Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tukkertje: west-canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
yarrah
Amerika-expert

Re: Reis tukkertje: west-canada

Bericht door yarrah »

anna m schreef:Wij hebben ook in Vancouver de camper laten staan en hebben alles te voet/met ov bezocht. Helaas zijn wij per ongeluk (we hadden echt geprobeerd om het te voorkomen) gelopen tussen china town en gastown. Wij voelden ons erg onprettig. Zelfs de kinderen (toen 8 en 10) voelden aan dat het daar niet goed zat. In ieder geval wij zijn stevig doorgestapt en halverwege gekeerd. Wat we hebben vermeden was stilstaan. Uiteindelijk is ons niets overkomen, maar prettig was anders
Klopt, voor je het in de gaten hebt zit je er middenin.
Maar het is best veilig overdag en eigenlijk mag je chinatown niet missen. De beste route is vanaf Gastown via Carralstreet naar de chineese tuin van Dr sun Yat-Sen. En dan via Keeferstreet dan links bij Gore Ave en dan weer links Penderstreet en weer doorlopen naar Carralstreet.
Je kunt ook via de skytrainstation en uit stappen bij de "Stadium" dan zit je zowiezo veilig.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb daar ook rondgelopen, en voelde ook dat het tijd was om te gaan. Maar ik denk dat het meer gevoel was dan echt gevaarlijk overdag, in de avond zou ik dit echter nooit doen, de hop on hop of tour rijd er gewoon doorheen en zegt t ook in zn speaker...... Net als elke grote stad in de wereld zijn er jammergenoeg zulke plekken...

Ik zou dus een hotel boeken in de buurt van robson street en aan de kant van stanley park ! En niet aan de andere kant van downtown....
Ik voelde me in Vancouver bijvoorbeeld wel veel veiliger dan in New York of San fransisco (market street in de avond)

In new York ben ik een keertje met mn koffer via de metro naar jfk gegaan. Op een gegeven ogenblik was ik de enigste tourist in de trein, en het sfeertje werd een beetje raar, iedereen zat me aan te kijken ,van wat doet die nu weer........ we leren ;-)
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

RoyBergen schreef: Heb ik je mn reisverslag al gemaild?
Nee, maar als je dat zou willen, GRAAG!

Is Chinatown in Vancouver eigelijk vergelijkbaar met die in San Fransisco? Want eerlijk gezegd vonden wij er in SF helemaal niet zo veel aan (of we hebben wat gemist..) En in Victoria zit ook een Chinatown?
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

En Gastown, is dat verder wel een 'must' om heen te gaan in VAncouver of kunnen we dat net zo goed overslaan?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Nee joh,.. heen gaan, het is niet erg groot, maar de sfeer en de oude panden is geweldig. De stoomklok is zowiezo erg gaaf t.o. de stoomklok staat een van de leukste Starbuck's. Ondergenot van een lekker bakkiekoffie/thee naar de toeristen kijken. Wij gaan altijd naar Gastown eerst even kijken bij de Cruiseschepen en dan wandelen we naar Gastown en koffie gaan drinken bij de Starbuck's.

vrolijke groetjes,

Vancouver is ons stokpaardje en hebben vreselijke heimwee nu we het dagelijks op TV zien.
Go T@bbing!!!!

yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

tukkertje schreef: Is Chinatown in Vancouver eigelijk vergelijkbaar met die in San Fransisco? Want eerlijk gezegd vonden wij er in SF helemaal niet zo veel aan (of we hebben wat gemist..) En in Victoria zit ook een Chinatown?
Victoria heeft ook een chinatown, maar is lang niet zo groot.
Ik ben nog nooit in SF geweest. Vancouver doet heel europees aan en heeft een bijzondere sfeer ik vind het een van de leukste steden waar ik ooit geweest ben in Noord-amerika.

In mijn verslag op onze website van 2004 staan veel foto's van Vancouver en Gastown.
http://www.xs4all.nl/~borbor23/index2.htm (dag 30 t/m 33)
Go T@bbing!!!!

RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

vergeet niet het italiaans restaurant nabij de stoomklok.......
De chinese garden is ook mooi, maar dan moet je van tuinen houden i guess...
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dat niet alleen, het is zo apart dat je niets meekrijgt van de drukke van de stad... het is er zoooo rustig en stil. Ik vond dat erg bijzonder.
Bedoel je "The old Spagetti factory"? Bij mooi weer op het terras..... heerlijk.

En als je biertjes houd zit in Gastown ook nog een brouwerij http://www.steamworks.com/
En dan kan ik je nog eentje aanraden in Yaletown. http://markjamesgroup.com/yaletown.html
Yaletown is heel bijzonder hier kon je 10 jaar geleden niet veilig rondlopen de stad heeft de buurt aangepakt de monumentale panden gerenoveerd. Een prachtig terras aangelegd die hoger dan de weg ligt.... niet dat er veel verkeer rijd :-) (eenrichting) een vreselijk leuke pub met een brouwerij met heerlijke biertjes, Aanrader!!!

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ja ik bedoelde the old spaghetti factory, een heerlijke lunch genoten daar op het terras buiten.......
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

bedankt weer voor jullie reacties! de tips staan genoteerd..
Dan ga ik nu eens even foto's kijken, altijd leuk, de voorpret!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het allerleukste aan Vancouver vonden wij Stanley park. Daar hangt zo'n heerlijk relaxt sfeertje!
Overal zie je fietsende en skatende mensen. Je kunt er heerlijk rondlopen en op de kleine strandjes of gewoon ergens op de vele grasvelden zitten.

Marjon
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Inderdaad, stanley park op een mooie dag is fantastisch, je kunt daar ook fietsen, en de hop on hop of gaat uitgebreid door het park, ook de skyline van vancouver is mooi te zien vanaf t park...
Vancouver is prachtig!
Ik ben zelf een plantenliefhebber, en dan wil ik de van dussen botanical garden ook aanbevelen, het kost geloof ik 8 dollar entree, maar die zijn het waard als je van planten houdt, ik heb er minstens 5 uur rondgewandeld.....

Ik heb mn verslag gemaild ;-)

groeten uit t noorden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer