Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brood
Re: Brood
Ik word er altijd zo moe van; die commentaren van 'in Amerika is alleen maar vet eten'. Ik vraag me wel eens af in welk land deze mensen eigenlijk op vakantie zijn geweest. Het is gewoon niet waar, eigenlijk word ik er een beetje boos van!!
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik vraag me ook af of ze verder kijken dan hun neus lang isAïda schreef:Ik word er altijd zo moe van; die commentaren van 'in Amerika is alleen maar vet eten'. Ik vraag me wel eens af in welk land deze mensen eigenlijk op vakantie zijn geweest. Het is gewoon niet waar, eigenlijk word ik er een beetje boos van!!

Ik vind namelijk als je gaat winkelen dat je ontzettend veel light producten hebt .
Ik moet keer op keer zoeken naar goede boter die daar amper te vinden is .Neen ,dan vind ik dat er genoeg aanbiedingen zijn om gezond te leven ,het wordt je zelfs heel gemakkelijk gemaakt ,kijk maar naar die fruitafdeling ...geen zin om zelf te snijden ,dan maar voorgesneden en wil je liefst gemengd fruit ,dan hoef je niet eens van elks eentje te kopen maar een assorti van fruitsoorten gesneden en al .
Groetjes,
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Héél af en toe een French Toast Slam bij Denny's en de rest van de vakantie geniet ik van low fat yoghut met vers fruit. En óf ontbijten in Amerika lekker is! Ik ontbijt thuis met 'craquottes' en hoef in Amerika ook geen brood voor het ontbijt.
Bij de luch vind ik een bruine boterham wel erg lekker, dat mis ik in de States wel.
Bij de luch vind ik een bruine boterham wel erg lekker, dat mis ik in de States wel.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat is ook het enige wat ik mis in Amerika; het bruine brood.
Ik ontbijt en lunch altijd met woudkoren brood (heel grof volkorenbrood) en dat heb ik in Amerika nog niet kunnen vinden.
Wat ik gevonden heb is of gezoet óf het is van dat lang houdbare brood (jakkes). Zoals je bij ons in elk dorp wel een warme bakker met vers brood kunt vinden heb ik dat in Amerika nog niet kunnen ontdekken.
Nu kopen we meestal 's morgens vers French Bread en dat is ook best lekker, maar eigenlijk heb ik liever vers volkorenbrood.
Marjon
Ik ontbijt en lunch altijd met woudkoren brood (heel grof volkorenbrood) en dat heb ik in Amerika nog niet kunnen vinden.
Wat ik gevonden heb is of gezoet óf het is van dat lang houdbare brood (jakkes). Zoals je bij ons in elk dorp wel een warme bakker met vers brood kunt vinden heb ik dat in Amerika nog niet kunnen ontdekken.
Nu kopen we meestal 's morgens vers French Bread en dat is ook best lekker, maar eigenlijk heb ik liever vers volkorenbrood.
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In de stedelijke gebieden heb je wel goede bakkers met veel keuze aan brood, ook niet zoet bruin brood. Zo heeft de Turkse warme bakker hier "Danish kernel bread", heerlijk, er zitten allerlei zaden in. Het whole wheat stokbrood van Whole Foods is ook erg lekker. Nu hebben ze ook een ander soort stokbrood, batat of zo heet het, met allerlei zaden erin. Wegmans heeft ook een goede bakkerij. Het loont om hier zo'n bakkerij te beginnen. Als je voornamelijk in de natuurgebieden reist, heb je weinig keuze, want daar is gewoon de clientele ook niet om zo'n winkel lopende te houden. We waren net in West-Virginia op vakantie en daar is dan, behalve in het ski gebied, waar wij logeerden, zelfs vrijwel geen supermarkt te vinden. En de ene supermarkt, die we zagen (op een rit van 45 mijl!), had zeker geen warme bakker. Een Whole Foods zul je in zulke gebieden niet zien, veel te duur.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
@ Marjon, probeer het negen granen French Bread eens dat komt redelijk in de buurt, Annie eet dat ook altijd.
Zelf eet ik altijd het gewone French Bread, kan niet tegen bruinbrood.
Zelf eet ik altijd het gewone French Bread, kan niet tegen bruinbrood.
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wij hebben het lekkerste brood en broodjes in Amerika tot nu toe gevonden bij Whole Foods (luxe supermarkt), Andersen Bakery, Panera Bread en Au Bon Pain. Hier lijken de broden/broodjes het meeste op wat wij in Nederland gewend zijn.
Sonja
Sonja
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De supercenters van WalMart hebben vaak een eigen (af)bakkerij, dan is zo`n vers italiaans of frans brood wel lekker.
Het gewone voorverpakte brood bij de supermarkten vindik niet echt lekker, behalve dan de speciale soorten zoals Blueberry, Apple Fritter of Cinnamon Swirl.
Ik houd van hartig beleg op brood zoals kaas en vleeswaren, ik vind dat deze aardig wat duurder zijn in de US dan in Nederland.
Natuurlijk heb ik niet alles terug gerekend naar prijs per 100 gram of per pound voor een goede vergelijking, dit was slechts een waarneming.
Het gewone voorverpakte brood bij de supermarkten vindik niet echt lekker, behalve dan de speciale soorten zoals Blueberry, Apple Fritter of Cinnamon Swirl.

Ik houd van hartig beleg op brood zoals kaas en vleeswaren, ik vind dat deze aardig wat duurder zijn in de US dan in Nederland.
Natuurlijk heb ik niet alles terug gerekend naar prijs per 100 gram of per pound voor een goede vergelijking, dit was slechts een waarneming.
Crisis ? What Crisis ?
Nee, Amerika staat bekend om zijn gezonde voeding.. Niet echt he? Volgens mij is Amerika ook het dikste land van de wereld. Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar ik vind Amerikaans eten over het algemeen vetter en zoeter dan hier in Europa. En dan ga ik niet naar de snackfood restaurants. Zelfs een ordinaire Italiaan of Chinees smaakt in de States veel zoeter en vetter dan hier in NL. Alles is ook veel groter. Ik vind het zo zonde dat als ik klaar ben met eten het bord nog half vol ligt. Tuurlijk heb je uitzonderingen en kun je ook gezond eten zoals salades en fruit e.d. Maar over het algemeen staat de Amerikaanse keuken nou niet bepaald bekend als gezond. Want laten we eerlijk zijn, gemiddeld gezien is het eten in Amerika vetter, zoeter en qua porties veel groter dan elders in de wereld.Aïda schreef:Ik word er altijd zo moe van; die commentaren van 'in Amerika is alleen maar vet eten'. Ik vraag me wel eens af in welk land deze mensen eigenlijk op vakantie zijn geweest. Het is gewoon niet waar, eigenlijk word ik er een beetje boos van!!
Ik heb al best redelijk wat van de wereld gezien en vind Amerika een super land. Maar qua eten staat het bij mij niet op nummer 1. Sorry
.
- Color01
- Amerika-expert
Mel79 schreef: en qua porties veel groter dan elders in de wereld.
de laatste keer dat ik en mijn vrouw in nederland waren .. toen schrokken we van de prijzen van het eten in een restaurant .. .en als je zag wat een klein beetje op het bord lag . en om te zeggen ...het was overheerlijk ...nou nee.... dan ben ik blij dat ze hier toch wel grotere porties op je bord scheppen .
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Nee hoor, dat is MexicoMel79 schreef:Volgens mij is Amerika ook het dikste land van de wereld.

http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 103058.htm
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke quote uit dat artikel:
Dat de hoeveelheid gegeten groente daalt, oké, dat kan ik me nog voorstellen, maar om nu te zeggen dat dit vervangen is door suikerhoudende dranken...?In Mexico is de consumptie van groenten de afgelopen 10 jaar met 30% gedaald en veeleer vervangen door suikerhoudende dranken als Coca-Cola.
"Wil je nog wat broccoli?" "Nee, doe mij maar een blikje cola..."

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- DixieChick
- Amerika-expert
Nou, ik vind dit toch wel een beetje generaliserend. Hoezo zou Amerika alleen maar bekend staan om het vette en zoete eten? Natuurlijk is de hamburger en de hot dog overgewaaid uit de VS, maar er is hier toch veel meer te koop? En ik zie echt niet wat je bedoelt als je zegt dat ook bij niet-fast-food- restaurants het eten "veel zoeter en vetter" is dan in Nederland. Heb je een double-blind experiment gedaan met een solomon group model om tot dit soort uitspraken te komen? Niet om nou flauw te doen, maar ik vind dit hele stellige uitspraken over een heel groot land, enkel op jouw mening. Ik heb er een beetje moeite mee als iemands mening gepresenteerd wordt als "de waarheid". En ik vind niet dat Nederlanders nou zulke ongelooflijke gezonde eters zijn hoor...zoals manlief gisteren zei, Nederland is de enige plek die hij kent waar mensen met enige regelmaat gefrituurde jus (bitterballen) eten.Mel79 schreef:Nee, Amerika staat bekend om zijn gezonde voeding.. Niet echt he? Volgens mij is Amerika ook het dikste land van de wereld. Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar ik vind Amerikaans eten over het algemeen vetter en zoeter dan hier in Europa. En dan ga ik niet naar de snackfood restaurants. Zelfs een ordinaire Italiaan of Chinees smaakt in de States veel zoeter en vetter dan hier in NL. Alles is ook veel groter. Ik vind het zo zonde dat als ik klaar ben met eten het bord nog half vol ligt. Tuurlijk heb je uitzonderingen en kun je ook gezond eten zoals salades en fruit e.d. Maar over het algemeen staat de Amerikaanse keuken nou niet bepaald bekend als gezond. Want laten we eerlijk zijn, gemiddeld gezien is het eten in Amerika vetter, zoeter en qua porties veel groter dan elders in de wereld.Aïda schreef:Ik word er altijd zo moe van; die commentaren van 'in Amerika is alleen maar vet eten'. Ik vraag me wel eens af in welk land deze mensen eigenlijk op vakantie zijn geweest. Het is gewoon niet waar, eigenlijk word ik er een beetje boos van!!
Ik heb al best redelijk wat van de wereld gezien en vind Amerika een super land. Maar qua eten staat het bij mij niet op nummer 1. Sorry
.
Het enige waar je eventueel gelijk in hebt is dat de porties hier groter zijn. Maar als je met Amerikanen praat, dan merk je dat heel veel van hen dat ook vinden. Wij, en de meeste in onze vriendenkring, nemen bijvoorbeeld ook altijd minstens een of twee to-go-boxen mee naar huis na een avondje uit eten.
Mijn excuses als ik een beetje gepikeerd overkom, maar ik ben het gegeneraliseer een beetje beu. Amerika is een groot land, met heel verschillende mensen, en heel veel verschillende smaken, daar kun je geen algemene uitspraken over doen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik ben het helemaal met Dixiechick eens. En ja, je krijgt grote porties, maar je kan dit gewoon mee naar huis nemen.. Ons avondeten is vaak de volgende dag ook onze lunch (en er zijn véél meer landen die 's middags warm lunchen, dus dat is niet iets Amerikaans
).

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
En dat is nou net een beetje lastig als je op vakantie bent in de VS.Clint schreef:Ik ben het helemaal met Dixiechick eens. En ja, je krijgt grote porties, maar je kan dit gewoon mee naar huis nemen.

Ik vind het ook vaak zonde als we zo'n enorme portie krijgen dat de helft op mijn bord achterblijft. En ik ben geen grote drinker dus die enorme glazen drinken bij het eten krijg ik met moeite op (en als je dan niet uitkijkt staat er weer een nieuw glas voor je neus.)
Wij picknicken vaak onderweg en er is echt heel veel lekker, mager en vers eten te koop in de supermarkten zoals salades, fruitsalades, sandwiches en gegrilde kip.
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die gegrilde kip met een stuk stokbrood en een heerlijke salade is ook vaak onze lunch óf diner in de camper. Een lekkere steak met aardappelsalade vinden we ook heerlijk.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Met de economische crisis is me opgevallen, dat de porties in veel restaurants een stuk kleiner zijn. Ook lijkt het wel, dat hoe duurder het restaurant, hoe kleiner de porties.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat noemt men gekscherend "nouvelle cuisine"Petra/VS schreef:hoe duurder het restaurant, hoe kleiner de porties.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog