dubtimmer schreef:Zoals?Fredostar schreef:Hey hey,
ik ben intussen al een dikke week terug en het is echt Geweldig geweest ... Vanalles gezien in NYC en de eerste indruk was echt van: WOOW
Ook de Douane doorgekomen, maar die hebben echt wel veel vragen gesteld ...
Ja ik ga voor de eerste keer en weet niet wat ik kan verwachten.
Ja ik landde dus in Newark, maar naast mij in het vliegtuig zat een erg vriendelijke Zweed die mij veel heeft verteld en uitgelegd ( dit was namelijk ook mijn eerste keer) ... Dus daarna aanschuiven bij de Douane, dit was wel een heel lange rij omdat er 2 grote vliegtuigen juist op hetzelfde moment waren geland ... Dus na lang aanschuiven was ik aan de beurt en hij begon vragen te stellen, hij begon met: Hallo hoe is het met je? dan de reden waarom ik naar de states kwam ( een vriendin van mij opzoeken), dan of het mijn eerste keer was, als ik alleen reisde, hoeveel dagen ik verbleef, waar ik verbleef, wat werk ik deed, wie deze reis betaald heeft, wat die vriendin van mij doet voor werk, hoeveel ik verdiende op mijn werk, hij wou mijn retourticket zien, hij vroeg of ik illegaal fruit bij had, daarna of ik mushrooms bij had, waar ik die vriendin had leren kennen, en dan moet ge uw vingerafdrukken laten nemen op een machientje, dan een webcamfoto en dan zei hij: ok man, stay out of trouble, have fun, bye!
In tussen had hij het witte papier van in de vlieger afgestempeld en het groene, het kleine kaartje daarvan in mijn paspoort vast geniet ( toen ik terug vertrok in newark, bij het inchecken hebben ze dat er uit getrokken denk ik, ik heb daar niks van gemerkt, maar het was wel weg). Daarna liep ik door, dan links de trap af voor mijn koffer te halen. Dan liep ik met mijn koffer door naar de uitgang eigenlijk, en daar stond nog iemand te wachten, die vroeg het witte papier van in de vlieger, maar die stellen geen vragen, die vragen gewoon het witte papier en dan kun je door! Daarna gewoon naar de uitgang lopen, dat is zo een dal precies, en daar stond mijn vriendin te wachten ...
Naderhand dacht ik ook wel , was het dit? Ik was ook erg zenuwachtig voor de Douane omdat het mijn eerste keer was, maar eenmaal zijn vragen te beantwoorden ging het eigenlijk vlotjes ... Voor de terugvlucht is het 2 keer niks, je checkt je in, en gaat ook naar de douane, eerst paspoort laten zien, daarna door een metaldetector en jas en schoenen uit ... Thats it! Dan loop je door naar je gate ...
Normaal ga ik in de zomer terug naar haar, dus nu weet ik een beetje hoe het werkt! Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen ... Sorry voor de late reactie, druk gehad met het werk!
Wanneer ga je? En wat is de reden van je bezoek als ik mag vragen?
Groeten