Dag 1; auto ophalen, bagage achterin en rijd gelijk maar door naar Hollywood Boulevard. Parkeer je auto en ga lekker aan de wandel! Lopen via Walk of Fame naar het Kodak Theater. Je kunt hier een beetje winkelen en vanaf hier gelijk een foto maken van het Hollywood Sign. Waarschijnlijk zullen jullie flink honger hebben dus neem even een hapje in de foot court van de mall. Rij daarna naar je hotel (in Hollywood?) om even op adem te komen. 's Avonds kunnen jullie misschien lekker uit eten in de buurt. Op Sunset Boulevard vind je veel leuke restaurants. Ik heb goede ervaringen met Katana (http://katanarobata.com/katana/index.htm), een Japans restaurant met heerlijke vlees en vis van de houtskoolgrill, sushi en groentegerechten. De prijzen zijn niet echt hoog, het heeft een prachtig interieur met ook nog een groot buiten-terras. Misschien is het handig om, via het hotel, een reservering te maken.
Dag 2; Rijd 's ochtends een ritje richting het westen, via Beverly Hills en Bel Air (er valt hier niet erg veel te zien omdat alle huizen achter grote hekken liggen en erg lange oprijlanen hebben) en maak bijvoorbeeld even een stop bij de Playboy Mansion

Na je bezoekje aan het museum ga je de snelweg weer op maar neem je 'm nu in zuidelijke richting en neem dan 1 van de afslagen richting Venice (Washington of venice Blvd). Rijd nu naar Abbot Kinney blvd en stop daar bij Abbot's Habit (http://www.abbotshabit.com/) voor een lekkere sandwich en een munt-shake (erg lekker, heb er al menig sandwich genuttigd

Na de lunch loop je, langs alle leuke winkeltjes, door naar het strand en maak je een lekkere wandeling over de boulevard. Alles wijst zich hier van zelf. Je zult gekke mensen zien op nog gekkere fietsjes, straatmuzikanten, t-shirt winkels met de gekste teksten, en ohja; Botox-on-the-beach (een 'dokterspraktijk').
Misschien kun je aan het begin van de avond even doorrijden naar Santa Monica om daar te gaan dineren (bijv in de buurt van 3rd street promenade) maar je kunt ook terugkeren naar Hollywood en daar ergens een hapje gaan eten.
Dag 3; Ga vandaag naar Warner Brothers (http://www2.warnerbros.com/vipstudiotour/) voor een vip-tour. Ik weet niet precies hoe lang de tours duren maar je wordt hier langs echte sets gereden. Ik heb goede verhalen van de forummers gehoord, zelf ben ik alleen in Universal geweest en vond daar niet zoveel aan. WB lijkt me leuker... Je kunt hier al vanaf 8;30 uur terecht dus wederom handig ivm de jetlag. Na je studiotour kun je eventueel even naar Downtown Los Angeles. Er zijn hier meerder plekken die interessant zijn. Op Grant Ave vindt je bv. The Walt Disney Concert Hall. Een bijzonder gebouw van de beroemde architect Frank Gehry. Ook vind je in deze buurt een aantal interessante oude gebouwen. MAAR; je gaf aan ook lekker te willen shoppen. Je zou dus ook Donwtown over kunnen slaan en door kunnen rijden naar outdoor winkelcentrum 'The Grove'. Dit winkelcentrum ligt midden in Beverly Hills, tussen Beverly Boulevard en W 3rd Street ter hoogte van S Fairfax Ave. Niet alleen vind je hier veel bekende winkels, het ligt ook op hetzelfde terrein als The Farmersmarket, een verzameling van eettentjes.
Een goede lunchtip voor vandaag; Urth Cafe (http://www.urthcaffe.com) op Melrose Avenue, tussen Robertson en La Cienega. Je bent nu ook vlakbij Rodeo Drive dus dit zou je, indien je nog tijd over hebt, nog kunnen bezoeken. Er is echt geen drol aan dat hele Rodeo Drive!!! Hahaha!!
Dag 4; je verlaat vandaag LA. Je zou nog tijd hebben voor iets in de stad want de rit naar Pismo Beach duurt 'maar' ruim 3 uur. Je zou 's ochtends nog een mooie route kunnen rijden richting Malibu, alvorens je LA verlaat. Je rijdt dan Santa Monica uit en een stuk langs de kust totdat je aan je rechter hand de Topanga Canyon Road ziet. Ga deze in. Je komt dan op een slingerende weg dwars door een groene canyon met aan beide zijden allemaal huisjes en hippie-achtige winkeltjes en lunchrooms. Rij deze weg helemaal uit en je komt vanzelf weer uit op de 101 Ventura Freeway richting Pismo Beach.
Vergeet deze dag niet om te stoppen In Santa Barbara! Het perfecte stadje voor een lunch in de gezellige hoofdstraat en een wandeling over de pier.
Ik hoop dat dit je wat lijkt!!