Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mis jij hier in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wat mis jij hier in Nederland?

Bericht door Matrox »

Bandido schreef: Dat is niet onzinnig, zo verifieert men of je CC wel van jou is en jouw postcode dus overeen komt met die aan de CC is
gekoppeld.
Als wat jij zegt ook maar een beetje waar zou zijn zou het zin hebben maar aangezien er, althans voor NL creditcards, helemaal niets geverifieerd wordt is het wel onzinnig. NL-postcodes worden niet geaccepteerd, dus tik ik altijd een volkomen willekeurige geldige Amerikaanse postcode in die vanzelfspekend niets met mijn creditcard te maken heeft, en die automaat vind het prima.

Wat jij roept is zoals het zou moeten zijn, niet zoals het is.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Matrox schreef:Als wat jij zegt ook maar een beetje waar zou zijn zou het zin hebben maar aangezien er, althans voor NL creditcards, helemaal niets geverifieerd wordt is het wel onzinnig. NL-postcodes worden niet geaccepteerd, dus tik ik altijd een volkomen willekeurige geldige Amerikaanse postcode in die vanzelfspekend niets met mijn creditcard te maken heeft, en die automaat vind het prima.
Nee helaas, dat trucje werkt bij de meeste pompen niet meer. De meeste pompen zijn inmiddels dusdanig gemoderniseerd dat je met "90210" invoeren niet meer wegkomt.

Edit: lees dit draadje er anders nog maar eens op na: viewtopic.php?f=3&t=26375 :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bandido schreef:Dat heb ik ook nooit begrepen, hoeveel kan dat een restaurant nou helemaal kosten. Wel vind ik het juist prettig dat er in NL niet standaard een lading ijs in je glas zit. Ik merk dat veel Amerikanen, vooral diegenen die veel gereisd hebben, vragen om water zonder ijs tegenwoordig.
Het gaat er denk ik niet zozeer om wat dat glaasje water kost, maar dat er dan geen drankje besteld wordt, en er alleen maar gratis water gedronken wordt, ik vind het meeste water in de VS trouwens niet te drinken hoor, er zit meestal een vreselijke chloorsmaak aan, en dan drink ik het niet, zelfs al is het gratis.

En die toiletten in de VS zijn dan wel gratis, maar net zo vaak smerig als hier in Europa.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

RiverCola schreef:
Matrox schreef: Hoezo dan?
omdat het hier zo duur is natuurlijk!! (tenminste, ik ga ervan uit dat Matrox dat bedoelde). Maar ik ben het met je eens dat tanken in de VS weleens verwarrend kan zijn, bij de één haal je je cc door een apparaat, de volgende accepteerd je cc niet omdat je een (amerikaans) postcode in moet typen, bij weer een andere moet je vooraf naar binnen en dan moet je ook de prijzen goed in de gaten houden omdat ze zo kunnen verschillen per station. Maar dan nog; die lage prijzen he!
Ik heb dit de laatste vakantie eens uitgebreid zitten testen. (had een bezine slurper pur sang) als je een willekeurige postcode danwelniet amerikaans intikt werkt het niet, maar als je gewoon je nederlandse postcode met een 0 erachter tikt doet hij het altijd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Harry schreef: Het gaat er denk ik niet zozeer om wat dat glaasje water kost, maar dat er dan geen drankje besteld wordt, en er alleen maar gratis water gedronken wordt, ik vind het meeste water in de VS trouwens niet te drinken hoor, er zit meestal een vreselijke chloorsmaak aan, en dan drink ik het niet, zelfs al is het gratis.
Iedere keer, als ik dit lees, vraag ik me af, of ik er gewoon aan gewend ben, dan, want ik proef nooit chloor in ons water. Vorige week kwam ons plaatselijke krantje en daar stond de waarschuwing in, dat ons water tijdelijk naar chloor zou kunnen smaken, omdat er een speciale behandeling van het watersysteem zou zijn. Gewoonlijk gebruiken ze hier geen chloor om ons water te purifieren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:Iedere keer, als ik dit lees, vraag ik me af, of ik er gewoon aan gewend ben, dan, want ik proef nooit chloor in ons water.
Het is volgens mij ook verschillend per plaats. Ik had het idee dat het in het Zuid-Westen vaak erger stinkt dan hier, al merk je het soms in Georgia ook. In de meeste restaurants heeft men filters of laat men de kannen met water even staan, zodat de meeste chloor gewoon verdampt. Maar tegelijkertijd kan ik me er eerlijk gezegd ook niet zo aan storen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb voornamelijk ervaring in het westen van de VS, en met name in de steden is het water heel erg gechloreerd, in Las Vegas vind ik het water echt heel vies, op het platteland valt het wel mee.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Iedere keer, als ik dit lees, vraag ik me af, of ik er gewoon aan gewend ben, dan, want ik proef nooit chloor in ons water.

Heb in Florida weleens het gevoel gehad of ze het ijs uit het zwembad halen :D bestel ook limonade vaak zonder ijs om deze reden. Petra, je zit toch niet de hele dag extra sterke chewing gum te kauwen want dan proef je het niet meer :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, op andere plekken, als we op reis zijn, proef ik het wel, dus er is niets mis met mijn smaakpapillen :mrgreen: . Ik ben wel net als Bandido, ik kan er niet zo mee zitten. Ik vond het kraanwater in Den Haag ook altijd niet te drinken, terwijl het in Utrecht wel lekker was. Maar goed, we gaan off topic, terug naar wat jullie in Nederland missen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wat ik eigenlijk het meeste mis, is de mooie natuur. :D

Het is wel te zien dat we allemaal Amerika-verslaafden zijn. Soms wordt ons eigen landje bijhoorlijk weggegooid, terwijl we hier ook weer genoeg pluspunten hebben. Goed voorbeeld is ons sociale stelsel. Als we hier geen werk hebben, krijgen we een WW-uitkering. Mensen in Amerika zijn inderdaad erg vriendelijk, maar dat vind ik hier in het noorden ook, maar ik zal niet teveel reclame maken voor ons eigen landje, want dit topic was juist het tegenovergestelde. :wink:

Inderdaad zoals al genoemd, mis ik ook wel dat glas water bij mijn eten hier. Vooral als het warm is, dan is zo'n glas water zo leeg en hij wordt zo weer bijgevuld.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Als we hier geen werk hebben, krijgen we een WW-uitkering.
In Amerika ook !
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dacht niet dat je in Amerika WW krijgt, wel een tijdelijk iets, maar niet vergelijkbaar dacht ik.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Jullie krijgen in ieder geval wel veel meer zon Texas Boy. :mrgreen:
Weer iets wat ik mis in Nederland. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik ben pas 3 jaar in Texas en door mijn werk rijd ik veel door Texas en elke keer als ik de ruimte zie kan ik heel goed voorstellen dat dit misschien wel het mooiste is wat Amerika heeft te bieden van de Westerse landen. Reden voor ons om Texas te kiezen was dus ook het klimaat en de lage belastingen. Nederland is een vrij land maar staat strak van de regels, wetten en belastingen, iets waar ik meer dan genoeg van had, ben daarom ook niet zo blij met de huidige regering, doe me erg aan Nederland denken.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik wil zeker ooit ook nog Texas gaan bezoeken. Staat ook zeker nog wel op mijn verlanglijstje van staten. Aangezien ik ook van rust houd, ga ik me prima vermaken in Texas zo te horen.
Groetjes René

Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vanwege het enorme formaat van Texas kan je er vinden wat je wilt, rust zeker, groet natuurparken als Big Bend waar je uren niemand ziet, heerlijk :wink:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Texas een keer bezoeken lijkt mij ook wel wat. Ik zou dan een soort zuidelijke route willen doen, bv beginnen in New Orleans en dan slingerend langs de kust naar het westen waarbij ik vooral veel zou willen zien in New Mexico.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Petra/VS schreef: Iedere keer, als ik dit lees, vraag ik me af, of ik er gewoon aan gewend ben, dan, want ik proef nooit chloor in ons water. Vorige week kwam ons plaatselijke krantje en daar stond de waarschuwing in, dat ons water tijdelijk naar chloor zou kunnen smaken, omdat er een speciale behandeling van het watersysteem zou zijn. Gewoonlijk gebruiken ze hier geen chloor om ons water te purifieren.
Nee hoor Petra :wink: . Door jou post schoot het me ineens weer te binnen dat het me opviel in DC dat het water niet zo naar chloor smaakte, dit i.t.t. al de andere plaatsen in de VS waar ik ben geweest.
Afbeelding
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Meer parkeerplaatsen bij supermarkten, winkels als American Eagle, de lippenbalsems van Burt's Bees, Wet Ones, een supermarkt als Whole Foods, cupcakes met icing bij de bakker, Starbucks, inderdaad al die leuke hebbedingetjes, ehmz.....vast nog wel meer!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Texas Boy schreef:Vanwege het enorme formaat van Texas kan je er vinden wat je wilt, rust zeker, groet natuurparken als Big Bend waar je uren niemand ziet, heerlijk :wink:
Dat is ook precies wat ik heerlijk vind. Vandaar dat ik Joshua Tree N.P. bijvoorbeeld wel een leuk park vond. Een trail van 5km. heen en terug lopen en op de heenweg naar de top niemand tegenkomen en alleen van het uitzicht genieten. Dat is pas echt genieten. Pas op de terugweg kwam ik 2 tegen.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer