Aïda schreef:Ik word er altijd zo moe van; die commentaren van 'in Amerika is alleen maar vet eten'. Ik vraag me wel eens af in welk land deze mensen eigenlijk op vakantie zijn geweest. Het is gewoon niet waar, eigenlijk word ik er een beetje boos van!!
Helemaal mee eens, Aïda.
Wij vinden juist Amerika hét ideale (vakantie)land om te eten. Oké, het brood is meestal niet lekker en je moet vaak heel goed zoeken om een redelijk brood te vinden, maar voor de rest, helemaal goed.
Mijn man heeft vaak spijsverteringsproblemen door o.a. vet eten of vlees, maar hij eet nergens zo lekker en zonder problemen als in Amerika.
Soms het hotel-ontbijt, wat toast met jam (als het brood geroosterd wordt, smaakt het wat beter), soms een echt Amerikaans ontbijt, als lunch maken we bijna altijd zelf wat klaar, of halen we wat bij Subway en voor 's avonds zijn er ook mogelijkheden genoeg. Of we eten wat op onze kamer, bijv, broodje met tomaat, paprika, avocado, komkommer met evt. een paar plakjes turkey of ham, of we halen of eten wat bij de "Chinees" , of een salad van McDonald met evt. een klein zakje frites, of een flinke bak salad uit een saladbar, of soup and salad....mogeljkheden genoeg.
Als we bijv. in Duitsland, Frankrijk, Spanje, of noem maar op zijn, lukt dit gewoon niet.
Vorige zomer hebben we Wholefoods ontdekt en wát een lekker brood en hapjes hebben ze daar
Nou weet ik best dat wij op eetgebied vast wel een uitzondering zullen zijn, maar ons bevalt dit gewoon het beste.
gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl