Hier spreekt een onervaren toekomstige emigrante die met zeer veel plezier en verbazing dit forum pas heeft ontdekt. Ik ben voornemens om in maart naar Virginia te verhuizen en zie bijna door de bomen het bos niet meer!
Dus...stap voor stap dan maar en het begint bij het vooruitsturen van een aantal dozen met kleding en persoonlijke spullen naar mijn toekomstig adres. Wie heeft hier ervaring mee? UPS? Verhuisbedrijf?? of WBS??
Het zal vast al wel ergens besproken zijn , maar ik heb momenteel niet de tijd om alle onderwerpen en reacties door te nemen...
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij even bij de hand neemt!
Oh wat leuk, naar Virginia. Waar ga je ergens wonen?
En nee, ik weet niets over dozen e.d.
Mijn schoonzus die naar Canada ging had een hele boerderij te verhuizen en dat ging met zeecontainers. Maar wanneer die gingen en hoe lang dat duurde kan ik je niet vertellen.
Succes met de voorbereidingen.
Wij gaan in juli weer op vakantie naar Virginia. We vinden het er erg mooi.
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
liliane schreef:
Mijn schoonzus die naar Canada ging had een hele boerderij te verhuizen en dat ging met zeecontainers. Maar wanneer die gingen en hoe lang dat duurde kan ik je niet vertellen.
Die zeecontainers zul je altijd moeten vullen met dozen. Je kan/mag verhuisspullen namelijk niet los stuffen in een container:
1. De expediteur (in dit geval verhuizer) staat dit niet toe
2. Een container moet zeewaardig geladen worden en dit kan niet met losse spullen (moet je zelf je container volladen? Niet toch? Heeft het verhuisbedrijf geen standaard-dozen voor je dan?) -- schade is voor je eigen rekening
3. Een container moet zo snel mogelijk na lossing opgehaald, leeggemaakt en teruggeleverd worden. Dit aangezien je "containerhuur" (demurrage/detention) moet betalen voor de dagen dat je de container in je bezit houdt. De container is immers bezit van de rederij.
Neem een goed verhuisbedrijf in dienst, die zijn containers goed stuft (vollaadt). Zij zullen je ook wel kunnen helpen met je dozen-probleem.
Mocht je vragen hebben over containers, of containervervoer: ik werk als agent voor een grote Zuid-Amerikaanse rederij, dus zeecontainers is mijn dagelijks werk...
Mack Ass. manager demurrage dept.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Als het om hooguit een verhuisdoos of 15 gaat, dan is verzending via TPG waarschijnlijk het gunstigst. Zie hier voor voorwaarden en tarieven. Daarboven wordt het interessant om met een containervervoerbedrijf te praten. Er zijn mogelijkheden om een container te 'delen', zodat er dus ook vracht van anderen meegaat. De eerste kubieke meter is altijd het duurst (daar zitten alle administratie- en douanekosten in); daarna wordt het relatief goedkoper.
Groet van een andere emigrant in spé,
Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel op 22 dec 2005, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel schreef:Daarboven wordt het interessant om met een containervervoerbedrijf te praten.
Ik moet je hier corrigeren. Een containervervoerbedrijf is een rederij, dus de eigenaar van de boot en de containers. Daar kun jij, als particulier, niet mee praten, ten eerste omdat jij veel te klein bent voor hun, ten tweede omdat jij zelf de douane, voor- en natransport van en naar de haven etc. moet regelen. De rederij vervoert de container nl. alleen van haven naar haven (er zijn uitzonderingen maar goed).
Waar jij mee moet gaan praten is een expediteur. Dit kan ook een (internationaal) verhuisbedrijf zijn! Je moet gewoon een bedrijf hebben dat alles voor je regelt:
1. de lege container bij jou thuis brengt
2. evt. de container volgens de rederij-voorschriften (dus zeewaardig) laadt
3. de exportdocumenten in orde maakt
4. de container op tijd naar de haven brengt, aangeeft bij de douane en laat verzegelen
5. de container bij een rederij boekt
6. contact heeft met een Amerikaanse expediteur, die in Amerika de container door de douane loodst, ophaalt van de terminal, bij jou thuis afzet, en de lege container weer naar het rederij-depot brengt
Praat daarom met een expediteur, of een gespecialiseerd internationaal verhuisbedrijf. Zij zijn de partijen die vervolgens je container boeken bij een rederij.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Vergeef me mijn onjuiste terminologie in relatie tot jouw vakgebied, Mack. Ik bedoel dus inderdaad een expediteur zoals Transpack, waar je dus in principe zelf de container in- en uitlaadt en zij het door-to-door transport en alles regelen. Voor veel meer service kun je terecht bij een verhuisbedrijf, die ook al je meubels kunnen (de-)monteren en alles kunnen inpakken.
Zelf ga ik denk ik bij Transpack informeren en bij een paar verhuizers (De Gruijter, Passies en Allied Varekamp) om de prijzen te vergelijken en te kunnen kiezen tussen:
- alles zelf doen versus alles laten doen
- wel/niet onze meubels meenemen
Als het maar om een paar doosjes gaat, gebruik gewoon TGP, ik had mijn hele leven in 5 dozen zitten omdat ik in de VS al het een en ander had opgebouwd, en de goedkoopste oplossing was inderdaad TGP. Je moet even proberen een quote te krijgen van 2 of 3 maatschappijen en dan kijk je wat TGP je afrekent voor de versturing van deze dozen, je ziet het zo of je geld kan besparen of niet.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
een andere oplossing, maar die dus ook alleen geldt als je je leven in 4 of 5 dozen hebt zitten, is om het gewoon via het vliegtuig te doen. in mijn geval was het goedkoper om met US Airways te vliegen (die nog de oude allowances aanhield, weet niet of het ondertussen veranderd is) en een extra piece te betalen. ik ben dus met 3 stuks bagage van ongeveer 70 lbs gegaan en mijn carry on, die ook al gauw 15-20 lbs was. en ik heb een aantal dingen achtergelaten om op dezelfde manier mee te nemen de eerstvolgende keer dat ik NL ben.
in mijn geval bleek het zelfs goedkoper het zo te doen dan via de post. ik was nl ook bang dat ik customs zou moeten betalen als ik sommige dingen via de post opstuurde zoals NL me heeft laten doen toen ik naar NL verhuisde en 10 dozen via de post had opgestuurd (allemaal marked as gifts en 2nd hand stuff).
maar als je een huishouden wilt verhuizen gaat het natuurlijk niet op, dan moet je inderdaad met een internationaal verhuisbedrijf gaan praten en daarvan zijn er genoeg.
LOL doreen ik bedoelde natuurlijk wel die 5 dozen alsmede de 3 stuks (zeer zware) bagage die ik meenam. Mijn grote geluk was dat ik eigenlijk al uit mijn tas leefde, dus heel veel kleding was al in de VS.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
en mijn geluk was dat ik hier in een compleet gemeubileerd huis kwam dus echt alleen maar kleding, een paar boeken en personal things meenam. verder was ik toe aan een makeover, dus ik heb veel kelding weggedaan
doreennicole schreef:een andere oplossing, maar die dus ook alleen geldt als je je leven in 4 of 5 dozen hebt zitten, is om het gewoon via het vliegtuig te doen. in mijn geval was het goedkoper om met US Airways te vliegen (die nog de oude allowances aanhield, weet niet of het ondertussen veranderd is) en een extra piece te betalen. ik ben dus met 3 stuks bagage van ongeveer 70 lbs gegaan en mijn carry on, die ook al gauw 15-20 lbs was. en ik heb een aantal dingen achtergelaten om op dezelfde manier mee te nemen de eerstvolgende keer dat ik NL ben.
in mijn geval bleek het zelfs goedkoper het zo te doen dan via de post. ik was nl ook bang dat ik customs zou moeten betalen als ik sommige dingen via de post opstuurde zoals NL me heeft laten doen toen ik naar NL verhuisde en 10 dozen via de post had opgestuurd (allemaal marked as gifts en 2nd hand stuff).
maar als je een huishouden wilt verhuizen gaat het natuurlijk niet op, dan moet je inderdaad met een internationaal verhuisbedrijf gaan praten en daarvan zijn er genoeg.
De optie om je spullen als excess baggage mee te nemen in het vliegtuig is er uiteraard nog steeds, maar door de verlaging van het maximum gewicht per koffer tot 50 pounds (22,5 kilo) is het wel minder aantrekkelijk geworden. Je moet immers al veel sneller gaan bijbetalen.
Ik heb de meest dringende spullen steeds op mijn reizen alvast meegenomen. Nu staan er nog een aantal dozen bij vrienden op zolder. Elke keer dat ik naar Nederland reis, neem ik 2 grote koffers mee die ik op de terugweg volstop tot aan het max toegestane gewicht. Voordeel is dat ik elite status reis en dus nog 32 kilo per koffer mag vervoeren.
Wat me wel opvalt is dat dingen die eerst zo belangrijk leken om mee te nemen nu steeds minder persoonlijke waarde hebben. Het heeft ook wel iets om alles weer nieuw te moeten kopen
TPG lijkt mij de beste keuze. Ik heb vorige maand 2 dozen met spullen verstuurd naar vrienden in usa en dat ging prima.
UPS zou ik ten zeerste afraden
Ik heb afgelopen jaar een zadeldeken naar huis gestuurd van Texas naar Nederland. Allereerst kosste het mij $150 dollar om te versturen (waarde deken 60 dollar )
Toen het pakketje (wel al binnen 3 dagen) mijn huisje had bereikt moest mijn vriend 90 euro bijbetalen!! Dat waren zogenaamde "invoerrechten". Niet dus! Op advies hem het pakketje laten weigeren; dit zou terug gaan naar Texas en dan zou ik het in de handbagage meenemen. Helaas heb ik (na veel bellen en schrijven) mijn pakketje met de deken nooit meer terug gezien.
Becs08 schreef: Ik zou het eigenlijk niet mogen zeggen hahaha aangezien ik voor UPS werk.... Maar weet je waar UPS voor staat? Ur Parcel Lost haha
Dat mag je idd. niet zeggen ..daarom ben ik nu de 8e doos aan het verzenden via mijn oude werkgever...POST...met de boot en komt over ca. 2 maanden aan...
De rest past wel in 4 koffers....
Laatst gewijzigd door wiepster op 27 feb 2006, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.