Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuke kustplaatsten in NC?
Leuke kustplaatsten in NC?
Wij gaan deze zomer een (klein)rondje langs het oosten/zuiden maken. Klein, want van NY, Bethlehem, Gettysburg, Tennesse (7 dagen) en dan...
Het liefst gaan we van Tennessee met een paar tussenstops naar de kust, waar we een huis willen huren voor 6 of 7 dagen. Daarna terug naar NY en naar huis.
Het viel me op dat de kust vrij prijzig is (VA, NJ). Vandaar dat we op NC terechtkwamen.
Wie weet er leuke badplaatsen in NC? Met leuk bedoel ik: rustig, lekkere stranden, dorpje/stadje in de buurt.
En als iemand leuke huurhuizen weet, ik hou me aanbevolen!
Ik hoor het graag van jullie!
Het liefst gaan we van Tennessee met een paar tussenstops naar de kust, waar we een huis willen huren voor 6 of 7 dagen. Daarna terug naar NY en naar huis.
Het viel me op dat de kust vrij prijzig is (VA, NJ). Vandaar dat we op NC terechtkwamen.
Wie weet er leuke badplaatsen in NC? Met leuk bedoel ik: rustig, lekkere stranden, dorpje/stadje in de buurt.
En als iemand leuke huurhuizen weet, ik hou me aanbevolen!
Ik hoor het graag van jullie!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Leuke kustplaatsten in NC?
De Outerbanks! Hoewel het daar nu ook niet echt goedkoop is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Inderdaad; Kitty Hawk vond ik erg leuk (ik was daar voor een bruiloft), maar het is er niet erg goedkoop. Al weet ik niet zo goed hoe goedkoop/duur het is in vergelijking met andere kustplaatsen. Ik ben verder alleen bekend met Charleston, SC en Savannah, GA en dat was allebei wel goedkoper dan Kitty Hawk volgens mij. Maar het is de moeite wel waard, want het was er erg mooi. Wat ik minder vond is Myrtle Beach, SC. Daar ben ik overigens alleen doorheen gereden, maar het maakte op mij een wat vervallen indruk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik kan nu wat gerichter verder zoeken.
Ik kan nu wat gerichter verder zoeken.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Onze favoriete bestemming aan de kust in NC is Wilmington. Klein dorpje maar met een leuk centrum. Persoonlijk ben ik niet zo weg van de Outerbanks.
Ook veel goede dingen gehoord over Beaufort, NC.
Ook veel goede dingen gehoord over Beaufort, NC.
Het is wel South Carolina.....maar Charleston en Savannah (en inderdaad Beaufort - spreek uit als Bjoefurd) zijn echt supermooi en zeer sfeervol!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
-
- Amerika-expert
Wilmington is inderdaad leuk. Je hebt er de boardwalk bij de haven en tig stranden in de buurt om uit te kiezen.
En volop winkel mogelijkheden.
The outerbanks vindt ik ook leuk, maar echt sprake van dorpjes is er niet.
Het is echt een aaneenschakeling van huizen aan het strand. Wat overigens wel een apart iets is om te zien.
Beaufort en Moorehead city is wat kleiner allemaal en vandaar uit kun je met een boot naar Cape Lookout Lighthouse.
Het leukste van de Outerbanks vind ik de veerboten naar de verschillende eilandjes. Vooral op Ocraoke hangt een speciaal sfeertje en dan met name in de zomer. Hatteras island is weer bekend om zijn vuurtoren, die ooit een x-tal meters is verplaatst omdat deze anders in de zee zou verdwijnen.
In Kitty Hawk (OBX) heb je het Wright Brothers museum, wat wel leuk is om te zien. Met het heuveltje waar van naar zegge het eerste vliegtuig de lucht is in gegaan. Vandaar ook op elke kenteken in NC "First in Flight".
En volop winkel mogelijkheden.
The outerbanks vindt ik ook leuk, maar echt sprake van dorpjes is er niet.
Het is echt een aaneenschakeling van huizen aan het strand. Wat overigens wel een apart iets is om te zien.
Beaufort en Moorehead city is wat kleiner allemaal en vandaar uit kun je met een boot naar Cape Lookout Lighthouse.
Het leukste van de Outerbanks vind ik de veerboten naar de verschillende eilandjes. Vooral op Ocraoke hangt een speciaal sfeertje en dan met name in de zomer. Hatteras island is weer bekend om zijn vuurtoren, die ooit een x-tal meters is verplaatst omdat deze anders in de zee zou verdwijnen.
In Kitty Hawk (OBX) heb je het Wright Brothers museum, wat wel leuk is om te zien. Met het heuveltje waar van naar zegge het eerste vliegtuig de lucht is in gegaan. Vandaar ook op elke kenteken in NC "First in Flight".
Outerbanks is leuk, veel te doen enzo, maar de zee is vaak heel ruig. Op zwarte dagen mag je het water niet in.
Wij gaan elke zomer naar Ocean Isle, verder naar het zuiden. Het is maar een klein eilandje, maar heerlijk rustig en de zee is veel kalmer. Als je behoefte hebt om toch nog dingen te doen zit je met een uur in Myrtle Beach en ook Wilmington is niet ver.
Wij gaan elke zomer naar Ocean Isle, verder naar het zuiden. Het is maar een klein eilandje, maar heerlijk rustig en de zee is veel kalmer. Als je behoefte hebt om toch nog dingen te doen zit je met een uur in Myrtle Beach en ook Wilmington is niet ver.
Beaufort in NC wordt dan weer uitgesproken als Boo-fort, wel even opletten dus in welke staat je bent
Een ander leuk kustplaatsje in NC is Manteo.

- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hallo, ook wij hebben dit jaar Wilmington opgenomen in onze route voor een overnachting. Nu klinkt een boardwalk bij de haven erg leuk, maar ik kan er niet echt wat over terugvinden op internet. Kan je misschien aangeven waar we de boardwalk kunnen vinden?Staceybeesie schreef:Wilmington is inderdaad leuk. Je hebt er de boardwalk bij de haven...
Alvast bedankt!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-expert
Hier drie linkjes.
De bovenste is van downtown Wilmington.
Downtown is net achter de boardwalk, met een ijszaakje en meer kleine winkeltjes.
De tweede is van de boardwalk zelf, deze ligt echt aan de haven.
Met de radar boot op deze foto kun je een boottochtje maken trouwens.
En de derde link is van mijn blog toen wij er zelf waren.
http://www.wilmingtondowntown.com/visit
http://travel.webshots.com/photo/203533 ... 3881tNZMBd
http://staceyconnor.blogspot.com/2007/10/at-beach.html
De bovenste is van downtown Wilmington.
Downtown is net achter de boardwalk, met een ijszaakje en meer kleine winkeltjes.
De tweede is van de boardwalk zelf, deze ligt echt aan de haven.
Met de radar boot op deze foto kun je een boottochtje maken trouwens.
En de derde link is van mijn blog toen wij er zelf waren.
http://www.wilmingtondowntown.com/visit
http://travel.webshots.com/photo/203533 ... 3881tNZMBd
http://staceyconnor.blogspot.com/2007/10/at-beach.html
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een leuk restaurant in Wilmington is Caprice Bistro, http://www.capricebistro.com.
Het is op Market Street, dat is 'downtown' en loopt over in de board walk.
Het is op Market Street, dat is 'downtown' en loopt over in de board walk.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Bedankt allebei! Hier kan ik wat mee. Foto's zien er leuk uit!
In 2025 weer naar Florida.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht