Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is handig om te kopen voor onderweg?
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Wat is handig om te kopen voor onderweg?
Een paar simpele plastic zakken zijn zo verdomd handig om mee te nemen. Grote vuilniszakken ook handig. Mocht er een keer een koffertje of tas scheuren, dan doe je er een zak om en ben je klaar.
Verder de standaard dingen die bij mij altijd meegaan:
- koelbox (met inhoud) en ijsblokjes
- blikopener
- paraplu
- regenpak/poncho
- telefoonlader + mobiel
- zakdoekjes
- een pen en papier
- zonnebril
- muntgeld (voor tol/parkeermeters)
- paar extra schoenen en evt. sokken voor als je een keer in een flinke plas water stapt of als het hard regent
- navigatiesysteem + kaarten
Ervaring leert dat je veel van al deze spullen niet nodig hebt. Het is maar voor het geval dat...
Verder de standaard dingen die bij mij altijd meegaan:
- koelbox (met inhoud) en ijsblokjes
- blikopener
- paraplu
- regenpak/poncho
- telefoonlader + mobiel
- zakdoekjes
- een pen en papier
- zonnebril
- muntgeld (voor tol/parkeermeters)
- paar extra schoenen en evt. sokken voor als je een keer in een flinke plas water stapt of als het hard regent
- navigatiesysteem + kaarten
Ervaring leert dat je veel van al deze spullen niet nodig hebt. Het is maar voor het geval dat...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Een beetje off-topic: Als je geen koelelementen hebt maar wel eens een koelkast met vriezer hebt, kun je ook flesjes water invriezen. Houden de inhoud van de koelbox lekker lang fris en eenmaal ontdooid drink je het water gewoon op. Is minder kliederig dan zakken ijsblokjes, maar ja, je moet wel kunnen invriezen.
trudy
trudy
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
goede choco
Ze verkopen veel in de VS, maar iets anders dan peperdure nutella heb ik nog niet gevonden.
We nemen ook 2 plastic bordjes mee. Het is wel iets afwassen, maar je hoeft geen dik pak wegwerpbordjes mee te sleuren en er is toch een serieus kwaliteitsverschil.
Ze verkopen veel in de VS, maar iets anders dan peperdure nutella heb ik nog niet gevonden.
We nemen ook 2 plastic bordjes mee. Het is wel iets afwassen, maar je hoeft geen dik pak wegwerpbordjes mee te sleuren en er is toch een serieus kwaliteitsverschil.
Je kunt ook een doos ziplocks kopen en de ijsblokjes daarin doen. Die heb je in 100 maten en ze lekken vrijwel niet. Ze gaan lang mee en je kunt ze gewoon vullen onder de ijsblokjesmachine in het hotel.flyingdutchman schreef:Wij gebruikten op onze reis koelelementenin de koelbox ipv ijs. Wanneer je deze niet kunt vinden kan je ook een een flexibele flessen cooler gebruiken. Deze kun je 'opladen' in de vriezer die je in bijna elk hotel vind. Zo heb je geen last van lekwater.elninjoo schreef: - koelbox (met ijs)
Wat ik ook altijd meeneem: duct-tape. Handig om snel iets te repareren, bijvoorbeeld koelbox of tassen, heb zelfs weleens een scheur in een tent ermee geplakt. En ik vind het fijn om een lichtgewicht elastisch waslijntje (outdoorwinkel) en een paar wasknijpers bij me te hebben voor als ik even snel iets heb gewassen. Wasknijpers zijn ook handig voor als gordijnen in hotel niet goed sluiten. Gebeurt nogal vaak

Verder: EHBO-kitje, zaklamp, lippenbalsem, petje of hoed tegen de zon, doos tissues, handdoekjes, wetties.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hiervoor zijn de ijsmachines in een hotel niet bedoelt.gewoon vullen onder de ijsblokjesmachine in het hotel.
De andere gasten zullen het niet op prijs stellen, als iemand de machine leeg heeft gehaald om hun koelbox te vullen.
Het merendeel van de genoemde dingen behoort al tot mijn standaard reisuitrusting, maar de tips over muntjes voor parkeren en tol (kun je dat niet met je cc betalen eigenlijk?) vind ik wel 'n goeie en die van de ijsblokjes ook. Dat zijn dingen waar ik nog nooit eerder mee te maken heb gehad.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik mag hopen dat je gewoon een zak ijs koopt voor 1.50 of 2 dollar. 

Als die overal te koop zijn heb ik daar geen problemen mee. Kun je dat overal kopen? Ook in de gebieden van de natuurparken?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
In de supermarkten en bij de tankstations vind je altijd wel zakken met ijs. Voordeel van deze zakken ijs t.o.v. het ijs in een hotel/motel is dat het vaak goed ingevroren is. IJs uit de machine bij een hotel smelt binnen enkele uren is mijn ervaring. Naast dat het vaak niet de bedoeling is ijs uit het hotel mee te nemen is dat ook een reden voor mij om het in zakken te kopen.
Roland

Roland
Inderdaad daar zijn ze niet voor bedoeld en het ijs is niet zo koud als uit de zakken maar leegmaken van een machine kan niet hoor, die zijn op de waterleiding aangeslotenAnnie schreef:Hiervoor zijn de ijsmachines in een hotel niet bedoelt.gewoon vullen onder de ijsblokjesmachine in het hotel.
De andere gasten zullen het niet op prijs stellen, als iemand de machine leeg heeft gehaald om hun koelbox te vullen.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is waar Jaap maar als er net voor jou iemand zijn koelbox gevuld heeft zal jij toch een heel poosje moeten wachten om ijs in je drankje te hebben.
Oh, hoe is het drinkwater trouwens daar? Is het chloorvrij van smaak?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uit de kraan is het meer niet dan wel chloorvrij. Het hangt sterk af van waar in de VS je gaat, maar over het algemeen heeft het een sterkere chloorsmaak dan wij normaal lekker vinden... 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee, zeker in de grote steden zit er meer chloor in dan hier in een zwembad, wij kopen altijd flessenwater om te drinken.
Dan zullen wij ook alleen maar flessenwater drinken. Vind het zooo goor, dat chloorwater. Daar spoel ik m'n mond nog niet mee als ik m'n tanden heb gepoetst. 

Gewoon doorzettenelninjoo schreef:Dan zullen wij ook alleen maar flessenwater drinken. Vind het zooo goor, dat chloorwater. Daar spoel ik m'n mond nog niet mee als ik m'n tanden heb gepoetst.

Maar in een openbare gelegenheid zal ik, ivm de hygiene, niet uit de kraan drinken, tenzij er van die speciale drink fonteintjes zijn
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat doe ik nergens ter wereld, daar beperk ik me niet tot Amerika...Bramster schreef:Maar in een openbare gelegenheid zal ik, ivm de hygiene, niet uit de kraan drinken

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik wel dan ?Dento schreef:Dat doe ik nergens ter wereld, daar beperk ik me niet tot Amerika...Bramster schreef:Maar in een openbare gelegenheid zal ik, ivm de hygiene, niet uit de kraan drinken

Vergeet geen verbandtrommel met pleisters, pincetje, tekentang en dat soort spul. Controleer je zelf na wandelingen op teken. Sinds ik de ziekte van Lyme heb gehad, ben ik een beetje paranoia als het om teken gaat... maar toch, voorkomen is beter als genezen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bramster schreef:Ik wel dan ?

Maar ik kon het me al niet voorstellen...

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht