Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepaid internet dongel in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kevin09
Amerika-ontdekker

Prepaid internet dongel in de VS

Bericht door kevin09 »

Ik heb een goede tip voor mensen die door Amerika reizen en graag prepaid internet op hun laptop willen hebben en niet teveel geld willen betalen. Ideaal voor mensen die onderweg zijn en regelmatig door de Vs reizen. Natuurlijk heeft elk Amerikaans hotel tegenwoordig wel een eigen wifi gebeuren maar dit is meer voor onderweg.

Virgin Broadband 2go
- eenmalig 99 dollar voor de usb adapter voor in je laptop (werkt op windows en op de mac)
De adapter kan je bij BestBuy winkels kopen.

Ze hebben verschillende prepaid data pakketten. Eerste kolom is de prijs, dan geldigheid en dan dataverkeer:

$10 10 Days 100 MB
$20 30 Days 250 MB
$40 30 Days 600 MB
$60 30 Days 1 GB

Als je dus bijv. een prepaid plan koopt van 20 dollar is dat 30 dagen geldig en krijg je 250mb dataverkeer erbij.

Je kan die usb adapter bij een BestBuy winkel kopen. Die zitten overal. Let wel op want de prepaid dataplans zoals hierboven omschreven kan je alleen online kopen met een Amerikaanse creditcard op hun website. Kan je dus niet online betalen met je eigen NL credit card. Bij de de Bestbuy winkel verkopen ze losse prepaid kaartjes van 20 dollar per stuk. Je moet dus in de winkel zo een kaart kopen aangezien je dus niet online tegoed kunt kopen omdat je dan een VS creditcard moet hebben.

Op bovenstaande site staat ook een coverage kaart. Ga er vanuit dat je in en stad wel bereik hebt en kunt internet maar in de middle of nowhere gebieden het dus niet echt werkt. Ze hebben een postcode, straat, plaats checker. Erg handig om te kijken of dat het gebied waar je inzit wel bereik heeft. Ga er vanuit dat het in elke stad werkt.

Meer informatie zie hier: http://www.virginmobileusa.com/mobile-broadband

Ik heb in de Bestbuy winkel ook geïnformeerd of dat andere Amerikaanse providers ook prepaid internet hebben en dat is alleen met Verizon het geval. Daar kost de usbstick 130 dollar en betaal je twee keer zoveel geld voor het dataverkeer. Virgin mobile gaat over het Spring netwerk.

Mocht je nog vragen hebben. Stel ze gerust. Ik heb zelf ook zo een usb stick gekocht en werkt bij mij perfect. Let echter dus wel op dat je prepaid kaarten bij een best buy winkel koopt want je kan niet online tegoed kopen met een Nederlandse creditcard.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Prepaid internet dongel in de VS

Bericht door Dento »

kevin09 schreef:Virgin mobile gaat over het Spring netwerk.
Ik denk dat je Sprint bedoelt? :wink: :mrgreen:

Als je drie weken rond gaat reizen kost het je dus $119 + tax, oftewel zo'n $40 per week om te internetten... Redelijk prijzig, aangezien zoals je zegt heel veel hotels (en andere plaatsen) gratis wifi hebben, en de dekking niet overal optimaal is...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat wij de laatste jaren zelden meer dan 20 dollar per vakantie (van zo'n drie á vier weken) hebben uitgegeven aan kosten voor WIFI op diverse campings. En dat hebben ze tegenwoordig echt bijna overal.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik ga het ding in Florida kopen! Bedankt voor de tip!

Ik zit dit jaar sowieso twee keer in de US (en een derde keer komt er misschien aan...) dus je moet de aanschaf van een USB stick al delen door het aantal keer dat je het gebruikt... :wink:

Heel handig!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet dat de snelheden van Internet via een dongel vaak veel langzamer zijn dan bij gewoon Internet of WIFI. Bovendien is er een beperking in MB's en ik upload heel veel foto's tijdens mijn vakanties. Ik hou het bij WIFI.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Mailen is meestal het belangrijkste bij mij dus heel veel MB's verstook ik niet... (al hoewel ik wel redelijk wat e-mails ontvang...).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Pakketjes hebben wel erg weinig dataverkeer voor dergelijke prijzen.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies. En als je dan al je foto's dagelijks upload, gaat het hard. Ik hou het bij WIFI.
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Ik kan me goed voorstellen dat je het en-en doet: in hotels in Las Vegas en soms san Francisco en Los Angeles is wifi erg duur. Verder kan je met een dongel in principe waar dan ook internetten en zit je dus niet aan een camping/hotel/cafe vast....
Duidelijk is dat je gewoon op de gratis wifi overgaat, zodra die wel aanwezig is
Afbeelding
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

In Las Vegas werkt het zeker niet altijd goed. Een vriend van me had dat geprobeerd een maand geleden, en het lukte zo goed als niet. Er was toen wel een grote IT beurs happening, dus het kan wel zijn dat de boel wat overbelast was.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

En je hebt altijd nog de McDonald, die bieden volgens mij sinds een maand of zo overal gratis en onbeperkt wi-fi aan :mrgreen: ! Zag het zelfs gisteren (even ijsje halen) bij onze lokale McDonald ook ineens :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Duidelijk is dat je gewoon op de gratis wifi overgaat, zodra die wel aanwezig is
Maar dan geef je dus wel eerst die 90 dollar voor je dongel uit. Wij pakken met de camper ook wel regelmatig gratis signaal, dan gaan we gewoon naast de McDonalds staan :-) In hotels is het internet inderdaad vaak wel duur, maar dat is voor ons meestal niet meer dan een nacht per reis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het enige hotel/motel waar wij ooit voor internet hebben moeten betalen was in Las Vegas.
Verder was het overal gratis.

En wij pikken onderweg ook regelmatig een signaal op, we gaan gewoon bij motel of een Mall of in een woonwijk staan.
Wij hebben een WiFi -finder gekocht en zo kunnen we heel gemakkelijk kijken of er ergens een signaal is.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het valt me op dat vooral airporthotels vaak veel geld voor Internet vragen, hoewel New York ook niet mis was.

Weet je wat erg is? Van der Valk, hier in Nederland, waar wij vaak weleens blijven tijdens fairs. Ik neem nu Internet op mijn mobiel om mijn webshop te checken, is goedkoper dan VdV.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Op het vliegveld van Denver (DIA) is WiFi gratis. Ik vind het overigens vreemd dat de kleine hotels/motels veelal free WiFi bieden terwijl de grote dure hotels daarvoor een extra bedrag in rekening brengen. Je betaalt er al meer en je moet vervolgens voor elke extraatje bijbetalen. :shock:
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Dat klinkt goed en ga ik zeker overwegen, want ik ben ook zakelijk nogal van Internet afhankelijk en soms is het erg handig om ook buiten het hotel m'n laptop open te kunnen klappen als dat onverwachts nodig is. Al ben ik bang dat bij zo'n sessie 200 MB te weinig is, dus al iemand een alternatief weet, dan hou ik me aanbevolen. En als er WiFi is gebruiken we die gewoon...
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin09
Amerika-ontdekker

Bericht door kevin09 »

erwinl schreef: Al ben ik bang dat bij zo'n sessie 200 MB te weinig is, dus al iemand een alternatief weet, dan hou ik me aanbevolen.
Je kan ook 1gb dataverkeer kopen voor 60 dollar.

Begrijp daarnaast niet helemaal de reacties van mensen die roepen dat dit duur is. Hotel in New York waar ik was. 12 dollar per 24 uur. Als je elke dag een week lang je mail wilt checken ben ik zo 80 dollar kwijt. JFK en New Ark airport. Via wifi met Boingo wireless voor 5 dollar per uur of 7.95 per 24 uur.

Tuurlijk is de wifi verbinding nog altijd beter maar ik doelde met deze tip meer op mensen die voor hun werk of wegens andere omstandigheden direct online moeten gaan als er geen wifi in de buurt is.

Kijk eens naar de nederlandse internet prepaid tarieven. Bij t-mobile Nederland betaal je bijvoorbeeld 30 eurocent per mb met een prepaid stick. Dan betaal je met 1gb dataverkeer dus 300 euro en dan alleen in Nederland. Als je in amerika met dat ding online gaat betaal je 5 euro per mb.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Dat is nog best duur! Je kan hier bij de meeste hotels gratis internet krijgen en anders kan je altijd even een Mac of een coffee shop binnenlopen. Even Googlen en dan weet je van tevoren waar het gratis is. Ik zag al dat iemand Vegas noemde; ook daar kan je makkelijk gratis internetten.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Begrijp daarnaast niet helemaal de reacties van mensen die roepen dat dit duur is. Hotel in New York waar ik was. 12 dollar per 24 uur. Als je elke dag een week lang je mail wilt checken ben ik zo 80 dollar kwijt. JFK en New Ark airport. Via wifi met Boingo wireless voor 5 dollar per uur of 7.95 per 24 uur.
Als je uitgaat van hotels in een stad als New York, heb je gelijk. Maar op veel vliegvelden is WIFI al gratis en bij campings (waar wij dus gebruik maken van WIFI) ook.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Heb nog weinig gratis Wifi gezien op vliegvelden.
Denk dat dit alleen in de business lounge is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer