Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke stad mist nog op onze "been-there-done-that" lijst?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Welke stad mist nog op onze "been-there-done-that" lijst?

Bericht door Jasmino »

Als wij op vakantie gaan naar Amerika en Canada houden we er ook heel erg van om een mooie en interessante (wereld)stad mee te nemen op onze route. We kunnen er echt van genieten om een paar dagen in zo'n stad te verblijven en de bezienswaardigheden te bezoeken, een beetje rond te wandelen, winkelen en natuurlijk lekker eten. Ik houd bovendien erg van architectuur, en vaak vind je in een grote stad heel mooie architectuur terug om foto's van te maken.

We hebben tijdens onze reizen al heel wat steden bezichtigd, en ik zou graag willen weten welke stad volgens jullie nog ontbreekt op onze lijst, en waarom natuurlijk! En kun je dan ook aangeven met welke andere stad je die zou kunnen vergelijken, qua grootte en sfeer?

Dit onze lijst van steden die we al hebben gezien, met daarachter onze kwalificatie in sterren (max. is 5 sterren):

Boston ***
New York City ****
Washington DC *****
Cleveland ***
Miami ****
Chicago *****
Seattle *****
Portland **
Vancouver *****
San Francisco *****
Los Angeles ***
San Diego ****
Las Vegas **
Denver ***
Salt Lake City *
Laatst gewijzigd door Jasmino op 06 feb 2010, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Welke stad mist nog op onze "been-there-done-that" lijst?

Bericht door Staceybeesie »

Wel leuk die sterren erachter. Je ziet duidelijk waar jullie van houden.
En jullie hebben al veel gezien zeg. Ben een beetje verbaasd over Boston.
Vond ik juist erg leuk eigenlijk. De andere sterren ben ik het helemaal mee eens.

Mis eigenlijk wel Raleigh*****, ha ha ha
Nee hoor Raleigh is geen 5 sterren, maar zou het wel leuk vinden om je een keer te ontmoeten ;-)

Maar hoe zou je Houston, Baltimore. Moet zeggen dat ik er zelf nog niet geweest ben, maar er leuke berichten over heb gehoord.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mooi lijstje zeg ! Jullie hebben al aardig wat gezien. Ook ik heb ze allemaal al gehad, op Boston na (helaas ...), begrijp de sterren redelijk. Overigens vond ik Salt Lake City erg leuk, maar ik was er dan ook in de winter, om te skiën. Ik zou zo weer terug gaan :mrgreen: !

Maar goed, Houston ben ik een lang weekend geweest; was nou niet zo geslaagd. Of je moet er ook een steakhouse uitje van maken zoals ik :lol: ! Wij vinden Philadelphia erg de moeite waard. En plaatsen die nog absoluut op ons lijstje staan: New Orleans, Memphis, St Louis en Portland. Daarnaast (misschien iets minder hoog op de lijst) staan Atlanta (gaan we deze zomer heen), Phoenix, Dallas (ooit wel eens heel kort geweest), Austin en Tucson. En tja, vast nog wel meer ... Eigenlijk help ik volgens mij niet zo, want ik kan er zelf weinig over vertellen :lol: ! Alleen Philadelphia dan maar, vonden wij echt hartstikke leuk, omdat er veel uit de Amerikaanse geschiedenis te vinden is, met name :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben zelf ook nogal gecharmeerd van San Antonio. Erg gezellig met de terrasjes langs de Riverwalk, de omgeving is mooi (Hill Country, je kan er uitstekend shoppen en historisch ook nog het e.e.a. te bezoeken (Alamo, Mission Road) en niet te vergeten Sea World.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Oh ja, Baltimore is zeker een leuke stad! Houston vind ik dan weer helemaal niks, maar die heeft wel een interessant Funeral Museum.

Als ik jullie lijstje zo zie dan denk ik meteen aan New Orleans en San Antonio.
Nou ben ik wellicht een beetje bevooroordeeld als het om New Orleans gaat, maar ik denk wel dat dit een stad is die je kan waarderen. De stad staat vol met schitterende architectuur en historische huizen. Prachtige Creoolse gebouwen met gietijzeren balkons, kleurrijke cottages, shotgun shacks en waanzinnige antebellum mansions. Het Central Business District kent moderne hoge gebouwen en mooie oude pakhuizen. Het is een ideale stad om per voet of openbaar vervoer te verkennen, en alle wijken zijn zo totaal verschillend! Je kan in New Orleans geweldig eten, lekker winkelen en er is heel veel te zien en doen zowel binnen als buiten de stad.
Je kan NOLA eigenlijk niet vergelijken met welke stad dan ook. Het is een Creoolse stad met een Creoolse sfeer, die niet nergens anders in de wereld te vinden is. Zeker een aanrader als je van mooie architectuur en lekker eten houdt!

San Antonio raad ik om precies dezelfde redenen aan als hierboven door Marjan zijn genoemd, en zou je tijdens een rondreis prima kunnen combineren met New Orleans. En wellicht tussendoor nog even een beetje Cajun sfeer proeven in Lafayette. ;)
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Figment schreef:Houston vind ik dan weer helemaal niks, maar die heeft wel een interessant Funeral Museum.
:lol: die heb ik gemist hoor
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zoals al eerder gezegd: St. Louis, MO (en misschien Kansas City,MO/KS).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

MattRob schreef:
:lol: die heb ik gemist hoor
Haha! Dit zijn het soort attracties waar ik wel van hou, een beetje weird en off the beaten path. ;)
Philadelphia is idd ook een indrukwekkende stad. Jij bent toch de MattRob van de poezenspeeltjes uit New Orleans? Ik heb er een paar voor je meegenomen! De hondenspeeltjes hadden ze niet meer, maar voor de poezenbeesten is het wel gelukt. Als je je adres via een pm geeft, dan stuur ik ze vandaag nog naar je toe!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Charleston, SC, Branson, MO Hot Springs,AR Eureka Springs, AR Oklahoma city, OK
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Petra, ik zou het ook erg leuk vinden om jou te ontmoeten! Het gaat vast een keer gebeuren, maar dit jaar komen we niet echt in de buurt. We gaan wel nog eens naar Washington DC en zakken dan vast wat af naar het Zuiden, daar ligt ook nog een en ander dat we nog niet hebben gezien.

Wat betreft de steden ga ik zeker New Orleans, Philadelphia en San Antonio toevoegen aan mijn lijstje. Klinkt goed! New Orleans heeft heel lang op mijn verlanglijstje gestaan maar is daar weer vanaf geschrapt met Katrina. En ik houd helemaal niet van ramptoerisme, dus na Katrina was ik een beetje huiverig om het te bezoeken. Maar ik begrijp dat het nu wel weer gemakkelijk kan! San Antonio klinkt ook leuk, ik dacht eerlijk gezegd dat het een kleinere plaats was, maar dat valt dus mee. Misschien kunnen we die dit jaar wel meepikken?! En Philadelphia was ik eerlijk gezegd ook vergeten. We zijn er wel vlakbij in de buurt geweest, maar hebben toen de stad niet bekeken. De historie lijkt me inderdaad ook leuk om te bezichtigen. Hoe groot is Philadelphia eigenlijk?

Houston trekt me helemaal niet, en ik heb er ook weinig positiefs over gehoord. Het is een van de steden maar mijn vriendin vaker is geweest voor haar werk, maar ze vond er helemaal niets aan. Natuurlijk is dat wel anders dan wanneer je op vakantie bent, maar de sfeer moet je aanspreken of niet.

Valt Baltimore in de categorie stad? Ik dacht eerlijk gezegd dat het een kleinere plaats was. Wat is er zo mooi om te bezichtigen? Ik houd op zich wel van steden aan het water (getuige mijn lijstje hierboven), dus wellicht hoort die er echt op thuis. Ik zou er dan wel iets meer van willen weten.

Wat is er zo mooi in St. Louis, behalve de Gateway Arch? Ik weet er heel weinig van. En hoe groot is St. Louis ongeveer?

Charleston hebben we al gezien, Mark, maar die valt voor mij niet in de categorie grote stad. Wel leuk, maar ik vond Savannah echt veel leuker. Wat is er zo bijzonder aan de plaatsen Branson, Hot Springs, Eureka Springs en Oklahoma City? Ik zou ze niet zo snel scharen onder de categorie grote steden, kun je me er iets meer over vertellen? Waar kan ik ze mee vergelijken?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik heb het idee dat jullie gaan voor de wat grotere en meer veelzijdige steden en dan valt natuurlijk meteen op dat jullie nog niet in mijn woonplaats Atlanta zijn geweest! :wink: Maar ik denk dat hier wel wat dingen zijn die jullie aanspreken, toevallig heb ik daar hier over geschreven: viewtopic.php?f=15&t=25636

Jullie hebben al een hoop steden gezien die ik hier zou aanraden, maar ik zou daar inderdaad nog New Orleans en Philadelphia aan willen toevoegen. Je zou ook nog kunnen denken aan Minneapolis, Denver of Portland.
"Keep Georgia On Your Mind"
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Ik vond Atlanta en New Orleans geweldige steden die beide zeker een bezoek waard zijn. Ook Detroit lijkt me erg interessant (ben er zelf nog niet geweest; ga aankomende zomer erheen), maar je zegt niet van ramptoerisme te houden, en gezien de effecten van de economische crisis op Detroit zal een bezoek aan die stad ook wel een soort van ramptoerisme worden.

Mijn eigen absolute favorieten zijn New York City ***** en Los Angeles *****, daar heb je echt het gevoel in wereldsteden te zijn vind ik.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben het met de geachte voorgangers eens: San Antonio ontbreekt zeker nog (en jaha, ik weet 't - ik ben bevooroordeeld, maar ik ben dit keer gelukkig niet degene die als eerste ermee kwam :lol: ).
Jasmino schreef:San Antonio klinkt ook leuk, ik dacht eerlijk gezegd dat het een kleinere plaats was, maar dat valt dus mee.
San Antonio staat op plek nummer 7 van de lijst van grootste Amerikaanse steden ("Incorporated places over 100,000 population", na New York, LA, Chicago, Houston, Phoenix en Philadelphia) met meer dan 1,3 miljoen inwoners - zeer zeker geen kleintje dus, hoewel het absoluut niet als een/zo'n grote stad voelt. :wink:

Als je tips wilt, dan hoor ik het wel... :wink: :lol:
Bandido schreef:Je zou ook nog kunnen denken aan Minneapolis, Denver of Portland.
Denver stond al op het lijstje en kreeg maar 3 sterren... :shock:

:mrgreen: :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jasmino schreef:Petra, ik zou het ook erg leuk vinden om jou te ontmoeten! Het gaat vast een keer gebeuren, maar dit jaar komen we niet echt in de buurt. We gaan wel nog eens naar Washington DC en zakken dan vast wat af naar het Zuiden, daar ligt ook nog een en ander dat we nog niet hebben gezien.
Leuk, hopelijk maak je er dan een "meet the Petra's" van :).
Leuke steden, waar je nog niet bent geweest:
San Antonio
New Orleans
Baltimore
Philadelphia
Atlanta
Charleston, SC
Savannah, GA
Minneapolis/St Paul

Een stad, waar ik niets mee had en ben er meerdere keren geweest, is Houston. Verder vond ik Memphis en Nashville ook niet zo leuk. Er zijn wel wat bezienswaardigheden, maar ik houd niet van country muziek en barbeque.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:San Antonio staat op plek nummer 7 van de lijst van grootste Amerikaanse steden ("Incorporated places over 100,000 population", na New York, LA, Chicago, Houston, Phoenix en Philadelphia) met meer dan 1,3 miljoen inwoners - zeer zeker geen kleintje dus, hoewel het absoluut niet als een/zo'n grote stad voelt. :wink:
Maar in Amerika moet je eigenlijk kijken naar de steden, inclusief de "metro" areas. Want vooral in het westen van de VS kunnen steden zelf enorm zijn qua oppervlakte waar dat in het oosten is verdeeld onder verschillende counties. Maar in wezen is het nog steeds dezelfde stad.

Atlanta zelf staat op de 33e plaats omdat maar een klein deel van oudsher onder de "stad Atlanta" valt. Maar het gebied van "metro-Atlanta" staat op de tiende plek met 6 miljoen inwoners. Dit is relevant omdat een top 10 klassering voor een stad inclusief de metro areas meer zegt over het aantal voorzieningen in die stad en dus ook hoe interessant het is voor toeristen. Daarom "voelt" San Antonio ook niet als zo'n grote stad, het is het in vergelijking met andere grote steden namelijk ook niet.

De top 10 is dan als volgt:

1: NYC
2: Los Angeles
3: Chicago
4: Washington DC
5: Boston
6: San Francisco
7: Dallas
8: Philadelphia
9: Houston
10: Atlanta
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Klopt helemaal, hoor. Als je bijvoorbeeld alleen naar Denver kijkt, dan heeft de stad 600.000 inwoners. Kijk je naar de Greater Denver Metro Area, dan loopt het alweer tegen de 2,5 miljoen... alles is relatief :wink:

Bij San Antonio heb je ook veel gebieden die eigenlijk hun eigen "gemeente" zijn, compleet met eigen stadhuis, maar toch tot San Antonio gerekend worden (zoals bijvoorbeeld Alamo Heights en Terrell Hills).

Alles hangt gewoon van de definitie af die je aanhoudt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Philadelphia vond ik erg mooi! Vooral de vele mooie/oude gebouwen waren erg indrukwekkend.

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Michaelvh99
Amerika-newbie

Bericht door Michaelvh99 »

Portland Oregon
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik begrijp dat Atlanta en Minneapolis nog op de lijst toegevoegd moeten worden, dat zal ik zeker doen. Verder ben ik nog wel benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen in mijn vorige post. Mark? Of iemand anders?

Charleston, Savannah en Portland hebben we al gezien, maar ontbreken op bovenstaand lijstje omdat ik het niet echt wereldsteden vind. Portland vond ik bovendien niet echt heel bijzonder, als ik de stad sterren zou moeten toekennen zouden dat er 2 zijn. Ik zal hem wel maar toevoegen aan mijn lijstje in de eerste post.
Winston Churchill

Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Beste Jasmino,

allereerst, jammer van die drie sterren voor Boston :evil: (dit moet ik uiteraard even kwijt :wink: )

New Orleans is een plaats die zeker mist op het lijstje. Ondanks dat velen dit voor mij dit al hebben geroepen roep ik dit nog een keer en sluit ik mij volledig aan bij het commentaar van Figment over NOLA, een fantastisch leuke stad!
Tampa is voor mij ook wel een stad die erbij kan horen. Nu vind ik de universiteitssteden vaak ook leuke steden in Amerika omdat je er vaak levendige uitgaanscentra hebt. Tampa heeft dit en ligt tevens aan het water. Deze combi maakt het voor mij een leuke stad om te verblijven.

Mijn persoonlijke en bezochte top 10:
1 New York City
2 New Orleans (met stip op 2 sinds vorig jaar)
3 Boston
4 Chicago
5 San Francisco
6 Miami
7 Tampa
8 Los angeles
9 Las Vegas
10 San Diego
Afbeelding
[/url]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen