Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brood

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Brood

Bericht door Harry »

Dento schreef:de prijs die je betaalt is omgekeerd evenredig met de hoeveelheid voedsel op je bord...

De kwaliteit gelukkig ook, wij hebben afgelopen jaar bij meerdere toprestaurants in LA en Las Vegas gegeten, en geloof me, dat heeft niets met een vette of zoete hap te maken hoor, de michelinsterren waren echt verdient, en de restaurants doen in niets onder voor de toprestaurants hier in Europa.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je mag 't hopen, voor sommige prijzen die je betaalt in de toprestaurants... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De prijzen van de toprestaurants in de VS vallen nog mee in vergelijking met de toprestaurants hier ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Komt ook door de gunstige dollarkoers... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Aïda schreef:Ik word er altijd zo moe van; die commentaren van 'in Amerika is alleen maar vet eten'. Ik vraag me wel eens af in welk land deze mensen eigenlijk op vakantie zijn geweest. Het is gewoon niet waar, eigenlijk word ik er een beetje boos van!!
Helemaal mee eens, Aïda.
Wij vinden juist Amerika hét ideale (vakantie)land om te eten. Oké, het brood is meestal niet lekker en je moet vaak heel goed zoeken om een redelijk brood te vinden, maar voor de rest, helemaal goed.

Mijn man heeft vaak spijsverteringsproblemen door o.a. vet eten of vlees, maar hij eet nergens zo lekker en zonder problemen als in Amerika.

Soms het hotel-ontbijt, wat toast met jam (als het brood geroosterd wordt, smaakt het wat beter), soms een echt Amerikaans ontbijt, als lunch maken we bijna altijd zelf wat klaar, of halen we wat bij Subway en voor 's avonds zijn er ook mogelijkheden genoeg. Of we eten wat op onze kamer, bijv, broodje met tomaat, paprika, avocado, komkommer met evt. een paar plakjes turkey of ham, of we halen of eten wat bij de "Chinees" , of een salad van McDonald met evt. een klein zakje frites, of een flinke bak salad uit een saladbar, of soup and salad....mogeljkheden genoeg.

Als we bijv. in Duitsland, Frankrijk, Spanje, of noem maar op zijn, lukt dit gewoon niet.

Vorige zomer hebben we Wholefoods ontdekt en wát een lekker brood en hapjes hebben ze daar

Nou weet ik best dat wij op eetgebied vast wel een uitzondering zullen zijn, maar ons bevalt dit gewoon het beste.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

vana schreef:Ik ontbijt en lunch altijd met woudkoren brood (heel grof volkorenbrood) en dat heb ik in Amerika nog niet kunnen vinden.
Dat is iets wat ik juist in Amerika absoluut niet mis: dat gruwelijke volkorenbrood overal in NL. Ik hou daar juist helemaal niet van, niet weg te krijgen. Nou is brood in Amerika ook niet alles, maar dit is dan wel weer het andere uiterste.
DixieChick schreef:En ik zie echt niet wat je bedoelt als je zegt dat ook bij niet-fast-food- restaurants het eten "veel zoeter en vetter" is dan in Nederland.
Ik vind dat ook echt flauwekul, dan heb je vrij weinig gezien van wat Amerika te bieden heeft. Juist in Amerika heb je een enorme variatie aan restaurants die ik elders in de wereld nog niet heb gezien. Als je hier woont is het misschien wat gemakkelijker te vinden, maar ook als ikzelf ergens in Amerika ben waar ik niet bekend ben, vind ik het nooit al te moeilijk om iets lekkers en gezonds te vinden.
"Keep Georgia On Your Mind"
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

vana schreef:Dat is ook het enige wat ik mis in Amerika; het bruine brood.
Dat mis ik ook. Heerlijk met een plak belegen kaas :P (Ik kan nooit lekkere kaas vinden in Amerika).
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Wow wat een discussie is er losgebarsten na mijn reactie.. Schrik wel een beetje van de felle reacties.. Ik moet wel zeggen dat jullie voor een deel wel gelijk hebben ja. Ik was inderdaad kort door de bocht. Maar ik blijf wel bij mijn mening dat het eten me elders beter smaakt dan in States. Dat is gewoon mijn persoonlijke smaak.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Mel79 schreef: Maar ik blijf wel bij mijn mening dat het eten me elders beter smaakt dan in States. Dat is gewoon mijn persoonlijke smaak.

ik zou het zelfde doen , wat al die andere nederlanders doen ... je eigen zak aardappelen en groenten meenemen. :lol:
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Haha nee dankje, zo erg is het nou ook weer niet ;)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tip van de dieetmensen van het ziekenhuis na mijn hartaanval: geen zoutvat op je tafel zetten. Amerikanen gooien overal maar bergen zout op, helemaal niet goed.

Heb laatst zelf volkorenbrood gebakken, en dat is volgens de dieetmensen ook erg goed. Heel eenvoudig: 3 cups whole wheat flour, 1/2 teaspoon instant yeast, 2 teaspoons salt, 1 3/4 cup of water. Mengen, 12 tot 24 uur laten rijzen in een kom, dan in een broodbakpan, bovenkant insmeren met olie, 2 uur laten rijzen in de pan, over 350 F, 45 minuten. Niet zo luchtig als uit de fabriek, maar een stuk beter dan wat je meestal in de winkel kan krijgen en zonder allerlei bij-dingen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Bennogr schreef:Tip van de dieetmensen van het ziekenhuis na mijn hartaanval: geen zoutvat op je tafel zetten. Amerikanen gooien overal maar bergen zout op, helemaal niet goed.

Heb laatst zelf volkorenbrood gebakken, en dat is volgens de dieetmensen ook erg goed. Heel eenvoudig: 3 cups whole wheat flour, 1/2 teaspoon instant yeast, 2 teaspoons salt, 1 3/4 cup of water. Mengen, 12 tot 24 uur laten rijzen in een kom, dan in een broodbakpan, bovenkant insmeren met olie, 2 uur laten rijzen in de pan, over 350 F, 45 minuten. Niet zo luchtig als uit de fabriek, maar een stuk beter dan wat je meestal in de winkel kan krijgen en zonder allerlei bij-dingen.
Ik ben niet zo goed in amerikaanse maten maar en halve theelepel gedroogde gist klinkt wel erg weinig. Meestal staat voor gewone bloem 7 gr. gedroogde gist tegenover 500 gr. Voor volkoren kun je het beste 10 tot 14 gr. nemen. Zout is ongeveer 10 gr. voor 500 gr. volkorenbloem. Wil je echt goed de gluten laten "werken dan kun je het beste al je ingredienten mengen maar van het bloem maar de helft. Je hebt dan een natte "pap". Deze kom goed afdekken en een kwartiertje tot halfuurtje laten rijzen. De rest van de bloem er bij doen, goed kneden en dan afdekt weer laten rijzen. Om het rijzen goed te bewerkstelligen is het belangrijk dat je elke keer als je het deeg kneed dit tenminste 10 minuten doet. Alleen niet bij de laatste "rijs" alvorens het in de oven gaat.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer