Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AllesAmerika Fotowedstrijd 2009 - De Stemronde

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
paula58
Amerika-expert

Re: AllesAmerika Fotowedstrijd 2009 - De Stemronde

Bericht door paula58 »

Ikzelf zou het helemaal niet erg vinden als ik 0 stemmen zou hebben, dat is ons volgens mij 2 jaar geleden ook overkomen.
In ieder geval is er dan niet vals gespeeld en hebben mensen niet op hun eigen foto gestemd.

Bart, hij hangt prachtig bij jullie aan de muur (mooie keuken ook trouwens) en een terechte winnaar uiteraard.

Knabbeltje, nr 22 was van mij en gemaakt tijdens de treinrit Durango-Silverton vorig jaar.
Omdat er vele foto's ingestuurd worden met rode rotsen dacht ik maar iets "groens" in te sturen. :D
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel stemmen de foto's gekregen hebben. Zeker de foto waarop ik gestemd heb. En ik zou wel willen weten wie die foto gemaakt heeft. Kan ik dan ook een pb'tje met de uitslag krijgen?

Snap ook niet zo goed waarom dat niet gewoon op het forum gezet kan worden. Je weet toch dat, als je aan zo'n wedstrijd meedoet, je kan "verliezen"?

Edit:
@Paula: dan heb ik dus op jouw foto gestemd! Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat ook gedaan hebben, ik vind 'm echt heel erg mooi (logisch, anders had ik er niet op gestemd... :lol: )
Anita
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Martijn had beloofd om de namen nog bij de foto's te vermelden maar dat is nog niet gebeurd.

Paula, ik heb niet op mijn eigen foto gestemd maar waarom is dat valsspelen?
Het was gewoon toegestaan hoor, zie hier

Ger heeft trouwens wel op mijn foto gestemd, is dat ook valsspelen? :D :wink:

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 03 feb 2010, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

paula58 schreef:
Knabbeltje, nr 22 was van mij en gemaakt tijdens de treinrit Durango-Silverton vorig jaar.
Omdat er vele foto's ingestuurd worden met rode rotsen dacht ik maar iets "groens" in te sturen. :D
Ok leuk om te weten ,hij is heel geslaagd ,net om bij weg te dromen . :D
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

chranimei schreef:
Snap ook niet zo goed waarom dat niet gewoon op het forum gezet kan worden. Je weet toch dat, als je aan zo'n wedstrijd meedoet, je kan "verliezen"?
Snap het ook niet goed, je doet mee aan een wedstrijd en mag niet eens de volledige uitslag bekijken.
Er zijn dan ook zoveel foto's bij maar omdat enkele geen punten hebben gekregen ,wil toch nog niet zeggen dat ze lelijk zijn .Misschien hadden die best punten gescored als je keuze 1 , 2 en 3 kon doorgeven.

Groetjes
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Kan ik ook een PB krijgen?
Ik wil het eigenlijk ook wel weten!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

En krijg ik dan ook aub een pb? :mrgreen:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nou, geef mij er dan ook maar een :mrgreen: . Alhoewel ik een ernstig vermoeden heb dat er dus nul keer op mijn foto gestemd is.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik wil ook wel een PB :wink:

Karin
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik weet dat mijn foto gedeeld 4e is geworden maar ben wel benieuwd naar het aantal stemmen ook! (en eventueel motivaties).
MAg van mij hier op het forum hoor, maar ook in PB...maakt mij niet uit

Over het stemmen: misschien een idee om volgend jaar deelnemers uit te sluiten van het stemmen?
Ik heb zelf al niet gestemd omdat ik zelf meedeed, maar op die manier krijg je ook niet het "op jezelf stemmen" "valsspelen" dilemma. Het is bij fotowedstrijden heel normaal dat deelnemers uitgesloten zijn van stemmen.
Oh ja...én zwart-wit foto's toelaten :mrgreen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Iris_1982 schreef: Over het stemmen: misschien een idee om volgend jaar deelnemers uit te sluiten van het stemmen?
Dat zou ik heel erg jammer vinden. Ik vind het namelijk allebei leuk, eerst het uitzoeken en insturen van een foto, en dan daarna mijn favoriet uitkiezen bij de andere inzendingen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

vana schreef:
Paula, ik heb niet op mijn eigen foto gestemd maar waarom is dat valsspelen?
Het was gewoon toegestaan hoor, zie hier

Ger heeft trouwens wel op mijn foto gestemd, is dat ook valsspelen? :D :wink:
Ik weet dat het toegestaan was maar zelf vind ik dat een beetje flauw maar dat moet iedereen voor zichzelf weten, ik zou het niet doen en ook Jos heeft niet op onze foto gestemd.
Er werd eerder in dit topic gezegd dat het fraudegevoelig was, dat komt voor mij een beetje op hetzelfde neer.
Het was gewoon leuk om al die foto's te zien, en elke foto heeft wel iets moois/aparts en uiteraard zijn eigen verhaal.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Helemaal uitsluiten van stemmen vind ik ook niet nodig, maar het niet op je zelf mogen stemmen vind ik niet meer dan logisch. Eigenlijk vind ik dat partners dan ook niet op je foto mogen stemmen. Op die manier zou je meteen al 2 stemmen kunnen hebben. Daar hebben ze een mooi woord voor: Competitievervalsing. :mrgreen: Ik had nu 0 stemmen. :cry: , maar had er dus wel 2 kunnen hebben. Ik vind het niks aan om op mijn eigen foto te stemmen. Daarbij vond ik die van Bart ook veel mooier dan mijn eigen foto. :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Het is wellicht flauw om op je eigen foto te stemmen, maar aan de andere kant vind ik het ook wat tegenstrijdig voelen om op een andere foto te gaan stemmen als je zelf ook meedoet, Stel dat die ander daardoor nét van jouw foto wint?

Tuurlijk gaat het hier vooral om de eer en de lol, en niet om een bloedserieuze verkiezing, maar toch.....
Ik heb om deze redenen me dan ook maar afzijdig gehouden van stemmen. Dan was ik iig én niet flauw én mezelf niet afvallig :mrgreen:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Iris_1982 schreef:Stel dat die ander daardoor nét van jouw foto wint?
Klinkt misschien ongeloofwaardig, maar ik zou daar niet wakker van liggen. Diegene heeft dan terecht gewonnen. :D Ik vond het erg leuk om mee te doen, maar ook erg leuk om te stemmen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ach ja ik zou er ook niet wakker van liggen (t is tenslotte toch vooral voor de lol) maar bij een wedstrijd hoort toch ook wel een beetje een competitieve instelling toch? :-) En ik zou het dan wel jammer vinden als ik net niet won door mijn eigen stem :lol:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dan weet je in ieder geval wie zijn/haar stem je de kop heeft gekost. :lol:
Groetjes René

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik zou het ook erg vinden als de deelnemers zelf niet meer zouden mogen stemmen. Dat staat toch los van elkaar en is net het leuke van een fotowedstrijd. Ik heb trouwens ook niet op mijn eigen foto gestemd. Maar wie dat wel wil doen is daar vrij in.

Aan het OT: Misschien kunnen jullie de deelnemers even een PM sturen met de vraag of hij/zij het erg zouden vinden als de uitslag op het forum wordt gezet. Is er unanimiteit is er geen probleem. Is er één (of meer) iemand tegen, dat zetten jullie de uitslag er niet op. Is dat geen idee?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Knabbeltje schreef:
chranimei schreef:
Snap het ook niet goed, je doet mee aan een wedstrijd en mag niet eens de volledige uitslag bekijken.
Volgens mij wordt er bijna nooit een volledige uitslag gegeven bij dit soort wedstrijden. Normaal staat er ook bij 'over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd'. En volgens mij zijn andere jaren ook niet de volledige uitslagen vrij gegeven. Althans, ik kan me dit niet herinneren toen wij bij de meeting van 2006 en 2007 waren.

Maar een PM naar alle wedstrijddeelnemers sturen is natuurlijk altijd mogelijk :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Dus als je niet meegedaan hebt, kom je het niet te weten?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer