Hey Jef,
Ik ben zelf ook een aantal keren wezen target shooten, omdat mijn ex een gun collector is, en ik vind het zelf ook een bepaald gevoel geven om die trigger over te halen en de power te voelen van een wapen. Ik vind sommige guns (en dan met name revolvers/pistolen - ik voel niet s voor machine gun type dingen en shotguns vind ik doodeng) ook mooie apparaten, net zoals je bijv bepaalde mobieltjes of vrachtwagens of kleding mooi kan vinden. Whatever floats your boat is een gangbaar gezegde hier.
Je was niet erg duidelijk in je post, mbt tot welk gebied je precies zal zijn, want gun laws zijn een van de meest flexibele wetten depending on in welke staat je bent. Ik kan me voorstellen dat Las Vegas wat relaxter is. California is bijv een stuk strenger. Maar in elke staat/plaats zowat zijn er target ranges waar je indoor of op een terrein kan schieten en dus ook de benodigde guns kan huren. Het zal je niet zo gauw lukken om ergens buiten te gaan schieten want je kan niet echt een pistool huren zoals je een auto huurt en lekker in de desert (of in een convenience store) gaan schieten.
probeer ook de NRA site, of google gun shows in de periode dat je bent in welke buurt. mocht je toevallig in mijn buurt zijn dan kan ik je wel met mijn ex ophooken, who would love to take you shooting. hij is nl een ontzettende show off.
ik ben zelf van plan om ook target shooting classes te gaannemen, om twee redenen, ik vind guns cool (en dan niet in de schoolplein venlo kind of way, maar in de Caleigh van CSI Miami manier), maar ook omdat ik uiteindelijk toch een wapen in huis wil hebben. Ik voel me normaal wel veilig genoeg hier, maar ik ben een beetje geschrokken van de periode direct na Katrina en ik wil niet in een disaster periode waarin er geen rule of law is totaal onbeschermd zijn.
ps. ik heb toevallig vandaag gedroomd over een gun. die was me in de handen geduwd door iemand zg om me te beschermen, maar toen ik naar buiten wilde lopen zag ik allemaal cops staan. ik ben toen weer gauw naar binnen gegaan om het te dumpenen mijn vigerafdrukken eraf te halen want het was een duidelijke set up en het was waarschijnlijk een dirty gun. dit is wat 3-5 Law & Orders per dag kijken met je doet.