dutchie_in_boston schreef:Ik mis de intense smaak van echt-verse produkten - ooit het verschil geroken tussen winkel-tomaten en vers geplukte tomaten? Aardbeien?
Tja, zoals Clint al zegt liggen die ook niet bij de Appie. En het verschil tussen een Amerikaanse supermarkt en een NL supermarkt vind ik juist dat de versproducten in een Amerikaanse supermarkt beter zijn. En ze zien er vaak ook mooier uit, en beter van kleur.
dutchie_in_boston schreef:Ik ook - zoveel restaurantmaaltijden hier moeten in sausen drijven, ladingen boter (of zelfs margarine), veel te veel knoflook, zwemmen in salad dressing, enz.
En ook hier hangt het er weer helemaal vanaf waar je naartoe gaat: weleens bij een Vandervalk gegeten?
Iris_1982 schreef:Ik zeg ook absoluut niet dat ik de NEderlandse keuken verfijnd vind hoor! Verre van zelfs
MAar ik bedoelde misschien meer de Europese keuken, en daar wordt toch vooral de Franse keuken mee bedoelt.
Ja, daar wordt het verhaal alweer heel anders door natuurlijk: je kunt versproducten uit landen als Italie niet vergelijken met Amerika en al helemaal niet Nederland. Een tomaat die langzaam is gerijpt in de warme Toscaanse zon haalt het niet bij eentje die uit aan kas in Pennsylvania komt. Dat lijkt me logisch.
Iris_1982 schreef:Maar ik denk dan: als je als toerist blijkbaar alleen maar de verkeerde rotzooi koopt omdat dat voor de hand ligt, en dus moet wéten waar je goed kunt eten en waar je goede producten kunt kopen, zegt dat wat mij betreft iets over de algemene standaard in een land.
Dat vind ik dus niet, ook als toerist hoef je echt niet te zoeken naar gezonde producten in Amerika, dat is echt een misvatting. Maar waar ik wel wat moeite mee heb is dat Nederlanders na een paar weken Denny's, Wafflehouse, hamburgers en taarten roepen dat het hier allemaal zo slecht is. Dan heb je niet verder gekeken dan je neus lang is. En nee, je moet het niet willen vergelijken met Frankrijk of Italie misschien, maar als je het vergelijkt met wat er in de AH of C1000 ligt, komt wat mij betreft toch Amerika als "winnaar" uit de bus als het gaat om kwalitatief goed eten, en niet Nederland.