Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat mis jij hier in Nederland?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Wat mis jij hier in Nederland?
Ik zou ook wel wat kunnen bedenken. Maar "het bezit van de zaak is het einde van het vermaak." Ik zou het verlangen naar een vakantie in Amerika gaan missen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik mis het rijden in zo'n grote auto,
het afrekenen bij het tanken (is hier een ergernis!)
Als je naar de shoppingmall gaat denken welke parkeerplek zal ik kiezen?
De schone openbare toiletten die overal zijn en gratis zijn.
In Florida de enorme stranden waar je bijna alleen op bent. En anders de buren die je niet bijna op je handdoekje hebt zitten.
Niet te hoeven betalen voor je parkeerplek, (dat wordt hier steeds gekker)
De betaalbare kleding en inderdaad Ross Dress for Less, wat kun je hier voor bijna niets soms heel leuk slagen.
Het samen genieten van de omgeving en van plaats naar plaats rijden. Doen wat je wilt en wanneer je wilt. En dan vooral omdat daar niemand je nodig heeft voor het een of ander.
Geen stress van werk of wat dan ook, op z'n hoogst waar eten/slapen we vanavond?
Maar ja daarom heet het ook vakantie, als het altijd zo was is het weer gewoon. En daarom kijken we elk jaar weer naar de vakantie uit!
Gr.Greet
het afrekenen bij het tanken (is hier een ergernis!)
Als je naar de shoppingmall gaat denken welke parkeerplek zal ik kiezen?
De schone openbare toiletten die overal zijn en gratis zijn.
In Florida de enorme stranden waar je bijna alleen op bent. En anders de buren die je niet bijna op je handdoekje hebt zitten.
Niet te hoeven betalen voor je parkeerplek, (dat wordt hier steeds gekker)
De betaalbare kleding en inderdaad Ross Dress for Less, wat kun je hier voor bijna niets soms heel leuk slagen.
Het samen genieten van de omgeving en van plaats naar plaats rijden. Doen wat je wilt en wanneer je wilt. En dan vooral omdat daar niemand je nodig heeft voor het een of ander.
Geen stress van werk of wat dan ook, op z'n hoogst waar eten/slapen we vanavond?
Maar ja daarom heet het ook vakantie, als het altijd zo was is het weer gewoon. En daarom kijken we elk jaar weer naar de vakantie uit!
Gr.Greet
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoefde er niet lang over na te denken eigenlijk.. Wat ik hier mis is een gigantische wereldstad als New York of Los Angeles (ik vlucht dan ook graag naar Parijs). Goed, veel Nederlanders zullen Amsterdam groot vinden maar ik vind dat nogal meevallen. Heerlijk toch om in een stad te lopen waar je alles hebt, waar veel belangrijke dingen gebeuren en waar de wolkenkrabbers niet te tellen zijn 

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Het gratis water dat je overal krijgt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat ik mis in Nederland vooral, dat best in gebruik zou kunnen worden genomen (want veel is cultureel): gratis en schone toiletten, waar je ook bent. Ook een gratis flink glas water bij het eten, als je uit eten bent. Ik drink veel en heb altijd moeite met het lauwe glaasje water, dat je dan in Nederlandse restaurants krijgt. Kom op, water, zeker in Nederland, is ruimschoots aanwezig. Hier kun je een maaltijd bestellen, zonder te betalen voor een drankje, dat heb ik in Nederland nog niet meegemaakt in restaurants. Maar die toiletten is het wel voor mij, waarom je moet betalen om je behoefte te doen ontgaat me ten aller tijden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Van die toiletten wilde ik ook zeggen. Ik vind het erg prettig in Amerika dat je zo'n beetje overal (gratis) naar het toilet kan.
En verder, buiten de mooie natuur om, mis ik de vriendelijkheid ook wel.
En de IHOP en Outback Steakhouse, de outletstores en wat dacht je van de Walmart!!!!
Ik heb trouwens 2 keer iets gegeten van Taco Bell, maar ik vind er niks aan.
En verder, buiten de mooie natuur om, mis ik de vriendelijkheid ook wel.
En de IHOP en Outback Steakhouse, de outletstores en wat dacht je van de Walmart!!!!

Ik heb trouwens 2 keer iets gegeten van Taco Bell, maar ik vind er niks aan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Taco Bell, gratis parkeren, gratis toiletten die ook nog eens schoon zijn, ruime stranden waar je ook bij kunt parkeren, mensen die zomaar een complimentje maken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerikakenner
Hoezo dan? Dat is zelfs waar ik woon gewoon je kaartje in de paal steken, pincode intoetsen, en klaar. Op vakantie in Amerika moet ik nogal eens een postcode intikken, dat vind ik nog eens onzinnig. Of erger nog, dat eerst naar binnen gaan, je creditcard moeten afgeven, dan weer terug om te tanken, dan weer naar binnen om je card op te halen (waar ze in de tussentijd mee kunnen doen wat ze willen, ok, misschien wat paranoïde) en dan weer terug naar je auto, dat is handig zullen we zeggen.gahoogenboog schreef: het afrekenen bij het tanken (is hier een ergernis!)
Dat van die gratis toiletten en water onderschrijf ik volledig maar valt eigenlijk allemaal onder het woordje klantvriendelijkheid en servicegerichtheid. Daar kunnen ze in NL, uitzonderingen daargelaten, het nodige van leren.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
De ruime malls en overal voldoende gratis parkeerplaatsen. Ruime looppaden in supermarkten. Foodcourts. Starbucks. Refill van frisdrank.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
omdat het hier zo duur is natuurlijk!! (tenminste, ik ga ervan uit dat Matrox dat bedoelde). Maar ik ben het met je eens dat tanken in de VS weleens verwarrend kan zijn, bij de één haal je je cc door een apparaat, de volgende accepteerd je cc niet omdat je een (amerikaans) postcode in moet typen, bij weer een andere moet je vooraf naar binnen en dan moet je ook de prijzen goed in de gaten houden omdat ze zo kunnen verschillen per station. Maar dan nog; die lage prijzen he!Matrox schreef:Hoezo dan?gahoogenboog schreef: het afrekenen bij het tanken (is hier een ergernis!)
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik vind het niet eens zo heel erg om te betalen, als het dan maar echt schoon is. Zoals in Duitsland langs de snelweg: perfect geregeld. Daar betaal je €0,50 (sinds kort iets meer geloof ik) en krijg je een perfect schoon toilet en een voucher om datzelfde bedrag in de shop van het tankstation te besteden. In Nederland moet je vaak betalen en dan heb je nog steeds een vies toilet, bah!Petra/VS schreef:Wat ik mis in Nederland vooral, dat best in gebruik zou kunnen worden genomen (want veel is cultureel): gratis en schone toiletten, waar je ook bent. ....... Maar die toiletten is het wel voor mij, waarom je moet betalen om je behoefte te doen ontgaat me ten aller tijden.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Amerikakenner
Zo had ik het niet begrepenRiverCola schreef: omdat het hier zo duur is natuurlijk!!

Is ook weer zo. Ik betrapte mezelf er vorig jaar op dat ik het toch stiekum een beetje jammer vond dat in Utrecht een Starbucks kwam en dat je tegenwoordig vrijwel overal een Subways hebt.Old Faithful schreef:Ik zou ook wel wat kunnen bedenken. Maar "het bezit van de zaak is het einde van het vermaak." Ik zou het verlangen naar een vakantie in Amerika gaan missen.
Aan de andere kant zou ik een filiaal van 'Famous Dave' beslist niet erg vinden

'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Bandido
- Amerika-expert
Dat heb ik ook nooit begrepen, hoeveel kan dat een restaurant nou helemaal kosten. Wel vind ik het juist prettig dat er in NL niet standaard een lading ijs in je glas zit. Ik merk dat veel Amerikanen, vooral diegenen die veel gereisd hebben, vragen om water zonder ijs tegenwoordig.Petra/VS schreef:Ook een gratis flink glas water bij het eten, als je uit eten bent. Ik drink veel en heb altijd moeite met het lauwe glaasje water, dat je dan in Nederlandse restaurants krijgt. Kom op, water, zeker in Nederland, is ruimschoots aanwezig. Hier kun je een maaltijd bestellen, zonder te betalen voor een drankje, dat heb ik in Nederland nog niet meegemaakt in restaurants.
Dat is niet onzinnig, zo verifieert men of je CC wel van jou is en jouw postcode dus overeen komt met die aan de CC is gekoppeld.Matrox schreef:Op vakantie in Amerika moet ik nogal eens een postcode intikken, dat vind ik nog eens onzinnig.
"Keep Georgia On Your Mind"
Die was ik vergeten!thebes schreef: Refill van frisdrank.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Al eerder genoemd:
- benzineprijzen
- schone toiletten
Verder:
- Cold Stone Creamery
- Ruby's Diner
- Club Monaco
- relaxte verkeer (muv in LA nooit in file gestaan)
- heerlijke (vaak wel gemaakt, maar ach) enthousiasme
Gelukkig in april weer terug
En dan in mei nog eens! Joehoe!!!
- benzineprijzen

- schone toiletten
Verder:
- Cold Stone Creamery
- Ruby's Diner
- Club Monaco
- relaxte verkeer (muv in LA nooit in file gestaan)
- heerlijke (vaak wel gemaakt, maar ach) enthousiasme
Gelukkig in april weer terug

Jasmino schreef:Ik nodig je uit voor een dagje Donner in Rotterdam, of een dagje Scheltema in Amsterdam. heerlijke boekwinkels, vergelijkbaar met de Amerikaanse Borders en Barnes & Nobles. Ik kan er uren vertoeven! En als je naar Amsterdam komt, breng dan ook een bezoekje aan Pied a Terre, een reisboekwinkel aan de Overtoom in Amsterdam. Een dagje boeken, heerlijk!bluemoon schreef:Ik mis een grote boekhandel zoals Borders of Barnes&Noble met een koffiecorner.
In Nederland hoor je in een boekenzaak vaak: "het is hier geen bibliotheek ! "
Ik ga in NL altijd naar Waanders in Zwolle. Dat is een prima winkel, maar nog geen Barnes and Nobles, Hastings of wat dan ook. Mg altijd graag een uurtje in de boekhandel neuzen, kop koffie (25 cent bij Hastings) erbij en dan lekkr onderuit met een tijdschift of boek. En het mooiste...je hoeft het boek of blad niet eens te kopen!! Vaste prik voor mij om tussen opdrachten door daar naar binnen te gaan.
rijocaer
Clint schreef:Taco Bell, Texas Roadhouse, Mnt. Dew, Walmart (24/7), American Eagle, Hollister
WALMART!!!! ugh! ik ben een Targé girl

rijocaer
Emenem schreef:De ruimte, de weidse en uitgestrekte landschappen...
Ik zie graag die mooie diep groene polders en weilanden met sloten waar water in staat (hier zijn de sloten alleen voor water afvoer tijdens de regen) en een rij mooie knotwilgen. Fietspad over een binnendijkje....
rijocaer
Petra/VS schreef:Wat ik mis in Nederland vooral, dat best in gebruik zou kunnen worden genomen (want veel is cultureel): gratis en schone toiletten, waar je ook bent. Ook een gratis flink glas water bij het eten, als je uit eten bent. Ik drink veel en heb altijd moeite met het lauwe glaasje water, dat je dan in Nederlandse restaurants krijgt. Kom op, water, zeker in Nederland, is ruimschoots aanwezig. Hier kun je een maaltijd bestellen, zonder te betalen voor een drankje, dat heb ik in Nederland nog niet meegemaakt in restaurants. Maar die toiletten is het wel voor mij, waarom je moet betalen om je behoefte te doen ontgaat me ten aller tijden.
Schone toiletten???? Misschien hier wel gratis maar toch niet schoon. Ik betaal liever .25 voor een echt schoon toilet. Het is gewoon een "bedankje" voor die man of vrouw die voor mij schoonmaakt.
rijocaer
Er is al eerder een discussie geweest over schone toiletten in Amerika en ook ken ze meer als erg smerig, zelf bij de fastfood ketens, tankstations bijna altijd waar ik kom en heb heel wat van Amerika gezien, het is niet voor niets dat je billboards ziet waarop staat clean restrooms, zegt genoeg over de rest 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht