Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ipod
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ipod
Weten jullie of er in de autoradios van de verhuurbedrijven een soort usb of zoiets is zodat je een ipod mee kan nemen en erop aansluiten?
dat spaart me voor een hoop cd's in de koffers. Ikw eet echter niet hoe dit allemaal werkt.....
dat spaart me voor een hoop cd's in de koffers. Ikw eet echter niet hoe dit allemaal werkt.....
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: ipod
Wij hebben ooit een kabeltje gekocht in Amerika die je kan verbinden met de autoradio. De laatste auto's die we gehuurd hadden allemaal een rond gaatje 'aux' als uitgang en daarin stop je het kabeltje. Ook ooit zo'n ding gekocht die dan via een radiozender speelt, maar dat werkte niet altijd even goed. Alle kabeltjes en systemen hebben we dus in Amerika gekocht.
Ik hoop dat je iets begrijpt van mijn uitleg
Ik hoop dat je iets begrijpt van mijn uitleg

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ligt er maar net aan welk type huurauto je meekrijgt.
Wij hadden laatst een Hyundai Sonata en een Toyota Camry, en in beiden zat een aansluiting voor een iPod (geen USB, maar een audiokabelaansluiting) - moet je wel zelf zo'n kabeltje meenemen, natuurlijk...
Wij hadden laatst een Hyundai Sonata en een Toyota Camry, en in beiden zat een aansluiting voor een iPod (geen USB, maar een audiokabelaansluiting) - moet je wel zelf zo'n kabeltje meenemen, natuurlijk...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Ja ik snap het, is zo'n kabeltje makkelijk te verkrijgen hier in europa ? of moet ik dat echt in amerika kopen als ik weet welke aansluiting de auto heeft....
Oke konklusie na twee reacties...... opladen die ipod met heel veel muziek en meenemen dus....
Oke konklusie na twee reacties...... opladen die ipod met heel veel muziek en meenemen dus....
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In de auto die wij in 2008 huurden (een GMC Acadia) was die mogelijkheid er in ieder geval wel. Zie de aansluiting bij de rode pijl op onderstaande foto van onze auto toen. Dit is een standaard aansluiting.

Roland

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Oeps ja, 'het' kabeltje .. ga ik maar weer eens zoeken! Nog een week voor ons, wij nemen inderdaad altijd Zen met kabeltje mee. Ooit gekocht bij Wal*Mart trouwens.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als een auto een aansluiting heeft zal het een 3,5 mm audio aansluiting zijn (zoals op de foto van Roland). De meeste winkels die audio-spul verkopen - en zeker als ze iPods hebben - zullen zulke kabeltjes verkopen.
Denk bijvoorbeeld aan zoiets:

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Walmart verkoopt ze inderdaad ook voor tussen de $10 en $15...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Zou hem iets langer kopen, anders kleppert de iPod constant tegen het dashboardDento schreef:Als een auto een aansluiting heeft zal het een 3,5 mm audio aansluiting zijn (zoals op de foto van Roland). De meeste winkels die audio-spul verkopen - en zeker als ze iPods hebben - zullen zulke kabeltjes verkopen.

Vind ik ook, echter in sommige gebieden kwam ik niet verder dan indianenmuziekm iiyyyaaayyaaa, uren lang en wat Mexicaanse zenders. Veel huurauto's hebben satelite radio.Bramster schreef:Ik vind het persoonlijk veel toevoegen om gewoon naar een lokaal radiostation te luisteren. Dat hoort m.i. bij een echte road trip
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, lokale radio is "overrated" wat mij betreft. Op het platteland van Georgia is het urenlang country en/of religieuze kanalen. Dus nee, ik heb mijn eigen CD's of MP3 speler mee. 

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Let wel even op dat zo'n kabeltje niet de iPod oplaadt. Dat moet je apart doen. Of als je erg veel geluk hebt, zit dat al in de auto (mijn VW Rabbit heeft alleen een muziekkabelopening, ik heb een oplader/afspeel combinatie apart gekocht en door Best Buy in de auto van mijn vrouw laten inbouwen).
Je kunt bij verschillende winkels (Best Buy, Radio Shack) allerlei dingetjes kopen die aan de ene kant in de sigarettenaansteker in de auto gaan en aan de andere kant een USB uitgang hebben. Je neemt dan het oplaadkabeltje van de iPod mee en steekt die er zo in, want als je echt een lange rit maakt, kan de batterij wel eens uitgeput raken.
Als ik me goed herinner hebben ze zeker bij Best Buy en waarschijnlijk ook bij andere grote winkels een combinatiepakketje waar een oplader voor in de auto en in een Amerikaans stopcontact zit. Kostte geloof ik een $20. Ben je meteen helemaal voorzien.
Je kunt bij verschillende winkels (Best Buy, Radio Shack) allerlei dingetjes kopen die aan de ene kant in de sigarettenaansteker in de auto gaan en aan de andere kant een USB uitgang hebben. Je neemt dan het oplaadkabeltje van de iPod mee en steekt die er zo in, want als je echt een lange rit maakt, kan de batterij wel eens uitgeput raken.
Als ik me goed herinner hebben ze zeker bij Best Buy en waarschijnlijk ook bij andere grote winkels een combinatiepakketje waar een oplader voor in de auto en in een Amerikaans stopcontact zit. Kostte geloof ik een $20. Ben je meteen helemaal voorzien.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
Bedankt voor alle reacties, dat verklaart een hoop !
Wat betreft de lokale radio, daar hoor ik af en toe naar, maar ik wil af en toe ook eens een lekker cd'tj op kunnen zetten, en als ze teveel religieus praten dan gaat ie in ieder geval op een ander kanaal.
We rijden dit jaar behoorlijk zuid tegen de mexicaanse grens aan.....
Wat betreft de lokale radio, daar hoor ik af en toe naar, maar ik wil af en toe ook eens een lekker cd'tj op kunnen zetten, en als ze teveel religieus praten dan gaat ie in ieder geval op een ander kanaal.
We rijden dit jaar behoorlijk zuid tegen de mexicaanse grens aan.....
Wij zaten vorig jaar met hetzelfde. Omdat ik niet wist of de aansluiting er was hebben we wat (veel) mp3's op cd gebrand. Met 2 cdtjes waren we klaar, zeker als je ook radio luisterd. Beide huurauto's speelden dit gewoon af. Aan het eind van de vakantie de cdtjes weggegooit, hoef je ook niet met je ipod door de douane.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik neem mijn Zen (nou ja, ander soort iPod dus) sowieso mee hoor. Niks lekkerder dan in het vliegtuig je eigen muziek of een luisterboek luisteren.
-
- Amerika-expert
we hebben nou eenmaal die 8 gb ipod..... en mn vriendin heeft de iphone die geloof ik dezelfde functie ook heeft........
Dat is toch geen probleem in de douane?????
Ik ga m dit voorjaar lekker volgooien met al mn klassiekers.....
Dat is toch geen probleem in de douane?????
Ik ga m dit voorjaar lekker volgooien met al mn klassiekers.....
Vermoedelijk is dat geen probleem bij de douane nee. Ik neem zelf liefst zo min mogelijk mee wat ik ook daar gekocht zou kunnen hebben. En anders zorg ik voor een kopie van het aankoopbewijs. Lijkt misschien vergezocht, maar ik heb (gelukkig niet zelf meegemaakt) gehoord van mensen die wel van alles aan moesten tonen.