Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Milde vergrijpen en verkrijgen VISA tourist of non-immigrant

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
dwelf
Amerika-newbie

Milde vergrijpen en verkrijgen VISA tourist of non-immigrant

Bericht door dwelf »

Ik ben recentelijk opgepakt wegens openbaar dronkenschap in Amsterdam (6 uurtjes ontnuchteren in de cel + transactievoorstel volgens mij die nog in de post moet komen). Geldt dit ook als arrestatie, en moet dit dus op het VWP gemeld worden (en dus een tourist visa aanvragen)? Komt dit vergrijp in het justitieel register? Het is wel erg lastig als ik elke keer opnieuw een visum moet aanvragen, terwijl ik eerder via ESTA en VWP het land binnen kon. Er is bij mij dus wat onduidelijkheid, ook wat betreft een B-2 tourist visa. Is deze geldig voor 1 reis of is die voor langere tijd geldig (ik kon niets vinden over hoe lang deze geldig zou zijn)

Bovendien is er een grote kans dat ik een aantal jaren in de VS ga werken, en dus een J-1 visum moet aanvragen, misschien zelfs al het einde van het jaar. Ik neem aan dat dit geen probleem zal worden.

Bedankt alvast.
kendor
Amerikakenner

Re: Milde vergrijpen en verkrijgen VISA tourist of non-immigrant

Bericht door kendor »

Je hebt geen misdrijf begaan. Openbare dronkenschap is een overtreding. Je hoeft niets te vermelden en je derhalve dus geen zorgen te maken.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Heb je nog mazzel dat je hier opgepakt bent en niet daar :mrgreen:
Niet meer doen hoor!

:beerchug: (maar met mate)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Dat ligt aan de hoogte van het transactievoorstel. Is deze hoger dan €100 dan is het geen overtreding meer maar betreft het wel degelijk een strafbaar feit. Als je de transactie betaalt (dus ingaat op het voorstel, dit hoef je niet te doen maar dan komt het bij de rechter terecht) erken je daarmee geen schuld aan de strafbare feiten waarvan jeverdacht wordt. De transactie is in feite puur een afkoopregeling. De transactie is geen officiële ‘daad van vervolging' maar hij wordt wel opgenomen in je justitiele documentatie.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Overtreding of een misdrijf is een strafbaar feit. Heeft met de zwaarte v/h delict te maken wat de wet als overtreding of als misdrijf ziet.
Voor bovenstaande vraag heeft het geen invloed.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

kendor schreef:Overtreding of een misdrijf is een strafbaar feit. Heeft met de zwaarte v/h delict te maken wat de wet als overtreding of als misdrijf ziet.
Voor bovenstaande vraag heeft het geen invloed.
Waarom is het niet relevant? Ik begrijp uit de vraagstelling dat betrokkene zich afvraagt of hij een visum toegekend krijgt als hij een strafbaar feit op zijn justitiele documentatie heeft staan. De kans is aanwezig dat het idd daar op terecht komt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou me niet zo druk maken. Je liep op straat en had wat teveel gedronken. Je roes uitslapen op het bureau geeft je echt geen crininal record volgens mij en heeft al helemaal geen invloed op het wel dan niet nodig hebben voor een visa daarvoor.

Dat ladderzat over straat gaan niet slim is weten we allemaal, maar goed dat heb je zelf reeds ook ontdekt :lol:
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

ned in MO schreef:Ik zou me niet zo druk maken. Je liep op straat en had wat teveel gedronken. Je roes uitslapen op het bureau geeft je echt geen crininal record volgens mij en heeft al helemaal geen invloed op het wel dan niet nodig hebben voor een visa daarvoor.

Dat ladderzat over straat gaan niet slim is weten we allemaal, maar goed dat heb je zelf reeds ook ontdekt :lol:
Nou daar kun je je in vergissen. Het geeft je wel degelijk een criminal record.
http://www.judex.nl/rechtsgebied/strafr ... oening.htm

Het feit dat meneer op het bureau zijn roes uit moest slapen en niet naar huis is gegaan, zou ook nog kunnen wijzen op het niet volgen van een ambtelijk bevel of dat hij overlast gaf. In dat geval zal hij de transactie krijgen ihkv art. 426 WvSr ipv 455 Sr. Op de vraag van de Amerikaanse overheid of hij dan een strafblad heeft, zou hij wel ja moeten zeggen.
jan-kees
Amerika-ontdekker

Re: Milde vergrijpen en verkrijgen VISA tourist of non-immig

Bericht door jan-kees »

.
Laatst gewijzigd door jan-kees op 04 jul 2010, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

jan-kees schreef:
Dikkie schreef:Dat ligt aan de hoogte van het transactievoorstel. Is deze hoger dan €100 dan is het geen overtreding meer maar betreft het wel degelijk een strafbaar feit.
Dit is pertinente onzin. De kwalificatie voor wat betreft misdrijf of overtreding staat in de betreffende strafbepaling/titel en staat los van een eventuele transactie. Als voorbeeld: een transactievoorstel/veroordeling voor baldadigheid (art. 424 Sr) van €500 doet niets af aan het feit dat het hier "slechts" een overtreding betreft.
Je moet niet de dingen uit zijn verband rukken en het is idd zo dat zowel overtredingen en misdrijven beiden strafbare feiten zijn. Maar vraagsteller wilde weten in dit verband of er sprake was van een notering bij op je justiële documentatie en waarmee een eventuele visumaanvraag "in gevaar" kan lopen. Dat kan wel degelijk bij een overtreding. Dus ook al gaat het om "slechts" een overtreding dan is het bij een transactie of boete hoger dan €100 wel degelijk zo dat aan de Amerikaanse ambassade bij een visumaanvraag deze overtreding wordt "meegewogen" in de afgifte van dat visum.

In het maatschappelijke leven wordt echter nog steeds het begrip 'strafblad' gehanteerd, waaronder het volledige uittreksel justitiële documentatie wordt verstaan, oftewel het historisch overzicht van alle justitiële antecedenten. In de artikelen 2 t/m 5 van het 'Besluit justitiële gegevens' is expliciet aangegeven welke strafzaken geregistreerd dienen te worden. Kortweg komt het erop neer dat, in alle gevallen waarbij iemand die 12 jaar of ouder is, als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, er een registratie plaatsvindt in de justitiële documentatie. Dit geldt ook voor een groot aantal overtredingen, maar daarbij is wel sprake van een 'ondergrens'. Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete/transactie moet tenminste 100 Euro bedragen. Bron: http://www.justid.nl/veelgestelde_vragen/vragen_jds/
jan-kees
Amerika-ontdekker

Bericht door jan-kees »

.
Laatst gewijzigd door jan-kees op 04 jul 2010, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan & Wendy
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan & Wendy »

Ik heb een vraagje voor de kenners hier. Ik heb dus een strafblad voor een stomme actie 9 jaar geleden. Ik ben afgelopen maandag naar het Consulaat geweest, en heb een visum gekregen gelukkig. Moet ik alleen dat visum hebben om naar Amerika te reizen, of moet ik nog andere formulieren meenemen? Moet ik de ESTA dan toch nog invullen en de 1e vraag met JA beantwoorden?
jan-kees
Amerika-ontdekker

Bericht door jan-kees »

.
Laatst gewijzigd door jan-kees op 04 jul 2010, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan & Wendy
Amerika-ontdekker

Je moet wel een I94W formulier invullen of niet? Dat gebeurt in het vliegtuig toch? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Rob op 14 apr 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
jan-kees
Amerika-ontdekker

Bericht door jan-kees »

.

Laatst bijgewerkt door Rob op 14 apr 2010, 23:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Laatst gewijzigd door jan-kees op 04 jul 2010, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Stefan & Wendy
Amerika-ontdekker

Daar moet ik dan dus wel JA op invullen, omdat ik een visum aangevraagd heb toch?.. Gaan ze daar aan de grens dan nog vragen over stellen? Als je een visum hebt, dan zal het verder toch geen problemen meer geven neem ik aan? Anders hadden ze mij dat visum toch niet gegeven denk ik zo. Btw, de reden dat ik een strafblad heb is omdat ik 9 jaar geleden een keer onder invloed gereden heb, op het consulaat kreeg ik het visum vrij gemakkelijk, ook omdat het al zo lang geleden was, en ik daarna nooit meer in aanraking geweest ben met justitie.
jan-kees
Amerika-ontdekker

Bericht door jan-kees »

Als enkelvoudig rijden onder invloed het enige is had je geen visum hoeven aanvragen, dat valt niet onder de definitie van moral turpitude. Je kan daar dus rustig nee invullen en als er vragen komen uitleggen dat je voor de zekerheid toch maar een visum had aangevraagd. Je zal hooguit even voor wat verificatievragen mee moeten met een supervisor, maar het lijkt me heel erg sterk dat je hier gedonder mee krijgt als je het land in wilt.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Ooit veroordeeld zijn of gearresteert sluit je uit van het VWP.
jan-kees
Amerika-ontdekker

Bericht door jan-kees »

.
Laatst gewijzigd door jan-kees op 04 jul 2010, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Consular Affairs: Visa Wizard
Question 8 : Arrests & Convictions
Some applicants are uncertain how to answer the question, "have you ever been arrested?"

In general, minor motoring offenses outside the U.S. that were disposed of by paying a ticket by mail have no bearing on admission to the United States. Travelers with minor traffic offenses that did not result in their arrest and/or conviction for the offense may travel visa free, provided they are otherwise qualified. If you are not sure whether or not you are eligible to travel visa free, the only way to resolve this question would be to apply for a visa. The Embassy and the Live Operator Information Service cannot provide any further guidance on this matter until you appear in person before a consular officer.

Ik raad iedereen aan de wizard van de ambassade in Londen eens te gebruiken.

http://london.usembassy.gov/cons_new/vi ... izard.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer