Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar beginnen?
-
- Amerika-newbie
Waar beginnen?
Hallo,
In september 2006 ga ik samen met mijn vriend voor het eerst een (voor ons lange) rondreis maken. De keuze voor southwest USA was snel gemaakt. Deze maand willen we gaan boeken. Ik heb al een beetje een idee over de route. Uiteraard dankzij de vele tips in dit forum. Maar ik twijfel nu waar we het beste kunnen starten met onze reis (we hebben 3 1/2 week vrij). Dit zijn mijn opties:
1. starten in Los Angeles en terugvliegen vanaf San Fransisco (LA lijkt me een goede stad om rustig te beginnen, minder te zien dan in San Fransisco)
2. starten en eindigen in San Fransisco (zodat je de Highway 1 kunt rijden, maar dan heb je de grote steden achter elkaar)
3. optie 1 combineren met 3-daagse stopover in New York
wie kan mij goede raad geven?
groeten, Danielle
In september 2006 ga ik samen met mijn vriend voor het eerst een (voor ons lange) rondreis maken. De keuze voor southwest USA was snel gemaakt. Deze maand willen we gaan boeken. Ik heb al een beetje een idee over de route. Uiteraard dankzij de vele tips in dit forum. Maar ik twijfel nu waar we het beste kunnen starten met onze reis (we hebben 3 1/2 week vrij). Dit zijn mijn opties:
1. starten in Los Angeles en terugvliegen vanaf San Fransisco (LA lijkt me een goede stad om rustig te beginnen, minder te zien dan in San Fransisco)
2. starten en eindigen in San Fransisco (zodat je de Highway 1 kunt rijden, maar dan heb je de grote steden achter elkaar)
3. optie 1 combineren met 3-daagse stopover in New York
wie kan mij goede raad geven?
groeten, Danielle
Hm, moeilijk. Ik vind zwelf Highway 1 erg mooi, en wil je alles zien (of het meeste) dan doe je hier 2-3 dagen over. Je moet 'm alleen wel van noord naar zuid rijden, want da's het mooist. LA is kwa stad totaal niet te vergelijken met San Francisco. Ik denk dan ook niet dat je het als vervelend zult ervaren dat je deze 2 steden vlak achter elkaar ziet. Ik geloof dat ik daarom toch optie 2 zou kiezen. Maar als dat mogelijk is, zou ik dan die combineren met 3 dagen New York........... Wat betreft ticket ben je nauwelijks duurder uit, dus waarom niet?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou ook gaan voor optie 2, want Highway 1 is echt fantastisch! Je moet natuurlijk wel het geluk hebben dat het goed weer is en er geen mist hangt.
Het nadeel van de grote steden achter elkaar kan ik wel begrijpen, maar is denk ik niet zo verkeerd. San Francisco is echt een stad-stad, als je begrijpt wat ik bedoel. Hier ga je naartoe om de stad uitgebreid te bezichtigen, het heeft ook veel te bieden. LA heeft veel minder stad te bieden, maar is wel weer leuk vanwege de pretparken. Zo heb je toch de variatie.
Groetjes
Jacqueline
Het nadeel van de grote steden achter elkaar kan ik wel begrijpen, maar is denk ik niet zo verkeerd. San Francisco is echt een stad-stad, als je begrijpt wat ik bedoel. Hier ga je naartoe om de stad uitgebreid te bezichtigen, het heeft ook veel te bieden. LA heeft veel minder stad te bieden, maar is wel weer leuk vanwege de pretparken. Zo heb je toch de variatie.
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Helemaal mee eens!Martin & Marianne schreef:Als je de tijd neemt voor Hwy 1 heb je echt niet het idee dat je twee steden achter elkaar doet.
Ik ben dus ook voor optie 2.
De kustweg heeft zoveel te bieden en zoveel leuke stops onderweg. Als je dit goed en uitgebreid wilt doen, heb je drie dagen (twee nachten - bijvoorbeeld in Monterey en San Simeon) nodig.
Daardoor heb je niet het gevoel dat je meteen twee steden na elkaar doet en zoveel heeft L.A. als stad nou ook weer niet te bieden. San Francisco en L.A. lijken wat dat betreft totaal niet op elkaar.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-newbie
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij beginnen onze reis in het zuid-westen in Las Vegas, en rijden via een rondje nationale parken naar San Francisco.
Hierbij slaan we jammer genoeg wel highway 1 over, maar je moet helaas keuzes maken, en we hebben gehoord/gelezen dat LA niet zo interessant is (vooral niet als je niet geinteresseerd bent in de pretparken). Verder willen we het rustig aan doen met alle nationale parken (we hebben [maar] 4 weken).
Hierbij slaan we jammer genoeg wel highway 1 over, maar je moet helaas keuzes maken, en we hebben gehoord/gelezen dat LA niet zo interessant is (vooral niet als je niet geinteresseerd bent in de pretparken). Verder willen we het rustig aan doen met alle nationale parken (we hebben [maar] 4 weken).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 5534 Weergaves
-
Laatste bericht door butterfly
-
- 9 Reacties