Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt
Re: Reis elninjoo: Eerste USA reis: wie helpt
Lekker ontbijtje, dan naar Horse Bend, dan naar Antelope Canyon en dan late lunch bij Stromboli.
Dat is 'n geweldig landschap ergens tussen Page en Kanab. Het ziet er zo uit:Ingridh007 schreef:Hoi,
Sorry dat ik inbreek in jouw topic, maar wat is 'de Wave' waar jullie het allemaal over hebben?
Groetjes,
Ingrid
http://images.google.nl/images?source=i ... CCEQsAQwAw
Denk dat we Antelope al proberen te reserveren op de dag van aankomst. We komen dan vanuit Monument Valley.Yeehaw schreef:Lekker ontbijtje, dan naar Horse Bend, dan naar Antelope Canyon en dan late lunch bij Stromboli.
Stromboli is 'n goed restaurant in Page?
http://www.zionnational-park.com/coyote ... -paria.htm
Stromboli is goed voor lunch.
Stromboli is goed voor lunch.
Ik kan de Vermillion Cliffs niet vinden op die nps-site. Staat 't er op onder 'n andere naam? Ook Coyote butts vind ik niet.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vermillion Cliffs Nat. Monument is een heel groot ongerept stuk fantastische natuur met o.a. de meest bizarre prachtig gekleurde zandsteenformaties. Het ligt op de grens van Utah en Arizona ten zuidwesten van Page tussen de US 89 in het noorden, de US 89 Alt in het zuiden en de House Rock Valley Road in het westen. Er zijn geen verharde wegen. Het is een stuk wildernis die je met een terreinwagen kunt bereiken en te voet verder moet ontdekken.
Tot dit NM behoren o.a. de Paria Canyon, White Pocket en de Coyote Buttes North en South. De Wave is een onderdeel van de Coyote Buttes North. Het gebied is onmetelijk groot en je kunt er dagen ronddolen op ontdekkingsreis door deze ongerepte prachtige wildernis. Het gebied is beschermd en de zandsteenformaties zijn bijzonder fragiel. Een van de redenen waarom er maar een beperkt aantal mensen per dag in dit gebied wordt toegelaten.
Hier een kaartje van de ligging van het Vermillion Cliffs NM

Route naar de Wave:
Om bij de parking (trailhead) te komen moet je plm 9 mijl rijden over de House Rock Valley Road (dirtroad). Dit kan alleen bij goede roadconditions. De rode stippellijn lijn geeft de route weer die je moet lopen naar de Wave vanaf de parking aan de HRV road.

Tot dit NM behoren o.a. de Paria Canyon, White Pocket en de Coyote Buttes North en South. De Wave is een onderdeel van de Coyote Buttes North. Het gebied is onmetelijk groot en je kunt er dagen ronddolen op ontdekkingsreis door deze ongerepte prachtige wildernis. Het gebied is beschermd en de zandsteenformaties zijn bijzonder fragiel. Een van de redenen waarom er maar een beperkt aantal mensen per dag in dit gebied wordt toegelaten.
Hier een kaartje van de ligging van het Vermillion Cliffs NM

Route naar de Wave:
Om bij de parking (trailhead) te komen moet je plm 9 mijl rijden over de House Rock Valley Road (dirtroad). Dit kan alleen bij goede roadconditions. De rode stippellijn lijn geeft de route weer die je moet lopen naar de Wave vanaf de parking aan de HRV road.

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
We zullen voor 'n standard SUV kiezen, dus daar kun je hopelijk goed dat gebied mee in. Denk dat wij daar dan lekker gaan rondrijden tijdens die dag in Page.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat een prachtige foto's van die man. Topsite!thuul schreef:kan het alleen maar met Marianne eens zijn, schaf de boeken van Laurent Martres aan, een must voor fotografen; je krijgt uitgelegd waar, wanneer en met wat je het best kunt fotograferen:
http://www.martres.com/
Staat er echt in die boeken hoe wat en wanneer? Alleen mooie foto's is wel leuk, maar als beginnend amateurfotograaf vind ik het ook heel interessant om te zien hoe je die foto's nu maakt.
Dit is een voorbeeld hoofdstuk over Cap. Reef: http://www.phototripusa.com/df/capitol_ ... dition.pdf
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat ziet er zeer netjes uit, ik ga gelijk eens op bol.nl kijken. Bedankt!
nu weer ontopic
nu weer ontopic

Je kunt ze beter rechtstreeks via die amerikaanse link bestellen. In Nederland kosten ze 22 euro, in Amerika maar 24 dollar. Verzenden naar NL kost 14 dollar.
Elninjoo, voor je je in allerlei avonturen gaat storten, bedenk wel dat Hekkie (Marjan) en haar man zeer ervaren reizigers zijn en dat off road avontuur echt niet voor iedereen is en dat je verhuurbedrijf je niet toestaat om off road te rijden, ook niet met een SUV. Bezint eer gij begint zegt men. En vertrouw niet alleen op je gps in deze gebieden. Altijd eerst goed informatie vragen bij het visitorcenter en nooit op weg gaan na of met regen over onverharde wegen.
Ik heb idd gelezen dat je officieel geen gravelroads mag rijden met je huurauto, maar ook dat iedereen dat toch doet. Maar omdat we het idd niet gewend zijn en de weg niet kennen zullen we nooit ver buiten de gebaande paden gaan rijden. Maar hier en daar 'n onverharde weg die aangegeven staat met 'n begin en 'n eind zodat je niet ergens in de middle of nowhere zult stranden, zullen we zeker niet mijden.
Doe je tomtom het uberhaupt wel in die gebieden? Ik vraag me namelijk af of je wel overal satelietontvangst hebt daar.
Doe je tomtom het uberhaupt wel in die gebieden? Ik vraag me namelijk af of je wel overal satelietontvangst hebt daar.
Waren het allemaal maar gravelroads, dan was er een probleem minder. Je gps doet het wel hoor maar soms denkt hij dat de kortste weg (over een dirtroad) ook de snelste is.
Heb inmiddels op 'n ander topic al 'n mooi kaartje gekregen voor in Monument Valley, dat staat bij mij het hoogst op mijn verlanglijstje om doorheen te kunnen rijden.
Heb nog even 'n vraag over Yosemite. Inmiddels heb ik 'n hotel geboekt in Mariposa (het BW) en dan zijn er twee opties. Ofwel rechtstreeks het park in langs de kortste weg, ofwel onderlangs waar die sequoia's staan. Wat kunnen de ervaringsdeskundigen aanbevelen? 's Ochtends langs de sequoia's beginnen of er juist 's middags mee eindigen? Zijn er nog sunset punten waar je eigenlijk bij moet zijn en zijn de wegen terug naar Mariposa goed te rijden in 't donker?
Heb nog even 'n vraag over Yosemite. Inmiddels heb ik 'n hotel geboekt in Mariposa (het BW) en dan zijn er twee opties. Ofwel rechtstreeks het park in langs de kortste weg, ofwel onderlangs waar die sequoia's staan. Wat kunnen de ervaringsdeskundigen aanbevelen? 's Ochtends langs de sequoia's beginnen of er juist 's middags mee eindigen? Zijn er nog sunset punten waar je eigenlijk bij moet zijn en zijn de wegen terug naar Mariposa goed te rijden in 't donker?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Rijden in een berggebied met onverlichte wegen in het donker is vragen om problemen.zijn de wegen terug naar Mariposa goed te rijden in 't donker?
Okee, maar welke weg is dan 't best geschikt om het park weer te verlaten als het al tegen zonsondergang loopt? Via die sequoia's in het zuiden of naar 't westen? En ik wil eigenlijk gewoon weten wat 't leukst is om 's ochtends vroeg te zien en wat tegen 't eind van de middag. Of maakt dat geen verschil? In drukte in lichtval? We zullen er op 'n woensdag zijn, dus gelukkig niet in 't weekend.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet het het veel verschil maakt. Voor Yosemite heb je niet echt plaatsen die je bij zonsondergang/opgang zou moeten zien, behalve msschien de zonsondergang vanaf Glacier Point.
Wat het handigste is hangt ook van je verder route af, waar zit je vóór Mariposa en waar de volgende dag? Ging je niet naar Sequoia NP? Dan hoef je niet naar de Mariposa Grove voor de sequoia's.
Bedenk eerst eens wat je allemaal wilt zien in Yosemite.
Marianne
Wat het handigste is hangt ook van je verder route af, waar zit je vóór Mariposa en waar de volgende dag? Ging je niet naar Sequoia NP? Dan hoef je niet naar de Mariposa Grove voor de sequoia's.
Bedenk eerst eens wat je allemaal wilt zien in Yosemite.
Marianne
Dat maakt volgens mij weinig verschil want het is overal erg bochtig en rijden in het donker zou ik niet aanraden want het is er ook echt pikkedonker. Dus geen wegverlichting zoals in België en Nederland.
Wat je best in de ochtend of s' avonds doet weet ik niet (meer) en maakt volgens wij niet zo veel uit.
Wij hebben er in Yosemite niet op gelet en hebben we gewoon gedaan waar we op dat moment zin in hadden.
Wat je best in de ochtend of s' avonds doet weet ik niet (meer) en maakt volgens wij niet zo veel uit.
Wij hebben er in Yosemite niet op gelet en hebben we gewoon gedaan waar we op dat moment zin in hadden.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Voor Mariposa zitten we in Lake Tahoe. Ik weet niet hoeveel uur dat rijden is, maar die dag kunnen we dus ook het park wellicht nog in gaan. De volgende dag hebben we volledig tot onze beschikking in Yosemite en de dag erna rijden we naar San Francisco. Mocht Yosemite ons zo goed bevallen kunnen we de ochtend daar nog doorbrengen voor we naar de stad rijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2149 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties