Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mis jij hier in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Wat mis jij hier in Nederland?

Bericht door Petra/VS »

Ok, maar zou je daar dan ook willen wonen? Anderen hebben het al gezegd, het is dat vakantiegevoel. No offense, Texas Boy, maar ik zou in zulke afgelegen gebieden niet kunnen wonen, al geniet ik ervan op vakantie. Wij hebben hier alle gemakken, die je je maar kunt bedenken, die zou ik toch echt wel missen, als ik in "the countryside" zou wonen. Het zou voor mij moeilijk zijn een soortgelijke omgeving elders te vinden, of het zou New York City moeten zijn. De mix van natuur en metropool, bergen om te skien, dicht genoeg om naar het strand te kunnen, die vind je niet veel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

En vooral: wat denk je carrieretechnisch in dat soort gebieden te gaan doen? Ik denk dat het er gewoon op neer komt dat je met andere ogen naar een bepaalde regio kijkt wanneer je er met vakantie gaat, of er woont. En dan moet het allemaal natuurlijk nog betaalbaar zijn ook.
"Keep Georgia On Your Mind"
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik ben blij als ik de stad weer uit ben, nooit verwacht, ben een city boy van oorsprong. Ik ben gemiddeld 2 dagen per week in een van de grote steden als Houston, Dallas en Austin, dus geen gemis aan het stadse gevoel. Vakantiegevoel ken ik niet echt als denk ik een hoop anderen, misschien omdat ik al zolang zelfstandig ondernemer ben. In ons geval voelen we ons erg thuis in rural Texas en kan me voorstellen dat een hoop mensen die niet kunnen, ze missen dan teveel denk ik, gelukkig zijn er hoop plekken op de aardkloot waar mensen zich thuis kunnen voelen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat het wel of niet in een stad of op het platteland kunnen wonen heel persoonlijk is. Ik ben opgegroeid in een dorp, heb 10 jaar lang echt afgelegen (ok, wat is dat in Nederland?) gewoond en woon nu aan de rand van een dorp. Ik vind een stad heel leuk voor een dagje of twee, drie, maar dan wil ik er weg. Ik kom hier in Nederland ook zelden in een stad, alleen als ik echt wat nodig heb wat ik hier niet kan vinden. Ik ga niet voor terrasjes, winkelen of cultuur (o, barbaar!).

Ik denk dat ik zou kunnen aarden op het Texaanse platteland, meer dan bijvoorbeeld in Vienna, hoe mooi het er ook is, want Petra woont er prachtig. Maar de omgeving is me te druk.

Wij oriënteren ons op wonen in Spanje en gaan dan vooral vanwege het klimaat voor de Costa Blanca. Maar ik krijg al de kriebels van de flats en de drukte direct aan de kustlijn. Ik wil ook daar graag een half uurtje het binnenland in wonen, liefst buiten een dorpje, maar wel binnen een uur bij een vliegveld of bijvoorbeeld medische voorzieningen kunnen zijn.

Terug on topic: ik mis in Nederland vooral de ruimte die er in Amerika is. Maar ook de bergen, het off roaden en de warmte. En dat hopen we in Spanje ook te vinden.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben juist stadsmens in hart en nieren. Ik zou nooit op het platteland willen wonen. Ik ben doodongelukkig als ik geen supermarkt, warenhuizen, bioscoop, theater, musea en restaurants onder handbereik heb. Maar ik ben ook heel graag in de natuur en frisse lucht, ook in NL. Daarom wonen we voor ons ideaal, aan de zuidwestrand van Rotterdam, tegenover het Zuiderpark waar we vaak wandelen. Op zondag zijn we snel in Rockanje, Oostvoorne of Hoek van Holland om uit te waaien.
Een reis, waar ook ter wereld, is voor mij niet compleet zonder een bezoek aan een of meer grote steden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies zo hier, Thea. En Monique, "afgelegen" in Nederland vind ik iets heel anders, dan het "afgelegen", waar ik hier in de VS aan denk. In Nederland zit je vrijwel overal binnen het uur rijden verwijderd van een stad, dus je hebt alle gemakken redelijk bij de hand. Zo vind ik West-Virginia werkelijk schitterend, maar er is mijlenlang helemaal niets te bekennen. Als je dus in zo'n afgelegen plaatsje daar woont, heb je een supermarkt met beperkt aanbod en een benzinestation en misschien een lokaal restaurantje. Er is niet eens internet of mobiel bereik. Dat is heel leuk en rustiek om te bezoeken, maar er wonen? En zo zijn er heel veel gebieden in dit land, waarbij vergeleken Hans nog in een stedelijk gebied woont. Maar goed, het is inderdaad persoonlijk.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik heb hetzelfde als Petra, en ikzelf ben echt een stadsmens. Voor mijn werk kom ik regelmatig buiten de stad en ben altijd weer blij als ik de skyline van Midtown Atlanta zie verschijnen aan de horizon. Ik vind het eerlijk om midden in de stad te wonen en om me heen leuke restaurantjes en cafees te hebben op loopafstand. En dan natuurlijk de theaters en musea vlakbij. Al mijn vrienden wonen in dezelfde buurt en als ik "groen" wil zien is er een prachtig park op minder dan 5 minuten lopen. Ik ga op mijn fiets of lopend naar mijn werk en hou dus veel tijd over voor andere dingen. Nou ben ik ook absoluut geen natuurmens en zoek dat dus ook niet op. En ik heb geen kinderen en krijg die ook niet, dus ook dat maakt dat wat gemakkelijker.
"Keep Georgia On Your Mind"
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik schreef zelf al dat afgelegen relatief is ;-)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef: In Nederland zit je vrijwel overal binnen het uur rijden verwijderd van een stad, dus je hebt alle gemakken redelijk bij de hand.

Een uur rijden in Nederland is vaak 25 km afleggen en dan ben je een uur bezig een parkeerplaats vinden, in die tijd rijd ik 120 mile naar Austin of Dallas :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is dan ook wel weer zo. Je rijdt hier inderdaad makkelijker lange afstanden.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

thebes schreef:Ik ben juist stadsmens in hart en nieren. Ik zou nooit op het platteland willen wonen. Ik ben doodongelukkig als ik geen supermarkt, warenhuizen, bioscoop, theater, musea en restaurants onder handbereik heb.
Op een groot warenhuis na hebben we alles van dat rijtje in Stadskanaal. Stadskanaal is een dorp met ongeveer 20.000 inwoners. Ik moet toegeven dat ik het soms hier wel eens te druk vind. :oops: Ik ben dan ook weer echt een natuurmens en sla doodleuk Los Angeles en Las Vegas over tijdens onze volgende reis. :mrgreen: Die ene keer dat ik in beide steden ben geweest, was meer dan genoeg. Tegenstrijdig in mijn verhaal is, dat ik San Francisco wel weer helemaal geweldig vond, maar nou stond de auto toen ook al die tijd in de parkeergarage en deden we alles lopend. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik loop ook altijd alles in Washington en dat betekent vele kilometers, maar heerlijk! Ik liep, na mijn fietsongeluk, ook kilometers in Utrecht, want ik durfde niet meer te fietsen. Inmiddels ben ik over die angst heen en fiets er hier heerlijk op los. Natuurlijk werkt een pak sneeuw van bijna een meter wat beperkend, wat dat betreft ;).
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef:Ik loop ook altijd alles in Washington en dat betekent vele kilometers, maar heerlijk!
In DC kan dat ook heerlijk (ik ben ook een fan van lopen).. Ik merk hier in MO (en ook in MI) dat het een stuk lastiger kan zijn, doordat er op bepaalde plekken gewoonweg geen sidewalks zijn. Erg irritant, want ik zit hier overdag gewoon zonder auto (en rijbewijs :oops: ).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Een Amerikaan zonder rijbewijs, kan dat :mrgreen: Als ik door Buffalo loop stoppen kennisen en vragen of mijn auto kapot is, doe je toch niet, lopen :lol:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

6foot6 schreef:
phillybilly schreef:foudcourts
:lol: leuke woordspeling!
Whoopsie :oops:
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Texas Boy schreef:Ik ben blij als ik de stad weer uit ben, nooit verwacht, ben een city boy van oorsprong. Ik ben gemiddeld 2 dagen per week in een van de grote steden als Houston, Dallas en Austin, dus geen gemis aan het stadse gevoel. Vakantiegevoel ken ik niet echt als denk ik een hoop anderen, misschien omdat ik al zolang zelfstandig ondernemer ben. In ons geval voelen we ons erg thuis in rural Texas en kan me voorstellen dat een hoop mensen die niet kunnen, ze missen dan teveel denk ik, gelukkig zijn er hoop plekken op de aardkloot waar mensen zich thuis kunnen voelen.
Hoi Texas Boy, ik kan me dat erg goed voorstellen hoor, dat gevoel wat jij in rural Texas hebt. Ik heb 20 jaar in Houston gewoond en nu wonen we, (retired) buiten Denver in de Rockies. Mijn man komt uit East Texas (Center, 30 miles due west of Nacogdoches) en daar is het toch prachtig. In feite zitten we te denken om 's winters daar te overwinteren en een huis te kopen in dat gebied. Het is daar echt heel mooi, heuvelachtig en schitterend al dat groen en die vele bomen en al die meren. En de mensen daar, zo gemoedelijk, en vriendelijk zoals we toch gewend zijn in Texas, he? Al woon ik nu in Colorado (ook prachtig natuurlijk) heb ik toch nog een zwakke plek voor Texas en zal die altijd houden.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

bergmeid schreef:Al woon ik nu in Colorado (ook prachtig natuurlijk) heb ik toch nog een zwakke plek voor Texas en zal die altijd houden.
Mijn vrouw komt ook uit Texas (San Antonio), en heb er redelijk wat tijd doorgebracht (geen jaren, natuurlijk, maar goed), en ook ik blijf een zwak houden voor Texas. Het is me er alleen te warm en te vochtig... wat dat betreft vind ik het klimaat hier toch fijner in de zomermaanden! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Zeker!! Het klimaat in Colorado is in mijn optiek niet te evenaren. Je kan hier inderdaad in de wintermaanden als het zonnetje schijnt makkelijk zonder jas naar buiten in de sneeuw. 's Zomers is het helemaal fantastisch.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik woon net buiten mijn dorp van 1500 inwoners. Supermarkt is 5 minuten. Vind buren niet erg maar houd ook van mijn privacy.
Wat dat betreft woon ik goed. 4 acres met bos in een buurt met andere bewoners en 20 minuten rijden naar een stad met 150000 inwoners waar alles te krijgen is. Veel meren en rivieren in de buurt en 45 minuten van een van de grotere toeristische bestemmingen in de USA ( waar amper een nederlander komt) :lol:
Ben alleen de winter zat (zoals de meesten denk ik)
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

RiverCola schreef:Ik was nog iets vergeten; Panda Express (of iets soortgelijks). Ik zou het fantastisch vinden als wij zo'n concept in NL hadden, voor 7 dollar (ofzo, ben de prijzen alweer vergeten)!
Zit op de Coolsingen tegenover het Stadhuis niet zo kiosk wat een beetje Panda achtig eten verkoopt?
Er gaat niets boven de originele maar ik dacht dat dat wel aardig in de buurt kwam.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer