Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ben je van plan om weer naar Amerika te gaan?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

[quote="vana"]
We boeken alleen de eerste en laatste nachten in San Fransico ( Iemand suggesties voor een hotel/motel??).
[/quote]

Ben net terug van een klein 'rondje west'. Ook San Francisco lag op de route. Een in mijn ogen geweldige stad! We verbleven in Best Western Miyako Inn, in Japan Town. Een perfect hotel (ruime kamer!!!), en spotgoedkoop, maar dat zal wel aan de tijd van het jaar liggen... Parkeren was alleen duur ($13 dollar per dag). Koop een openbaar vervoerskaart en je komt overal in de stad. Laat de autohuur gewoon beginnen op de dag dat je uit San Francisco vertrekt, dan hoef je ook die parkeerkosten niet te betalen!
fxr1985
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door fxr1985 »

we hebben afgelopen week de tickets en camperhuur voor een reis naar Alaska geboekt. Voor de tickets maakt het niet zoveel uit, maar aangezien de camperverhuur met flextarieven werkt scheelt het aanzienlijk in prijs als je vroeg boekt. Verder hebben we reeds contact gezocht met een biologe die onderzoek naar Grizzlies in Katmai nat. park doet. Je kunt haar een dag vergezellen, eerst met een bushplane een uurtje vliegen en dan de hele dag in het leefgebied van de grizzlies verblijven, de belangstelling daarvoor is groot, de beschikbare plaatsen beperkt dus op tijd boeken is nodig.
We gaan in mei/juni 2004, kan niet snel genoeg mei worden......
We wilden oorspronkelijk naar Anchorage gaan en vandaar uit een rondit door Alaska en een deel Canada (Yukon) gaan doen. We kwamen er achter dat het huren van een camper in Canada een stuk goedkoper was. We gaan dus nog steeds dezelfde route doen, begin/eindpunt is nu Whitehorse in Canada, scheelde op het moment van boeken toch zo'n 20%

Marc
You can't steal second base without leaving first
hroolvink
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Beste Petra uit de VS

Bericht door hroolvink »

Sorry Petra,

Ik wilde je niet persoonlijk beledigen. Helaas moet ik wel bekennen dat het niet de Amerikaan is die me de USA steeds opnieuw laat bezoeken maar het is de natuur die me aantrekt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het lijkt me, dat je met een paar natuurreizen ook "de Amerikaan" helemaal niet leert kennen. Waarom dan zo'n generaliserend vooroordeel schrijven??? Of denk je dat je bijna 300 miljoen mensen over een kam kan scheren? Ik zou het niet wagen zoiets over "de Nederlander" te zeggen en daar zijn er maar 19 miljoen van! :?
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 29 okt 2003, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Deze jaar 19 dagen naar New York gegaan.(vierde keer naar new york)

Volgend jaar waarschijnlijk een week naar Chicago en dan twee weken terug naar New York. :wink:
nicolay
Amerika-ontdekker
Contacteer:

USA

Bericht door nicolay »

Wanneer ik ga dat weet ik nog niet maar als het enigszins meezit wil ik wel proberen om volgend jaar of naar Las Vegas en/of een keer naar NY te gaan. Las Vegas en omgeving trekt mij ontzettend, zie hiervoor mijn site :wink: http://www.ilovelasvegas.nl maar ik hoor van andere mensen dat NY ook heel leuk en mooi is. Zelf heb ik me nog niet in NY verdiept. Misschien is het mogelijk om naar Las Vegas te vliegen en een tussenstop te maken in NY. Natuurlijk dit allemaal voor een leuk tarief :lol: :lol: :lol:
Nicolay
I Love Las Vegas en jij?
Reisverslagen Las Vegas 2011 & 2006
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Mijn volgende vakantie is alweer aankomende december... 11 dagen. Philadelphia, New York City, Washington DC. Het geheel is inmiddels compleet geboekt: vliegtuig naar Philly (Delta), daar een verblijf van 3 dagen (bijwonen van het huwelijk van een vriend van me), dan 4 dagen New York City (reis vanaf Philly met de Greyhound) en tenslotte 3 dagen Washington DC (reis vanaf NYC met de Greyhound). We vliegen ook weer terug vanaf Washington, dat was vrij makkelijk te regelen.

Dat betekent vanaf 11 december t/m 23 december geen nieuwe artikelen online op de site... gaan jullie dat wel overleven?! :wink:

Gelukkig komt er begin december een hartstikke leuke nieuwsbrief uit... we gaan het in ieder geval uitgebreid over Las Vegas en Orlando hebben, met dank aan Nicolay Berbers en Ben Zwaan. Niet missen, dus!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Mike
Amerikafan

zeker weer naar amerika

Bericht door Mike »

in 1996, 2000 en nu weer in 2004 ik kan er geen genoeg van krijgen.
Het mooiste vind ik dat in wat voor buurt je daar ook komt er staat altijd wel ergens een "vette" auto voor de deur.
Gelukkig heb ik in de West kust veel familie zitten dus al m'n geld gaat op
aan het huren van de duurste modellen(auto). In 2004 wil ik proberen of ik via de reisgids (met een upgrade) een Ford Expedition kan huren, normaal krijg je een Explorer (bij Hertz). ik blijf gemiddeld 3 a 4 weken en neem om de 5 dagen een andere auto :D dat is trouwens ook goedkoper (als je een volle tank erbij krijgt) elke keer een volle tank is toch 5 a 6 keer gratis tanken en meteen een andere auto. (je hoort het al ik ben auto gek) Ik wil ook een paar autoshows bezoeken. Deze keer gaat mn zoontje van bijna 1 ook mee (dan bijna 2)

Mike
DynaMike
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door DynaMike »

Petra/VS schreef:Waarom toch altijd "gespeelde vriendelijkheid"?? Waarom kan het niet gewoon "vriendelijkheid" zijn? Omdat het in Nederland niet zo gaat? Is het dan meteen gespeeld, omdat je er zelf niet bij kan, dat mensen werkelijk vriendelijk zouden zijn tegen vreemden?
In het dagelijks leven maak ik zelden een onvriendelijk iemand mee hier en dat gaat veel verder dan het "How are you" en "Have a nice day". Als ik die dingen zeg, dan meen ik ze echt en ik weet zeker, dat het gros van de mensen het ook meent.
Als je met een glimlach op je gezicht loopt, voel je je meteen happier van binnen, ik ben daar vast van overtuigd en dat is het geval voor de meeste mensen hier.
Ik weet, dat je het positief bedoelde, maar ik erger me altijd enorm aan dat soort vooroordelen, die je toch constant van Nederlanders hoort. Newsflash: de mensen zijn hier over het algemeen vriendelijk en zeer begaan met hun medemens (uitzonderingen natuurlijk daargelaten). En vriendelijkheid is wel degelijk besmettelijk :D. Have a nice day ;).

Ik heb hier regelmatig over nagedacht, en ook met vrienden over gehad. Veel mensen (althans, hier in Europa) vinden dat de amerikaanse vriendelijkheid 'gespeeld' is. Ik ben het hier maar ten dele mee eens.

Mijn theorie is dat het een gewoonte/beleefdheid is in de states is om te vragen 'how are you?' aan onbekenden, ongeacht de situatie. Uiteraard zit niemand hier te wachten om je levensverhaal en problemen aan te horen, maar is het wel een manier van aandacht geven aan de medemensen.

Ik vond het (en nog steeds wel moet ik toegeven) dat het in het begin vreemd overkomt, en je af en toe niet goed weet wat te antwoorden. (ja ik weet het, gewoon 'fine, thanks' is voldoende :))

Ik vind het een goede gewoonte, als je met een glimlach bediend wordt in een restaurant of supermarkt dan is dat toch alleen maar positief?
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Ben je van plan om weer naar Amerika te gaan?

Bericht door Girl_2004 »

Hoi Dennis

Wij zijn al 3 keer in Amerika geweest. Florida 2x (eenmaal oostkust en eenmaal westkust met beide keren Orlando) de 3e keer hebben wij California bezocht. Ik vond alle reizen geweldig. Heb hierover ook reisverhalen op reisweb.nl gezet (weegschaal51). Nu hebben we vorige week de reis naar Las Vegas en Hawaii geboekt. Wowww...
Wel wat decadent, maar ik ben helemaal blij !! .. volgend jaar september gaan we met 3 vrienden een rondreis maken door het zuid-oosten.

Dit forum heb ik pas voor het eerst bezocht, maar het zal ongetwijfeld niet de laatste zijn, al die ervaringen en adviezen. Ik log voortaan automatisch in zo dat ik niets hoeft te missen.

Gr Nel
Groetjes, Nel
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Gelukkig komt er begin december een hartstikke leuke nieuwsbrief uit... we gaan het in ieder geval uitgebreid over Las Vegas en Orlando hebben, met dank aan Nicolay Berbers en Ben Zwaan. Niet missen, dus![/quote]

Dennis kan jij er voor zorgen dat ik ook die nieuwsbrief kan ontvangen. Ik denk dat de info over Las Vegas héééé'l goed van :D :D pas komt in juni.

Thanx
Groetjes, Nel
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Ik ga voor de 6 e keer, 'toevallig' iedere keer in Florida beland. 2 x prive en 3 keer voor werk. Ik roep al jaren eens naar de Westkust te willen gaan, de parken, de canyons of Texas of... of...
Maar heb me om laten praten TOCH weer mee te gaan naar Florida, ook niet vervelend. Nu gaan we met een hele groep en trekken 2 weken rond. Weer een andere manier van vakantie houden. En omdat ik het iedere keer weer super vind, blijf ik teruggaan. Maar EENS ga ik al die andere gebieden nog langs.
jeannette
Amerika-ontdekker

vakantie

Bericht door jeannette »

Hallo Dennis,
Wij hebben onze vakantie al geboekt de tickets en de auto hebben wij in januari al geboekt toen hadden we nog lekker goekope tickets Wij gaan 22 mei vliegen naar Detriot slapen een nacht in een hotel bij het vliegveld halen de volgende dag onze auto op en rijden naar Walkerton Ontario om mijn neef en zijn vrouw te bezoeken die hebben wij al 7 jaar niet meer gezien, wij gaan met hun naar de Niagara Falls ook daar blijven wij een nachtje en dan kaan we ongeveer op 28 mei rijden naar chicago en beginnen aan de route 66 tot aan Holbrook want daar hebben wij een heleboel amerikaanse vrienden we zijn daar al een paar keer geweest.
En dan rijden we naar Las Vegas en blijven daar 5 dagen en op 20 juni vliegen wij weer terug Kicken he!!
Groetjes Jeannette
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Vakantie en verblijf voor een jaar

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Hey!

Ik ben met kerst 2002 twee weken in de USA geweest, in Tennessee, Alabama en North Carolina en nu ben ik 19 januari voor 13 maanden naar de USA vertrokken. Ik woon nu in the Atlanta Metro, Georgia, een uur ten noorden van Atlanta.

Ik ga eind April waarschijnlijk naar Tampa, Florida, om familie te bezoeken. En ergens dit jaar nog naar Virginia om naar vrienden te gaan, en ben ook nog van plan om een vriend in Texas te bezoeken.

Mijn gastgezin is van plan om met de kerst naar New York te gaan, waar we in een appartement van een vriendin verblijven, en we zijn dan van plan om dan naar shows op 42nd street te gaan. Ik ben in het begin van mijn verblijf hier een week in New York geweest voor een workshop voor mijn huidige baan hier in de USA. Het was er ijskoud. -9C en op de Empire State Building wel -25C. Heb redelijk wat windburn opgelopen daar. Op mijn benen vooral. De wind is gewoon door mijn spijkerbroek heen gegaan. Een drukke stad, New York City, maar wel intrigerend. Zou er toch niet zo 1,2,3 willen wonen.

Verder zou ik nog wel een weekje naar Calfornie willen. Meer om de bekende toeristen pleisters te bezoeken, als Hollywood en de Universal Studio's. ook zou ik San Fransisco willen bezoeken. Lijkt me een leuke stad. En verder aan steden, Chigago, Dallas and Seattle.

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Marianke,

Het klinkt wel alsof je een goed gastgezin hebt gevonden, dat is ook lang niet altijd het geval.
Waar in Virginia wonen die vrienden?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Virginia

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Hey Petra,

Mijn vrienden wonen in Hampton. Ze zijn daar pas komen wonen vanuit California.

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
Wouter
Amerika-newbie

Ben je van plan om weer naar Amerika te gaan?

Bericht door Wouter »

Hoi Dennis

Ik ben er weer helemaal klaar voor op 8 juni met united naar Los Angeles en drie weken later weer terug dus dat moet wel goed gaan.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ik ga toch dit jaar weer en weer naar Wisconsin omdat mijn vriendin daar woont. Toch hoop ik ooit nog eens wat meer te zien van Amerika en dan eigenlijk niet de toeristische routes rond California. Ben wel benieuwd hoe de andere staten zijn.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Anita

Bericht door Anita »

Wij zijn in 1998 met z'n tweetjes naar Florida geweest (mijn man en ik dus). Eigenlijk moet ik zeggen Orlando, want daar zijn we ruim twee weken gebleven, puur voor Disney! Geweldig zeg! We waren ook op slag verliefd op Florida en Amerika. Geweldig land, geweldige mensen, heerlijk weer...
In december 2001 zijn we, inmiddels met ons dochtertje van toen 20 maanden, weer terug naar Florida geweest. Deze keer hebben we een rondreis gemaakt, met als begin- en eindpunt (natuurlijk!) Orlando. Heel veel Disney dus!

Nu gaan we van 13 oktober t/m 6 november naar het Zuidwesten van de States. We gaan een hele mooie rondreis maken, die we helemaal zelf samengesteld hebben. Voor zover we het nu al kunnen bepalen, wordt het een prachtige reis en we hebben er ook ontzettend veel zin in!

Anita
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij zijn in 1995 en in 1997 in Canada geweest, rondgereisd door British Columbia en Alberta. Gestart met een paar dagen logeren bij familie en daarna op de bonnefooi rondtrekken. Alleen vlucht en auto via het reisbureau geboekt. Het gevoel van vrijheid dat zo'n vakantie ons geeft is geweldig, zo maar met z'n tweetjes door de mooie natuur trekken...

In september 2001 en september 2003 hebben we 3,5 week door het Zuidwesten van de USA rondgetrokken. De route hebben we grofweg bepaald aan de hand van beschrijvingen van fly+drives uit reisgidsen van het reisbureau. Daar staat vaak ook het aantal miles per dag bij vermeld.
We boeken de vlucht, een auto en de eerste overnachting(en) in SF bij het reisbureau. Daarna op de bonnefooi rondtrekken, via een min of meer vaststaande route. In die route zit speling, want als het ergens mooi is, blijven we nog een nachtje langer.
Wij raden iedereen aan om in de nationale parken minstens 2 nachten te blijven: je hebt dan in ieder geval een hele dag de tijd om te wandelen en van de natuur te genieten. De kant-en-klare fly+drives doen veel te veel plaatsen aan in een te korte periode, waardoor je niet echt in de gelegenheid bent om eens op je gemakje om je heen te kijken.
Via het internet zoeken wij van tevoren voor iedere plek die we willen aandoen een paar overnachtingsmogelijkheden, er is een heleboel te vinden, mét foto's en prijzen. Op deze manier hebben we hele leuke, kleine, motels gevonden die we vaak leuker vinden dan de grote ketenhotels.
Ter plaatse aangekomen, kiezen we er dan meestal één van onze lijst.
Maar zo'n lijst is eigenlijk niet echt nodig, want er is overal plaats genoeg, mits je niet al te laat naar een hotel gaat zoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer