Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reacties en foto's Alles Amerika Meeting 2009

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Reacties en foto's Alles Amerika Meeting 2009

Bericht door MattRob »

Iris_1982 schreef: Op mijn lijstje stonden bijv, ook nog MattRob en Lelie, maar die kon ik niet vinden (je gaat ook niet alle tafels langs om op iedereens naambordje te staren he? :mrgreen: )
Op mijn lijstje stonden jullie ook allebei :lol: ! Moeten we dan over een jaar maar 'goedmaken' :mrgreen: !

Voor mij/ons was het ook wel 'spannend', in die zin dat wij eigenlijk ook maar heel weinig mensen kenden. Wel 3 jaar terug of zo geweest, en via een ander forum kenden we wel een aantal mensen (al hebben we daar juist niet mee zitten kletsen). Maar bij ons kwamen echt heel veel mensen toch even langs (doordat ze mijn gezicht herkenden van de weblogs :mrgreen: ), om kennis te maken. En dat is toch echt wel heel erg leuk, en ik vind het hartstikke leuk dat jullie dat allemaal deden, want ook voor hen is het misschien toch wel een beetje spannend om dat weer bij mij/ons te doen; ook ik zat vaak gewoon in gesprek. Ik zou het zelf toch wat 'moeilijker' vinden om ineens bij een groepje 'ertussen' te komen. Dus dat gevoel kan ik mij goed voorstellen.

Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik verwacht dat NIEMAND op de meeting het erg vindt, maar juist ook wel leuk, als je gewoon even binnenvalt. Iedereen vindt het leuk om over de US te praten. Ook al die keren dat mensen zich even bij ons kwamen voorstellen, waren we in gesprek. En wij vonden het juist hartstikke leuk om nieuwe gezichten te zien en te zien wie er nu achter die 'nickname' zaten. En wij hebben ook 2 keer tegen mensen gezegd, die we 'samen' zagen zitten (aan bv tafel achter ons); kom er gewoon bij. Maar je staat er inderdaad ook niet altijd bij stil; dus ik denk toch echt dat het ook van twee kanten moet komen. Je kunt niet alleen van mensen verwachten dat je iemand die alleen zit, of 2 die samen zitten, altijd in de gaten houdt en er dan bij gaat staan. Maar ik vind wel dat we zouden moeten proberen/bedenken of we daar iets mee kunnen ? En dan niet verplichte plekken of zo, mensen dwingen ergens te gaan zitten. Daar ben ik helemaal niet van. Maar bijvoorbeeld mensen van OT die dit 'in de gaten' houden, en de mensen die 'alleen zitten' even introduceren bij een groepje. Ik weet zeker dat iedereen ze graag opneemt.

Maar goed, dat is iets om over na te denken. Dit is denk ik altijd een lastig probleem. En ook wij zijn er misschien wel 'schuldig' aan, maar dan absoluut onbewust.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De Quiz-foto's hadden jullie nog tegoed.

5 personen maakten kans op de 5e prijs: Marjol, Butterfly, Trudy, Henriette, Jerbia
Afbeelding

De uiteindelijke winnaar van de schattingsvraag: Marjol
Afbeelding

4 personen maakten kans op de 1e prijs: Karinita, Iris_1982, Thuul, Dude
Afbeelding

Winnaar 4e prijs (Marco Polo West USA): Dude
Afbeelding

Winnaar 3e prijs (Streets and Trips 2010): Thuul
Afbeelding

Winnaar 2e prijs (Capitoolgids USA): Karinita
Afbeelding

Winnaar 1e prijs (Jamie's America): Iris_1982
Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

MattRob schreef:Maar bijvoorbeeld mensen van OT die dit 'in de gaten' houden, en de mensen die 'alleen zitten' even introduceren bij een groepje. Ik weet zeker dat iedereen ze graag opneemt.
Dat is wel een goeie!
monkeytje84
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door monkeytje84 »

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd met jullie prijzen :mrgreen: :mrgreen: .
Hallo Allemaal,

Groetjes,

Margarethe
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wat leuk al die prijzen. Gefeliciteerd!
Zag net op de link naar foto's ook de Amerika taart.
Geweldig!!! Wat mooi gemaakt weer.
En ook erg leuk om die te kunnen winnen ;-)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rob schreef:
.. Lekkere muziek overigens ook, niet te hard, niet te zacht.
Dat was voor verschillende mensen nou net het enig minpuntje aan de meeting, er is door verschillende meetinggangers en ook door het OT verschillende keren verzocht of de muziek wat zachter mocht
Het viel me wel op dat het geluid niet overal in de zaal even hard stond. Achterin waar de laptop stond was het bijvoorbeeld een stuk zachter. Maar het is wel een puntje van aandacht. Het blijft tenslotte een AllesAmerika Meeting waar je wilt kunnen praten, geen Disco :)
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Erg leuk om ( totaal onverwacht!) naar voren geroepen te worden, terwijl je net wat van de hapjesschaal in je mond gepropt hebt, krijg je zoals je ziet erg charmante foto's van :lol:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Valt het jullie niet op dat vooral de dames opmerkelijk goed gepresteerd hebben met de quiz :mrgreen:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat vind ik niet zo vreemd, vrouwen zijn nu eenmaal intelligenter 8)

Marjon
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

jerbia schreef:Valt het jullie niet op dat vooral de dames opmerkelijk goed gepresteerd hebben met de quiz :mrgreen:
Komt ongetwijfeld omdat de vragen zo moeilijk waren en het dus op geluk/gokken aankwam :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

En met wie is het geluk volgens het spreekwoord?

Juist ja :)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Naar spreekwoorden luisteren wij niet, wij kijken naar de praktijk.
En dat ik gelijk heb blijkt wel uit de uitslag van de quiz.

Marjon
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Touché :)
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Zo, eindelijk zeg, wij zijn ook thuis gekomen na de meeting. Waarschijnlijk als laatste van de hele groep :lol:
Gelukkig waren we niet verdwaald, maar hebben we er vandaag nog een ritje Limburg aan vastgeknoopt. De honden waren toch bij de oppas, dus hadden we even de handen vrij om een ziek familielid te bezoeken. En dan komt je thuis, en kun je gelijk 5 pagina's met reacties doorlezen op het forum :shock:

Ik kan niet zo heel veel toevoegen aan alles dat al is geschreven, behalve dat wij ons ook allebei enorm hebben geamuseerd. De meeting was goed georganiseerd, de complimenten voor het OT, ze hebben er keihard aan gewerkt en met groot succes. De quiz, de fotowedstrijd, het eten: helemaal top! Ik vond het ook super dat wij konden genieten van het mager eten, goed geregeld! Ik vond het erg leuk om zoveel mensen te spreken, om weer zoveel nieuwe gezichten te leren kennen en om advies te krijgen over onze volgende reis. TOP! OT: Bedankt voor de goede organisatie!

Het enige minpuntje dat ik kan noemen is inderdaad ook de lange tafels. Je schuift je nu eenmaal niet zo gemakkelijk ertussen, simpelweg omdat er bijna geen doorkomen aan was. Misschien een volgende meeting geen tafels meer, maar alleen statafels met barkrukken? Dan verkast iedereen iets gemakkelijker denk ik. Ik herken ook wel dat er groepen waren die de hele avond hebben samengezeten, ik herken ook de nieuwelingen die soms alleen aan een tafeltje achterbleven. Het blijft een moeilijk onderwerp. Ik kende vantevoren al verschillende mensen uit de groep en vond het ook erg leuk om hen weer te zien. Met anderen had ik al eens gemaild en kon ik nu eindelijk eens het gezicht erachter zien. Leuk om dan even te kletsen. Toch heb ik ook wel moeite genomen om nieuwelingen op te zoeken en een praatje te maken. Ook dat is erg leuk. Maar ik denk dat het belangrijk is dat de nieuwelingen dat zelf ook doen. Gewoon ergens aanschuiven, je hebt toch een gemeenschappelijke interesse? Daarnaast vond ik het jammer dat ons halal-eten -maar daar kan het OT helemaal niets aan veranderen!- koud was. Het enige commentaar dat ik niet begrijp is dat van de muziek. Was er muziek dan? Ik heb er echt helemaal niets van gehoord :o Maar ja, ik ben dan ook hartstikke slechthorend. Toch een klein voordeeltje dan 8)
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Afbeelding

('geleend' van Marjol ;))
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

butterfly schreef:Erg leuk om ( totaal onverwacht!) naar voren geroepen te worden, terwijl je net wat van de hapjesschaal in je mond gepropt hebt, krijg je zoals je ziet erg charmante foto's van :lol:
:lol: :lol: :lol:

Ik zag het :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geweldig Bianca!!!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Eerlijk gezegd is de harde muziek mij niet heel erg opgevallen en ik zat nog wel onder een box.
Maar ja.....wat de 1 hard vindt, vindt de ander weer meevallen :-)

Ik sta ook weer lekker op de foto :mrgreen: Kruip toch liever áchter de camera dan ervoor....
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik wil diegenen die op mijn foto gestemd hebben nog heel hartelijk bedanken.
Ik heb zojuist van Martijn de commentaren die erbij gezet waren (anoniem) ontvangen en ik werd er helemaal verlegen van. Wauw, wat een aardige woorden!
Toch wil ik nog even iets rechtzetten. Ik krijg de indruk dat sommige mensen denken dat ik de foto zwart wit bewerkt heb, maar dat is niet zo. Ik heb alleen het contrast iets sterker gemaakt en de de kleurenverzadiging een paar puntjes veranderd (ik weet niet of ik het goed zeg zo, maar ik heb geen fotoshop programma of zo)
Toen wij op het strand aankwamen was het koud, regenachtig en mistig, de foto is gewoon zo genomen zoals het was daar. Er hing inderdaad een hele mysterieuze sfeer.

Marjon
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Annie schreef:
Ik kwam ook alleen Iris, maar ik kende wel Rob en Annie van onze gezamelijke trip naar Little Finland. Dan leek het me maar logisch dat ik meteen richting hen stapte. Hopelijk vonden ze dan niet te erg
Nee hoor, vonden we niet erg.
Het was leuk om je weer te spreken, jammer dat Evy niet mee was.
Volgende keer komt ze wel mee als het dan past. Ze was trouwens bijzonder fier dat onze foto gewonnen had.
En toch heb ik nog niet moeten beloven dat ik nu een cadeau zou kopen omdat zij het is die daar loopt,... vreemd, helemaal on-Evy :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer