Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

4 juli 2010 viering een dag later??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Kaartje!
Amerika-ontdekker

4 juli 2010 viering een dag later??

Bericht door Kaartje! »

Hallo allemaal! :D

4 juli valt dit jaar op een zondag. Maar ik zag vanmorgen in mijn agenda dat de viering op 5 juli is, omdat 4 juli een zondag is.
Ik heb effe op internet gezocht of dit klopte, maar ik kan niets vinden.. Weet iemand of dit ook echt waar is?

Wij willen namelijk van 19 juni tot 5 juli naar Amerika en als het op de 5e gevierd wordt, vertrekken we een dagje later..

Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes,
Karin
Soof10
Amerika-ontdekker

Re: 4 juli 2010 viering een dag later??

Bericht door Soof10 »

Ik denk zelf dat de viering van 4th of July gewoon op zondag doorgaat.
Dat 5 juli in je agenda staat is denk ik omdat banken en officiele instellingen dicht zijn op die dag. 4 juli is een bank holiday en een vrije dag voor de meeste Amerikanen, maar omdat het op een zondag valt zijn de meeste instellingen toch al gesloten dus halen ze deze bank holiday in op de eerstvolgende werkdag... dus maandag 5 juli.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Yup dat klopt. De viering hier is gewoon op de 4e maar omdat dat in een weekend valt verschuift de vrije dag die daar bij hoort naar de maandag.

Als de dag op een zaterdag valt dan zou de vrijdag ervoor een vrije dag zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad wordt het gewoon op 4 juli gevierd (behalve misschien in heel religieuze gebieden). Maandag is de vrije dag, maar de viering wordt niet naar maandag verzet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer