Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bananaqueen: Antelope Canyon 's morgens

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Reis Bananaqueen: Antelope Canyon 's morgens

Bericht door bananaqueen »

Hoi mensen, ik lees al een tijdje mee met dit forum omdat m'n vriend en ik in juli-augustus onze eerste trip door de Verenigde Staten zullen maken. Ik heb al heel wat routes doorgenomen en veel info gelezen en wou nu dus even mijn eigen route met jullie delen... Misschien even kort zeggen dat we van een goede mix houden: natuur en stad mogen evenwichtig verdeeld zijn. We zijn 25 en 27 en houden er wel van om een actieve reis te maken, maar soms willen we ook eens rustig aan het zwembad niks doen 8)

Dit is onze -voorlopige- route:

1) Brussel -San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco - Yosemite
4) Yosemite
5) Yosemite - Lee Vining
6) Lee Vining - Death Valley (Furnace Creek of Stovepipe Wells)
7) Death Valley - Las Vegas
8 ) Las Vegas
9) Las Vegas - Zion
10) Zion
11) Zion - Bryce
11) Bryce
12) Bryce - Page
13) Page - Grand Canyon
14) Grand Canyon - ???
15) ??? - Los Angeles
16) Los Angeles
17) Los Angeles - Pismo Beach
18) Pismo Beach - Cambria
19) Cambria - San Francisco
20) San Francisco - Brussel

Zoals je ziet heb ik voor dag 14 nog geen idee waar we best naartoe rijden. Aangezien we slechts 1 nacht voor de Grand Canyon voorzien wil ik er 's ochtends wel nog even wandelen. M'n vriend ziet het niet zitten om dan erna nog helemaal tot LA te rijden. Maar ik las al over verschillende mogelijke stops op dit forum (Kingman, Seligman, Williams, Needles, Palm Springs,...) en vroeg me af welke het meest aan te raden is voor ons. We willen graag een stop waar we even kunnen bekomen bij een leuk zwembad. Op dag 15 zullen we niet al te vroeg naar L.A. vertrekken (rond de middag pas) zodat we eerst even kunnen uitblazen...

De plaatsen aan de kust kozen we lukraak, maar we willen dolgraag bvb een halve dag aan 1 van de bekendere typische stranden doorbrengen om daarna door te rijden naar onze overnachtingsplaats in bvb Pismo. Welk strand moeten we volgens jullie zeker doen? Santa Barbara? Santa Monica? Malibu? Of zit hier niet veel verschil tussen?

Voor Las Vegas zijn we ook op zoek naar een hotel op de strip, met een leuk zwembad, maar toch betaalbaar. Ik ben al op zoek gegaan naar leuke promoties voor onze periode maar tot nu toe heb ik weinig interessante zaken gevonden. Ik voorzie er ongeveer 100 euro voor 1 kamer, 2 nachten... Is dit realistisch?

Zo, dit zijn m'n belangrijkste vragen tot nu toe :) Alvast bedankt voor jullie deskundige antwoorden!
Laatst gewijzigd door bananaqueen op 13 apr 2010, 19:04, 3 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bananaqueen in het Zuidwesten!

Bericht door elninjoo »

Gisteren heb ik 't Flamingo hotel midden op de strip geboekt voor 49 dollar per nacht via deze promo:
https://www.harrahs.com/MakeReservation ... Code=IFNF8

Heb net even gecheckt op de availability calender en ook in juli staan de kamers er op voor 49 dollar.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bananaqueen in het Zuidwesten!

Bericht door gleuknie »

Je zou ook kunnen starten in San Francisco en eindigen in Los Angeles. In je route stond trouwens 2 x 11. Ik dacht dat je een volle dag Bryce Canyon had ingepland. Het is wel mooi in je route om een volle dag Page in te plannen. Ik heb een route gemaakt, waarin je het mooiste deel van de kustroute ook gewoon ziet door via Cambria te reizen van San Francisco naar Yosemite.:

1) Brussel -San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco - Cambria
5) Cambria - Yosemite
6) Yosemite
7) Yosemite - Lee Vining
8 ) Lee Vining - Death Valley (Furnace Creek of Stovepipe Wells)
9) Death Valley - Las Vegas
10) Las Vegas
11) Las Vegas - Zion
12) Zion
13) Zion - Bryce
14) Bryce - Page
15) Page
16) Page - Grand Canyon
17) Grand Canyon - Kingman (Via Route 66: Seligman, Hackberry)
18) Kingman - Oatman - Los Angeles
19) Los Angeles
20) Los Angeles - Brussel
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Bananaqueen: in het Zuidwesten!

Bericht door sachasenne »

Ikzeelf zou een dag Bryce wegnemen en die bij Page plakken.

Voor de rest lijkt het me een goeie route!
Groetjes,
Carine
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik mis Monument Valley in de route of ga je daar vanuit Page naartoe?
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Ja, MV heb ik niet opgenomen, omdat ik plande vanuit Page daar naartoe te gaan. Ik moet wel eens kijken of dit mogelijk is, heb nog niet gecheckt hoever het precies is...

Gleuknie, bedankt voor het voorstel. Lijkt me idd ook een leuke route, maar m'n vriend wil heel graag de volledige route langs de kust doen, ik denk niet dat hij daar wil van afstappen. Anderzijds vinden we het ook gewoon leuk om een paar dagen de kust te doen, en enkele van de bekende stranden te bezoeken. Voor wat betreft de stop te Kingman, vanwaar de keuze voor die plaats? Is dat de beste plaats om te stoppen?

Bryce is idd misschien een dag teveel, maar die zou ik misschien wel liever dan aan een extra dag stad besteden (LV, SFO of LA)...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je Monument Valley ook wilt zien, is het mooier om er ook te overnachten. Zonsondergang daar is er mooi om te zien en na zonsondergang wil je vast niet nog weer naar Page rijden. Met Monument Valley er ook nog in wordt het trouwens wel een drukke route. Ik zou toch overwegen om de kustroute van S.F. tot Cambria te rijden. Dat is veruit het mooiste deel van de Highway 1. Of is het nog een optie om een paar dagen er bij aan te plakken? :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Wat de vraagtekens betreft: Kingman ligt zonder stops op circa 3 uur rijden van Grand Canyon en heeft een ruime keuze aan motels met zwembaden.
http://www.tripadvisor.com/Hotels-g3125 ... otels.html
De volgende dag is Kingman - LA nog circa 5 uur.

Wanneer je niet veel gaat wandelen, dan zouden zowel Bryce als Zion met een nacht minder kunnen. Van Zion naar Bryce is non-stop slechts 2 uur rijden.
Dan kun je nog een nacht in/bij Monument Valley tussen Page en Grand Canyon toevoegen.

Helaas zit er dan geen extra dag San Francisco in.

Johan (en je hebt inderdaad twee keer een dag 11)
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips. Misschien moet ik inderdaad MV nog ergens toevoegen. En klopt, ik maakte een foutje in de telling, maar ik had wel degelijk 21 dagen voor deze reis voorzien..

Heeft iemand nog tips voor wat betreft de mooiste stranden? Welke plaats kan je best een halve dag aan het strand doorbrengen: santa monica, santa barbara, malibu? Of is dit overal ongeveer hetzelfde?

Wat Vegas betreft ben ik er ook nog niet echt uit, maar Flamingo is misschien idd een goede optie: weinig geld en een leuk zwembad.
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Re: Reis Bananaqueen: Grand Canyon - LA in 1 rit?

Hallo, we zijn nu toch aan het twijfelen geslagen om misschien Grand Canyon - LA in 1 rit te doen en zo tijd uit te sparen voor een extra dag in Page bvb.

Heeft iemand deze rit al in 1 keer gedaan en is dit te doen? Of is 8 uur rijden echt teveel van het goede?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het is te doen omdat je zult merken dat het relaxter rijden is in de USA. Amerikanen rijden over het algemeen relaxter als Europeanen. Bumperkleven, het continue van rijbaan wisselen omdat je rechts niet mag inhalen, het langzamere vrachtverkeer. In de USA heb je daar allemaal geen last van. De Amerikaanse auto's zijn ook meer berekend op afstanden en een beetje auto heeft cruiscontrol, automaat etc. Het enige wat je nog moet doen, is het stuur vasthouden. Ik weet niet of jullie beide gaan rijden en of de route al vaststaat? Het is misschien het fijnste om dan te vliegen op L.A. en de volgende dag gelijk door te gaan naar de Canyon. Aan het begin van je vakantie ben je door de jetlag 's ochtends al heel vroeg wakker en die tijd zou je op zo'n lange rit goed kunnen gebruiken. In het donker rijden is namelijk geen goed idee in landelijke gebieden, er is geen verlichting, er is geen reflecterende belijning en de dieren zijn wakker....
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Ja, we zullen beiden rijden dus kunnen wel eens afwisselen. De route staat zo goed als vast, en vliegtickets hebben we ook al dus we vliegen in elk geval op SFO.

Nou, ik denk dat we dan toch maar in 1 keer van GC naar LA zullen gaan. Zo krijgen we een extra dag vrij. Nu twijfel ik wel wat te doen met die extra dag, 2 mogelijkheden:

1) een extra dag Page: het lijkt me leuk om de antelope canyons te bezoeken, lake powell,... en denk dat 1 nacht te weinig zal zijn. Eventueel vanuit Page ook naar Monument Valley, maar dat is niet zeker...
2) een overnachting in Monument Valley.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Aan de andere kant raak je eigenlijk juist een dag kwijt. 8 Uur in de auto (zonder stoppen en verkeer) is niet niks. Je hebt die dag dan nog maar weinig tijd over om dingen te zien/doen.
Afbeelding
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Dat klopt, maar goed, als we ergens zouden stoppen om te overnachten, bvb Kingman, verliezen we ook tijd hé want het gaat dan enkel om een praktische stop waar we niet veel aan hebben... Dan is het misschien beter om 1 keer door te bijten en de rit ineens te doen, dan te spreiden over 2 dagen. Zo winnen we tijd voor bvb in Page, waar we graag 2 overnachtingen zouden doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich heb je in Page voor een bezoek aan Antelope Canyon geen 2 overnachtingen nodig. Ik zou dan eerder kiezen voor een overnachting in Monument Valley. Je hebt ook een volle dag voor Bryce, dat is ook niet echt nodig, met een middag en ochtend kun je daar voldoende bekijken.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

We zijn in een camper, dus geen gerace, eenmaal vanaf de kust naar Williams gereden, 6 uur 'ochtends vertrokken en om 17 uur plaatselijke tijd zaten we aan een cocktail. Net zoiets als dat we over de tolwegen naar Zuid- Frankrijk rijden, regelmatig maar niet al te vaak ruime stops. Aan het eind hebben we ook nog een stukje route66 gedaan. En foto's geschoten. :D
En Williams hebben we daarna ook nog ruimschoots bekeken en nog wat gewinkeld ed, een helicopter vlucht geboekt en de volgende ochtend na een ontbijt georganiseerd door de campground stonden we voor tienen op de campground van de GC en om half elf bij een uitzichtspunt.

Niet te vaak doen, maar het kan dus wel.
bananaqueen
Amerika-ontdekker

We zijn volop bezig met onze route verder uit te stippelen maar ik heb enkele concrete vraagjes omtrent Page en Grand Canyon:

- De dag dat we vanuit page naar grand canyon vertrekken, willen we antelope canyon bezoeken. Maar omdat we niet te laat willen vertrekken (zodat we toch nog iets van de viewpoints in GC kunnen zien) zouden we dit 's ochtends doen. Nu had ik gelezen dat upper antelope voornamelijk rond de middag het mooist is. Is het dan wel de moeite om upper te bezoeken 's ochtends? Of doen we dan beter de lower canyon?

- Als we vanuit Page naar GC rijden, via welke 'entrance' is dat dan? Is dit best via de east entrance?

- In Grand Canyon blijven we 1 nacht, 's anderendaags blijven we ongeveer tot de middag (we zullen toch niet in 1 keer naar LA gaan). Wat is zeker aan te raden qua trails of view points zonder dat we al te veel moeten wandelen daar? Maw, wat moeten we zeker gezien hebben?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Bananaqueen: Page - Grand Canyon vraagjes

Bericht door Mrs.Bean »

Je komt vanuit Page bij Desert View het park binnen ( inderdaad in het oosten), daar stoppen. Hierna rijd je via een aantal viewpoints naar de village; soms zie je de canyon vanaf de weg.
De mooiste vond ik destijds Yavapai en Matherpoint. Bij Yavapai is het info centrum.
Zie http://www.nps.gov/PWR/customcf/apps/ma ... nal%20Park

in de Village kun je langs de rim wandelen, erg gemakkelijk, ondertussen souvenirwinkels ed. Ook kun je daar een stukje naar beneden lopen. Daar kun je een shuttle nemen naar Hermits rest. Hopi point is wel een van de mooiste punten daar.
bananaqueen
Amerika-ontdekker

Re: Reis Bananaqueen: Page - Grand Canyon vraagjes

Bedankt, interessant om weten.

Iemand die weet of upper antelope canyon 's ochtends de moeite waarde is (9:30 am) ? Of is het dan beter om de lower canyon te bezoeken?
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reis Bananaqueen: Antelope Canyon 's morgens

Bericht door desteijntjes »

Ik kan helaas niet oordelen over upper antelope canyon, maar wel over de lower.

Vorig jaar mei hebben we de lower bezocht en waren er zo rond een uur 10. We hebben in de canyon bijna 2 uur rondgelopen en ook toen was het heel mooi.

Voor echte fotografen zal denk ik de upper het mooist zijn rond middaguur, maar ook in de lower vonden wij onze foto's zeker de moeite waard.
Wat wij vooral bijzonder vonden was het feit dat de "lower" een stuk avontuurlijker was, smalle doorgangen, stukjes klimmen, stukjes glijden. Onze kids van toen 11 en 13 vonden het een hoogtepunt van de vakantie.

Een kleine impressie van onze ervaringen kun je lezen in onze weblog:

http://steijntjestothewest.blogspot.com ... -page.html

Succes met beslissen en we lezen wel op het forum wat jullie gaan doen. Veel plezier in ieder geval, :wink:
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer