Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vriendenbezoek

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Fredostar
Amerika-ontdekker

Re: Vriendenbezoek

Bericht door Fredostar »

dubtimmer schreef:
Fredostar schreef:Hey hey,

ik ben intussen al een dikke week terug en het is echt Geweldig geweest ... Vanalles gezien in NYC en de eerste indruk was echt van: WOOW

Ook de Douane doorgekomen, maar die hebben echt wel veel vragen gesteld ...
Zoals?
Ja ik ga voor de eerste keer en weet niet wat ik kan verwachten. :oops:

Ja ik landde dus in Newark, maar naast mij in het vliegtuig zat een erg vriendelijke Zweed die mij veel heeft verteld en uitgelegd ( dit was namelijk ook mijn eerste keer) ... Dus daarna aanschuiven bij de Douane, dit was wel een heel lange rij omdat er 2 grote vliegtuigen juist op hetzelfde moment waren geland ... Dus na lang aanschuiven was ik aan de beurt en hij begon vragen te stellen, hij begon met: Hallo hoe is het met je? dan de reden waarom ik naar de states kwam ( een vriendin van mij opzoeken), dan of het mijn eerste keer was, als ik alleen reisde, hoeveel dagen ik verbleef, waar ik verbleef, wat werk ik deed, wie deze reis betaald heeft, wat die vriendin van mij doet voor werk, hoeveel ik verdiende op mijn werk, hij wou mijn retourticket zien, hij vroeg of ik illegaal fruit bij had, daarna of ik mushrooms bij had, waar ik die vriendin had leren kennen, en dan moet ge uw vingerafdrukken laten nemen op een machientje, dan een webcamfoto en dan zei hij: ok man, stay out of trouble, have fun, bye!

In tussen had hij het witte papier van in de vlieger afgestempeld en het groene, het kleine kaartje daarvan in mijn paspoort vast geniet ( toen ik terug vertrok in newark, bij het inchecken hebben ze dat er uit getrokken denk ik, ik heb daar niks van gemerkt, maar het was wel weg). Daarna liep ik door, dan links de trap af voor mijn koffer te halen. Dan liep ik met mijn koffer door naar de uitgang eigenlijk, en daar stond nog iemand te wachten, die vroeg het witte papier van in de vlieger, maar die stellen geen vragen, die vragen gewoon het witte papier en dan kun je door! Daarna gewoon naar de uitgang lopen, dat is zo een dal precies, en daar stond mijn vriendin te wachten ...

Naderhand dacht ik ook wel , was het dit? Ik was ook erg zenuwachtig voor de Douane omdat het mijn eerste keer was, maar eenmaal zijn vragen te beantwoorden ging het eigenlijk vlotjes ... Voor de terugvlucht is het 2 keer niks, je checkt je in, en gaat ook naar de douane, eerst paspoort laten zien, daarna door een metaldetector en jas en schoenen uit ... Thats it! Dan loop je door naar je gate ...

Normaal ga ik in de zomer terug naar haar, dus nu weet ik een beetje hoe het werkt! Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen ... Sorry voor de late reactie, druk gehad met het werk!

Wanneer ga je? En wat is de reden van je bezoek als ik mag vragen?

Groeten
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Fredostar schreef:Dan liep ik met mijn koffer door naar de uitgang eigenlijk, en daar stond nog iemand te wachten, die vroeg het witte papier van in de vlieger, maar die stellen geen vragen, die vragen gewoon het witte papier en dan kun je door!
In theorie kan ook de Customs Officer je vragen stellen, hoor. Of zelfs jou en je koffer(s) eruit pikken voor een check.

Of ze je vragen stellen hangt ook af van wat je op het witte Customs Declaration Form hebt ingevuld. Zo hadden wij de laatste keer "Cookies" vermeld op het formulier, en we kregen de vraag of we echt niets gezonds bij ons hadden... :wink:
De vraag was semi-serieus gesteld, maar is natuurlijk ook een test om te kijken wat je antwoord is en of je misschien iets verbergt. (In ons geval hadden we ook afbak-saucijzenbroodjes bij ons, wat officieel niet mag omdat er een vleesproduct in zit, maar goed).

Men kan dus zeer zeker vragen stellen, en als je pech hebt eventueel je koffer(s) doorzoeken. De kans dat dit gebeurt is klein - in de meeste gevallen wordt inderdaad alleen maar het formulier ingenomen - maar wel degelijk aanwezig.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Men kan dus zeer zeker vragen stellen, en als je pech hebt eventueel je koffer(s) doorzoeken. De kans dat dit gebeurt is klein - in de meeste gevallen wordt inderdaad alleen maar het formulier ingenomen - maar wel degelijk aanwezig.
Wij hadden bij onze vlucht in het voorjaar van 2008 een customs ambtenaar op Chicago die wat meer wilde zien dat kon gelukkig doormiddel van de koffers door een scan te doen (ook de carry-on) voor de rest was het altijd papier aan pakken en klaar.
Fredostar
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredostar »

Ja maar bij mij was het ook erg druk, dus hij zei doorlopen en papier afgeven ... Misschien geluk gahed dan! Ja de custom vroeg ook nog of ik eten bij had maar ik zei nee, maar ik had wat Belgische chocolade bij dus als ze mijn koffer hadden gecontroleerd had ik wel prijs gehad ...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je had altijd nog kunnen antwoorden "but chocolate isn't food, it's candy!" :wink: :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar neen, chocolade is een vrucht!
(er is toch zo'n grappig mailtje dat jaren geleden de ronde deed, waarbij er een redenering werd opgebouwd dat het eten van vruchten gezond is, en dat je dat veel moet doen. En dan volgde de opbouw van het 'bewijs' dat chocolade een vrucht is en dat je dat dus meer moest eten.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ah zo'n zelfde als dat alcohol drinken je slimmer maakt. Net zoals leeuwen eerst de zwakste dieren in een kudde aanvallen, zo valt alcohol ook eerst de zwakke hersencellen aan. Daardoor blijven de sterkere hersencellen over, waardoor je per saldo slimmer wordt... :mrgreen:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer