Het ligt in de buurt van de crackers en zoutjes, maar een beetje afzijdig en op de onderste plank. Het zal niet het meest verkocht worden denk ik. Maar ik heb er altijd straal overheen gekeken en ik had het inderdaad ook eerder bij het brood en de bagels/English muffins verwacht.Aïda schreef:Waar ligt het dan in de supermarkt? Ben wel erg benieuwd waar ze het onder scharen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
En wat mis je in Amerika?
- Bandido
- Amerika-expert
Re: En wat mis je in Amerika?
"Keep Georgia On Your Mind"
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Met de kinderen (naar school) fietsen.
Zoute drop
Karnemelk
Filet American
De kerktoren die elk (half) uur slaat (en op zondagmorgen vrijwel de gehele ochtend)....
De seizoenen (maar dat komt omdat ik in South Florida woon)
Roggebrood (met komijnekaas)

Zoute drop
Karnemelk
Filet American
De kerktoren die elk (half) uur slaat (en op zondagmorgen vrijwel de gehele ochtend)....

Dank je! Leuk te weten. Is nog niet écht gek zo bij de crackers maar ik kan me voorstellen dat dat niet de eerste (of de tweede
) plek is waar je gaat kijken als je het zoekt.

Ik zou dit ook missen en het pittoreske van veel binnensteden van NL. Ik kijk graag naar de diversiteit in gevels, de grachten, bestrating in de oude binnensteden. Prachtig!TedjevanEs schreef:Met de kinderen (naar school) fietsen.
Zoute drop
Karnemelk
Filet American
Sandy
- DixieChick
- Amerika-expert
Hhmm..het valt mij eigenlijk ook best wel mee wat ik mis. Ik ben dit weekend naar Helen geweest, waar ze een Nederlandse winkel hebben. Ik heb uiteraard drop meegenomen, maar ook Brinta. Het grappige is dat ik pas vanmorgen bedacht dat ik dat ook nog had. Zo merk je dat zonder eigenlijk best wel snel went. Alleen drop..of het ooit zal wennen dat niet te hebben. Soms vind ik een paar dropjes heerlijk, en ik vind het snoep hier echt veel en veel te zoet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig heb ik dat laatst gevonden in een Russisch winkeltje (ook al noemen ze het European Mart, 80% van de labels hebben Cyrillisch schriftTedjevanEs schreef:Roggebrood

Daar was ik toch wel erg blij mee!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
oh, Dento, hebben de russen roggebrood? Dat wist ik niet, moet ik daar maar es even kijken.
Friese nagelkaas op grof volkoren, kroket op datzelfde grof volkoren met groninger mosterd. Al die voorgesneden groenten en lekkere vleeshapjes die bij de AH liggen. Naturel sultanas. Korte werkweek en lange vakanties (wie in amerika kan 4 weken in 1 keer vrijnemen?). Gerookte paling. Groninger worst, de verse en vooral de droge. Enorme selektie cup-a-soups. Kleding voor langere vrouwen.
Friese nagelkaas op grof volkoren, kroket op datzelfde grof volkoren met groninger mosterd. Al die voorgesneden groenten en lekkere vleeshapjes die bij de AH liggen. Naturel sultanas. Korte werkweek en lange vakanties (wie in amerika kan 4 weken in 1 keer vrijnemen?). Gerookte paling. Groninger worst, de verse en vooral de droge. Enorme selektie cup-a-soups. Kleding voor langere vrouwen.
Roggebrood kan je waar ik kom gewoon in de supermarkt kopen, is ietsjes anders en heet geloof ik .... ehhhheee

Laatst gewijzigd door Bramster op 10 feb 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Rye bread! Hmmm 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dit was toevallig een van die artikelen die in de overige 20% vieldutchie_in_boston schreef:oh, Dento, hebben de russen roggebrood? Dat wist ik niet, moet ik daar maar es even kijken.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
De Russen hebben trouwens ook roggebrood en dat is ook erg lekker. Ik koop hier op de farmer's market ook vaak roggebrood uit Letland en dat heet "rudzu". Heerlijk is dat. Alleen is het qua smaak wel wat anders dan het Nederlandse en er zitten andere kruiden in, maar het zit wel net zo dicht op elkaar als de NLse versie.
"Keep Georgia On Your Mind"
Wat ik het meeste mis in de VS is mijn vrijheid te gaan en staan waar ' ik' heen wil.
Op dit moment heb ik nog geen rijbewijs en zit dus vast.
Ik mis mijn fiets, de bus, mijn zelfstandigheid en mogelijkheden om naar de andere kant van het land te reizen als het zo in mijn hoofd op komt.
In de paar jaar na mijn scheiding ben ik erg zelfstandig geworden, zelfs zonder rijbewijs.
Ik reisde het hele land door, had eindelijk een baan en leidde een landelijke vrijwilligersorganisatie.
Nu zit ik thuis, ben afhankelijk van iemand anders om me te krijgen waar ik heen wil, mis mijn werk, vrijwilligers werk en bovenal mijn fiets, de lichaamsbeweging en de vrijheid die je in Nederland al hebt door zo'n simpel vervoersmiddel.
Nu heeft dit niet per definitie alles te maken met het feit dat dit de VS is. Maar het gebrek aan openbaar vervoer dat vlak bij de hand is, dat wel.
Op dit moment heb ik nog geen rijbewijs en zit dus vast.
Ik mis mijn fiets, de bus, mijn zelfstandigheid en mogelijkheden om naar de andere kant van het land te reizen als het zo in mijn hoofd op komt.
In de paar jaar na mijn scheiding ben ik erg zelfstandig geworden, zelfs zonder rijbewijs.
Ik reisde het hele land door, had eindelijk een baan en leidde een landelijke vrijwilligersorganisatie.
Nu zit ik thuis, ben afhankelijk van iemand anders om me te krijgen waar ik heen wil, mis mijn werk, vrijwilligers werk en bovenal mijn fiets, de lichaamsbeweging en de vrijheid die je in Nederland al hebt door zo'n simpel vervoersmiddel.
Nu heeft dit niet per definitie alles te maken met het feit dat dit de VS is. Maar het gebrek aan openbaar vervoer dat vlak bij de hand is, dat wel.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat lijkt me zeker heel moeilijk. Hoe lang leef je al zo hier als ik vragen mag? Ik heb het 1e jaar hier zonder auto gezeten, afgelegen, niet omdat ik geen rijbewijs had trouwens. Maar ik vond het vreselijk.
Niet veel, Af en toe een dropje of een gevulde koek. Verder ben ik nog elke dag blij on in Amerika te wonen en niet in Nederland.
Rijbewijs: Ik weet je omstandigheden natuurlijk niet, maar om een rijbewijs hier te halen is toch wel makkelijker en goedkoper dan in Nederland? Ik woon in de stad, maar een rijbewijs is hier, en zowat in heel Amerika toch wel zo'n beetje een eerste levensbehoefte. Tenzij je natuurlijk in New York City of Chicago woont, dan zou het openbaar vervoer kunnen worden.
Rijbewijs: Ik weet je omstandigheden natuurlijk niet, maar om een rijbewijs hier te halen is toch wel makkelijker en goedkoper dan in Nederland? Ik woon in de stad, maar een rijbewijs is hier, en zowat in heel Amerika toch wel zo'n beetje een eerste levensbehoefte. Tenzij je natuurlijk in New York City of Chicago woont, dan zou het openbaar vervoer kunnen worden.
donut schreef:Dat lijkt me zeker heel moeilijk. Hoe lang leef je al zo hier als ik vragen mag? Ik heb het 1e jaar hier zonder auto gezeten, afgelegen, niet omdat ik geen rijbewijs had trouwens. Maar ik vond het vreselijk.
Ik woon hier nu 5 maanden en we zijn bezig met onze AOS. Helaas hebben we door alle drukte, verbouwing huis, huwelijk en bezoek vanuit Nederland, de mogelijkheid gemist om een SSN voor mij aan te vragen. Nu moeten we wachten tot het moment dat we onze groene kaart hebben.GoBucks schreef:Niet veel, Af en toe een dropje of een gevulde koek. Verder ben ik nog elke dag blij on in Amerika te wonen en niet in Nederland.
Daarmee is het een stuk gemakkelijker om bij het DVM een learners permit aan te vragen, net zoals bijna alles gemakkelijker gaat met een groene kaart. Daarbij willen we zowieso wachten tot het weer ietsjes beter is voor Jack me het gaat leren.
Heb nu al medelijden met hem wat dat aangaat.
Maar we zitten hier ook afgelegen en de enige manier om in het dorp te komen is over highway 15 en in de korte tijd dat ik hier woon heb ik nu al te veel doorgeschoten vrachtwagens gezien om dat veilig te vinden.
Het zal allemaal goed komen, maar frustrerend is het allemaal wel.
Het K1 proces is al ruim 7 maanden, maar voor je daarna toestemming hebt om naar het buitenland te reizen en te mogen werken, ook dat duurt een paar maanden.
A journey about to start...
-
- Amerika-expert
Ik zei het verkeerd: er is een russische winkel vlakbij waar ik al in geen jaren ben geweest maar waar ik nu dit weekend even heen wil om te zien of ze (duitse) roggebrood hebben. En dan neem ik ook zo'n Kinder surprise eitje mee, die van chocola met zo'n geel plastic eitje erin waar, hoop ik, een bouwpakketje inzit. Dan voel ik me weer even 7.Dento schreef:Nee, dit was toevallig een van die artikelen die in de overige 20% vieldutchie_in_boston schreef:oh, Dento, hebben de russen roggebrood? Dat wist ik niet, moet ik daar maar es even kijken.; het is Duits roggebrood.
Gut, Pe, dat is inderdaad erg moeilijk om hier zonder rijbewijs en op het platteland te wonen.
-
- Amerika-expert
Wasa staat hier bij de crackers isle. (goldfish en dat soort producten)
-
- Amerika-expert
Hier is het onlangs verplaats naar een ooghoogte plaats!Bandido schreef:Het ligt in de buurt van de crackers en zoutjes, maar een beetje afzijdig en op de onderste plank. Het zal niet het meest verkocht worden denk ik. Maar ik heb er altijd straal overheen gekeken en ik had het inderdaad ook eerder bij het brood en de bagels/English muffins verwacht.Aïda schreef:Waar ligt het dan in de supermarkt? Ben wel erg benieuwd waar ze het onder scharen.
Wasa doet het goed in NC. Of misschien alleen bij onze super, omdat ik daar regelmatig kom, ha ha ha.
-
- Amerika-expert
weten jullie dat die niet in Amerika verkocht mogen worden? Sinds 1938 mag je in dit land geen oneetbare producten verpakken in iets eetbaars. De hele wereld mag genieten van die eitjes, behalve US. Ik zie ze heel enkel staan, dus die worden dan illegaal verkocht.dutchie_in_boston schreef:zo'n Kinder surprise eitje

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Yep, altijd geweten, vandaar dat we altijd een pak uit Nederland meesmokkelden voor de kinderen, slechte ouders, dat wij zijn
. Je kunt wel van die Kinder chocolade reepjes krijgen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith