movie star homes ook wel leuk zijn om te bekijken? Ik weet dus nog niet of we voor het hotel in Hollywood gaan. Ik neem aan dat deze planning voor zowel een hotel in Hollywood, Venice beach of Santa Monica prima kan?

Mijn vriend wil graag naar de Universal Studio's, dus de Warner Brothers tour gaan we waarschijnlijk niet doen. Ik heb geen idee hoe lang het leuk is in de Universal Studio's en of we daarna nog tijd hebben om bv. naar Downtown Los Angeles te gaan of the gaan shoppen?

Is alles goed te doen met de auto (qua parkeren, verkeer, etc.)? En wordt alles in LA goed aangegeven? We nemen wel een tomtom mee, maar misschien is het ook handig om een kaart van LA te kopen?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat je gewoon niet meer tijd hebt om Mulholland op te nemen in je planning. Bedenk je trouwens ook; huizen van sterren zul je niet zien. Net als in Bel Air en Beverly Hills liggen alle huizen achter grote muren, grote hekken en grote oprijlanen. Je ziet gewoonweg niets. Jammer om daar je tijd aan te besteden terwijl er zoveel leuks te doen is.

Wat Universal betreft; uit eigen ervaring zou ik zeggen dat je er toch wel minimaal 4 a 5 uur aan kwijt bent. Het park is niet groot en er zijn ook niet zo ontzettend veel attracties. Er wordt meestal geadviseerd om als eerste de studiotour te doen (deden wij ook). Je rijdt dan langs een aantal sets, sommige al heel oud en ook erg ouderwets (Jaws met plastic haai die uit het water komt) en er zijn ook een aantal spectaculaire bij (Jurassic Park bv, War of the World etc.). De studiotour vond ik wel leuk maar de rest van het park kon me niet echt bekoren. Vandaar dat ik adviseerde om Warner Brothers te doen. Van wat ik gehoord heb zijn de sets vaak actueler (Desperate Housewives bijvoorbeeld) mag je ook uit het treintje stappen en zelf rondlopen op de sets en duurt die tour maar iets van 2/3 uur. Kijk even op de website van winkelcentrum The Grove...wie weet zijn de winkels 's avonds wel open?

Deze planning is trouwens wel een beetje rondom verblijf in Hollywood gepland. Met name de eerste dag; als je vanaf het vliegveld naar Hollywood gaat en je moet daarna weer naar Santa Monica rijden voor je overnachting lijkt me dat wel een beetje vermoeiend. Mocht je toch aan de kust willen verblijven dan kun je de planning natuurlijk daarop aanpassen.

Een kaart van LA is wel een pré zodat je kunt zien hoe de stad in elkaar zit en waar de belangrijkste snelwegen lopen. Wellicht kun je de Lonely Planet van California kopen? Hierin staan, naast alle andere kaarten, ook een aantal kaarten van LA. Dat zou in principe voldoende moeten zijn, helemaal als je ook nog een tomtom bij je hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt aan te raden om een kaart bij je te hebben. Als je de Hallwag kaart nr 5 koopt (zijn bij de ANWB of bij de boekhandel te krijgen) heb je een groot deel van het zuidwesten, en de plattgronden van SF, LA etc. Het is allemaal goed aangegeven.
Warner Bros is een aanrader (zie ons 2006-verslag), maar de studiotour van Universal is ook geweldig. Voor de rest is Universal meer een pretpark hoewel je er ook allerlei shows hebt die voor filmliefhebbers interessant zijn. Wij hebben er een heel dag rondgebracht, mét FOL pas, dus weinig wachttijden.
Bij WB rij je in een karretje met 12 personen en een gids langs de verschillende studio's. Het hangt een beetje af van wat men graag wil zien, en of er gefilmd wordt hoe de precieze indeling is. Wij vonden ook de tours bij Paramount en Sony (zie ons 2008-verslag) erg leuk.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

'RiverCola'; al veel informatie gevonden in jouw tips voor Los Angeles. Wij hebben zelf (bijna) aan het einde van onze trip door Californië nog één dag gepland in 'west' Los Angeles. (Aan het begin zitten we ook twee dagen in/bij Los Angeles bij verre familie en ik weet niet wat zij op het programma hebben voor ons).

Misschien wil je eens kijken nar ons plan voor die dag:
We komen uit Santa Paula (waar we een B&B hebben gevonden in een bijna 100 jarig gebouw) en rijden dan naar het Getty Center
- welke weg zou jij aanbevelen: 101, 118 of de 126 ?? (in reistijd maakt het - op papier - niet veel uit)
Bekijken Getty Center, voornamelijk tuin en het uitzicht op Los Angeles
Via Sunset Boulevard naar Griffith park voor het Hollywood Sign
Walk of Fame, Kodak Theater
Winkelcentrum The Grove en/of Rodeo Drive
Naar hotel Holiday Inn Express Marina del Rey (dank je wel Marianne voor de tip)
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hmmm, Santa Paula heb ik nog nooit van gehoord en het ligt in een gebied waar ik nog nooit ben geweest. Klinkt trouwens wel leuk, die overnachting in de B&B! Er zijn inderdaad 3 mogelijke routes en daarvan is de route via de 101 het kortst. Een bijzondere rit is het echter niet dus misschien is de route via de 126 en de 5 het proberen waard. Ik heb met google maps even wat beelden bekeken; die 126 ziet er wel uit als een mooie route door bergachtig gebied.

Ik denk dat het handig is om vanaf The Getty naar Griffith Park te rijden via de snelweg (maps geeft aan; 405 north, 101 south, de 5 south en afslag Los Feliz Blvd), dit zou 29 minuten moeten duren. Dan kun je, wanneer je het park bezichtigd hebt (neem ook even een kijkje bij de Observatory) via Sunset Boulevard naar Hollywood rijden om het Kodak Theatre te bezoeken. Mocht je dit al gedaan hebben in je eerste dagen LA dan kun je natuurlijk gelijk door naar The Grove en the Farmersmarket.

Mocht je nog niet toegekomen zijn (tijdens jullie eerste dagen in LA) aan een bezoek aan Venice dan zou ik je aanraden om Griffith Park te skippen en de middag lekker door te brengen in Venice Beach.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Dank je wel, daar kan ik wel een leuk dagje van maken !!

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Na al die super LA tips hierboven wil ik ook wel even "mijn la plan" op het forum gooien.

Ook wij hebben immers maar 1 dag...
Bewust want we willen vooral tijd besteden in de national parks, maar ja, natuurlijk wil ik in die ene dag wel uithalen wat er in zit... Kan later altijd nog eens terugkomen he ;-)
Al vermoed ik niet dat ik alles uit mijn wensen lijstje ga kunnen doen. De filmstudio's skippen we bewust (geen interesse in).

- aankomst vlucht late namiddag => ons hotel is Andaz in West Hollywood op de sunset strip :P Dat zie ik al helemaal zitten!

's avonds na check in hotel: verkennen sunset strip, rondwandelen in hollywood (walk of fame, kodak theatre)
-> kan dat? ligt andaz op wandelafstand van de bezienswaardigheden op hollywood

- volgende ochtend zullen we allicht heel vroeg wakker zijn. Ik wil graag naar downtown maar daar zal 's ochtends vroeg nog niet veel te beleven zijn den ik?
Daarom had ik volgende plannen:
ochtendritje met de wagen op mulholland drive, of richting "hollywood sign" (te skippen indien het toch lukt wat langer te slapen); dan vlak na de ochtendspits richting centrum
met de wagen naar Pershing Square: wandelingetje door het centrum en bezienswaardigheden daar (is dit een beetje de moeite?)
dan naar El Pueblo - Olevera street (lijkt me gezellig om te lunchen?)
via Sunset boulevard/santa monica boulevard richting kust rijden, met onderweg langs Beverly Hills (Rodeo Drive).
Ik heb ook een lonely planet beschrijving van een ritje langs de stars maar om nu naar hekken te gaan kijken... dat zegt me niet veel. Is het misschien leuk naar de play boy mansion te rijden (ken niet veel van film en filmsterren maar dit kennen we wel :lol: )
Verder naar Venice Beach, en daar wat rondkuieren. Lijkt me super!

In de vroegere avond zouden we al moeten doorrijden, al een stuk op de pacific highway, maar daar heb ik geen verdere bezienswaardigheden gepland, gewoon goed doorrijden tot het hotel.

Wat denken jullie?

Ben benieuwd of dit een beetje een goed plan is (heb er hard over nagedacht en geef toe dat ik ook wel gespiekt heb bij de tips in lannoo's reisgids)
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het Andaz Hotel is zeker een goed plan!! Wij hebben daar afgelopen oktober 2 nachten geslapen en ik wilde niet meer weg, hahaha!! Er werkt trouwens een Nederlander; Peter. Een hele aardige man waar we nog een poosje mee hebben gepraat. Het personeel is bijzonder vriendelijk en geven je, indien je daarom vraagt, goede tips over restaurants en bars in de buurt en maken ook nog een reservering voor je als dat nodig is.
Wij baalden toen enorm van het slechte weer want het zwembad op het dak is super. Als ik jullie was zou ik lekker gaan zwemmen daar na aankomst, dan een gratis wijntje gaan drinken in de lobby (tussen 17:00 en 19:00 uur) en daarna gaan eten bij Katana (link staat hierboven ergens). Het is een Japans restaurant en het ligt naast het Andaz Hotel. Op deze manier ervaar je meer Hollywood glitter&glamour dan wanneer je naar Hollywood blvd gaat. De bezienswaardigheden daar zijn niet bepaald mijn favorieten in LA maar als je er toch heen wil dan kun je dat niet lopend doen, dat is net te ver.

Ik ben wel in Downtown LA geweest rondom S Spring Street (mijn vriend had daar afgelopen zomer een expositie) en hier is het echt vergane glorie. De gebouwen zijn oud en mooi maar je kunt er niet leuk winkelen ofzo en er lopen aardig wat zwervers rond. Het is er overdag echter niet onveilig. Ook ben ik op Grand Ave geweest bij de Walt Disney Concert Hall (als je een architectuur liefhebber bent een must!) en in het MOCA (museum moderne kunst, ook heel erg de moeite waard!). Er zijn nog een aantal andere interessante plekken in Downtown zoals het gebied rondom de Los Angeles City Hall en Little Tokyo. Daar ben ik helaas nog niet geweest maar het lijkt me wel erg leuk. In de Lonely Planet pocket editie van LA staan een leuke wandeling in deze omgeving beschreven.

Rodeo Drive zou ik skippen als ik jullie was maar sla Melrose Ave tussen Fairfax en San Vicente niet over. Je vindt hier designerzaken van het betaalbare en het onbetaalbare soort. Het is echt leuk om daar wat rond te rijden/wandelen en ga een drankje drinken op het terras van Urth Cafe (link staat ook ergens hierboven). Rij dan een blok omhoog en via Santa Monica blvd helemaal naar het westen. Dan moet je dus zuidelijk richting Venice en dat is nog best een ritje.

Ik betwijfel of je dit allemaal kunt doen in 1 dag maar ik zou zeggen; kijk hoever je komt. Het zou een super dag zijn als je dit red! Jammer dat je geen 2 dagen hebt (of meer :wink: ).
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Rivercola bedankt voor al je je tips! Het is mijn bedoeling om deze week te gaan beginnen met een dagplanning voor alle dagen van onze reis en door jouw hulp is dit voor LA waarschijnlijk zo klaar! Moet nog wel steeds een hotel boeken in LA. Ik vind het heerlijk om aan de kust te overnachten, maar qua locatie is West -Hollywood makkelijker. Keuzes maken blijft lastig voor mij :wink:...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

heel erg bedankt voor de tips!

Ik heb een download (kan je per hoofdstuk kopen via internet, heel erg handig en goedkoop) van de lonely planet - LA.
Maar er staat zo veel in, nu weet ik beter wat de echte aanraders zijn!

kijk alvast uit naar Andaz!!! :-) (ik had geluk, ik heb dit kunnen reserveren met hyatt-punten die ik nog had dus het is nog gratis ook!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer