Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt

Bericht door elninjoo »

Dat komt wel goed dan, wij zijn geen langslapers. En wellicht kunnen we ook wel 'ns onderweg ontbijten als we besluiten extra vroeg weg te rijden. Dan pikken we eerst 'n zonsopgangetje mee en kunnen dan rond 8 uur 'n ontbijtpauze inlassen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

markro schreef:Voor een sfeerimpressie, zie mijn reisverslag 2007 en kijk bij dag 15 voor foto's van onder andere Hackberry.
Wat een prachtige foto's. Ik ga ook maar eens wat tijd inruimen voor de Route 66 in onze planning. Wie heeft die prachtige sticker daar geplakt? :lol:
Als je inderdaad om 8:00 vertrekt zou ik zeker dat stuk ook via Peach Springs en Hackberry meepakken.
Klopt inderdaad wat Marjan zegt. Ik was er uit mezelf elke dag al erg vroeg uit. Mijn vriendin had wat meer moeite om uit bed te komen, dus ging ik gewoon als eerste douchen haha. Elke dag zijn we op tijd vertrokken, behalve dan vanaf Bridgeport, omdat we daar pas om 1:30 de dag ervoor aankwamen. Het zou voor mij ook geen goed gevoel geven als ik pas rond 9 of 10 uur uit bed zou komen, zoals die ene dag.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

gleuknie schreef:Wie heeft die prachtige sticker daar geplakt? :lol:
De AllesAmerikasticker is door Albert op de ruit van de kapperswinkel/route-66-infocentrum in Seligman, AZ geplakt.

Ik moest het bericht even zoeken op het forum en verbaas mij erover, dat dat alweer ruim drie en een halfjaar geleden is geweest. Zie dit bericht.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben de sticker in 2007 gespot in Seligman. Zie dit bericht met foto.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik wil deze vraag nog even terug in de groep gooien, aangezien ik denk dat er overheen gelezen is omdat ie onder m'n reisschema stond.
elninjoo schreef: Verder vraag ik me af of we Zion niet moeten zien als mooie scenic route en ipv daar te overnachten diezelfde dag nog doorrijden naar dat motel in Bryce NP. Dan hebben we daar in elk geval wel ruim de tijd en 2 nachten op de zelfde locatie geeft op zich ook meer rust.
Een extra dag inlassen gaat 'm niet worden, dus wat is wijsheid? Zion en Bryce gelijk verdelen, of kiezen voor Bryce 'n stuk uitgebreider?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou de tijd gelijk verdelen als je daar maar 2 nachten voor in wilt plannen. Je kunt dan kijken welke trails je het liefst wilt doen. In Zion zijn de Emerald Pools erg mooi en Riverside Walk en in Bryce Canyon is de Queens Garden Trail/Navajo Loop erg mooi om te doen. Deze trails zijn relatief niet heel erg lang. Ik zou zeker beide parken bezichtigen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

elninjoo schreef:Ik wil deze vraag nog even terug in de groep gooien, aangezien ik denk dat er overheen gelezen is omdat ie onder m'n reisschema stond.
elninjoo schreef: Verder vraag ik me af of we Zion niet moeten zien als mooie scenic route en ipv daar te overnachten diezelfde dag nog doorrijden naar dat motel in Bryce NP. Dan hebben we daar in elk geval wel ruim de tijd en 2 nachten op de zelfde locatie geeft op zich ook meer rust.
Een extra dag inlassen gaat 'm niet worden, dus wat is wijsheid? Zion en Bryce gelijk verdelen, of kiezen voor Bryce 'n stuk uitgebreider?
Ik zou kiezen voor Bryce uitgebreider, 1 nacht daar is erg weinig. Bryce vind ik sowieso veel mooier dan Zion.
Navaja loop / Queens garden Trail is een absolute aanrader (zeker ook om te fotograferen), da's al een halve dag.
En er zijn veel uitzichtspunten om met de auto langs te gaan.

Als je vanuit Vegas komt en via de Zion-Mount Carmel Highway rijdt zie je een heel mooi stuk van Zion.
De Zion Canyon Scenic Drive is alleen met shuttlebus toegankelijk. Kost een hoop tijd en persoonlijk vond ik het tegenvallen.
Als je zo krap in tijd zit zou ik het niet doen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

Ik geef Gleuknie dan weer gelijk, de tijd verdelen tussen de beide parken.
Ik vond Bryce heel mooi, maar zo veel tijd hebben we er niet gespendeerd. We hebben de Navajo Loop/Queen's Garden Trail gelopen, maar die duurde toch echt geen halve dag. En dan hebben we ook nog alle uitkijkpunten gedaan. Met de auto helemaal tot het eind gereden en dan teruggekeerd, dan zitten ze ook aan de "goeie" kant van de weg.

Wij deden het rondje in de omgekeerde volgorde, dus we waren eerst in Zion geweest. Daar hebben we twee nachten gelogeerd in Springdale, en dat was ook echt nodig. Opnieuw bevestig ik de tips van Gleuknie: de Riverside Walk en de wandeling naar Emerald Pools zijn echt de moeite waard. Ik zou het jammer vinden om Zion enkel te beschouwen als een mooie scenic drive. Het park verdient echt wat meer aandacht.

Oh ja, en ik ben ook fotograaf, dus ik snap je honger naar mooie taferelen. ;-)
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

In Zion was ik zo onder de indruk van Upper Emerald Pool dat ik ben vergeten er ook een foto van te maken zonder onszelf erop.:

Afbeelding

Dit is 1 van de vele mooie foto's van Bryce Canyon. Beneden zie je nog mensen lopen, wat mooi aangeeft hoe groot alles is.:

Afbeelding

Dit zijn maar 2 voorbeelden van de prachtige natuur van Zion en Bryce Canyon.
Groetjes René

elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Jullie maken 't er niet makkelijker op :wink:

Moet er wel bij vertellen dat we al heel erg veel gereisd hebben en dus ook al heel veel gave landschappen hebben gezien. Monument Valley en Arches zijn landschappen die uniek zijn en waar we nog nooit iets vergelijkbaars van hebben gezien, dus dat trekt sowieso het meest. Bryce lijkt 'n beetje op het stenen woud in China (alleen is het in China grijs van kleur) Antelope lijkt volgens mij 'n beetje op Petra in Jordanie, alleen denk ik dat Antelope 'n stuk fotogenieker is omdat de canyon nauwer is.

Wat ik me ook nog afvraag: zijn de wandelingen overal goed aangegeven? Als je bij 'n fotopunt komt, staat daar dan 'n bordje met nog x km (of mile in dit geval) naar punt x? Zijn wandelingen doorgaans goed begaanbaar? Dus geen klim en klauterwerk maar normale paadjes?

En die arches zoals delicate arche waar je met zonsop/ondergang moet zijn, is dat lang lopen? (of kom je daar met de auto dichtbij?) Dat moeten we natuurlijk wel timen als we daar op tijd willen zijn.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

In een fotoboek dat ik in Moab heb gekocht wordt de omgeving daar vergeleken met het bijbelse Moab, en dat is dus Petra in Jordanië.

Bryce kwam voor mij meer bijzonder over dan Zion, laatste was prachtig, maar ik heb het idee dat je dan wel goed op stap moet gaan.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wat betreft het wandelen; dat staat inderdaad wel goed aangegeven. Op de kaarten staat ook meestal erbijof het gemakkelijk of moeilijk is, en de diverse graden daartussen. Dat zal trouwens voor een ieder anders zijn, en ook kan het per plaats verschillen, ik vind meestal easy heel erg gemakkelijk, maar een klimpartijtje in Arches heb ik toch afgebroken.
Delicate Arch kun je echt niet bij met de auto, dat is een flinke wandeling. Je kunt wel naar een uitzichtspunt, maar dan krijg je niet van die prachtige foto's zoals ze bekend zijn.
Antelope Canyon zul je dan ook goed moeten plannen, voor uitgebreide fotostops is er in de gewone tour geen ruimte en tijd, er zijn speciale tours hiervoor.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Zijn er kaarten verkrijgbaar waar die wandelingen op staan? Koop je die in Amerika bij 'n soort VVV of kun je die ook alvast online bestellen? Ik zal zelf meer zwaardere wandelingen kunnen doen dan mijn ouders bijv. maar het zou wel fijn zijn dat we van te voren kunnen inschatten wat wel en wat niet geschikt is.
Hoeveel km is het naar Delicate Arch bijv?

Ohja, en van Antelope had ik al gelezen dat ze 'n fotografietour doen om 11.30, dus daar ga ik voor reserveren.
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

In elk NP kan je in het Visitor Center terecht voor meer informatie over de wandelingen. Krijg je ook meteen een kaartje mee, en eventueel kan een ranger nog wat meer uitleg geven over moeilijkheidsgraad e.d. Die kaartjes zijn ook te downloaden via de website http://www.nps.gov.

Wij hebben Antelope geskipt, maar wel een private tour met een hummer gedaan in een andere slot canyon nabij Page (http://www.slotcanyonhummeradventures.com). Waar we twee uur ongestoord hebben kunnen fotograferen. We waren de enigen die dag, dus een hele canyon voor ons alleen, heerlijk! We kregen ook korting, aangezien de meneer daar het licht die dag niet zo bijzonder vond (door bosbranden aan de Grand Canyon kwam de zon er niet helemaal door). Moesten uiteindelijk maar voor 1 persoon betalen, ipv voor ons allebei. En wij vonden het licht echt wel meevallen, heb hele mooie foto's kunnen maken in elk geval.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Elninjoo,
Op de site van de diverse nationale parken staat vaak ook een rijtje en een kaartje van de mogelijke wandelingen met de moeilijkheidsgraad.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Bedankt voor de link! Heb al 'n heel goeie kaart van Arches gevonden op die site. Heel duidelijk aangegeven tot waar je met de auto kunt en dan de wandelpaden en afstanden erbij. Komt helemaal goed. Nu kijken of er ook zoiets op staat van Bryce.

Als ik foto's google van Zion en Bryce dan vind ik Bryce toch net iets unieker. Als mijn ouders het er ook mee eens zijn, dan lijkt 't me 't best om in 1 dag van Vegas naar Bryce te rijden en daar 2 nachten te verblijven. Dan hebben we daar ook echt 'n dag om wat wandelingen te doen. Lijkt me eigenlijk zinvoller dan beide parken half/half te doen omdat je dan misschien door het tijdgebrek nog de hoogtepunten mist.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Als je van Las Vegas naar Bryce rijdt via de I-15 en de UT-9 kom je door een prachtig gedeelte van Zion NP. Dan pik je er toch een mooi gedeelte van mee.
Toen wij dat de eerste keer deden, besloten we er het jaar er op langer te blijven. Zó mooi vonden we dat stukje van Zion.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Wij willen in elk geval die scenic route gaan volgen uit de Michelen Road Atlas. Die loopt van Zion tot Moab en hier en daar moet je ook even van de doorgaande weg af en 10 km heen en terug bijv. Dus denk dat we zo de met auto bereikbare mooie plekjes in elk geval wel zullen zien. Volgens mij is het van Vegas naar Bryce zo'n 400 km dus daar hebben we 'n hele dag de tijd voor en zullen ongetwijfeld ook hier en daar stoppen voor 'n korte wandeling of 'n picknick.

Wat is dé zonsondergansplek in Bryce? Is die met de auto te bereiken en zo nee, hoe lang is de wandeling?

Op de kaart van Arches vond ik de door Marjan aangeprezen Delicate Arch (zonsondergangspunt) maar haar zonsopkomst tip 'Mesa Arch' kan ik er niet op vinden. Zie wel dingen als Double O en Tower arch.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor een fotograaf is Bryce schitterend, maar dan vooral in de vroege ochtend en tegen de avond. Zion is midden op de dag oo nog mooi. Als je er langs rijdt kom je niet door de Canyon, maar dat kun je goed maken door vlak na de tunnel de Canyon Overlook trail te lopen. Hou met je tijdplanning rekening met de wegwerkzaamheden aan de oostkant van Zion vanaf mei.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Wij rijden op 23 april door Zion dus als ze vanaf mei pas aan de weg gaan werken hebben we er geen last van.

Die Canyon Overlook trail, hoeveel km is dat en zijn het goed begaanbare paden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer