Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Staking openbaar vervoer in New York City
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Staking openbaar vervoer in New York City
Momenteel is er een staking van het openbaar gaande in New York City. 7 Miljoen mensen maken dagelijks gebruik van metro, bussen en treinen.
I.v.m. hiermede is de volgende maatregel afgekondigd:
Je mag tussen 5:00 AM en 11:00 AM alleen met de auto naar Manhattan als er vier of meer personen in het voertuig zitten.
Bron: http://www.nycroads.com/
Marjan
I.v.m. hiermede is de volgende maatregel afgekondigd:
Je mag tussen 5:00 AM en 11:00 AM alleen met de auto naar Manhattan als er vier of meer personen in het voertuig zitten.
Bron: http://www.nycroads.com/
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, er wordt hier de hele dag over gepraat, want er zijn natuurlijk heel wat Washingtonians, die met de feestdagen naar NYC gaan. Er werd aangeraden goede wandelschoenen mee te nemen en je als vierde persoon in een auto met drie mensen aan te bieden. Ik ben benieuwd hoe lang de staking gaat duren, want populair is hij natuurlijk absoluut niet!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoorde voor de radio dat het al 25 jaar geleden is dat er voor het laatst gestaakt is bij het openbaar vervoer in New York.Petra/VS schreef:Ja, er wordt hier de hele dag over gepraat, want er zijn natuurlijk heel wat Washingtonians, die met de feestdagen naar NYC gaan. Er werd aangeraden goede wandelschoenen mee te nemen en je als vierde persoon in een auto met drie mensen aan te bieden. Ik ben benieuwd hoe lang de staking gaat duren, want populair is hij natuurlijk absoluut niet!
Wat ook een timing zo vlak voor de Kerstdagen.....
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb zojuist gehoord dat het 3 tot 7 dagen kan gaan duren. Das wel heel erg balen, want wij zijn over een weekje in New York. We zitten in Queens, dat is een half uurtje met de subway
Laten we hopen dat het allemaal snel voorbij is. Wat een *** tijd 

November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
- hekkie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij dat je grote kans hebt dat het dan voorbij is. Ik zou me er niet al te druk om maken. Geniet nog maar van je laatste weekje in Nederland en dan op naar de States!!!Raymond schreef:Ik heb zojuist gehoord dat het 3 tot 7 dagen kan gaan duren. Das wel heel erg balen, want wij zijn over een weekje in New York. We zitten in Queens, dat is een half uurtje met de subwayLaten we hopen dat het allemaal snel voorbij is. Wat een *** tijd
Groetjes marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
22 December 2005 03:29
OV-staking New York duurt voort
NEW YORK Het openbaar vervoer in New York ligt nog steeds stil. De werknemers van tram, bus en metro hielden gisteren een 24-uursstaking. Maar ook vandaag zijn de ongeveer 37.000 werknemers niet aan de slag gegaan.
De stakers en hun vakbonden moeten voor hun actie hoge boetes betalen. Stakingen bij het overheidspersoneel zijn in New York bij wet verboden. De stakers eisen tot 2009 loonsverhogingen van 8% per jaar. Een bemiddelaar heeft de partijen nog niet tot elkaar kunnen brengen.
Het verkeer in de stad is in een chaos veranderd. De warenhuizen op 5th Avenue zijn zo kort voor kerst uitgestorven.
bron: http://www.nos.nl
OV-staking New York duurt voort
NEW YORK Het openbaar vervoer in New York ligt nog steeds stil. De werknemers van tram, bus en metro hielden gisteren een 24-uursstaking. Maar ook vandaag zijn de ongeveer 37.000 werknemers niet aan de slag gegaan.
De stakers en hun vakbonden moeten voor hun actie hoge boetes betalen. Stakingen bij het overheidspersoneel zijn in New York bij wet verboden. De stakers eisen tot 2009 loonsverhogingen van 8% per jaar. Een bemiddelaar heeft de partijen nog niet tot elkaar kunnen brengen.
Het verkeer in de stad is in een chaos veranderd. De warenhuizen op 5th Avenue zijn zo kort voor kerst uitgestorven.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ik hoop dat dat morgen ook nog zo is... :dance:Mack schreef: De warenhuizen op 5th Avenue zijn zo kort voor kerst uitgestorven.
I love NY
-
- Amerika-expert
Ben dinsdag in New York geweest. Dat was de eerste dag van de staking. Wij hoorden pas van een staking in de taxi naar Manhattan om 7.30 uur. Alle wegen zaten mudvol en het was een enorme chaos en wij zaten daar ergens midden in, bij stom toeval......
Wat wel een leuke bijkomstigheid was dat de winkels heerlijk rustig waren, terwijl wij ons hadden voorbereid op een daagje stress-shoppen.
Fifth Avenue was helemaal auto vrij, ook een heel raar gezicht. En er waren ontzettend veel fietsers en skaters. Hele aparte ervaring.
OK, we hebben onze plannen wat moeten aanpassen die dag, maar het was op en top New York !!!
Voor wat foto's/filmpje en verhaal kun je op mijn blog klikken
http://staceyconnor.blogspot.com/2005/1 ... -york.html
Groetjes Petra
Wat wel een leuke bijkomstigheid was dat de winkels heerlijk rustig waren, terwijl wij ons hadden voorbereid op een daagje stress-shoppen.
Fifth Avenue was helemaal auto vrij, ook een heel raar gezicht. En er waren ontzettend veel fietsers en skaters. Hele aparte ervaring.
OK, we hebben onze plannen wat moeten aanpassen die dag, maar het was op en top New York !!!
Voor wat foto's/filmpje en verhaal kun je op mijn blog klikken
http://staceyconnor.blogspot.com/2005/1 ... -york.html
Groetjes Petra
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Raymond en Anneke,Raymond schreef:Ik heb zojuist gehoord dat het 3 tot 7 dagen kan gaan duren. Das wel heel erg balen, want wij zijn over een weekje in New York. We zitten in Queens, dat is een half uurtje met de subwayLaten we hopen dat het allemaal snel voorbij is. Wat een *** tijd
ik denk dat jullie geluk hebben.
Zo te zien gaat men weer aan het werk, al zijn de onderhandelingen nog niet voorbij: http://www.cnn.com/2005/US/12/22/nyc.transit/index.html
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 619 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40
-