Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Bericht door elninjoo »

thebes schreef:Ha Elninjoo,

Ik ben Amarna van het Vivaforum. We hebben daar al eens van gedachten gewisseld op een reistopic.
Je reis ziet nadert met rasse schreden. Neem rustig de tijd in de parken. Het schema van Hekkie ziet er heel evenwichtig uit.
Arches, Zion en Yosemite zijn mijn favoriete parken uit jouw rijtje. Alvast heel veel plezier gewenst !
(wij hopen volgend jaar weer die kant op te gaan)
Hoi Amarna. Had je berichtje wel gelezen vanmiddag, maar was vergeten er op te reageren. Was ondertussen ook druk aan 't werk, maar kan het niet laten regelmatig ff de forums te refreshen. :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De BW ligt niet in het park maar in Tusayan. Die prijs (340)voor Yavapai zal voor 2 nachten zijn. Yavapai ligt wel in het NP maar niet aan de rim.
Reken voor een bezoek aan Oatman via Kingman en Sitgreaves Pass naar Las Vegas op tenminste 2 uur extra. Hoover Dam ligt een half uurtje van Vegas maar als je de dam wil bezoeken met een toer reken dan op ongeveer 3 uur uit en thuis. Ga liever naar Glen Canyon Dam in Page. Goedkoper, nog betere uitzichten en gemakkelijk parkeren en net zo groot.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik had idd 'n fout gemaakt (dat krijg je als je zit te googlen terwijl je aan 't werk bent :P ) en had 2 kamers ingevuld en niet gezien dat dat dus de prijs was voor beide kamers. Maar mij lijkt dat BW zo slecht nog niet, dus voorlopig hou ik die er in.

Heb op dit moment mijn route zover aangepast tot dit resultaat:

Afbeelding

Verder vraag ik me af of we Zion niet moeten zien als mooie scenic route en ipv daar te overnachten diezelfde dag nog doorrijden naar dat motel in Bryce NP. Dan hebben we daar in elk geval wel ruim de tijd en 2 nachten op de zelfde locatie geeft op zich ook meer rust.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je kunt ook nog vanaf Seligman via Peach Springs naar Kingman rijden over de Route 66 op het kaartje van Marjan.
Ik zou juist een nachtje extra bij Zion doen, ten koste van een nachtje San Francisco, waar je 4 nachten hebt staan. Ook bij Lake Tahoe zou ik 1 nacht minder doen en 1 meer bij Yosemite. Bij Lake Tahoe zag ik 3 nachten staan en bij Yosemite maar 2.
Je zou i.p.v. een overnachting in Williams ook voor Seligman kunnen kiezen, tenzij je natuurlijk nog tot zonsondergang bij de Grand Canyon wilt blijven. Dan is Williams prima.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Zonsondergang bij GC uiteraard, dus dan niet te ver meer moeten rijden, dus dan denk ik dat Williams nog goed te doen is. Bovendien is het toch zonde om 'n stuk van Route 66 in het donker te moeten rijden?

We gaan Route 66 rijden vanaf Williams en als Peach Springs op die route ligt dan zullen we daar uiteraard langskomen. Of is dat weer 'n omweggetje? Zo ja, wat is er in Peach Springs te doen? We hebben dan wel de hele dag om van Williams via leuke scenics naar Vegas te komen. Ik plan ook bewust geen avondshow in op de avond van aankomst, zodat we geen deadline hebben.

Van zowel Tahoe als Yosemite heb ik foto's gezien en mij spreekt de Tahoe omgeving eigenlijk juist veel meer aan qua fotogeniekheid dan Yosemite, dus vandaar de keus in het aantal dagen.

Mijn ervaring leert dat bij citytrips 3,5 a 4 dagen mij 't gevoel geven genoeg tijd te hebben gehad, terwijl bij 2-3 dagen ik altijd net te kort kom, dus geen bezuinigingen op SF :wink:

Ja, misschien vinden we Zion ook erg de moeite waard, maar we moeten keuzes maken. Ook komt nog 'n extra dag inlassen in het eerste deel niet goed uit. Nu zitten we precies met volle maan in Monument Valley. Ook zijn we precies voor het dure weekend weg uit Vegas.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Heb net ff gegoogled en Peach Springs is al gewoon onderdeel van Route 66, dus we komen er vanzelf langs.

Waar zit trouwens eigenlijk die shop met Route 66 gadgets? Die met die auto en poppen voor de deur. Vrienden van mij vonden dat leuk, maar ik heb niet meer onthouden in welk dorp die zat.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik vond route 66 via Peach Springs nou niet echt de moeite waard. De Interstate even verlaten voor Seligman is leuk voor het proeven de historische route66 sfeer, maar de hele omweg via Peach Spring zou ik niet doen. Dan is omrijden naar Oatman tien keer mooier en leuker.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dus je hebt 2 verschillende Route 66? Van Seligman naar Kingman via Peach Springs en eentje zonder Peach Springs? Nu snap ik het even niet meer.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Op dit kaartje kun je het wel wat beter zien denk ik. De rode lijn is/was Route 66.

Deel 1: van Seligman via Peach Springs naar Kingman
Deel 2: van Kingman naar Oatman

Afbeelding

Deel 1 is een behoorlijke loop die best veel tijd kost en persoonlijk vind ik het niet echt de moeite waard deze omweg te maken. Je kunt beter op de Interstate blijven. Er is nauwelijks iets over van de oude weg en weinig te zien. Seligman is wel leuk om even van de Interstate af te gaan om de Route 66 sfeer te proeven.

Deel 2, de route van Kingman naar Oatman is mooi en de plaats zelf ademt nog geheel de Route 66 sfeer uit. Plus de ezels natuurlijk..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dankjewel Marjan! Zo is het wat duidelijker. Klinkt inderdaad goed op deze manier.

Wat vind je eigenlijk van de rest van mijn aangepaste route?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marjan vaak ben ik het met jou eens, maar deze keer toch niet helemaal. :wink:

Wat betreft het verschil tussen de twee routes tussen Seligman en Kingman:
over de Interstate 40 = 120 km, reistijd 1 uur en 5 minuten,
over de Route 66 = 143 km, reistijd 1 uur en 50 minuten (volgens Streets & Trips).
Over die 23 km meer via Peach Springs doe je 45 minuten langer, zonder stops onderweg.

De routes over beide wegen zijn saai en eentonig, maar ik geef toch de voorkeur aan de Route 66. Behalve het nostalgische gevoel om te rijden over de legendarische "Motherroad of America", doe je dan ook Hackberry aan. Ik vind dat voor iemand met een fotografenhart toch echt iets om gezien en beleefd te hebben. De General Store, zowel binnen als buiten, en dan buiten ruim om het gebouw heen, zijn bijzonder fotogeniek.

Maar, zoals met zoveel zaken tijdens zo'n reis, moet je keuzes maken en soms de route af laten hangen van hoe je op dat moment in de tijd zit en waar je dan zin in hebt om te doen.

Voor een sfeerimpressie, zie mijn reisverslag 2007 en kijk bij dag 15 voor foto's van onder andere Hackberry.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Geen tijd om nu uitgebreid je verslag door te nemen, maar één blik op de betreffende fotopagina geeft wat mij betreft al de doorslag: dat willen wij niet missen!
Bedankt Markro! :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De auto met de poppen op de achterbumper staat in Seligman voor de R66 prullaria shop. Ga tussen de poppen zitten en maak een foto, doet iedereen. In Seligman mag je ook Delgadillo's Snow Cap niet missen. De show is for free (wel iets bestellen...)en kijk ook even in de tuin daarachter en wellicht een sanitaire stop....
Tussen Seligman en Kingman via R66 is nog wel meer te doen, zoals Grand Canyon Caverns, de ghosttown Truxton, Keepers of the Wild en het oude Indian Schoolhouse in Valentine (en een foto van het bordje Valentine natuurlijk), en Hackberry met zijn Chevy Corvette voor de deur en het excellente outdoor museum, en natuurlijk een kop koffie of een cola in het visitor center. De eigenaren verdienen alle steun om hier te overleven. Maar het kost allemaal wel extra tijd en het mooiste stuk R66 is toch echt via IR10 van Kingman naar Oatman zoals Marjan aangeeft. Ook hier vind je oude pompen en een soort winkel van Sinkel langs de kant van de weg maar minder uitbundig dan in Seligman/Hackberry. Maar toch, ben het met Marco eens dat je R66 zou moeten rijden. Stop dan alleen in Hackberry en reken op een uur langer. Op het kaartje van Marjan gaat de rode weg van Oatman verder naar het zuiden. Maar je wil naar Vegas, dus neem in Oatman Boundery Cone rd (staat niet op het kaartje) richting Bullhead City. Zie je vanzelf als je in Oatman bent.
Voor de hotels, je weet natuurlijk al dat die prijzen before tax zijn. Je hebt de goedkoopste kamer in DV. Geen TV en een twijfelaar als bed. Voor een paar tientjes meer heb je een kamer met TV 2 bedden en van het terras kan je zonsondergang over de duinen etc meemaken. Glass in hand.
Waarom dat extra in en uitpakken tussen Tusayan en Williams? Ga liever 's morgens een uurtje eerder weg en houd de kamer in de BW aan.
Yeehaw
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Wat betreft Route 66 hebben jullie me wel overtuigd. Al die lekker kitscherige prullaria en ghosttown achtige gebouwtjes en rondzwervende autowrakken vind ik helemaal geweldig!

Zal het verblijf van 2 nachten in BW Grand Canyon zeker in overweging nemen en in Death Valley wellicht ook niet voor de goedkoopste optie gaan, zeker omdat ik er met de huidige planning maar 1 nacht zit en de overnachtingen in dat charmante B&B in Tahoe erg goedkoop uitvallen. Welke kamers in Stovepipe Wells zijn met terras? Kan me niet herinneren dat in de beschrijving te hebben gelezen eerlijk gezegd. Wel dat er kamers in de lodge zelf zitten en nog andere losse ofzo? Wat zijn de betere?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mijn bedoeling was uit te leggen als je een keus moet maken ik persoonlijk toch voor het mooiste gedeelte zou kiezen en dat is het gedeelte Route 66 van Kingman naar Oatman. Ga je voor de volledige route 66 in dat gebied wordt het een ander verhaal. Elninjoo heeft best een lange afstand af te leggen die dag en daarom gaf ik deze optie/keus. Ik wilde overigens niets afdoen aan de route via Peach Springs.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wanneer je toch niet de hele omweg wilt maken via Peach Springs kun je ook even voorbij Ash fork de interstate verlaten (op google maps bij 139, zit op het werk, kan even geen kaartje maken), daar begint ook een stuk R66 richting Seligman, en dan kunje even voorbij Seligman weer de interstate op, heb je ook daar een stukje gereden en dan verderop naar Oatman. In Williams is Twister een bekend 50 jaren wegrestaurant.

Wat betreft de helicoptervlucht, vanuit Tusayan vlieg je vrijwel boven het bekende gedeelte van de GC, of dat vanuit Las Vegas ook gaat gebeuren? Ik weet niet hoelang die tocht duurt, maar vanuit Tusayan was het zelfs nog bijna een kwartier vliegen voor dat je de Canyon zelf zag.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Met alle fotostops, hoe veel uur denk je dat we over die volledige Route 66 doen? Dus van Williams via Peach Kingman en Oatman? Wij zijn best vroege vogels, dus als we om 8 uur 's ochtends gaan rijden (wel eerst ff lekker ontbijten haha) dan zijn we toch wel tegen de avond in Vegas?
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Is Amerika eigenlijk ingesteld op ochtendmensen? Ik las namelijk op de site van Alcatraz een 'early bird tour' maar die begint pas om 9 uur! Als je wel 'ns ergens om 7 uur wenst te vertrekken kun je daarvoor dan al wel ontbijten?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik kan je maar één ding aanraden en dat is elke dag vroeg vertrekken tijdens deze trip. Acht uur vind ik persoonlijk niet eens uitzonderlijk vroeg zelfs. Je hebt een veel relaxter vakantie als je op tijd uit de veren gaat en de hele dag nog voor je hebt zodat je ook voldoende tijd hebt te genieten, dingen te bezoeken en te bekijken en niet de druk van te laat op je overnachtingsplaats aankomen of dingen over te moeten slaan wegens tijdgebrek.

Zeker in het begin van de vakantie zul je vroeg wakker zijn vanwege het tijdsverschil. Maak daar gebruik van is mijn advies.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Met Hekkie eens, is ook mijn ervaring, je voelt je dan veel relaxter uiteindelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer