Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug - [Update]
Re: Reis Tjaco: advies 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug
Hoi Thuul,
Ik ben het met je eens dat je met z'n tweeën veel langer door kan rijden. Maar met kids is dat een ander verhaal. Die zijn het op een gegeven moment beu om stil te zitten, die willen naar buiten, dingen doen. Alles is mogelijk als je het wil, maar wil je dat ook echt. Ik weet van mijn man dat hij het rijden met een camper best inspannend vond. Hij had soms ook last van de eentonigheid en de afwezigheid van ander verkeer, je bent dan niet altijd even alert meer als je wat vermoeider wordt. Ik vond de wegen in Nevada ontzettend eentonig, uren hetzelfde uitzicht, kids vinden dit niets. Een nintendo ofzo helpt wel, maar ook dat houden ze geen hele dag vol, zelfs die van ons niet. Het is ook alleen maar een advies, ik zou het zelf niet willen, maar als iemand zo lang wil rijden, prima.
Wij vonden een overnachting in Bakersfield prettig, onderweg Calico bezocht, is voor kids ook best leuk om even te zien. Daarna zijn ze lekker gaan zwemmen op de campground in Bakersfield, de volgende dag kwamen we ontspannen in Three Rivers aan. Het is maar net wat je prettig vindt.
Ik ben het met je eens dat je met z'n tweeën veel langer door kan rijden. Maar met kids is dat een ander verhaal. Die zijn het op een gegeven moment beu om stil te zitten, die willen naar buiten, dingen doen. Alles is mogelijk als je het wil, maar wil je dat ook echt. Ik weet van mijn man dat hij het rijden met een camper best inspannend vond. Hij had soms ook last van de eentonigheid en de afwezigheid van ander verkeer, je bent dan niet altijd even alert meer als je wat vermoeider wordt. Ik vond de wegen in Nevada ontzettend eentonig, uren hetzelfde uitzicht, kids vinden dit niets. Een nintendo ofzo helpt wel, maar ook dat houden ze geen hele dag vol, zelfs die van ons niet. Het is ook alleen maar een advies, ik zou het zelf niet willen, maar als iemand zo lang wil rijden, prima.
Wij vonden een overnachting in Bakersfield prettig, onderweg Calico bezocht, is voor kids ook best leuk om even te zien. Daarna zijn ze lekker gaan zwemmen op de campground in Bakersfield, de volgende dag kwamen we ontspannen in Three Rivers aan. Het is maar net wat je prettig vindt.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
Precies, wat vind je prettig, wat zijn je keuzes, wat kunnen je kinderen aan.
Manlief vond deze afstand ook een keer genoeg, de rest van die reis bestond vrijwel steeds uit 1 dag reizen 1 dag niet reizen. En dat beviel dus prima. Bovendien waren we toen nog vers op reis, zaten onder de adrenaline en waren het vroege opstaan gewend.Verder die saaie rit, nou ja wij vonden destijds alles interessant, hadden we dan gehad en waren zo snel op plaats van bestemming.
Het is goed dat je dit aangeeft, maar daarom geef ik ook het andere aan. Deze zaken gelden voor de USA, maar je kent het van Europa net zo goed, de een rijdt een nacht door, de ander doet ergens drie dagen over. Alles best, het is jullie vakantie.
Manlief vond deze afstand ook een keer genoeg, de rest van die reis bestond vrijwel steeds uit 1 dag reizen 1 dag niet reizen. En dat beviel dus prima. Bovendien waren we toen nog vers op reis, zaten onder de adrenaline en waren het vroege opstaan gewend.Verder die saaie rit, nou ja wij vonden destijds alles interessant, hadden we dan gehad en waren zo snel op plaats van bestemming.
Het is goed dat je dit aangeeft, maar daarom geef ik ook het andere aan. Deze zaken gelden voor de USA, maar je kent het van Europa net zo goed, de een rijdt een nacht door, de ander doet ergens drie dagen over. Alles best, het is jullie vakantie.
Thuul en Nicole,
Bedankt voor het meedenken!! Het is inderdaad een lastige afweging vind ik zelf ook. En ik heb er nog zo'n stuk in zitten (van Sedona naar Palm Springs
).
Ons voordeel is wel dat mijn zoon ook kan rijden en we dus met z'n tweeën zijn om te rijden. Ja en dan vind ik het denk ik toch jammer om een dag "in te leveren", om niet te veel op 1 dag te rijden. Die dag(en) wil ik dan liever gebruiken op de echt interessante plaatsen. Ik neig er dus toch naar om toch deze dagen voor lief te nemen, vroeg vertrekken en dan maar even doorbijten. Mijn zwager is vorig jaar zelfs van Yosemite in één keer naar Las Vegas gereden en die vond het uiteindelijk toch prettiger om daardoor langer in Yosemite te kunnen blijven.
We zullen zien, misschien verklaar ik volgend jaar wel iedereen voor gek die dit wil doen.....
Bedankt voor het meedenken!! Het is inderdaad een lastige afweging vind ik zelf ook. En ik heb er nog zo'n stuk in zitten (van Sedona naar Palm Springs

Ons voordeel is wel dat mijn zoon ook kan rijden en we dus met z'n tweeën zijn om te rijden. Ja en dan vind ik het denk ik toch jammer om een dag "in te leveren", om niet te veel op 1 dag te rijden. Die dag(en) wil ik dan liever gebruiken op de echt interessante plaatsen. Ik neig er dus toch naar om toch deze dagen voor lief te nemen, vroeg vertrekken en dan maar even doorbijten. Mijn zwager is vorig jaar zelfs van Yosemite in één keer naar Las Vegas gereden en die vond het uiteindelijk toch prettiger om daardoor langer in Yosemite te kunnen blijven.
We zullen zien, misschien verklaar ik volgend jaar wel iedereen voor gek die dit wil doen.....

Ohhh, nou dat zou ik dan zeker doen, dat hebben we dit jaar ook gemerkt toen er 2 rijders waren ( de dames durven het echt niet, anders was het nog gemakkellijker gegaan
) Toen hebben we een 3tal langere ritten gedaan waarbij goed afgewisseld werd. En zeker ook een langere saaie, wat ik al zei wat is saai, was wel lang, maar we waren toch echt blij dat we in Capitol Reef zaten en niet in Provo oid.
wat betreft die rit van LV naar Yosemite, tja: En het kijken in DV, de hitte daar en de fraaie Sierra en bv Mono Lake en Tioga Pass maaakten dat we dat juist wel in 2 keer deden. Zo zie je maar...

wat betreft die rit van LV naar Yosemite, tja: En het kijken in DV, de hitte daar en de fraaie Sierra en bv Mono Lake en Tioga Pass maaakten dat we dat juist wel in 2 keer deden. Zo zie je maar...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij houden er ook van om zo nu en dan eens een lange dag te rijden, en dan een dag of langer op 1 plaats, liever dan elke dag een stukje rijden. En de kinderen vinden het ook best, die hebben soms helemaal geen zin om de auto uit te gaan
. (Tenzij er gewinkeld of gegeten kan worden natuurlijk )
Marianne

Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Op die manier zie je waarschijnlijk wel weinig van de Tioga Pass, tenzij je op 1 van de andere dagen heen en terug wilt rijden op de Tioga Pass. Eén tussenstop lijkt me toch echt wel een minimum als je de Tioga Road wilt zien. Zeker als je ook nog Bodie, Mono Lake en Death Valley wilt zien. Ik kan me wel voorstellen dat je vanaf de oostingang (Bijvoorbeeld Lee Vining) in 1 dag naar Las Vegas rijdt als je met een camper in de zomermaanden bent. Dan is Yosemite - Las Vegas dus alsnog een route met een tussenstop in Lee Vining.Tjaco schreef:Mijn zwager is vorig jaar zelfs van Yosemite in één keer naar Las Vegas gereden en die vond het uiteindelijk toch prettiger om daardoor langer in Yosemite te kunnen blijven.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Hoi Rene,
Even voor de duidelijkheid: mijn zwager is toen via de westkant gereden en niet eens via de Tioga Pass !! Dat was om aan te geven dat het dus nog een stukje verder kan dan in mijn plan vanaf Sequoia.
Ook is het voor mij ook nog een optie om Sequoia over te slaan en via de Tioga Pass het park te verlaten en in Lee Vining of zo te stoppen en vandaar naar LV te gaan, zoals ook al eerder door Marianne werd gesuggereerd. Maar dat is meer een keuze of ik Sequoia NP over wil slaan of niet. [Van Lee Vining naar LV is ook een lang stuk rijden, dus dat veranderd daardoor niet] Ik zal daar de komende dagen eens de knoop door moeten hakken.
Dan kom ik ook nog even terug op jouw eerdere reactie om zowel Sequoia als Mesa Verde uit de route te halen. Natuurlijk wordt de route daar rustiger van, maar ja misschien komen we er nooit meer terug en dan zou ik het ook jammer vinden dit niet gezien te hebben.
Ook hier vind ik het weer lastig om dat van te voren goed in te schatten. Maar bijv. 4 overnachtingen in Moab lijkt me wel weer veel; het blijft wel een 'rondreis', toch? Misschien moet ik Sequoia er maar uit halen en dan een dag extra besteden om naar Mesa Verde te gaan of bij Page een dag extra te nemen? Ik zal het eens hier thuis in de groep gooien.
In jouw schema heb je maar 1 overnachting in de GC. Ik wil daar misschien toch een helikopter-tour gaan maken dus dan lijkt me dat wat weinig of erg gehaast want ik denk dat we op de aankomstdag vanuit Page toch ook weer niet zo veel tijd over hebben. Tenslotte stel jij voor om geen extra dag in SFO te nemen aan het eind om goed de tijd te hebben om de camper op te ruimen? Heb je daar ervaring mee?
Even voor de duidelijkheid: mijn zwager is toen via de westkant gereden en niet eens via de Tioga Pass !! Dat was om aan te geven dat het dus nog een stukje verder kan dan in mijn plan vanaf Sequoia.
Ook is het voor mij ook nog een optie om Sequoia over te slaan en via de Tioga Pass het park te verlaten en in Lee Vining of zo te stoppen en vandaar naar LV te gaan, zoals ook al eerder door Marianne werd gesuggereerd. Maar dat is meer een keuze of ik Sequoia NP over wil slaan of niet. [Van Lee Vining naar LV is ook een lang stuk rijden, dus dat veranderd daardoor niet] Ik zal daar de komende dagen eens de knoop door moeten hakken.
Dan kom ik ook nog even terug op jouw eerdere reactie om zowel Sequoia als Mesa Verde uit de route te halen. Natuurlijk wordt de route daar rustiger van, maar ja misschien komen we er nooit meer terug en dan zou ik het ook jammer vinden dit niet gezien te hebben.

In jouw schema heb je maar 1 overnachting in de GC. Ik wil daar misschien toch een helikopter-tour gaan maken dus dan lijkt me dat wat weinig of erg gehaast want ik denk dat we op de aankomstdag vanuit Page toch ook weer niet zo veel tijd over hebben. Tenslotte stel jij voor om geen extra dag in SFO te nemen aan het eind om goed de tijd te hebben om de camper op te ruimen? Heb je daar ervaring mee?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tja goed lezen over de parken en kijken wat er te doen is. Wij zijn dus ooit in Sequoia en Kings geweest maar ik heb het idee dat je daar het minst aan mist als je toch de bomen ziet in het zuiden van Yosemite. Deze zijn welliswaar wat kleiner maar een paar meter op dat ongeloofelijke is te verwaarlozen. Ik overweeg bijvoorbeeld (als we het over grootte hebben) om Hooverdam te laten vallen en bij de Glenn Canyon dam te kijken die is 5 m lager.. op 300 oid.Tjaco schreef: Ook is het voor mij ook nog een optie om Sequoia over te slaan en via de Tioga Pass het park te verlaten en in Lee Vining of zo te stoppen en vandaar naar LV te gaan, zoals ook al eerder door Marianne werd gesuggereerd. Maar dat is meer een keuze of ik Sequoia NP over wil slaan of niet. [Van Lee Vining naar LV is ook een lang stuk rijden, dus dat veranderd daardoor niet] Ik zal daar de komende dagen eens de knoop door moeten hakken.
Mesa Verde is erg bijzonder maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik snap dat je er het beste uit wilt halen maar besef ook dat je op een gegeven moment vol bent van indrukken. En dan is het juist erg fijn om even iets meer speling ergens te hebben; een middag niksen of zelfs een dag. Misschien kun je daarop de route maken met een mogelijkheid om iets te laten schieten? Als je begrijpt wat ik bedoel; je route met alles erin dat je menselijk voor mogelijk houdt met voorogen dat je een bepaald stuk kunt overslaan.
Zelf had ik ook wel Mesa V en Yellowstone (echt te ver...) willen doen maar vond het niet meer te doen met kids. Misschien zijn er ergens anders ook nog cliffdwellings te zien.. een paar.. ze moeten ergens zijn ik weet alleen niet waar.
Maar goed ja het blijft kiezen of delen...
Je zegt van Lee Vinning naar LV is ook een stuk... ja maar wel een heel stuk korter als via Zuiduitgang, heb ik net gisteren via google maps bekeken. Via Zuidkant vanaf Fresno -dat is al 100 km buiten het park- is het ruim 740 km en vanaf Lee Vinning ruim 650 km.. Echter de weg is wel een snelweg Fresno- LV.
Goed succes met het maken van keuzes. Zelf overweeg ik ook nog steeds zaken... haha
Part of the fun!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mogelijke wijzigingen:
- Sequoia & Kings overslaan en bij Yosemite vanuit Oakhurst beginnen met de Sequoia's in Mariposa Grove.
- vanuit Yosemite via de Tioga Pass naar Mono Lake en Lee Vining naar LV.
- een extra nacht in Moab (3 totaal) zou mooi zijn.
- Mesa Verde NP in de route laten, dat is iets heel anders dan de andere parken in de route.
- de tweede nacht Grand Canyon kun je (na de helikoptervlucht) alvast ten zuiden van het park in Williams of verder doorbrengen.
- Sedona overslaan wanneer het in een weekend valt.
- Joshua Tree NP zul je voor de volgende ochtend moeten bewaren, of overslaan en tussen Grand Canyon en LA een nacht in Kingman/Needles.
Je gaat vast nog een keer terug. Sowieso voor Death Valley.
Johan
- Sequoia & Kings overslaan en bij Yosemite vanuit Oakhurst beginnen met de Sequoia's in Mariposa Grove.
- vanuit Yosemite via de Tioga Pass naar Mono Lake en Lee Vining naar LV.
- een extra nacht in Moab (3 totaal) zou mooi zijn.
- Mesa Verde NP in de route laten, dat is iets heel anders dan de andere parken in de route.
- de tweede nacht Grand Canyon kun je (na de helikoptervlucht) alvast ten zuiden van het park in Williams of verder doorbrengen.
- Joshua Tree NP zul je voor de volgende ochtend moeten bewaren, of overslaan en tussen Grand Canyon en LA een nacht in Kingman/Needles.
Je gaat vast nog een keer terug. Sowieso voor Death Valley.
Johan
Op de vraag waar nog meer Cliffdwelings zijn: net voor bij Monument Valley richting Page: Betatakin, met een prachtige gratis camping. De cliffdwellings liggen prachtig alleen moet je wel een superzoom lens hebben. Ik ben toch blij dat ik Mesa Verde destijds wel gedaan heb, het is toch echt iets bijzonders, staat niet voor niets op de werelderfgoedlijst.
Bovendien op die eerste rondreis ook iets anders dan al die rode rotsen.
Dit is vloeken in de kerk, en ik ga straks binnen drie jaar voor de derde keer naar Moab en die rode rotsen, maar de eerste keer zijn we er 1 dag geweest en hebben beide parken gedaan, en de volgende dag op weg naar Capitol Reef nog naar Needles overlook. Lag mede aan het weer. Maar als je niet weet of je hier ooit terugkomt, kan komen, wil komen, moet je op een rondreis inderdaad rondreizen en indrukken opdoen.
Wat betreft die camper op de laatste dag: opruimen en poetsen en in leveren kan op een avond en morgen, zeker als iedereen een handje helpt en elkaar niet voor de voeten loopt
Bovendien op die eerste rondreis ook iets anders dan al die rode rotsen.
Dit is vloeken in de kerk, en ik ga straks binnen drie jaar voor de derde keer naar Moab en die rode rotsen, maar de eerste keer zijn we er 1 dag geweest en hebben beide parken gedaan, en de volgende dag op weg naar Capitol Reef nog naar Needles overlook. Lag mede aan het weer. Maar als je niet weet of je hier ooit terugkomt, kan komen, wil komen, moet je op een rondreis inderdaad rondreizen en indrukken opdoen.
Wat betreft die camper op de laatste dag: opruimen en poetsen en in leveren kan op een avond en morgen, zeker als iedereen een handje helpt en elkaar niet voor de voeten loopt

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nu, 10 jaar later denk ik: wat een mooie reis!
10 jaar gelden, 18 jaar oud, op bijna gelijke rondreis met mijn ouders dacht ik: Ik word GILLEND GEK van weer een paar stenen met enkel een ander kleurtje, ik was blij dat ik in Las Vegas aankwam en het ' echte leven' zag. Belachelijk natuurlijk nu ik het bekijk, de parken, dat is pas het echte leven....
Ik zou je dus adviseren tussendoor iets meer aan de kinderen te denken, dat maakt je eigen reis uiteindelijk zoveel leuker...... Dat raften is een gewweldig idee, hadden wij dat maar gedaan.... en een bootje voor Lake Powell (al is deze redelijk aan de prijs)...
....En daarom doe ik het dit jaar maar eens over, nu met mijn eigen gezinnetje.....inclusief een dagje Disneyland (vreselijk! maar ze zeggen toch: als de kinderen het leuk hebben, heb ik het ook leuk, we zullen zien
)
10 jaar gelden, 18 jaar oud, op bijna gelijke rondreis met mijn ouders dacht ik: Ik word GILLEND GEK van weer een paar stenen met enkel een ander kleurtje, ik was blij dat ik in Las Vegas aankwam en het ' echte leven' zag. Belachelijk natuurlijk nu ik het bekijk, de parken, dat is pas het echte leven....
Ik zou je dus adviseren tussendoor iets meer aan de kinderen te denken, dat maakt je eigen reis uiteindelijk zoveel leuker...... Dat raften is een gewweldig idee, hadden wij dat maar gedaan.... en een bootje voor Lake Powell (al is deze redelijk aan de prijs)...
....En daarom doe ik het dit jaar maar eens over, nu met mijn eigen gezinnetje.....inclusief een dagje Disneyland (vreselijk! maar ze zeggen toch: als de kinderen het leuk hebben, heb ik het ook leuk, we zullen zien

1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou één kogel is inmiddels door de kerk.
We slaan Sequoia NP over en gaan dus via de Tioga Pass naar LV en ook gaan we geen extra dag in SF doen aan het eind, maar we zetten iedereen hard aan het werk om het in één avond te doen
. Daardoor heb ik ineens weer 2 dagen extra, wat een luxe
Ik denk dat ik een heel eind meega met Johan's suggestie en dus een van die dagen extra in Moab besteed. Voor die tweede twijfel ik nog tussen een extra dag bij Mesa Verde of bij Page. Ik denk dat het ook voor de kids leuker is om een extra dag bij Page te staan. Dit wordt dan wel een vrijdag en zaterdag. dus zal wel lekker druk zijn.
Zijn er nog suggesties voor een campground tussen SFO en Yosemite? Want ik kan pas rond 12-13 uur weg met de camper en moet ook nog boodschappen doen dus kan niet helemaal naar Yosemite op de eerste dag. Ook een camground in de buurt van Kingman heb ik nu nog nodig.
Nu alleen nog even puzzelen over het stukje van LA naar SF en dan zal ik weer eens een totale update doorgeven. Oh ja, ik had het al eens gevraagd, maar nog geen antwoord gehad: is de camground in Malibu een goede uitvalsbasis voor LA? Wanneer ik de kaart zo bekijk kan je beter iets ten noordwesten van LA zitten dan ten zuiden of oosten - klopt dat ???

Ik denk dat ik een heel eind meega met Johan's suggestie en dus een van die dagen extra in Moab besteed. Voor die tweede twijfel ik nog tussen een extra dag bij Mesa Verde of bij Page. Ik denk dat het ook voor de kids leuker is om een extra dag bij Page te staan. Dit wordt dan wel een vrijdag en zaterdag. dus zal wel lekker druk zijn.

Ook zijn suggestie om na de GC al wat verder door te rijden lijkt me goed, ik denk alleen dat het dan Flagstaff wordt. Dan kan ik de daarop volgende dag eventueel via een rondje met Sedona (is dan geen zondag) richting Kingman gaan en dan de daarop volgende dag via Johua Tree NP naar Palm Springs, zo heb ik dat stuk dan in twee keer 5 uur rijden verdeeld. [Wanneer het allemaal te veel wordt kan ik dat rondje Sedona ook nog overslaan.]johan1973 schreef:- de tweede nacht Grand Canyon kun je (na de helikoptervlucht) alvast ten zuiden van het park in Williams of verder doorbrengen.
Zijn er nog suggesties voor een campground tussen SFO en Yosemite? Want ik kan pas rond 12-13 uur weg met de camper en moet ook nog boodschappen doen dus kan niet helemaal naar Yosemite op de eerste dag. Ook een camground in de buurt van Kingman heb ik nu nog nodig.
Nu alleen nog even puzzelen over het stukje van LA naar SF en dan zal ik weer eens een totale update doorgeven. Oh ja, ik had het al eens gevraagd, maar nog geen antwoord gehad: is de camground in Malibu een goede uitvalsbasis voor LA? Wanneer ik de kaart zo bekijk kan je beter iets ten noordwesten van LA zitten dan ten zuiden of oosten - klopt dat ???
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Met Google maps op een plek gaan staan in California en bij Zoek: "Rv park" intypen geeft al hints waar campgrounds zijn. Tussen SF en Yosemite zijn er wel een heel stel te vinden. Manteca is iig iets te vinden, maar vast ook wel dichterbij SF. Manteca is vanaf SF rond de 130-140 km rond 2 uur rijden net waar je vandaan komt. En als je voor een nacht staat is het niet zo erg als je geen luxe CG hebt. Je kunt ook ff op Sams campgrounds oid zoeken of KOA.
Ik vind het wel leuk zoals je uiteindelijk tot je keuze komt en en eerlijk is eerlijk Mesa Verde is echt mooi. Mis Balcony House zeker niet... klimmen en klauteren en gevoel krijgen hoe mensen daar moesten komen. Wij slaan het over ivm km en tijd... keuzes. Het komt wel weer... ooit.
't Wordt een mooie reis.
Ik vind het wel leuk zoals je uiteindelijk tot je keuze komt en en eerlijk is eerlijk Mesa Verde is echt mooi. Mis Balcony House zeker niet... klimmen en klauteren en gevoel krijgen hoe mensen daar moesten komen. Wij slaan het over ivm km en tijd... keuzes. Het komt wel weer... ooit.
't Wordt een mooie reis.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
YOSEMITE BOEKEN IS GELUKT !!!
Nou, de plaatsen op Yosemite hebben we kunnen boeken. Het was anders wel een zenuwslopende ervaring vandaag. We zaten met 3 computers klaar, maar we kregen telkens foutmeldingen tot even na 4 uur. Toen was er haast niks meer over en de twee die we aanklikten waren we ook net te laat mee. Toch nog even gewacht om te zien of er weer wat vrij kwamen. Dat duurde tot ca. 16.25 (toen ik het eigenlijk al op wilde geven
) Toch nog een plaatsje op North Pines kunnen bemachtigen. Stond wel niet op lijstje van favorieten, maar ik had niet eens keuze en je hebt gewoon niet de tijd om op dat lijstje te kijken; dan ben je al te laat.
Nou een pak van mijn hart.... Nu verder met de rest van de planning en de andere campings gaan boeken.

Nou, de plaatsen op Yosemite hebben we kunnen boeken. Het was anders wel een zenuwslopende ervaring vandaag. We zaten met 3 computers klaar, maar we kregen telkens foutmeldingen tot even na 4 uur. Toen was er haast niks meer over en de twee die we aanklikten waren we ook net te laat mee. Toch nog even gewacht om te zien of er weer wat vrij kwamen. Dat duurde tot ca. 16.25 (toen ik het eigenlijk al op wilde geven

Nou een pak van mijn hart.... Nu verder met de rest van de planning en de andere campings gaan boeken.
Nou en dat is ook mooi staan hoor, weet wel niet waar je staat, maar toch. Gefeliciteerd.
Wij waren daar 2 jaar geleden in mei en van al dit reserveren totaal niet op de hoogte. We keken in LV op de computer daar op de camping of de Tioga pas open was en ja hoor, toen ook maar even kijken of er nog plaatsen waren op een campground in Yosemite, en ja hoor, voor 2 nachten konen we daar mooi bij de rivier staan. De beren liepen aan de overkant van de rivier, helaas (of gelukkig
) steeds als wij op stap waren....
Prachtige dagen naast een ouder echtpaar dat uit Nederland in de jaren 60 ge-emigreerd was. Ze vertroetelden ons met kampvuurtjes en lekkers en we hebben nog steeds contact. Dit najaar komen ze wsch naar NL en op bezoek.
Wij waren daar 2 jaar geleden in mei en van al dit reserveren totaal niet op de hoogte. We keken in LV op de computer daar op de camping of de Tioga pas open was en ja hoor, toen ook maar even kijken of er nog plaatsen waren op een campground in Yosemite, en ja hoor, voor 2 nachten konen we daar mooi bij de rivier staan. De beren liepen aan de overkant van de rivier, helaas (of gelukkig

Prachtige dagen naast een ouder echtpaar dat uit Nederland in de jaren 60 ge-emigreerd was. Ze vertroetelden ons met kampvuurtjes en lekkers en we hebben nog steeds contact. Dit najaar komen ze wsch naar NL en op bezoek.
Proficiat met jullie plek op North Pines, leuk dat het uiteindelijk nog gelukt is. Wij hebben ook op North Pines gestaan en vonden het prima, we hadden een prachtige plek aan de rivier met uitzicht op een van de mooiste NP die gezien heb. Geniet er van als je daar bent, Yosemite is een aparte ervaring zo midden in de natuur.
Groetjes Nicole
Nou ik denk dat ik nu zo'n beetje de route wel rond heb. Hieronder heb ik hem nog even weergegeven.
1. Aankomst in SF
2. Dag in SF
3. Ophalen camper, shoppen (San Jose) en trip richting Yosemite – Cgr. Lakes RV resort in Chowchilla
4. Via Mariposa Grove naar Yosemite NP. – Cgr. Yosemite
5. Dag in Yosemite – Cgr. Yosemite
6. Via Tioga Pass naar camping tussen Lee Vining en Bishop – Cgr. ????
7. Naar Las Vegas – Camground of een hotel ??
8. Dag in Las Vegas – Camground of een hotel ??
9. Via Valley of Fire naar Zion – Cgr. Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
10. Dag in Zion – o.a. stukje Narrows - Cgr. Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
11. Naar Bryce Canyon – Cgr. Ruby’s Inn RV park
12. naar Capitol Reef NP – Cgr. Fruita
13. naar Arches – Moab – Cgr. Canyonlands Moab
14. Moab - raften - Cgr. Canyonlands Moab
15. Moab – Arches - Cgr. Canyonlands Moab
16. naar Mesa Verde - Cgr. in Mesa Verde
17. via Gooseneck naar Monument Valley – Cgr Gouldings Campground
18. via Antelope Canyon naar Page – Cgr. Wahweap
19. Page varen oid – Cgr. Wahweap
20. via Glen Canyon Dam en Cameron Trading Post naar Grand Canyon – Cgr. Mather
21. Ochtend Grand Canyon (misschien helikoptervlucht) en daarna doorrijden richting Flagstaff – Cgr. ???
22. via Sedona en route 66 naar Kingman – Cgr. ???
23. via Joshua Tree NP naar in de buurt van Palm Springs - Cgr ???
24. Palm Springs, shoppen en naar Los Angeles – Cgr. Malibu Beach RV
25. LA - auto huren en stad bekijken …– Cgr. Malibu Beach RV
26. LA - Universal studios – Cgr. Malibu Beach RV
27. via Hwy 1 naar Pismo Beach – Pismo Beach Coast RV resort
28. verder via Hwy 1 Big Sur naar ergens rond Monterey – Cgr. ???
29. Monterey aquarium en 17 mile drive naar ergens rond Santa Cruz/ San Jose – Cgr ???
30. camper inleveren en retour vlucht
Ik heb nog een paar campings die ik moet invullen (???) en weet nog niet of ik in Las Vegas nou in een hotel ga of met de camper op Sam's Town ga staan. Ik heb hier al meerdere berichten over gelezen op dit forum. Probleem voor mij is dat ik twee kamers nodig heb naast elkaar en dat kan ik via Hotwire volgens mij niet garanderen en ook weet ik niet of ik dan een hotel met parking voor de camper heb.
Wanneer jullie nog rare dingen zien, laat het me weten en ook suggesties (voor oa de campgrounds met een ????) zijn welkom....
1. Aankomst in SF
2. Dag in SF
3. Ophalen camper, shoppen (San Jose) en trip richting Yosemite – Cgr. Lakes RV resort in Chowchilla
4. Via Mariposa Grove naar Yosemite NP. – Cgr. Yosemite
5. Dag in Yosemite – Cgr. Yosemite
6. Via Tioga Pass naar camping tussen Lee Vining en Bishop – Cgr. ????
7. Naar Las Vegas – Camground of een hotel ??
8. Dag in Las Vegas – Camground of een hotel ??
9. Via Valley of Fire naar Zion – Cgr. Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
10. Dag in Zion – o.a. stukje Narrows - Cgr. Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
11. Naar Bryce Canyon – Cgr. Ruby’s Inn RV park
12. naar Capitol Reef NP – Cgr. Fruita
13. naar Arches – Moab – Cgr. Canyonlands Moab
14. Moab - raften - Cgr. Canyonlands Moab
15. Moab – Arches - Cgr. Canyonlands Moab
16. naar Mesa Verde - Cgr. in Mesa Verde
17. via Gooseneck naar Monument Valley – Cgr Gouldings Campground
18. via Antelope Canyon naar Page – Cgr. Wahweap
19. Page varen oid – Cgr. Wahweap
20. via Glen Canyon Dam en Cameron Trading Post naar Grand Canyon – Cgr. Mather
21. Ochtend Grand Canyon (misschien helikoptervlucht) en daarna doorrijden richting Flagstaff – Cgr. ???
22. via Sedona en route 66 naar Kingman – Cgr. ???
23. via Joshua Tree NP naar in de buurt van Palm Springs - Cgr ???
24. Palm Springs, shoppen en naar Los Angeles – Cgr. Malibu Beach RV
25. LA - auto huren en stad bekijken …– Cgr. Malibu Beach RV
26. LA - Universal studios – Cgr. Malibu Beach RV
27. via Hwy 1 naar Pismo Beach – Pismo Beach Coast RV resort
28. verder via Hwy 1 Big Sur naar ergens rond Monterey – Cgr. ???
29. Monterey aquarium en 17 mile drive naar ergens rond Santa Cruz/ San Jose – Cgr ???
30. camper inleveren en retour vlucht
Ik heb nog een paar campings die ik moet invullen (???) en weet nog niet of ik in Las Vegas nou in een hotel ga of met de camper op Sam's Town ga staan. Ik heb hier al meerdere berichten over gelezen op dit forum. Probleem voor mij is dat ik twee kamers nodig heb naast elkaar en dat kan ik via Hotwire volgens mij niet garanderen en ook weet ik niet of ik dan een hotel met parking voor de camper heb.
Wanneer jullie nog rare dingen zien, laat het me weten en ook suggesties (voor oa de campgrounds met een ????) zijn welkom....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tussen Lee Vining en Bishop heb je June Lake, ik weet dat Monique (Nieuwenoord) enthousiast was over Silver Lake.
In Monterey weet ik niets, maar iets daarvoor heb je Big Sur met mooie campings. Wij hebben eens bij Pfeiffer Big Sur SP gestaan, prachtig.
Zie hier voor een overzicht.
Marianne
In Monterey weet ik niets, maar iets daarvoor heb je Big Sur met mooie campings. Wij hebben eens bij Pfeiffer Big Sur SP gestaan, prachtig.
Zie hier voor een overzicht.
Marianne
Re: Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW - (Hotel in Las Vegas ?)
Ik heb al verschillende topics gelezen over keuze tussen hotel of camper in LV en denk er toch over die 2 nachten in een hotel te gaan.
Ik heb ook gelezen over boeken van goedkope hotels via Priceline en Hotwire, maar dat kan ik niet doen omdat we met z'n zessen zijn en dus 2 kamers nodig hebben naast elkaar en dat kun je niet garanderen via deze sites + ik moet zeker zijn dat ik de camper kan parkeren...
Iemand andere suggesties waar je goedkope hotels kan boeken in LV met deze voorwaarden? Ook een beetje in de buurt van de Strip natuurlijk......
Ik heb ook gelezen over boeken van goedkope hotels via Priceline en Hotwire, maar dat kan ik niet doen omdat we met z'n zessen zijn en dus 2 kamers nodig hebben naast elkaar en dat kun je niet garanderen via deze sites + ik moet zeker zijn dat ik de camper kan parkeren...
Iemand andere suggesties waar je goedkope hotels kan boeken in LV met deze voorwaarden? Ook een beetje in de buurt van de Strip natuurlijk......
Hoi Tjaco,
Leuk jullie reis!
Zie veel Rvcampgrounds langskomen met de reis die wij volgend jaar hopen te gaan maken met de kinderen.
Momenteel denken we voor de kustroute met auto/hotelcombi te gaan doen; dezelfde prijs en flexibeler in de stad.
Ik lees dat Super8-hotels ook wel basic, maar wel okee zijn.
Ik zie dat in Las Vegas,1 Block achter de Strip ook een Super8 hotel is.
Met AAAcard, Anwbkaart betaal je $80,00 incl. tax voor een kamer met 4 volwassenen en 2 teeners, twee badkamers, maar géén ontbijt.
Iets verder van de Strip zit er ook één met 3 double Suite voor $100.00 incl. tax, met ontbijt.
Misschien kan een ander je zeggen of het wat is, maar het is maar een idee!
Leuk jullie reis!
Zie veel Rvcampgrounds langskomen met de reis die wij volgend jaar hopen te gaan maken met de kinderen.
Momenteel denken we voor de kustroute met auto/hotelcombi te gaan doen; dezelfde prijs en flexibeler in de stad.
Ik lees dat Super8-hotels ook wel basic, maar wel okee zijn.
Ik zie dat in Las Vegas,1 Block achter de Strip ook een Super8 hotel is.
Met AAAcard, Anwbkaart betaal je $80,00 incl. tax voor een kamer met 4 volwassenen en 2 teeners, twee badkamers, maar géén ontbijt.
Iets verder van de Strip zit er ook één met 3 double Suite voor $100.00 incl. tax, met ontbijt.
Misschien kan een ander je zeggen of het wat is, maar het is maar een idee!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht