Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Bericht door elninjoo »

Voor mij zal m'n trip door Amerika m'n eerste auto rondreis worden, dus er zullen ongetwijfeld handigheden zijn waar ik zelf zo snel niet aan zou denken. We overnachten in motels/hotels, dus kampeergerei hebben we niet nodig.

Tot nu toe ben ik al wel 'n paar nuttige tips tegen gekomen:

- koelbox (met ijs)
- prepaid telefoontje (zodat we niet op 'n duur nederlands netwerk hoeven bellen)

Zijn er nog meer onmisbare dingen om bij aankomst aan te schaffen voor tijdens de reis?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Bericht door vana »

Wij schaffen de eerste dag altijd weggooi borden, lepels vorken en bekers aan en eventueel een goed mes als we dat niet bij ons hebben. Dit is handig bij het picknicken onderweg en als je eens ontbijt op de hotelkamer. Wij kopen ook altijd een goed aflsuitbaar plastic opbergbakje voor de vleeswaren en kaas, anders drijft het zo rond in dat ijswater in de koelbox.We kopen ook direct boter, kaas, vleeswaren en een grote pot Nutella en flessen water.
Zakken ijs kun je kopen bij een supermarkt of tankstation.
Stop bij elke supermarkt eerst even bij de klantenbalie om een klantenkaart aan te schaffen, scheelt een hoop geld.

Ook kopen we zo snel mogelijk een paar flesjes Off! Deet. Dat helpt heel goed tegen muggen.

Marjon
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Zitten er muggen in 't zuidwesten? Zou ik eigenlijk helemaal niet op gerekend hebben. Mijn deet gaat altijd braaf mee naar aziatische en afrikaanse bestemmingen, maar hier zou ik 't rustig thuis hebben gelaten.

Handige tip, die wegwerpbordjes! Water en wat te eten, dat was vanzelfsprekend, maar het is idd wel makkelijk als we het ook ergens op kunnen leggen.
Flessen wijn zal ook wel nuttig zijn, aangezien ik las dat ze in Monument Valley geen alcohol serveren. Dan moeten we 't zelf maar invoeren dus! Zo'n gaaf uitzicht en dan niet kunnen genieten met 'n glaasje wijn, dat kan natuurlijk niet! :wink: :mrgreen:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Secondenlijm. Voor als je je eens snijd.

Geen gedoe met pleisters, gewoon lijm er op.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

elninjoo schreef:Flessen wijn zal ook wel nuttig zijn, aangezien ik las dat ze in Monument Valley geen alcohol serveren. Dan moeten we 't zelf maar invoeren dus! Zo'n gaaf uitzicht en dan niet kunnen genieten met 'n glaasje wijn, dat kan natuurlijk niet!
Houd er rekening mee, dat je volgens de Navajowetten geen alcoholhoudende dranken bij je mag hebben als je je op hun grondgebied begeeft of bevindt, ook niet als toerist.

Weet ook, dat je geen alcoholhoudende drankflessen/-blikjes/-containers of wat dan ook, in het zitgedeelte van de auto mag hebben in de VS. Dit moet in de achterbak van de auto. Rijdt je in een auto zonder echte achterbak, dan moet het op de plaats staan/liggen zo ver als mogelijk verwijderd van de zitplaatsen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dat laatste wist ik al idd. We zullen gekochte drank dus ook netjes in onze reistassen stoppen in de kofferbak. Dan zal dat tevens geen probleem geven in Monument Valley. Neem tenminste niet aan dat ze je koffers open maken voor je je kamer in mag.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

markro schreef: Weet ook, dat je geen alcoholhoudende drankflessen/-blikjes/-containers of wat dan ook, in het zitgedeelte van de auto mag hebben in de VS. Dit moet in de achterbak van de auto. Rijdt je in een auto zonder echte achterbak, dan moet het op de plaats staan/liggen zo ver als mogelijk verwijderd van de zitplaatsen.
Dit betreft open containers. Dus blikjes, flessen en dergelijke die open zijn of open zijn geweest. Je mag je sixpack en fles wijn best in de auto hebben als het dus maar niet open is (geweest).
flyingdutchman
Amerika-ontdekker

Bericht door flyingdutchman »

elninjoo schreef: - koelbox (met ijs)
Wij gebruikten op onze reis koelelementenin de koelbox ipv ijs. Wanneer je deze niet kunt vinden kan je ook een een flexibele flessen cooler gebruiken. Deze kun je 'opladen' in de vriezer die je in bijna elk hotel vind. Zo heb je geen last van lekwater.
Voorbeeld:

http://www.apartdesign.nl/data/producte ... ormaal.jpg

Alex
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Op zich houd ik wel van ijs- en ijskoud water en zo'n koelhoesje doet het niet zo lang. Heb wel 'ns een safari in Afrika gedaan waar alle blikjes in ijs werden vervoerd en dat bleef wel de hele dag goed koud. Dan maar wat geklieder met al dat natte, dat vind ik niet zo'n bezwaar (zal 'n theedoek aan mijn boodschappenlijstje toevoegen, dan kunnen we onze flesjes afdrogen) :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

In veel hotels waar wij hebben overnacht was geen koelkastje laat staan een vriezer aanwezig, dus dat maakt het erg lastig om koelelementen te gebruiken.
Bovendien heb ik het idee dat een zak ijs veel beter en langer koelt dan koelelementen.

Marjon
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Koelbox (piepschuim met deksel dat je vast kunt maken met klemmetjes)
Wegwerpordjes, bekers, bestek
Servetjes
Vochtige doekjes voor vuile handen
WC-papier
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Mits je niet dagelijks met Nederland aan de lijn hangt, is het niet echt nodig om een prepaid telefoon aan te schaffen, waarschijnlijk bel je nauwelijks. En in het zuidwesten heb je vaak ook geen of nauwelijks bereik.

In geval van nood zou het mij die kosten niet uitmaken.

Althans dat is mijn mening, ik weet niet of er anderen zijn die wel veel bellen onderweg?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ben afgelopen jaar naar Australie geweest en voor reserveringen was het toch wel heel erg handig. Want soms weet je dingen pas een dag van te voren (een rondvlucht ergens bijv. omdat je het weer in de gaten houdt) Dus dan belde ik en/of werd teruggebeld (regelmatig!) op mijn mobiel. En dat wil je niet hoor, teruggebeld worden op je NL mobiel, want dan betaal je de hoofdprijs. Voor 'n paar dollartientjes ben ik 'n maand Australie doorgekomen. En ik had tevens nog zoveel beltegoed over dat ik zelfs 'n paar keer lang naar NL heb gebeld. Sms-en naar NL was overigens ook 'n stuk goedkoper dan via m'n NL mobiel. Weet natuurlijk de amerikaanse prijzen niet, maar voor Australie was het dus ideaal.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij hebben ook geen mobiele telefoon bij ons. We kopen een prepaid kaart waarmee je bij iedere telefooncel en in iedere hotelkamer zonder meerkosten naar NL én naar je evt. volgende hotels kunt bellen. Kost weinig en je doet er heel lang mee.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Maar nadeel is dan dat je niet terug gebeld kunt worden. Ik heb in Australie juist heel veel gemak gehad van de mogelijkheid dat zij mij terug konden bellen, anders had ik er naast gegrepen bij last minute beslissingen van mij om ergens iets te doen waar ik de volgende dag niet meer zou zijn.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

toilet papier!
rijocaer
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Een goedkope navigatieset !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

We nemen onze eigen tomtom mee met 'n USA versie er op. Die moeten we idd nog ff ergens van zien te downloaden.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

een rol aluminium folie en wat alle anderen ook al schreven:
koelbox, wegwerpbordjes, pot extra chunky pindakaas :lol:

ik neem zelf altijd mee 2 vorken/lepels/messen, 2 plastic bekers, tafelkleedje

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

wanneer wij een huurauto op onze vakantie hebben, dan kopen we ook gelijk zo'n piepschuimen koelbox voor 3 of 4 dollar. De zakken ijs houden we in diezelfde zakken, met vaak nog een extra zak erom zodat we geen lading water in de koelbox krijgen en het niet (zo) gaat lekken. De zakmes met blikopener en kurkentrekker gaat altijd mee met de ingecheckte bagage. Net als een kleine zaklantaarn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer