Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Bericht door hekkie »

elninjoo schreef: Heb jij enig idee of vooraf boeken van Stovepipe Wells nodig is in mei of is daar altijd wel plaats? In dat geval kunnen we daar flexibel zijn en van de 2 nachten eentje maken als we ergens anders uitlopen.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus durf ik daar geen uitspraak over doen. Ik heb een aantal malen overnacht in Death Valley in Furnace Creek en toen wel gereserveerd. Dat was in mei/juni. Er zijn niet veel overnachtingsplaatsen in het park en het is populair, dus je neemt een bepaald risico als je niet reserveert. Maar wellicht hebben anderen hier wel wat meer over te vertellen.
Zou trouwens leuk zijn als we elkaar ergens tegen komen onderweg! Ik ga vast aan elke Nederlander vragen die ik onderweg tegen kom of ze ook op dit forum zitten. :mrgreen:
Wij zitten in Page van 29 april t/m 5 mei op Lake Powell Campground aan de Coppermineroad samen met Rob en Annie. Zij in een camper en wij in een tentje. Deze camping heeft overigens een indoor zwembad met whirlpool. Heel fijn na een dagje hiken en om het rode stof van je lijf te spoelen. Als je nog een avondje wil lachen, dan kom maar langs..... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wow Marjan! Kan ik je niet een tijdje inhuren voor het TA forum?? Geweldige aanbevelingen!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:Wow Marjan! Kan ik je niet een tijdje inhuren voor het TA forum?? Geweldige aanbevelingen!
Jawel hoor! Wat levert dat op trouwens?....... :lol:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

hekkie schreef:Ten 1e Cameron Tradingpost. De rit van Page hiernaar toe is maar een kleine 1,5 uur en in Cameron is echt niets te beleven of te zien. Van Cameron naar de ingang van GC is 30 min. Dan volgt de rit langs de eastrim met al zijn prachtige view points. Een paar uur later ben je in de Village van GC, wil je de zonsondergang uiteraard meemaken en dan moet je dezelfde weg (ruim een uur) in het donker weer terug naar Cameron. Niet zonder risico en n.m.m. zonde van de tijd. Veel beter is het dan in het park of aan de zuidkant van het park te overnachten bijv. in Tusayan. Dat is maar 5 min van de South Entrance en de volgende ochtend kun je al weer op tijd bij de rim zijn voor de zonsopgang en kun je die dag de westrim bekijken.
elninjoo schreef:Wat betreft in de Grand Canyon zal ik de overnachtingsmogelijkheden daar nog 'ns bekijken. In 'n ander topic gaf iemand al 'n linkje naar 'n site met de hotels in dat park, maar die was wegens onderhoud niet bereikbaar. Dat zal ik dus vanavond nog 'ns proberen. Op zich heb ik niet zoveel moeite met nog een uur terug moeten rijden, dus het hangt ook af van de prijzen of die 'n beetje betaalbaar zijn.
Zie de hierboven rood aangegeven teksten.

Vergis je niet in het donker in het zuidwesten van de VS buiten de bebouwde kom. Na zonsondergang is de schemering uiterst kort en dan is het ECHT pikkedonker. Bovendien lopen er in het beschreven gebied erg veel grote, wilde dieren (o.a. wapitiherten) los en die wil je echt niet voorop de auto hebben. Tevens zijn de wegmarkeringen zoals witte en gele lijnen, slecht zichtbaar.
Of te wel, ook ik raad het rijden bij donker af.
Het verstandigst is om, zoals Marjan aangeeft, een accommodatie te nemen in Grand Canyon Village, binnen de parkgrenzen en anders in Tusayan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik heb net gekeken hoe duur de kamers kosten in de lodges en motels in Grand Canyon NP zelf en degene die uberhaupt nog kamers hebben, die vragen 340 dollar per kamer per nacht! Dat gaat 'm dus echt niet worden.
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

Zoals Markro al zei, onderschat het niet, in het donker rijden in de States. Is echt niet zo vanzelfsprekend om dat maar even te doen. Vandaar dat ook ik zou proberen dichter bij de Rim een motel te vinden.

Ik heb net op de website van Xanterra gekeken, en daar staat de Yavapai Lodge nog beschikbaar, met onder meer kamers voor 107$/nacht. Wij hebben vorig jaar daar gelogeerd. Is niet de grote luxe, maar wel net, en het belangrijkste, ín het park.
En in Tusayan zijn er vast ook nog wel motels te vinden die plaats hebben en niet zo duur zijn.
Laatst gewijzigd door AnSofie op 08 feb 2010, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

AnSofie schreef:Ik heb net op de website van Xanterra gekeken, en daar staat de Yavapai Lodge nog beschikbaar, met onder meer kamers voor 107$/nacht. Wij hebben vorig jaar daar gelogeerd. Is niet de grote luxe, maar wel net, en het belangrijkste, ín het park.
En in Tusayan zijn er vast ook nog wel motels te vinden die plaats hebben en niet zo duur zijn.
Die Yavapai heb ik zojuist bekeken en op de data dat wij er in de buurt zijn vragen ze 340 per nacht.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Voor Page kan ik Yeehaw zijn aanbevelingen bevestigen.
De eerste keer (2008) dat wij in Page waren sliepen wij in de Quality Inn, en kregen uitzicht op de dam.
De tweede keer (2009) kozen we voor Motel 6 en ook dat voldeed prima, zeker voor die prijs.
Ik heb ook in Stovepipe wells geslapen (september) en wij hadden ook op voorhand geboekt.
Voor de grand canyon kan je nog eens kijken voor een cabin bij Bright Angel lodge.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

3 en 4 mei, toch?

Oh ja, en in Page hebben wij in de Quality Inn gezeten, was ook helemaal OK.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Heb net 'n Best Western gevonden in het park http://www.grandcanyonsquire.com/ en die heeft kamers van 120 dollar (op 2 en 3 mei).
Op deze locatie:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&source ... a=N&tab=wl
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Weinig mis met die BW. Heeft nog een zwembad ook (geen zwembaden bij de GC Lodges).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De BW ligt niet in het park maar in Tusayan dicht bij de ingang van het park, reken op 10 á 15 minuten met de auto om aan de rim te komen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Hij ligt op het kaartje te zien wel aan 'n dunner weggetje dan die gele waar al die andere hotels aan liggen. Gezien de opmerkingen over die weg het park terug uit over afgronden e.d. is die BW goed te bereiken in 't donker vanaf de Rim terug?

Dat is toch iets waar ik zelf niet echt bij stilgestaan heb, moet ik zeggen. Natuurlijk wéét ik best dat we bergachtige gebieden door zullen rijden, maar als ik dan zo'n kaartje bekijk dan zie ik Cameron liggen en denk 'oh, da's maar 30 km, daar ben je zo' :mrgreen:
Eigenlijk moet die googlemaps in 3D uitgevoerd worden. 8)
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BW is goed te bereiken en een uitstekende overnachtingsplek. Weg 64 naar het zuiden is vlak. Ik kan niet in je portemonnee kijken maar mocht je besluiten toch een uur terug te willen rijden i.v.m. de kosten, dan kun je in dat geval beter kiezen voor overnachtingen in Williams. De weg erheen is in het donker beter te berijden dan die naar Cameron. Meer open en rechter en vlak. Williams is een leuke plaats (route 66) en dezelfde afstand en tijd als naar Cameron (naar Cameron geen afgronden overigens). Bovendien heeft dit het voordeel dat je de 2e dag als je naar Las Vegas rijdt een veel korter traject af moet leggen. Overnachten in Williams kun je op jouw data voor de helft van de prijs. Ik zie prijzen van $ 59 en $ 79 p.n. Maar BW in Tusayan is een betere optie qua ligging.

Wellicht de 1e nacht BW en de 2e nacht Williams?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik zit net halverwege jouw reply en denk misschien 1 nacht in BW en 1 in Williams en zie dat jij het zelfde schrijft. :lol:

Op zich is dat geen verkeerde optie. Vooral omdat we dan meer tijd hebben voor die route 66 naar Vegas. We kunnen dan ook nog Oatman (met de ezels) mee pakken, dat is volgens mij niet zo heel ver om, maar misschien zou het te lang rijden zijn als je nog helemaal vanuit de Grand Canyon moet beginnen.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Is dit 'n leuk motel in Williams? http://route66.aaeworldhotels.com/
De naam vind ik wel leuk en de kamers kosten maar 60 dollar!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Van Wiliams naar Las Vegas via Oatman is 258 mijl met een zuivere rijtijd (zonder stops) van 4,5 uur en dus goed te doen.

Onderweg de Interstate 40 even verlaten bij exit 123 voor een bezoekje aan historic Seligman (nr. 2) waar je nog leuke Route 66 dingen tegenkomt. Twee mijl verder kun je de Interstate weer op (exit 121).

Dan bij Kingman weg 10 nemen over de Sitgreaves Pass (prachtige route) naar Oatman (nr. 3). Na dit bezoek klein stukje terugrijden en de 10 verder volgen en via Laughlin naar Vegas. De Hoover Dam ligt niet langs deze route, maar daar zou je nog een omweg voor kunnen maken van 20 mijl of vanuit Vegas een bezoek brengen aan de dam.

De route ziet er dan zo uit:

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Bedankt voor je kaartje! :wink:

Hoever is de Hoover Dam eigenlijk van Vegas af? Die kunnen we natuurlijk vanuit Vegas 'n keer bezoeken.

En wat is de mooiste helicoptervlucht? Ik heb al op deze site begrepen dat we met de eco moeten ipv papillon wegens de grote ramen. Maar dan is er nog keus uit vertrek vanuit de Grand Canyon zelf en vanuit Vegas. Vlieg je met de vlucht vanuit Vegas ook over de Hooverdam? Mijn vader leek dat wel interessant. Maar bij welke optie zie je de Grand Canyon op z'n mooist?

Als je de route van Death Valley naar Lee Vining rijdt zoals jij 'm hebt beschreven, hoe lang doe je daar dan ongeveer over inclusief de nodige fotostops?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

elninjoo schreef: Die Yavapai heb ik zojuist bekeken en op de data dat wij er in de buurt zijn vragen ze 340 per nacht.
Ik begrijp dat niet, ik zie prijzen van 107 en 153 dollar. Is die 340 per kamer?
Er moet echt wel iets betaalbaars te vinden zijn. Een overnachting in het park is toch geweldig, hoe vaak kom je daar nu?

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik heb inmiddels deze http://www.grandcanyonsquire.com/ al gevonden van 122 dollar in het park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer