Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Typisch Amerikaanse gerechten (en aangeleerde smaken)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Typisch Amerikaanse gerechten (en aangeleerde smaken)

Bericht door Iris_1982 »

Het komt er bij mij eigenlijk kort gezegd op neer dat ik gewoon echt vind dat we in Amerika méér moeite moeten doen om enigszins gezond en lekker te eten, dan in elk ander land waar we regelmatig komen. Daarmee zeg ik niet dat ik al het eten in Amerika vies vindt, in tegendeel zelfs.
Maar je merkt gewoon dat amerikanen veel "chemischer" eten dan wij. En als je daarmee opgegroeid bent weet je dus waarschijnlijk ook niet beter (aangeleerde smaken denk ik weer), maar als je vanuit het buitenland komt begrijp ik gewoon niet hoe men daar genoegen kan nemen met al die zoete en vette voedingswaren.
Op elke ander gebied loopt amerika vaak ver vooruit, maar op voedingsgebied hebben ze IMO nog erg veel te leren en verbeteren..

Desalniettemin ga ik in april in NY weer lekker genieten van de pizza slices en juicy burgers natuurlijk :mrgreen:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Iris_1982 schreef:Het komt er bij mij eigenlijk kort gezegd op neer dat ik gewoon echt vind dat we in Amerika méér moeite moeten doen om enigszins gezond en lekker te eten, dan in elk ander land waar we regelmatig komen.
Maar volgens mij hangt dat toch echt af van wat je -doet- in de VS. Kijk, als je naar Italie of Frankrijk op vakantie gaat, dan is de lokale kleine plaatsjes bezoeken, de markten afstruinen onderdeel van je vakantie. En ja, daar kom je inderdaad allemaal pracht producten tegen. Maar ga je naar de lokale Leclerc, dan is dat echt niet veel beter dan de Nederlandse Appie of C1000 hoor. Ik heb het idee dan in de VS veel Nederlanders naar de ge-eikte monumenten gaan, dus bijvoorbeeld in Atlanta naar het coca cola museum, CNN, en misschien het aquarium. En daar om dat grote plein heen zitten inderdaad de geeikte restaurants, Starbucks, hamburger, etc. Maar loop je een klein eindje naar midtown (of uptown - sorry Bandido, ik haal ze altijd door elkaar), in ieder geval, ga je van dat vaste toeristen pad af, dan kom je uit op de meest geweldige farmer's markets, waar ze organische groente, fruit, muesli, weet ik veel wat verkopen. Dus volgens mij hangt wat je tegenkomt aan eten vooral af van wat je in een land doet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Bandido, ik ben het helemaal met je eens.

Koop biologisch en in de seizoenen (dus geen asperges en aardbeien in December :roll: ). :D
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

thebes schreef: American cheesecake vind ik niet lekker, veel te zoet. Geef mij maar de lichtzure Duitse Käsetorte. Ook kwarktaart maar zonder toeters en bellen en véél lekkerder.
Kleine side note: Amerikaanse cheesecake is geen kwartkaart ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wij gaan hier altijd naar de Shoprite (vgl C1000). En er zijn wel 5 of 6 verschillende soorten tomaten. Ik neem altijd de tomaten die het lekkerst ruiken (vaak de organische of the 'on the vine' tomaten).
We zijn in December in Nederland geweest en ik vond juist dat veel Nederlanders makkelijk zijn (geworden) met het eten koken. Veel kant en klare maaltijden, voorgesneden Macaroni groenten en Honig pakjes voor saus en marinade die erg zout zijn enz. Wij koken bijna altijd from scratch sinds we in de VS wonen, omdat je hier veel minder Honig/Conimex/enz. en voorsneden groentes hebt.
Sperziebonen uit NJ smaken juist lekker trouwens.
Ik ben het wel eens dat veel Amerikanen van zoet houden. Heb collega's die zo'n 8 pakjes suiker door de koffie doen. Maar ik vind het hier niet moeilijker om gezond eten te maken.

Dora
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

dora schreef:Sperziebonen uit NJ smaken juist lekker trouwens.
Maar die komen dan ook uit de Garden State, hè... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Clint schreef: Kleine side note: Amerikaanse cheesecake is geen kwartkaart ;)
wat is het verschil?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Kwark is vetarm bevat 4% vet.
Roomkaas (wordt gebruikt voor de cheesecake) bevat minstens 33% vet.

Maar allebei kun je gebruiken voor de cheesecake (bakken in de oven). Kwark wel goed mengen met een ei anders gaat het schiften daarom wordt er voor de cheesecake vaker voor de roomkaas gekozen.

doeidoei,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Edit: heb het al gevonden.. Jammer dat je geen berichten meer kunt verwijderen... :(
Sandy
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb helaas in Amerika nog nooit kwark gevonden. Wat is daar de vertaling voor als dat bestaat?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Volgens Wikipedia is het Quark: http://en.wikipedia.org/wiki/Quark_(cheese) maar het wordt ook vaak Curd Cheese genoemd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Hier in Colorado worden heerlijke groenten en fruit geteeld voornamelijk op de Westslope. 's Zomers volop sla, spinazie, meloenen, perziken, aardbeien, frambozen, druiven enz. Vorig jaar kocht ik verse abrikozen die boordevol smaak zaten. Zelf heb ik tomaten op mijn deck geteeld, die waren zalig. In de winkel kijk ik nu speciaal of het produkt uit Colorado komt. Hoewel Georgia peaches natuurlijk ook niet te versmaden zijn, alsmede Texas Ruby Reds. ;-)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

bergmeid schreef:Hoewel Georgia peaches natuurlijk ook niet te versmaden zijn,
Dat hoor ik graag! Wij hebben hier een hele grote peach orchard en packing plant in de buurt, en daar mag je altijd zelf perzikken plukken...lekker...:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

bergmeid schreef:In de winkel kijk ik nu speciaal of het produkt uit Colorado komt.
Dat ben ik helemaal met je eens, bergmeid -- ik kijk ook altijd of het product 'local' is. Die producten hoeven niet zo ver te reizen etc wat de smaak ten goede komt.
Amerikaa-fan
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikaa-fan »

Ceasar Salad vind ik ook heerlijk! En dat is volgens mij een Amerikaans gerecht?
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

yarrah schreef:Kwark is vetarm bevat 4% vet.
Roomkaas (wordt gebruikt voor de cheesecake) bevat minstens 33% vet.

Maar allebei kun je gebruiken voor de cheesecake (bakken in de oven). Kwark wel goed mengen met een ei anders gaat het schiften daarom wordt er voor de cheesecake vaker voor de roomkaas gekozen.

doeidoei,

Weer wat geleerd, ik wist niet dat cheesecake roomkaas als basis had, dacht echt dat het kwark was. Vandaar dat ik het niet lekker vind, ik lust nl. geen roomkaas. Vind het te vet en te kleverig in mijn mond. Ook met een bagle met cream cheese en zalm doe je mij geen plezier. Wél met de zalm, maar laat die vette troep maar weg.... Bij de La Place restaurant ik NL bestelde ik lang geleden een broodje met kruidenroomkaas. Wist niet hoe snel ik het in mijn servetje moest spugen. Brrrr.....
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat ook vrij hardnekkig met elkaar verward wordt zijn karnemelk en buttermilk. Dat is namelijk absoluut niet hetzelfde, buttermilk is stukken vetter en wordt door Amerikanen ook niet gedronken, maar gebruikt om mee te koken of bakken. Karnemelk zoals Nederlanders dat drinken wordt niet verkocht, maar wat nog het dichtst bij komt is kefir. En dat is vaak wat dikker dan onze karnemelk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens mij kun je in Nederland wel karnemelk gebruiken voor Amerikaanse recepten die om buttermilk vragen, maar kun je in Amerika buttermilk niet gebruiken voor alles waar je in Nederland karnemelk voor gebruikt...

Ik ken overigens wel mensen die buttermilk gewoon drinken...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ik drink ook buttermilk (dat staat tenminste op het pak). Hier kun je een low-fat versie kopen, met 1%/2% vet. Maar dat is misschien niet het vocht dat overblijft na het maken van boter.
Smaakt wel redelijk naar karnemelk.

Dora
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer