Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Super Bowl XLIV
- Bandido
- Amerika-expert
Super Bowl XLIV
Komende zondag is het weer zover: de Super Bowl. Oftwel het hoogtepunt van het Amerikaanse sportseizoen. Al dagen krijgen we hier spotjes op TV te zien en komend weekend zal alles helemaal in het teken staan van deze wedstrijd. Dit jaar gaat het tussen de Indianapolis Colts en de New Orleans Saints. Zelfs sporthaters kijken toch, vanwege de vele leuke en grappige reclamespots die tijdens de wedstrijd in premiere gaan. En het is vooral een sociaal gebeuren, de meeste mensen kijken met vrienden en familie bij iemand thuis of in de kroeg.
Wat doen de andere Neder-Amerikanen? En is het op TV in NL/BE?
Wat doen de andere Neder-Amerikanen? En is het op TV in NL/BE?
"Keep Georgia On Your Mind"
- Color01
- Amerika-expert
Re: Super Bowl XLIV
Geen Super Bowl bij ons op de TV.
Ik wou dat we hier in plaats van Italiaans , engels , frans , mexicaans ..ons eigen nederlands voetbal konden kijken.
Ik wou dat we hier in plaats van Italiaans , engels , frans , mexicaans ..ons eigen nederlands voetbal konden kijken.

Als we niet ingesneeuwd zijn dan hebben we een Superbowl party verderop in de straat.
4 gezinnen en veel voedsel begrijp ik.
Ik word veronderstelt dessert mee te brengen, brownies schijnen gewild te zijn en daarbij bak ik nog een citroen cake.
4 gezinnen en veel voedsel begrijp ik.
Ik word veronderstelt dessert mee te brengen, brownies schijnen gewild te zijn en daarbij bak ik nog een citroen cake.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons wordt het een Super Bowl Family Party. Anna's opa en oma hebben een grote 'theater room' in de kelder met een enorm scherm (een meter of 3,5 x 2 dacht ik) en beamer en weet ik wat allemaal, en zij hebben de hele familie uitgenodigd om bij hen op het grote scherm te komen kijken. Vervelend, zo'n klein schermpje, maar we gaan toch maar...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben hier een Super Bowl Party. Gelukkig wonen vrijwel al onze gasten hier in de buurt, hoewel door 60+ cm sneeuw lopen nog niet niks is. Rick gaat zijn familierecept chili maken en anderen nemen hun favoriete super bowl eten mee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Ik ben een beetje gewend/lichtelijk verslaafd geraakt aan football zo langzamerhand en mijn vrouw, die altijd met haar vader keek, weet de fijne kneepjes uit te leggen.
Ik ga zeker naar de Superbowl kijken (ook omdat ze anders me m'n Amerikaanse nationaliteit afpakken!) en hoop dat New Orleans wint. De stad heeft dat wel verdiend.
Geen groot feest, maar gewoon met z'n drieen waarschijnlijk, als Continental zaterdag vliegt tussen Newark en Asheville, zodat onze zoon kan komen.
Ik ga zeker naar de Superbowl kijken (ook omdat ze anders me m'n Amerikaanse nationaliteit afpakken!) en hoop dat New Orleans wint. De stad heeft dat wel verdiend.
Geen groot feest, maar gewoon met z'n drieen waarschijnlijk, als Continental zaterdag vliegt tussen Newark en Asheville, zodat onze zoon kan komen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, ik ben ook voor New Orleans. Vrijwel iedereen, die ik spreek, trouwens.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Bandido
- Amerika-expert
Op het moment is er een heuse football-war gaande op mijn werk: een collega komt uit Indiana en een andere uit Louisiana.
Wij zijn hier in Atlanta ook vooral voor New Orleans inderdaad, ik heb zelf ook wel wat met die stad. En het zijn toch ook min of meer "Zuiderlingen".

Wij zijn hier in Atlanta ook vooral voor New Orleans inderdaad, ik heb zelf ook wel wat met die stad. En het zijn toch ook min of meer "Zuiderlingen".

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Amai, ik vind het echt wel knap dat de Super Bowl zo'n groepsgebeuren is
Lijkt me super gezellig! Samen met wat vrienden kijken en lekker eten ondertussen. Buiten het occasionele voetbal kijken is er hier zo niet direct iets waarbij ik me kan voorstellen dat we zoiets zouden organiseren.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Het wordt mijn eerste Super Bowl in de VS en we gaan naar een party bij vrienden, ik laat me verassen 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Yep,
lekker met een hoop vrienden kijken. Er zit altijd een groep voor de tv en de andere zitten/ staan in de keuken te kletsen. Natuurlijk kijken we voor de reclame! Dat is de enige dag in het jaar dat ik de reclames zie hier...
En als het een beetje mooi weer is hangen we bij het zwembad, of zitten in de hottub! Dus al met al weer een super gezellige dag!.
lekker met een hoop vrienden kijken. Er zit altijd een groep voor de tv en de andere zitten/ staan in de keuken te kletsen. Natuurlijk kijken we voor de reclame! Dat is de enige dag in het jaar dat ik de reclames zie hier...

En als het een beetje mooi weer is hangen we bij het zwembad, of zitten in de hottub! Dus al met al weer een super gezellige dag!.
each day's a gift and not a given right
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee dagen voor ons trouwen in 2005 werd er een diner voor ons gehouden. Dat diner bleek echter gepland te zijn op Super Bowl avond. Dit "enorme probleem" werd opgelost door een draagbaar TV'tje dat iemand had meegenomen zodat de score toch in de gaten kon worden gehouden... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Jullie hebben dus bijna jullie 5-jarig jubileum! (reken ik snel uit
) Alvast gefeliciteerd!

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je! Klopt inderdaad - a.s. maandag zit ik vijf jaar in de goeie ouwe "ball & chain" geketend... ik bedoel, zijn we vijf jaar getrouwd... 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wij gaan ook kijken. Met traditioneel, voor ons vriendenclubje, chili 
Dora

Dora
Wij gaan hier in België via BBC proberen te kijken. Met allemaal mensen die ooit naar de VS zijn geweest op uitwisseling. Ieder brengt wat typisch American Food mee. Dat gaat een feest worden. Ik heb vooral spijt dat de Packers er niet geraakt zijn, wie er nu wint, dat maakt niet zo veel uit
Wow ik heb er al zin in

Wow ik heb er al zin in

Ik zit nu in Marbella, Spanje voor de laatste 3 maanden.
Ik mis de Super Bowl niet.
Mijn Engelse vrouw noemt het de Stupid Bowl.
Ik mis de Super Bowl niet.
Mijn Engelse vrouw noemt het de Stupid Bowl.
Ik geef geen bal om die sport. Ze staan steeds stil. Steeds maar die commercials. Er zit geen gang in! Mijn man is er gek van en speelde vroeger zelf ook op vrij hoog niveau.Ik snap ook niet waarom het football heet
Hij vind voetbal niks omdat er nauwelijks gescoord wordt.
Wij blijven morgen thuis vanwege de sneeuw. Een hoop lekker eten in huis, daar kijk ik wel naar uit
en de The Who in de half time.
Trouwens wel geinig, mijn zwager uit Zuid-Afrika vind Football maar voor watjes vanwege alle bescherming. Hij is gek van rugby en dat gaat er ruw aan toe.

Wij blijven morgen thuis vanwege de sneeuw. Een hoop lekker eten in huis, daar kijk ik wel naar uit

Trouwens wel geinig, mijn zwager uit Zuid-Afrika vind Football maar voor watjes vanwege alle bescherming. Hij is gek van rugby en dat gaat er ruw aan toe.
-
- Amerika-expert
Wat ik me pas realiseerde toen ik de film "Blind Side" zag, was dat die spelers inderdaad met de helmen tegen elkaar gaan. Vandaar dat oudere voetbalspelers zoveel hersenproblemen hebben. Zelfs een goede helm geeft geen bescherming tegen dat soort kopstoten.
Ja, dat van zo laag scoren bij echt voetbal, heb ik ook wel eens gehoord. Antwoord is altijd: als je bij football elk doelpunt 1 punt geeft, dan loopt de score ook niet op.
Het enige echt mooie aan football vind ik nog steeds die worpen van de quarterback. Die weet vaak de bal precies daar te gooien waar op het juiste ogenblik een speler zal zijn. Dat is eigenlijk een hele ingewikkelde berekening, maar die quarterbacks doen dat vaak feilloos.
En: jammer dat Bret Favre en de Vikings niet naar de Superbowl gaan. Favre is 40 en waarschijnlijk 1 van de weinige footballers die meteen wisten wie The Who zijn!
Ja, dat van zo laag scoren bij echt voetbal, heb ik ook wel eens gehoord. Antwoord is altijd: als je bij football elk doelpunt 1 punt geeft, dan loopt de score ook niet op.
Het enige echt mooie aan football vind ik nog steeds die worpen van de quarterback. Die weet vaak de bal precies daar te gooien waar op het juiste ogenblik een speler zal zijn. Dat is eigenlijk een hele ingewikkelde berekening, maar die quarterbacks doen dat vaak feilloos.
En: jammer dat Bret Favre en de Vikings niet naar de Superbowl gaan. Favre is 40 en waarschijnlijk 1 van de weinige footballers die meteen wisten wie The Who zijn!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bennogr schreef:Favre is 40 en waarschijnlijk 1 van de weinige footballers die meteen wisten wie The Who zijn!

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2502 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic