Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mis jij hier in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat mis jij hier in Nederland?

Bericht door phillybilly »

Grote shoppingmalls (met amerikaanse prijzen) en foudcourts, het feit dat er overal engels gesproken wordt, gratis parkeren bij winkels (bij ons is bij AH al betaald parkeren :roll: ), gratis wc's tijdens het shoppen,
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

phillybilly schreef:foudcourts
:lol: leuke woordspeling!
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Taco Bell, Texas Roadhouse, Mnt. Dew, Walmart (24/7), American Eagle, Hollister :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Whole Foods en Trader Joe's zou ik heeeel graag in Nederland hebben. Inderdaad ook Ross dress for less en Marshall's ; in oktober nog echt heerlijk mijn slag geslagen daar met een nieuwe koffer, mooie hakken, sneakers en een luxe paraplu voor (bijna) nop!

Verder ook Starbucks. De fastfoodketens mis ik niet (Wendy's ugh..) maar wel het overweldigende aanbod restaurants in het algemeen waar je voor een goed bedrag lekker kunt eten. Dat je bijv. zin hebt in Japans en dan kunt kiezen welk restaurant het wordt en je achteraf niet zuur naar de rekening hoeft te kijken :)
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

De ruimte, de weidse en uitgestrekte landschappen...
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je vergeet iets RiverCola: Abbot's Habit :wink:

Wat ik hier in Nederland ook wel mis, is een Ruby's diner. Geweldig interieur en gewoon lekker eten. Vooral voor een ontbijt of lunch.
Verder uiteraard de benzineprijzen. :mrgreen:

Wat ik overigens niet mis, is de rekening gepresenteerd krijgen, terwijl je nog lekker aan het kauwen bent. Dat gebeurt overigens lang niet overal, maar bijvoorbeeld bij Denny's in Page gebeurde ons dit wel. Ook stond er in 2 gevallen ineens service tax op het bonnetje, bovenop het bedrag en de tax. Twee keer niet betaald uiteraard en daardoor ook geen fooi gegeven. :mrgreen: Dit was in Palm Springs bij Kaiser's en in San Diego bij een Italiaans restaurant, vlakbij Fred's Mexican Café, wat dan wel weer een aanrader is. Gezellig daar. :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

gleuknie schreef:Wat ik overigens niet mis, is de rekening gepresenteerd krijgen, terwijl je nog lekker aan het kauwen bent.
Dat gebeurt helaas best wel vaak, bij de meest uiteenlopende restaurants (hoewel het normaliter meer gebeurt in de ketens dan in de betere restaurants) - al dan niet vergezeld van de mededeling dat als je toch nog iets wilt bestellen dit uiteraard wel mogelijk is...

Hoe meer klanten ze kunnen bedienen op een avond, hoe hoger hun inkomen aan fooien zal zijn, hè... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Er is al veel genoemd waar ik het mee eens ben (o.a. Starbucks op elke hoek, Outback, Olive Garden, Shopping Malls en Walmart) en deze kunnen er nog bij :mrgreen:
- De benzineprijzen
- Het relaxte autorijden
- Macy's (inclusief de internatonale klantenkaart voor extra korting!)
- The Cheesecake Factory (deze keten hebben wij in onze laatste vakantie ontdekt, heerlijk!)

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Dento schreef:
gleuknie schreef:Wat ik overigens niet mis, is de rekening gepresenteerd krijgen, terwijl je nog lekker aan het kauwen bent.
Dat gebeurt helaas best wel vaak, bij de meest uiteenlopende restaurants (hoewel het normaliter meer gebeurt in de ketens dan in de betere restaurants) - al dan niet vergezeld van de mededeling dat als je toch nog iets wilt bestellen dit uiteraard wel mogelijk is...

Hoe meer klanten ze kunnen bedienen op een avond, hoe hoger hun inkomen aan fooien zal zijn, hè... :wink:
Ik vindt het juist prima dat je de rekening krijgt als je nog aan het eten bent. Wij bestellen gewoon nog na en ze passen de rekening dan gewoon weer aan. Het handige is dat als je weg wil ook weg kunt terwijl je hier in NL soms erg lang moet wachten voordat je dan eindelijk mag afrekenen. Ik heb daardoor de fooi wel eens naar nul gereduceerd. In Nederland wordt daar dan weer niet van opgekeken en het interesseert ze gewoon niets.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, dan moeten ze ook wel zo oplettend zijn om je credit card mee te nemen als je daadwerkelijk wilt afrekenen.

Als je je rekening op tafel hebt liggen, met je credit card erbij als je klaar bent, en ze halen 'm niet op, dan heb je er nog niks aan... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

RiverCola schreef:De fastfoodketens mis ik niet (Wendy's ugh..) )
Maandag heb ik wel uitgevonden, dat Wendy's chili erg lekker is! Ik vind dat juist een van de betere fast food ketens, ze hebben ook gepofte aardappels met broccoli en kaas, erg lekker en gezond.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik heb eerlijk gezegd maar 1 keer bij Wendy's iets gegeten, en dat was tijdens een tussenstop op de luchthaven van Washington DC. Dat was zo ontzettend flauw en smakeloos dat het geen goede indruk op me achter gelaten heeft. Wie weet waren mijn smaakpapillen gewoon verstoord door de vlucht :wink:

Ik was nog iets vergeten; Panda Express (of iets soortgelijks). Ik zou het fantastisch vinden als wij zo'n concept in NL hadden, voor 7 dollar (ofzo, ben de prijzen alweer vergeten) zit je lekker rijst te eten met rundvlees en brocoli en kip in orange/lemonsauce. Als het naar NL zou komen moet het zich natuurlijk niet aanpassen aan de zogenaamde NLs/Chinese menukaart want van babipangang en al die ellende moet ik niets hebben, hahaha!! Dus; Panda Express met Amerikaanse/Chinese gerechten!
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Dento schreef:Tja, dan moeten ze ook wel zo oplettend zijn om je credit card mee te nemen als je daadwerkelijk wilt afrekenen.

Als je je rekening op tafel hebt liggen, met je credit card erbij als je klaar bent, en ze halen 'm niet op, dan heb je er nog niks aan... :wink:
Nee, tegenwoordig willen ze dat je mee loopt omdat je een pin in moet toetsen, wat een gedoe. Gelukkig hoeft het nog niet bij AMEX maar bij de MC moet je het steeds vaker en dat is toch wel irritant. Soms hebben ze wel een mobiel apparaat maar dat is nog lang niet altijd. :roll:
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

RiverCola schreef: Verder ook Starbucks. De fastfoodketens mis ik niet (Wendy's ugh..)
Ach zo af en toe is ook dat acceptabel. Zo kom ik ook 1 keer per 2 jaar bij een McDonalds :o
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik kom wel vaker bij MC Donalds :D
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

RiverCola schreef:Ik kom wel vaker bij MC Donalds :D
Ik ook. In de zomer haal ik dagelijks een Sweet Iced Tea (met 2 slices lemon)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jaha schreef:Nee, tegenwoordig willen ze dat je mee loopt omdat je een pin in moet toetsen, wat een gedoe. Gelukkig hoeft het nog niet bij AMEX maar bij de MC moet je het steeds vaker en dat is toch wel irritant. Soms hebben ze wel een mobiel apparaat maar dat is nog lang niet altijd. :roll:
Is dat soms iets van de Europese creditcards? Ik heb zelf alleen een Corporate AMEX (waarbij het zoals je al zegt niet hoeft), en voor de rest alleen een Visa Debit, en zelfs daarbij ben ik nog nooit om de pin gevraagd als ik 'm in een restaurant als credit card meegeef... (Maar misschien dat mijn "gebrek" aan een Amerikaanse credit card hier een rol in speel en ik gewoon niet beter weet :lol: )

Onze website | Mijn blog
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

In europa zit er tegenwoordig een chip op en als ze dan zo'n chip apparaat hebben moet je de pin gebruiken. Dit is al een tijdje maar de meeste bedrijven hadden nog niet zo'n apparaat en kon je dus gewoon met je handtekening betalen maar dat begint te veranderen. Nu ben ik niet zo goed in het onthouden van die pin want ik gebruik de MC zelden want ik gebruik standaard de AMEX maar als het niet anders kan dan de MC. Een nieuwe pin heb ik nu dus aan moeten vragen :roll:
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik ben bang dat alles wat ik schrijf al eens voorbij is gekomen .... maar toch hier mijn bijdrage.
Wat ik mis in Nederland zijn
- babybackribs van de Outback [ik bestel geen spareribs meer in Nl]
- TacoBell
- Panda Express
- Wholefoods
Maar ik mis vooral het mogen fikkie stoken op campings, de vriendelijkheid van de mensen en de klantvriendelijke en vlotte bediening in winkels en restaurants.

Ik mis de grote malls en grote parkeerplaatsen niet, dat hoort voor mij bij Amerika en niet bij de postzegel die we Nederland noemen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik mis vooral de natuur, de bergen, de rode rotsen, de hoodoos, de woestijn, wildlife, de parken. Ook de ruimte, de brede wegen, de eenvoud op het platteland, het klimaat, de grote auto's, campers en prachtige vrachtwagens. De winkels die 24 uur per dag open zijn en de prettige benadering van de over het algemeen vriendelijke mensen, de servicegerichtheid.

Bepaald eten of drinken mis ik zelf niet zo. Ik geniet wel van de typische Amerikaanse eettentjes, de gerechten etc.als we daar zijn, maar dat heb ik met elk land waar ik verblijf. Ben ik elders mis ik daar bijvoorbeeld een lekkere haring o.i.d.

Het meeste wat ik hier in Nederland mis is echter het "vakantiegevoel"..... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer