Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jiejie
Amerika-expert

Re: kind wel of geen eigen vliegtuigstoel?

Bericht door jiejie »

Ik moet aan de andere kant wel zeggen, ik heb een aantal keer op bulkhead gezeten en dat was niet altijd fijn. Je hebt inderdaad meer ruimte voor je omdat je geen stoel voor je hebt maar een rechte muur, maar als je je voeten kwijt wilt, en lange benen hebt zoals ik, dan kun je een probleem krijgen want bij normale rijen kun je je voeten vaak onder de stoel van je voorganger kwijt, bij de bulkhead kan dit helaas niet. Dus als je lange voeten hebt, is de bulkhead niet altijd de beste oplossing lijkt me.

Ik zit er overigens wel aan te denken om de vliegmaatschappij op te bellen en toch voor bulkhead te gaan, voornamelijk vanwege het kinderstoeltje, ik vraag me af of het tussen de normale stoelen kan... ik bedoel, als dit nu niet tussen de normale stoelen past, wat dan? Kind 22 uur op schoot en een stoel teveel geboekt?
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij vliegen met US Airways. Heb ze vanavond nog aan de lijn gehad en zij geven aan dat de "standaard" kinderzitjes altijd passen.....
Ik had ook gevraagd naar de rijen bij een tussenschot, maar helaas kon ze dit niet voor ons vastleggen van tevoren :cry:
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Yep, hetzelfde hier.. Ik heb net NWA gebeld, en zolang het kinderstoeltje FAA approved is, dan moet het altijd passen, ongeacht het rear-facing of forward-facing was. Ben benieuwd.. ach ja, anders ga ik gewoon liggen en neem ik haar op mijn borst, ze is nog niet zo zwaar gelukkig :D
NewYorkCity
Amerika-ontdekker

Bericht door NewYorkCity »

Ik heb vorig reisje met men vrouw en (toen) 5 maanden oude zoontje in bulkhead zitjes gezeten in een Air France B777-300ER. En ik vond het toch wel meer dan luxe die extra beenruimte. Het zit nu wel zo dat wij een "bassinet" hadden aangevraagd. Zalig zo'n kindje dat lekker ligt te slapen voor je neus terwijl je er geen moeite voor moet doen. We zijn toen in JFK als allereerste mogen instappen, wel handig met zo'n babytje in je handen.

Nu iets anders. Nu gaan we donderdag met continental naar ewr vliegen met mijn 2 zoontjes de ene is 5 maanden en daar hebben we een "bassinet" voor aangevraagd, de andere is nu 21maanden. Nu hebben we voor hem een zitje geboekt, zijn we nu verplicht voor hem een "autozitje" mee te nemen? Want daar wil hij absoluut niet inzitten!
December 2006: New York
Juli en Augustus 2007: New York & Miami (ter plaatse getrouwd :-) )
September 2008: New York
Januari 2010: New York
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

NewYorkCity schreef:Nu iets anders. Nu gaan we donderdag met continental naar ewr vliegen met mijn 2 zoontjes de ene is 5 maanden en daar hebben we een "bassinet" voor aangevraagd, de andere is nu 21maanden. Nu hebben we voor hem een zitje geboekt, zijn we nu verplicht voor hem een "autozitje" mee te nemen? Want daar wil hij absoluut niet inzitten!
Ik heb het volgende daarover gevonden:
Infant Seating

Children unable to sit upright with the seat belt fastened must be carried in an FAA approved infant seat if not being held by an adult. Continental does not provide infant seats.The infant seat must be secured in an aircraft seat and cannot be held in an adult's lap. The infant seat must remain properly secured to the aircraft seat at all times. An infant seat cannot be used in an exit row or in the row immediately before or after an exit row. Passengers traveling with infants may not be seated in exit rows. Due to oxygen mask constraints, only one lap child is allowed per seat section and, on some aircraft, passengers with lap infants may not be seated in certain rows.

Children who are over two years old are required to purchase a ticket and occupy their own seat.
https://www.continental.com/web/en-US/c ... fault.aspx

Lijkt me dus dat hij het wel moet doen (aan de andere kant, zodra je opgestegen ben, kun je het misschien losmaken?)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Een kindje van 21 maanden kan toch wel zelf rechtop zitten? Als ik het goed begrijp hoef je daarvoor geen autozitje mee te nemen. Al lijkt het me wel veiliger - zo'n klein kind glijdt zo onder een vliegtuigveiligheidsriem vandaan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ja klopt ook, lekker stom van me lol.. zou niet goed zijn als ze dat met die leeftijd nog niet kunnen. Een kinderzitje is inderdaad veiliger, maar er mag eventueel ook een soort van harnas gebruikt worden in dat geval :)

Ik heb trouwens vandaag nog maar eens met NWA gebeld, en een bassinet aangevraagd voor het internationale gedeelte van de reis.. over twee dagen moet ik terugbellen zodat ze me kunnen zeggen of het approved is of niet.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Onze dochter was natuurlijk al 2 geweest toen wij afgelopen voorjaar naar Amerika zijn geweest. Hier nog zo een die nooit in haar autostoel zou zijn blijven zitten. Niet met ons ernaast!
Ik had voor haar niets extra's meegenomen. Ze zat gewoon op de vliegtuigstoel, met de benen uit elkaar had ze daar een hoop speelruimte.
Verder zat ze ook veel op schoot.
Bij "fasten seatbelt" met moeite op de stoel te krijgen, maar lukte uiteindelijk wel. Dan stellen die riemen inderdaad niet veel voor.

Maar ik had er op zich meer problemen mee dat ik de in Amerika gekochte autostoel nauwelijks stevig in de camper vastgezet kreeg... maar da's weer een ander verhaal. 8)
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

jiejie schreef: Ik heb trouwens vandaag nog maar eens met NWA gebeld, en een bassinet aangevraagd voor het internationale gedeelte van de reis.. over twee dagen moet ik terugbellen zodat ze me kunnen zeggen of het approved is of niet.
Is het nog gelukt??
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

dimple schreef:
jiejie schreef: Ik heb trouwens vandaag nog maar eens met NWA gebeld, en een bassinet aangevraagd voor het internationale gedeelte van de reis.. over twee dagen moet ik terugbellen zodat ze me kunnen zeggen of het approved is of niet.
Is het nog gelukt??
Yep het was gelukt, ze hadden ook mijn stoel gewijzigd naar de bulkhead seats.

Echter, ze hadden grote problemen met het installeren (ze hadden nieuwe bedjes op die vlucht) en ik zei toen dat het niet nodig was. Ook mede omdat je het kind eruit moet halen tijdens turbulentie en dat je hem/haar dan moet vast houden. Ik heb besloten om mijn dochter gewoon in haar autostoeltje te houden, omdat ze daar erg goed in sliep en dat ze dan vast zat, wat wel zo veilig was mocht er turbulentie komen.

Op de terugweg had ik mijn stoel gewijzigd naar een normale rij stoelen, dit omdat ik daar meer ruimte heb bij mijn voeten (ik heb lange benen) en omdat ik het bedje niet zou gebruiken.

Maar goed, bottomline is dus dat het gelukt was, ik heb er echter alleen zelf van af gezien :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer