Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee concrete vragen: Yosemite zuidroute en Las Vegas
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Twee concrete vragen: Yosemite zuidroute en Las Vegas
1
Ik las bij Tjaco dat de Zuidroute Yosemite uit een lastige is met grote campers.. hoe groot is groot en wat is lastig? Ik wil graag deze route het park uit rijden... anders moet ik het schema wat omgooien. (Via Tioga eruit en dan naar LV.)
2
Heeft iemand ook tips voor een middag/ avond Las Vegas kids zijn 11 en 14. Ik heb al van alles gelezen maar hebben jullie aanraders.. de hoogste ride hoeft niet hoor. Ik heb de Lonely Planet al uitgespeld en zo ook de gids van Zuidwesten van ANWB.
Maar is bijv Mandalay Bay echt leuk en mij lijkt The ventian mooi of tuin/ orangetie en fonteinen van Bellagio, en natuurlijk Luxor (als Egypte-fan moet ik dat ff zien), automuseum Imperial vidnen mijn zoon en man vast geweldig.. of valt dat tegen. Hoe is het automuseum? Wie helpt?
Ik las bij Tjaco dat de Zuidroute Yosemite uit een lastige is met grote campers.. hoe groot is groot en wat is lastig? Ik wil graag deze route het park uit rijden... anders moet ik het schema wat omgooien. (Via Tioga eruit en dan naar LV.)
2
Heeft iemand ook tips voor een middag/ avond Las Vegas kids zijn 11 en 14. Ik heb al van alles gelezen maar hebben jullie aanraders.. de hoogste ride hoeft niet hoor. Ik heb de Lonely Planet al uitgespeld en zo ook de gids van Zuidwesten van ANWB.
Maar is bijv Mandalay Bay echt leuk en mij lijkt The ventian mooi of tuin/ orangetie en fonteinen van Bellagio, en natuurlijk Luxor (als Egypte-fan moet ik dat ff zien), automuseum Imperial vidnen mijn zoon en man vast geweldig.. of valt dat tegen. Hoe is het automuseum? Wie helpt?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Twee concrete vragen: Yos zuidroute en LV
Wat er lastig moet zijn aan de zuidroute uit Yosemite heb ik geen idee van het is gewoon een tweebaans weg waar je ook de grote campers van 40 ft tegen zal komen.
Lastig maar goed te doen en niet verboden zoals sommige zeggen is de weg door Sequopia & Kings Canyon NP en dan met name het stuk vanaf Three Rivers omdat dat een behoorlijk steil stuk is met scherpe haarspeldbochten.
De Route van Bakersfield naar Lake Isabella langs de Kern River gaat niet zo vlug omdat daar ook veel bochten inzitten.
Lees ons verslag van 2001 er maar eens op na toen hebben we die hele route gedaan met een camper. http://www.robenannie.nl/Reisverslag2001.html
Lastig maar goed te doen en niet verboden zoals sommige zeggen is de weg door Sequopia & Kings Canyon NP en dan met name het stuk vanaf Three Rivers omdat dat een behoorlijk steil stuk is met scherpe haarspeldbochten.
De Route van Bakersfield naar Lake Isabella langs de Kern River gaat niet zo vlug omdat daar ook veel bochten inzitten.
Lees ons verslag van 2001 er maar eens op na toen hebben we die hele route gedaan met een camper. http://www.robenannie.nl/Reisverslag2001.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je in de war bent met de zuidingang van Sequoia, er is niets over Yosemite gezegd.
Dat wil niet zeggen dat de oostingang niet een beter alteranteif zou kunenn zijn, had ik al aangeraden. Op die manier zie je ook de Tioga Road (Tulomne Meados etc) en je kunt even een kijkje bij Mono Lake nemen. Het stuk naar Las Vegas blijft een lange en redelijk saaie weg, hoe je ook rijdt.
Voor Las Vegas zou je eens in onse reisverlagen kunnen kijken. Wij hebben genoten van Mac King (dat was in 2006 geloof ik), maar gewoon rondkijken is ook al leuk, hoewel het erg vermoeiend is als het warm is.
Marianne
Dat wil niet zeggen dat de oostingang niet een beter alteranteif zou kunenn zijn, had ik al aangeraden. Op die manier zie je ook de Tioga Road (Tulomne Meados etc) en je kunt even een kijkje bij Mono Lake nemen. Het stuk naar Las Vegas blijft een lange en redelijk saaie weg, hoe je ook rijdt.
Voor Las Vegas zou je eens in onse reisverlagen kunnen kijken. Wij hebben genoten van Mac King (dat was in 2006 geloof ik), maar gewoon rondkijken is ook al leuk, hoewel het erg vermoeiend is als het warm is.
Marianne
In Las Vegas zou ik zeker de fonteinen van Bellagio gaan zien, zeer indrukwekkend voor jong en oud. Verder is de eerdere tip van Mac King een hele goede, hij geeft iedere dag twee middagshows in het Harrahs hotel. Zeer goede goochelaar met een heel apart gevoel voor humor en erg leuke trucs. Tickets zijn ook nog eens spotgoedkoop voor Vegas-begrippen. Vaak worden er buiten Harrahs 2-for-1 coupons uitgedeeld voor Mac King.
Van het egyptische thema van het Luxor hotel is helemaal niets meer over (behalve dan de pyramide), binnenin het complex is het nu alleen maar hip en trendy en zijn alle egyptische referenties verwijderd.
Mischien is een tochtje in de gondola's in de Venetian ook erg leuk om met de kinderen te doen?
Als jullie van ouderwets flipperen houden, ga dan een paar uurtjes naar de pinball hall of fame. Dit walhalla voor flipperfanaten ligt net buiten de strip en heeft honderden perfect onderhouden flipperkasten van hele oude tot hele nieuwe en ook hele zeldzame. Ze zijn allemaal te spelen voor een paar quarters per spel.
http://www.pinballmuseum.org/
Van het egyptische thema van het Luxor hotel is helemaal niets meer over (behalve dan de pyramide), binnenin het complex is het nu alleen maar hip en trendy en zijn alle egyptische referenties verwijderd.
Mischien is een tochtje in de gondola's in de Venetian ook erg leuk om met de kinderen te doen?
Als jullie van ouderwets flipperen houden, ga dan een paar uurtjes naar de pinball hall of fame. Dit walhalla voor flipperfanaten ligt net buiten de strip en heeft honderden perfect onderhouden flipperkasten van hele oude tot hele nieuwe en ook hele zeldzame. Ze zijn allemaal te spelen voor een paar quarters per spel.
http://www.pinballmuseum.org/
Zoals Marianne al aangeeft, ging het niet om de zuidroute van Yosemite maar van Sequoia NP. Dus je hoeft niet aan te passen.Isis schreef:1

Hoi Isis,
Onze kids (14, 13 en 11) vonden onderstaande dingen het leukst in Las Vegas:
- light show in Freemont Street ('s avonds)
- fonteinen bij het Bellagio !!
- Venetian Hotel
- leeuwen bij MGM
- M&M's winkel
- Ceasar's Palace
- bord Welkom to Fabulous Las Vegas
- eten bij Outback Steackhouse op de Strip
- hotel New York, New York,
Houd er wel rekening mee dat kinderen in de gokhallen niet mogen stilstaan, ze mogen er wel doorheen lopen. Was dus lastig toen ik naar het toilet moest, mijn man stond te wachten met de kids, maar dat mocht niet, ze moesten rondjes lopen.
De meiden zijn toen maar gauw de toilet ingevlucht. Nou is dat geen straf, zelfs de toiletten zijn daar het bezichtigen waard.
Onze kids (14, 13 en 11) vonden onderstaande dingen het leukst in Las Vegas:
- light show in Freemont Street ('s avonds)
- fonteinen bij het Bellagio !!
- Venetian Hotel
- leeuwen bij MGM
- M&M's winkel
- Ceasar's Palace
- bord Welkom to Fabulous Las Vegas
- eten bij Outback Steackhouse op de Strip
- hotel New York, New York,
Houd er wel rekening mee dat kinderen in de gokhallen niet mogen stilstaan, ze mogen er wel doorheen lopen. Was dus lastig toen ik naar het toilet moest, mijn man stond te wachten met de kids, maar dat mocht niet, ze moesten rondjes lopen.
De meiden zijn toen maar gauw de toilet ingevlucht. Nou is dat geen straf, zelfs de toiletten zijn daar het bezichtigen waard.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Twee concrete vragen: Yosemite zuidroute en Las Vegas
Aanvullende vraag...\
Ik ben aant kijken om Yosemite via Oost uitgang te verlaten. Is een campground bij Boulder een goede optie als onderweg camping naar Las Vegas?
En kun je een beetje bij Mono Lake komen waar die prachtige vormen te zien zijn...? Om te picknikken bijvoorbeeld.
Ik ben aant kijken om Yosemite via Oost uitgang te verlaten. Is een campground bij Boulder een goede optie als onderweg camping naar Las Vegas?
En kun je een beetje bij Mono Lake komen waar die prachtige vormen te zien zijn...? Om te picknikken bijvoorbeeld.
-
- Amerika-ontdekker
Denk aan circus circus he met de kindern is dat TOP!!!!!!!!!!!!!!!!gr agnes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad bij Mono Lake komen, is echt een aanrader. Veel tijd kost het niet.Isis schreef:Aanvullende vraag...\
Waar ligt Boulder?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 feb 2010, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Boulder ligt aan de UT 12 tussen Torrey en Escalante.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar het ging om een overnachting tussen Yosemite en Las Vegas toch?
Ik zou hiervoor een camping bij Lee Vining of June Lake aanraden.
Marianne
Ik zou hiervoor een camping bij Lee Vining of June Lake aanraden.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
IK heb een foutje gemaakt er stond ergens Boulder.. maar dat was de naam van camping haha Boulder Creek RV resort. Wij zitten op de 395, en ik dacht dus aan Lone Pine. Dan moeten we die dag 320 km rijden dat is te doen en de volgende dag naar Las Vegas 480km.
Lee Vinning en June Lake is niet ver genoeg.. liefst voorbij Bishop.
Iemand ervaringen in die buurt?
Lee Vinning en June Lake is niet ver genoeg.. liefst voorbij Bishop.
Iemand ervaringen in die buurt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je komt niet langs Lone Pine toch? Ik ga er van uit dat je niet door DV rijdt. De snelste route is dan boven DV langs.
Lee Vining/Bishop - Las Vegas bovenlangs is in 1 (lange) dag te doen.
Het is wel mooi om tot aan Lone Pine door te rijden, maar het laatste stuk naar Las Vegas is weer erg saai.
Marianne
Lee Vining/Bishop - Las Vegas bovenlangs is in 1 (lange) dag te doen.
Het is wel mooi om tot aan Lone Pine door te rijden, maar het laatste stuk naar Las Vegas is weer erg saai.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging er dus vanuit dat die route via de 395 ging en via Barstow nog steeds. Maar je kunt dus met minder kilometers via Beatty rijden... dat scheelt 150 km. Langs DV, waar we met de camper niet in mogen maar wel langs.
In Bishop zijn een aantal campings... er zal er vast wel een aardige zijn. Zijn er iets verderop nog campings?
In Bishop zijn een aantal campings... er zal er vast wel een aardige zijn. Zijn er iets verderop nog campings?
Boven Lone Pine bij Independence is er een, mooi gelegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1175 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 22 Reacties