Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste USA reis: wie helpt 't op 'n rijtje te krijgen?

Bericht door elninjoo »

Dude schreef:Ik zou één overnachting schrappen in Monument Valley en een dag later ernaar toe rijden. Dus een dag meer Moab. De rest van de route ziet er wel goed uit vind ik.
Monument Valley is erg mooi maar één overnachting is voldoende, zelfs als je een rit door het ganse park wil maken of zelfs wil gaan paardrijden. (niet dat wij dat gedaan hebben)
Ook Zion zou een nacht extra verdienen. Ik persoonlijk zou die van Lake Tahoe afhalen maar daar ben ik nog niet geweest dus mag ik dat misschien helemaal niet zeggen.

Bart
Maar ik ben fotograaf dus hecht erg veel belang aan zonsop- en ondergangen in die omgeving. Die extra overnachting daar is dus heel bewust en weloverwogen gekozen. :wink:
elninjoo
Amerikakenner

Re: Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Bericht door elninjoo »

De route om Lake Tahoe staat in de Michelen Road Atlas als een van de door hen aangeprezen scenic routes aangegeven. Net zoals van Zion naar Moab overigens. Denk dus dat beide natuurgebieden zeker de moeite waard zullen zijn.
Dude
Moderator

Re: Eerste USA reis: wie helpt 't op 'n rijtje te krijgen?

Bericht door Dude »

Ik heb ook (hobby) fotograaf en als je één overnachting hebt heb je toch een avond en een morgen zons op en ondergang.
Ook in Moab zijn er mooie plekken voor zonsondergangen (Delicate Arch, Corona Arch, ... )
Maar als je er echt bewust voor kiest kan het natuurlijk wel want ik zou ook nog graag eens terug willen, naar Monument Valley.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Het is wat mij betreft het meest tot de verbeelding sprekende landschap van de USA door de bekendheid in films. Ik denk niet dat dat uitzicht me een moment zal vervelen. Van Arches NP heb ik ook veel foto's bekeken en natuurlijk lijkt me dat ook geweldig, maar gevoelsmatig vind ik de Mittens de max. Kan best zijn dat ik na afloop van de reis denk nog wel 'ns terug te willen naar Zion of Arches e.d. en wellicht komt dat er in de toekomst dan ook nog wel van (in combinatie met de Wave bijv. waar we nu helaas niet voor zijn ingeloot). Maar ik zou het erger vinden als ik nog niet uitgekeken was op MV en we zouden dan al door moeten.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

elninjoo schreef:Maar ik zou het erger vinden als ik nog niet uitgekeken was op MV en we zouden dan al door moeten.
Dat heb ik in elk park waar ik geweest ben :lol:
Ben het overigens wel mee eens dat het een prachtig landschap is, maar heel groot is het park niet vandaar dat ik aangaf dat één overnachting voldoende was. Meer is altijd beter maar dat geld voor overal :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou zeker nog een nachtje inplannen bij Zion en ook tussen Bryce Canyon en Moab en Moab zelf. Sequoia zou ik voor 1 overnachting helemaal schrappen. Je kunt ook bovenlangs via de Sonora Pass of de 88 richting Yosemite. Horseshoe Bend en Antelope Canyon zou ik omdraaien in de planning. Horseshoe Bend rijd je namelijk langs op de route van Page naar Grand Canyon. Ik neem aan dat je vanwege de fotografie ook 2 nachten Grand Canyon wilt doen? Verrassend en zeer mooi dat jullie 2 nachten naar Death Valley willen. Dat kan ik alleen maar aanbevelen. Het was 1 van mijn favoriete parken in het zuidwesten en qua fotografie zul je je daar ook uitstekend vermaken met zonsondergang en zonsopgang. Met 2 nachten kun je zelfs 2x zonsondergang en zonsopgang fotograferen. :D Dit is mijn advies verwerkt in een route:

22-4: Aankomst Las Vegas
23-4: Las Vegas - Zion
24-4: Zion
25-4: Zion - Bryce Canyon
26-4: Bryce Canyon - Torrey
27-4: Torrey - Moab
28-4: Moab
29-4: Moab
30-4: Moab - Monument Valley
1-5: Monument Valley
2-5: Monument Valley - Page (Antelope Canyon)
3-5: Page - Grand Canyon (Horseshoe Bend)
4-5: Grand Canyon
5-5: Grand Canyon - Las Vegas
6-5: Las Vegas
7-5: Las Vegas
8-5: Las Vegas - Death Valley
9-5: Death Valley
10-5: Death Valley - Lee Vining
11-5: Lee Vining - Yosemite
12-5: Yosemite
13-5: Yosemite - Lake Tahoe
14-5: Lake Tahoe
15-5: Lake Tahoe - San Francisco
16-5: San Francisco
17-5: San Francisco
18-5: San Francisco - Cambria
19-5: Cambria - Los Angeles
20-5: Los Angeles
21-5: Los Angeles
22-5: Los Angeles - Terugreis
23-5: Aankomst Nederland
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Wat is er allemaal te doen in Moab dat jullie daar zoveel dagen voor in zouden plannen?

Natuurlijk realiseer ik me dat ik me ongetwijfeld op elke locatie die we deze reis gaan aandoen makkelijk 4 dagen zou kunnen vermaken, maar als we dat zouden doen, dan zouden we 2 maanden nodig hebben voor de hele reis. :mrgreen:

Dus wat maakt Moab zo bijzonder naast Arches? Van iemand anders hoorde ik juist dat ie 'n volgende keer juist Arches zou overslaan zodat ie die hele hoek kon afsnijden. Het is dus best lastig om op andermans smaak af te gaan, want pas onderweg zullen we het gaan ervaren waar wij zelf het meest voor warm zullen lopen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Er zijn meerdere parken die bij elkaar in de buurt liggen.
Canyonland, Death Horse Point, Island in the Sky, Lasal Mountians.
http://www.discovermoab.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zowel Arches als Canyonlands (Island in the Sky gedeelte) kun je vanuit Moab bezoeken. In de planning van René zit je er 2 dagen, en dat is niet heel veel als je graag fotografeert want beide parken zijn erg fotogeniek. Zoek bijvoorbeeld maar eens op delicate arch of mesa arch. De eerste is een must bij zonsondergang, de andere bij zonsopgang. Verder is het een geweldig gebied om te raften en veel mensen rijden de Shäfer Trail. Als je dat laatste niet doet, is wellicht 1 dag ook voldoende, het hangt er helemaal van af wat je graag wilt doen en ook hoe je de dagen ervoor en erna besteedt. Als je 's morgens vroeg uit Torrey vertrekt heb je de middag ook voor een van beide parken en je kunt ook nog een hele ochtend iets doen voor je naar MV rijdt.
Om een idee te krijgen van wat er allemaal te zien is is een kijkje op http://www.ontdek-amerika.nl een aanrader!

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Die ontdek-amerika site heb ik idd ook al gevonden en er al veel op gelezen. Goeie site!

Er is idd ruimte om 1 dag extra te rekenen voor het stuk Zion t/m Moab als we Sequoia laten vervallen. Volgens mij zien we in Yosemite ook wel hoge sequoia bomen toch? Bovendien schuift de planning dan niet al te drastisch op en zitten we nog steeds door de week in Vegas. En voor Grand Canyon is het misschien wel gunstiger dat we daar dan op maandag zitten ipv zondag. Ik ga dit 'ns met m'n achterban bespreken. :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik neem aan dat je weet dat Cowboy Inn niet in Page maar in Big Water,Ut is, ongeveer 20 miles ten westen van Page. Het is daar ook een uur later. Dit ivm met een mogelijke tour naar Antelope Canyon etc.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Yeehaw schreef:Ik neem aan dat je weet dat Cowboy Inn niet in Page maar in Big Water,Ut is, ongeveer 20 miles ten westen van Page. Het is daar ook een uur later. Dit ivm met een mogelijke tour naar Antelope Canyon etc.
Ja, dat wist ik al. Maar ondanks dat ik Cowboy inn al 2 keer heb geprobeerd te bereiken (dmv het contact formulier op hun site en dmv hun facebook) hebben ze nog steeds niet gereageerd, dus ik denk dat ze niet zoveel interesse hebben in klandizie. Zo te zien zijn er in Page zelf genoeg motels, dus daar zullen we vast wel iets kunnen vinden.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Kan iemand uit eigen ervaring 'n leuk/gezellig motel aanbevelen in Page? (Liefst in 'n prijsklasse onder of rond de 90 dollar)
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Jammer dat je in 1 dag van Bryce naar Moab gaat. Rond Escalante, Boulder, Torrey, Hanksville kun je veel tijd vullen met fotografie ;-)
En je neemt erg weinig tijd voor Moab.
In plaats van 2 nachten Monument Valley had je ook een (goedkopere) nacht in de buurt kunnen kiezen, bij voorbeeld in Bluff of Mexican Hat.
Valley of the Gods heeft ook prachtige fotomogelijkheden.
Tips over goedkope slaapplekken in Page heb ik al gegeven in jouw andere topic. Het is niet moeilijk om daar iets betaalbaars te vinden.
Johan
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Het probleem blijft uiteindelijk toch de tijd. Als ik extra dagen in die regio in plan, dan moet ik het ergens anders weer weghalen en dan zou ik vast ook reacties krijgen van 'goh maar 1 dag Death Valley of maar 1 dag Yosemite' :wink:
Door dit topic heb ik in elk geval al besloten 1 dag extra te besteden aan Zion t/m Moab (hoe dat vullen we ter plekke wel in)
Die motels die je voor Page noemt (Red Rock, Rodeway Inn, Bashfull Bob's) welke beviel je daarvan 't best? Hebben die ook 'n zwembad? Zal ze zelf later op de dag nog wel googlen, maar nu eerst ff haasten naar m'n werk.
Laatst gewijzigd door markro op 08 feb 2010, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Page heeft een "Straat met kleine hotels". Daar vind je Bashful Bob, Lulu, Red Rock etc. Er is ook een goede Motel6 en Super 8. Voor een combinatie van redelijk geprijsd/zwembad/uitzicht/balkon zou ik Quality Inn proberen maar wel om een kamer met view vragen.
Yeehaw
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Die heb ik toevallig net gegoogled en Quality Inn ziet er wat mij betreft het meest gezellig uit van alle gevonden motels (via google maps)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Elninjoo,

Ik volg met belangstelling jouw topics over jullie reis, mede omdat ik jouw routekaartje heb gemaakt waarvan ik vermoed dat die nog wel over de kop gaat.... :wink:

Er zijn een aantal zaken die mij opvallen en ik dus anders zou adviseren omdat jij nogal van de fotografie bent en de zonsop- en ondergangen. Dat zijn o.a. een aantal keuzes van de overnachtingsplaatsen. Tevens zou ik in jouw geval ook Sequoia NP skippen hoezeer ik fan ben van dit park. Je moet er teveel voor omrijden en neemt teveel tijd in beslag ten koste van andere dingen. De Sequoia's kun je ook zien in Yosemite.

Verder sta ik volledig achter de route die René voorstelt zij het met een kleine wijziging en dat betreft de volgorde Yosemite - Lake Tahoe. Dat zou ik in jouw geval omdraaien, dus eerst Lake Tahoe en dan Yosemite. Je moet je route plannen op het meest voor de handliggende en dat is dat de Tioga Pass gesloten zal zijn. Ter plekke kun je evt. e.e.a. alsnog omdraaien.

Wat betreft jouw keuze voor overnachtingen:
Ten 1e Cameron Tradingpost. De rit van Page hiernaar toe is maar een kleine 1,5 uur en in Cameron is echt niets te beleven of te zien. Van Cameron naar de ingang van GC is 30 min. Dan volgt de rit langs de eastrim met al zijn prachtige view points. Een paar uur later ben je in de Village van GC, wil je de zonsondergang uiteraard meemaken en dan moet je dezelfde weg (ruim een uur) in het donker weer terug naar Cameron. Niet zonder risico en n.m.m. zonde van de tijd. Veel beter is het dan in het park of aan de zuidkant van het park te overnachten bijv. in Tusayan. Dat is maar 5 min van de South Entrance en de volgende ochtend kun je al weer op tijd bij de rim zijn voor de zonsopgang en kun je die dag de westrim bekijken.

Ten 2e BWsonoraoaks.com. Deze overnachtingsplaats voor het bezoeken van Yosemite kan ik je alleen maar afraden. De afstand van Sonora naar Yosemite is maar liefst 72 mijl waar je een kleine 2 uur overdoet. De SR 120 vóór Groveland is een behoorlijke steile niet al te brede weg met hairpins en langs afgronden en de rest van de weg gaat door het bos. Als je ten volle van Yosemite wilt genieten en ook daar zonsondergang wilt meemaken zul je die rit in het donker weer terug naar Sonora moeten maken en ik kan je dit alleen maar afraden. Teveel risico (o.a. overstekend wild en afgronden) en ook zonde van de tijd. De volgende dag ben je diezelfde tijd weer kwijt. Twee uur heen en twee uur terug.

Jouw vraag over Moab:
Moab en omgeving is een lust voor een fotograaf. Er zijn hier al een aantal dingen genoemd maar er is veel meer. Bijv. Castle Valley en de hike naar Fisher Towers bij zonsondergang. De SR 128 langs de Colorado River is bijzonder scenic om maar wat te noemen. Misschien heb je iets aan mijn liveverslagen (zie mijn onderschrift) over Moab en omgeving. De eerste jaren kwamen wij hier 2/3 dagen. De laatste jaren verblijven wij echter wel een week in Moab zoveel is van hieruit te doen en te zien.

Moab-Monument Valley:
Bij Blanding de US 95 en daarna linksaf de SR 261. Vlak voor de afdaling via Moki Dugway ga je rechtsaf (gravelroad plm 8 mijl) naar Muley Point voor een fantastisch uitzicht over de goosenecks van de San Juan River met op de achtergrond in de verte Monument Valley. Weer terug naar de hoofdweg en dan de afdaling met prachtige uitzichten. Eenmaal beneden een paar mijl verder rechts de afslag naar het Goosenecks SP. Zeker voor een fotograaf een must. Weer terug naar de weg en bij Mexican Hat natuurlijk deze fotogenieke Hat fotograferen. Dan verder naar MV. Vanaf deze kant heb je steeds een fantastische view op MV en je zult hier vele malen stoppen voor foto's. Ik snap je gevoel voor MV helemaal. Voor mij was dat (zeker de 1e keer) ook het meest tot de verbeelding sprekend gebied.

Doe je bovenstaande route (de totale afstand hiervan is plm 190 mijl) kom je in de loop van de middag aan bij MV en heb je alle tijd voor een geweldige zonsondergang en een rit door het park. De andere ochtend kun je de zonsopgang meemaken (plus rit door het park) en eventueel in de loop van de middag al naar Page rijden (verdien je een nacht) of toch nog voor een overnachting blijven. Dat is jouw eigen keus.

Death Valley - Lee Vining (Mono Lake) - Lake Tahoe - Yosemite NP
De rit gaat na Death Valley via Lone Pine. Hier liggen de Alabama Hills vlakbij en is zeker voor een fotograaf een to do thing. Vele films zijn hier opgenomen. Verder naar het noorden kan ik adviseren rechts af te slaan bij Big Pine de 168 op en na plm 13 mijl links af te slaan de White Mountain Road op. Dit is een fantastisch mooie tocht omhoog naar de Ancient Bristle Cones Pine Forest. Tijdens deze route heb je steeds een geweldig uitzicht op de valley beneden je een prachtige view op de Sierra Nevada met zijn besneeuwde toppen. Eenmaal boven zie je de Bristle Cones (ouds nog levende dingen op aarde), de grillige gedraaide bomen met zijn bijzondere vormen en uiteraard heel fotogeniek.

Reken dat je met dit bezoek in totaal zo'n 2 uurtjes kwijt bent voor je weer terug bent op de 395. Verder naar het noorden zou je nog links de scenic loop kunnen nemen langs June Lake tot eenmaal weer op de US 395 je eindigt bij Mono Lake voor je overnachting in Lee Vining. Je hebt dan een bijzonder mooie en wat gevarieerde dagvulling en bent eind van de middag op tijd voor de zonsondergang bij Mono Lake met zijn tufsteenformaties.

De volgende dag zou ik dan via een bezoek aan Bodie doorrijden naar Lake Tahoe. Voor de variatie is een leuk half dagtochtje vanuit Lake Tahoe naar Virginia City, het historische plaatsje uit de Silvermine tijd, de moeite waard.
De rit van Lake Tahoe naar Yosemite voert je gedeeltelijk over de scenic historische fourty nine (weg 49) uit de tijd van de goldrush. Als je niet in het park wilt overnachten behoren Mariposa of Oakhurst ook tot goede alternatieven.

Route:
Ik heb de route van René gekopieerd en hier en daar wat gekleurde bezienswaardigheden toegevoegd en 11 t/m 15 mei omgedraaid.

22-4: Aankomst Las Vegas
23-4: Las Vegas - Zion (via Valley of Fire SP)
24-4: Zion
25-4: Zion - Bryce Canyon (via Red Canyon)
26-4: Bryce Canyon - Torrey (via scenic UT 12, bij Escalante Devils Garden, evt. hike Lower Calf Creek Falls)
27-4: Torrey - Moab (Capitol Reef NP en Goblin Valley SP)
28-4: Moab
29-4: Moab
30-4: Moab - Monument Valley (Muley Point, Moki Dugway, Goosenecks SP, Mexican Hat)
1-5: Monument Valley (evt. eind van de middag al naar Page)
2-5: Monument Valley - Page (Antelope Canyon, Lake Powell, Alström Point -een must voor fotografen bij zonsondergang)
3-5: Page - Grand Canyon (Horseshoe Bend, Little Colorado Gorge, East rim GC)
4-5: Grand Canyon
5-5: Grand Canyon - Las Vegas (Route 66, Hooverdam)
6-5: Las Vegas
7-5: Las Vegas
8-5: Las Vegas - Death Valley
9-5: Death Valley
10-5: Death Valley - Lee Vining (Alabama Hills, evt. Bristle Cones en June Lake, zonsondergang Mono Lake)
11-5: Lee Vining - Lake Tahoe (bezoek Bodie)
12-5: Lake Tahoe (evt. bezoek Virginia City)
13-5: Lake Tahoe - Yosemite (49)
14-5: Yosemite
15-5: Yosemite - San Francisco
16-5: San Francisco
17-5: San Francisco
18-5: San Francisco - Cambria (Morro Bay is ook uitstekend met zijn rots in zee voor de kust, zeker bij zonsondergang)
19-5: Cambria - Los Angeles
20-5: Los Angeles
21-5: Los Angeles
22-5: Los Angeles - Terugreis
23-5: Aankomst Nederland

Als ik de route zo bekijk zouden wij elkaar in Page tegen kunnen komen. Wij zijn daar de 1e week van mei...... :D

P.S. Sorry voor de wel erg lange post (zie ik nu)... :oops:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Wat 'n leuke uitgebreide tips, Marjan!
Ik ga zeker jouw route aanwijzingen uitprinten om te kunnen volgen. Want van Zion t/m Moab staat wel als scenic route in de Michelen road atlas, maar hoe je zo scenic mogelijk naar Monument Valley rijdt dat weer niet. Dus dan zullen we zeker wat aan jouw tips hebben.

Dankzij andere opmerkingen over mijn route, heb ik ook al bedacht dat Sequoia het best opgeofferd kan worden. En vanuit Death Valley naar Lee Vining rijden voor Monolake en Bodie klinkt me ook al logisch omdat je dan toch in de richting zit. Zal ook daar jouw aanwijzingen voor de scenic route meenemen, want je beschrijving klinkt erg goed! Van daaruit zitten we idd al bijna bij Tahoe, dus als de Tioga niet open is en we toch bovenlangs naar Yosemite moeten, is eerst Tahoe doen voor Yosemite wat mij betreft ook zeker logisch. Omdat het bij Yosemite niet duidelijk is hoe 't met de wegen staat en of we er linksom of rechtsom zullen komen, zal ik daar vooraf zeker niets boeken.

Wat betreft in de Grand Canyon zal ik de overnachtingsmogelijkheden daar nog 'ns bekijken. In 'n ander topic gaf iemand al 'n linkje naar 'n site met de hotels in dat park, maar die was wegens onderhoud niet bereikbaar. Dat zal ik dus vanavond nog 'ns proberen. Op zich heb ik niet zoveel moeite met nog een uur terug moeten rijden, dus het hangt ook af van de prijzen of die 'n beetje betaalbaar zijn.

Heb jij enig idee of vooraf boeken van Stovepipe Wells nodig is in mei of is daar altijd wel plaats? In dat geval kunnen we daar flexibel zijn en van de 2 nachten eentje maken als we ergens anders uitlopen.

Zou trouwens leuk zijn als we elkaar ergens tegen komen onderweg! Ik ga vast aan elke Nederlander vragen die ik onderweg tegen kom of ze ook op dit forum zitten. :mrgreen:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ha Elninjoo,

Ik ben Amarna van het Vivaforum. We hebben daar al eens van gedachten gewisseld op een reistopic.
Je reis ziet nadert met rasse schreden. Neem rustig de tijd in de parken. Het schema van Hekkie ziet er heel evenwichtig uit.
Arches, Zion en Yosemite zijn mijn favoriete parken uit jouw rijtje. Alvast heel veel plezier gewenst !
(wij hopen volgend jaar weer die kant op te gaan)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer