Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vergelijking Walt Disney World Orlando en Parijs

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
figarooke
Amerika-ontdekker

Vergelijking Walt Disney World Orlando en Parijs

Bericht door figarooke »

Hallo,

Begin april gaan mijn man en ik voor de eerste keer 14 dagen naar Florida, nl. van Orlando naar Miami. Eerst wilden we daar alle 4 de themaparken van Disney bezoeken omdat we nog nooit een Disney park bezocht hebben en al wel Universal Studios en Seaworld in Californië. Maar nu gaan we onverwachts in juli ook nog (voor de eerste keer) naar Disneyland in Parijs. Zijn er dan disneyparken die we in Orlando beter overslagen zodat we meer tijd over houden voor iets anders?

Alvast bedankt voor de reacties.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Vergelijking Walt Disney World Orlando en Parijs

Bericht door Jasmino »

Geen enkele van de parken in Disneyworld is volledig te vergelijken met de parken in Parijs, maar Magic Kingdom en Hollywood Studios lijken er wel het meest op. Epcot en Animal Kingdom kun je helemaal niet vergelijken met de parken in Parijs, en zijn beiden erg de moeite waard!

Een ander fantastisch pretpark in Orlando is Island of Adventure, dat is echt een van mijn favorieten. En ook Busch Gardens in Tampa (ongeveer 1,5 uur van Orlando) staat in mijn persoonlijke top 10. Beiden zijn het fantastische parken!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Disneyland Parijs en Magic Kingdom in Florida kun je, qua park en attracties, wel met elkaar vergelijken. Maar ik vind de Disney Studio's in Parijs wel heel anders dan Disney's Hollywood Studio's in Florida. Ik vind het best wel twee heel verschillende parken.
Verder is de sfeer in alle parken in Amerika een heel stuk beter dan in Parijs, al gaat dat langzamerhand wel weer de goeie kant op.
Maar ondanks dit allemaal; ik zou in Florida toch Magic Kingdom niet overslaan. Maar goed, dat is de mening van een Disney freak, misschien kijk ik teveel door zo'n Disney bril :D
Anita
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik, als Disneyfan, ga natuurlijk zeggen dat je geen van de parken kunt overslaan! :D
Maar als je in tijdnood komt, kan je evt. Magic Kingdom overslaan, dat lijkt toch wel het meest op Disneyland Parijs.
Hollywood Studios heeft niet veel overeenkomsten met het studios park in Parijs, dus dat park zou ik zeker niet overslaan. En Epcot en Animal Kingdom zijn totaal anders, dus die moet je zéker bezoeken!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Disney Studios in Parijs is gebaseerd op het HOllywood Studios in Florida, en er zijn veel attracties en shows die je in beide parken terugvindt. Niet alles, en de indeling en opzet van het park is niet volledig hetzelfde, maar de lijst met gelijke attracties is best groot.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik kan zes attracties bedenken die ik beide parken aanwezig zijn:
Tower of Terror
Art of Disney Animation
Rock 'n Rollercoaster
Backlot Tour
Motor Stunt Show
Playhouse Disney live

Bovendien zijn al deze attracties (alleen over Playhouse Disney kan ik niet oordelen) anders in beide parken.

In Parijs heb je verder:
Cinemagique
Animagique
Les tapis volants
Stitch Live
Armageddon
Cars
Crush Coaster

En in Orlando:
American Idol
Beauty and the Beast
Fantasmic
the Great Movie ride
Indiana Jones
Muppets 3D
One Man's Dream
the Little Mermaid
Toy Story Mania
Star Tours
Sounds Dangerous

Dat lijken mij toch behoorlijk wat verschillen, eerlijk gezegd.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Hier nog een grote Disneyliefhebber :D

Als het enigzins kan zou ik je aanraden om alle vier de Disneyparken in Orlando te gaan bezoeken en ook 1 van de 2 waterparken van Disney.

Het Magic Kingdom geeft je het ultieme Disneygevoel en helemaal als je gaat op een avond wanneer er ook vuurwerk is. De Studio's, Animal Kingdom en Epcot zijn ook allemaal erg mooi. Ik zou het erg lastig vinden om te moeten kiezen.

Succes met beslissen.

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Oh ja, vergeet vooral de waterparken niet, Typhoon Lagoon is mijn favoriet!
En inderdaad, Magic Kingdom mag je eigenlijk ook niet overslaan, al ga je maar even een avondje om Mickey's Philharmagic en Wishes te bekijken :)
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Typhoon Lagoon is ook mijn favoriete waterpark! Ook al is Blizzard Beach ook niet verkeerd :D

Wij weten het wel he Marjol? :lol:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015

Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik ben in Orlando niet geweest maar heb het een en ander erover gelezen. Disney in Orlando is een hele wereld waar het in Parijs maar een, in vergelijking, relatief klein gebied betreft. In Disneyland Parijs ben ik meerdere keren geweest (ik kan het nu laten om even met mijn Disneypasje te showen :twisted: ) en inderdaad, zoals Jasmino zei, lijken ze het meeste op Magic Kingdom en Hollywood Studios. Wat er in Parijs staat komt uit Amerika en volgensmij komt er aardig wat overeen tussen de Amerikaanse en Franse parken. Er zijn wat kleine wijzigingen als de opzet en het kasteel bijvoorbeeld maar er staan attracties van dezelfde categorie.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Mickey99
Amerikakenner

Bericht door Mickey99 »

Ook al zal het een klein beetje op elkaar lijken (Parijs en Orlando) het is toch echt héél anders. Je moet er zelf geweest zijn om dat te ervaren, sfeer kun je niet uitleggen dat moet je voelen. Ook heb je in het Magic Kindom bijvoorbeeld Mickey's Toowntown en die heb je in Parijs niet.

Sonja

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij zijn ook redelijk gek op Disney, en zijn dan in vele parken al vele keren geweest (net als in Parijs). Als ik 1 park mocht kiezen, zou ik zelf toch al snel voor Magic Kingdom kiezen. Natuurlijk is er een gelijkenis, maar je zal merken dat het toch heel anders is, als je daar bent. Veel andere attracties, veel andere opzet, etc. Maar de andere parken zijn ook geweldig. Maar ik blijf persoonlijk van mening dat Magic Kingdom toch de meeste sfeer heeft, het echte Disney gevoel :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Hier nog een groot Disney fan en ik ook ga zeggen dat je geen van de parken mag overslaan! ;)

Magic Kingdom en Disneyland Parijs kan je misschien wel een beetje met elkaar vergelijken qua layout en een aantal attracties die in beide parken aanwezig zijn. Beide parken hebben bijv. Pirates of the Caribbean, Space Mountain, Big Thunder Mountain en Haunted Mansion (Phantom Manor in Parijs), maar deze attracties delen dan wel dezelfde naam, ze zijn toch heel anders. In WDW kom je Jack Sparrow en Capt. Barbossa tegen bij Pirates, en in Parijs niet. Maar daar gaat Space Mountain over de kop, en in WDW niet. Ook hebben beide parken attracties die niet in het andere park zijn. WDW heeft bijv. Jungle Cruise, Tiki Room, Splash Mountain en Mickey's Philharmagic. En Parijs heeft een Indiana Jones achtbaan. De opzet is vrijwel gelijk; Je begint in Main Street, loopt richting een kasteel, linksaf vind je Adventureland, rechtsaf Tomorrowland, en achter het kasteel ligt Fantasyland. Maar ondanks dat er een aantal gelijkenissen zijn, vind ik zelf beide parken totaal verschillend. Dat heeft met name te maken met de sfeer. In Parijs zijn de attracties allemaal iets 'nieuwer', ze zien er misscchien iets gelikter uit, maar de sfeer in WDW vind ik zoveel gezelliger! Het gaat er wat gemoedelijker en relaxter aan toe. Het park heeft de echte Disney Magie, die ik in Parijs niet altijd merk. Ik zou het Magic Kingdom dan ook zeker niet overslaan!

Het klopt dat de Studios in Parijs zijn gebaseerd naar de Studios in Florida. Maar inmiddels zijn beide parken door de jaren heen zo verandert, dat ze niet meer met elkaar te vergelijken zijn. Ook hier vind je een aantal gelijke attracties, maar ook zoveel verschillende! En ook hier geld dat de sfeer totaal anders is.

Mijn favoriete park is Epcot. Hier kan ik dagen achtereen heerlijk door het park struinen, genieten van de sfeer, de optredens, de rides en het lekkere eten! Figment en Nemo & Friends vind ik erg lieve attracties, en ook Spaceship Earth en Test Track zijn echte aanraders. Mijn persoonlijke favoriet is Mission: Space, hoewel die niet voor iedereen een aanrader is. Epcot kan je eigenlijk verdelen in tweeën: Future World met bovengenoemde attracties, en World Showcase, waar je langs verschillende landen pavilioens loopt zoals Mexico, China, Duitsland, Japan en het Verenigd Koningkrijk. Ieder pavilioen heeft leuke rides, films of shows die iets met het land in kwestie te maken hebben, en natuurlijk heerlijke restaurants met lokale gerechten. Je maakt een wereldreis in een dag tijd!

Ook Animal Kingdom is een schitterend park. Geweldige attracties zoals Expedition Everest, Dinosaur en It's Tough to be a Bug. Het is een heel interessant park waar je een safari kan maken in Afrika en tijgers kan zien in Azië. Het is schitterend aangekleed, en een park wat je ook zeker niet mag missen.

Beide waterparken zijn onwijs leuk (mijn voorkeur gaat ook uit naar Typhoon Lagoon, maar Blizzard Beach heeft een langere lazy river!) en ook Downtown Disney is erg leuk om overheen te lopen. Als je de tijd hebt, kan ik aanraden om op zondag een Gospel Brunch bij te wonen in House of Blues. Heerlijk eten lekkere swingende muziek, een ideale manier om een zondagochtend door te brengen!

De Universal parken vind ik zelf ook heel erg leuk, zowel Islands of Adventure als de Universal Studios. In Islands of Adventure zijn ze momenteel hard aan het werk om een nieuw Harry Potter gedeelte te openen, en heeft een paar fantastische thrill rides als Spiderman en The Hulk. Universal Studios heeft the Mummy en the Simpsons en een wicked nieuwe rock 'n roll achtbaan!

Jeetje, moeilijk hoor. Als je een groot Disney fan bent, dan zou ik Universal deze keer overslaan en een volgende keer doen, zdat je nu alle Disney parken kan zien. anders zou ik toch een dagje Universal plannen en een dagje minder Disney doen. Je zou dan bijv. deze zomer in Parijs al wat attracties in de studios kunnen doen die je ook in WDW hebt, zodat je die daar kan overslaan (Rock 'n Roller Coaster, StuntShow) en evt de Studios combineren met Epcot. Deze parken liggen dicht bijelkaar en een bootje kan je van het ene naar het andere park brengen. Parkeer in dat geval de auto 's ochtends bij Disney's Boardwalk Resort, zodat je aan het eind van de avond ook nog over de gezellige Boardwalk kan struinen.

Hoe dan ook, eigenlijk maakt het niet uit welk park je kiest, jullie zullen sowieso een heerlijke tijd krijgen!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
figarooke
Amerika-ontdekker

Bericht door figarooke »

Bedankt voor alle reacties. Het blijft moeilijk kiezen. Waarschijnlijk gaan we voor Epcot en Animal Kingdom. We zouden ook nog naar SeaWorld en het nieuwe pretpark van Harry Potter willen bij Universal. Als openingsdatum geeft men "spring 2010" aan. Weet iemand een exactere datum? Wij gaan begin april naar Orlando en ik hoop dat het dan al open is.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

De (hardnekkige) geruchten gaan dat eind maart de soft opening van het Harry Potter gedeelte in Islands of Adventue is. Een soft opening is zeg maar een oefen periode voor het gedeelte officieel wordt geopend, wat meestal een paar weken later is. Het houdt in dat ze kijken hoe soepel alles loopt. De attracties zijn gewoon open voor het publiek, maar het kan ook voorkomen dat ze ineens dicht zijn omdat er nog wat bugs inzitten.

Als de soft opening inderdaad eind maart is, dan kan je er in april zonder problemen naartoe.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Moeilijk moeilijk...
wij kunnen één dag naar een park, en hebben een kaartje voor één van de parken. We twijfelen tussen magic kingdom en animal kingdom....
Ik neig richting magic kingdom omdat dit toch het echte disney gevoel is, en deze ook tot 21:00 open is met vuurwerk.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
figarooke
Amerika-ontdekker

Bericht door figarooke »

Hallo Figment,
Is er ergens een site waar je kan volgen wanneer die soft opening is? Of is het gewoon afwachten totdat ik in Orlando ben en daar informeren? Op de site van Universal vind ik er in elk geval niets van terug. Niet dat het zo belangrijk is, maar ik ben nu eenmaal nieuwsgierig :D .
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Als ik zou moeten kiezen tussen die 2 Disney parken zou ik zeker voor Animal Kingdom gaan. Ben 6 jaar geleden in beide parken geweest in Florida.

Komt misschien omdat ik ook al 3x in Disneyland Parijs ben geweest, maar ik vond Magical Kingdom een beetje meer van hetzelfde.
Afbeelding
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Marjol schreef:... al ga je maar even een avondje om Mickey's Philharmagic en Wishes te bekijken
Oh geweldig Mickey's Philharmagic !!!

Ik ben zelf nooit in Disneyland Parijs geweest, maar mijn vriendin die met ons ook in Disney World Orlando was wel en zij vertelde dat het erg veel op elkaar lijkt, alleen mist Parijs toch dat Amerikaanse sausje, die sfeer!
Sandy
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Toch nog een verschil van Orlando ten opzichte met Parijs, in Parijs word je bij de ingang niet gefouilleerd door zwaar bewapende bewakers :P Maar misschien dat dit inmiddels wel minder is, we waren er toen precies een jaar na 9/11.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer