Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument valley drive met 19ft RV
-
- Amerika-newbie
Monument valley drive met 19ft RV
Mijn eerste post op jullie forum, na het doorlezen van vorige posts...
Ik heb de kleinste RV gehuurd bij Cruise America voor een drie weken durende reis. We zijn met 2 en de 19ft camper lijkt niet veel meer dan een bestelbusje dus het rijden moet zowat zijn als met een gewone wagen.
Nu stel ik me wel vragen bij het rijden op dirtroads. Niet dat ik dat veel van plan ben, maar de monunment valley drive wil ik graag zelf doen ipv met een jeep. Kwestie van op de plaatsen te stoppen waar ik wil.
Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om de valley drive met een kleine RV te berijden? Periode mei/juni
Alvast bedankt,
Rudi
Ik heb de kleinste RV gehuurd bij Cruise America voor een drie weken durende reis. We zijn met 2 en de 19ft camper lijkt niet veel meer dan een bestelbusje dus het rijden moet zowat zijn als met een gewone wagen.
Nu stel ik me wel vragen bij het rijden op dirtroads. Niet dat ik dat veel van plan ben, maar de monunment valley drive wil ik graag zelf doen ipv met een jeep. Kwestie van op de plaatsen te stoppen waar ik wil.
Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om de valley drive met een kleine RV te berijden? Periode mei/juni
Alvast bedankt,
Rudi
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Monument valley drive met 19ft RV
Is geen probleem, hou er wel rekening mee dat het eerste stuk erg slecht is en dat je niet verzekerd bent als je dirtroad rijdt. zorg dat alles goed opgeborgen/vast zit zodat je niets in je nek krijgt en zet bij het terug het park uitgaan de camper in een lagere versnelling om naar boven te komen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zat laatste keer even achter zo'n ding te tuffen op die loop door MV; is goed te doen, maar zou geen eitje bakken in je camper op dat moment..Zoals al gezegd, 1e stuk bit bumpy, neem je tijd.
Gr, Gerben
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Mwah, mijn idee is toch anders.
Wij wearen er vorig jaar augustus met een 4WD en ik was maar wat blij dat we geen gewone auto bijhadden. Met name de oversteek aan de achterzijde is bij een camper vaak relatief groot door de korte wielbasis, en ik denk dat je daarmee vaker en harder dan je lief is de (harde) grond gaat raken.
Lijkt me risicovol dus.
MVG
A3
Wij wearen er vorig jaar augustus met een 4WD en ik was maar wat blij dat we geen gewone auto bijhadden. Met name de oversteek aan de achterzijde is bij een camper vaak relatief groot door de korte wielbasis, en ik denk dat je daarmee vaker en harder dan je lief is de (harde) grond gaat raken.
Lijkt me risicovol dus.
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De 19ft. heeft weinig oversteek aan de achterkant. Er staat er nu weer een pal achter ons op de camping.
Tja, het kan misschien wel, maar ik vind het altijd zo zonde van het materiaal om er zo mee om te gaan. Neem een Jeeptour en je ziet hetzelfde. Ik denk altijd maar zo: als ik mijn eigen auto er niet aan zou blootstellen, doe ik dat ook niet met de camper van de verhuurder.
Tja, het kan misschien wel, maar ik vind het altijd zo zonde van het materiaal om er zo mee om te gaan. Neem een Jeeptour en je ziet hetzelfde. Ik denk altijd maar zo: als ik mijn eigen auto er niet aan zou blootstellen, doe ik dat ook niet met de camper van de verhuurder.
Nou, ik weet het ook niet, we hebben met een camper de Moki dugway gerreden, maar was maar wat blij dat we in MV in zo'n jeeptour ( al leek het wel een onbedekte huifkar op 4x4) zaten. Het was prachtig, maar het gehobbel en ik klop bij wijze van spreken nog steeds rood zand uit m'n spullen. Bovendien je kunt veel gemakkelijker foto's maken.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hebben ze geen wasmachines op de Zuid Hollandse eilandenen ik klop bij wijze van spreken nog steeds rood zand uit m'n spullen

een hele goede zelfs, spliksplinternieuwe Miele ( dus dat worden goekope hotelletjes straks
)
, maar tja, verrekijkers, tasjes etc kunnen daar toch echt niet in

, maar tja, verrekijkers, tasjes etc kunnen daar toch echt niet in

- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Sterker nog, je ziet nog veel meer! Je komt dan ook op plekken waar je zelf niet mag komen en je krijgt tijd genoeg om foto's te maken. Ik zeg ook; neem een jeeptour en geniet ervan zonder je zorgen te hoeven maken of je "potten en pannen" wel heel blijven.nieuwenoord schreef:Neem een Jeeptour en je ziet hetzelfde.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
dat bedoel ik 

Hallo,
Even een vraag over MV. We huren een grotere camper (26-28 ft) en gaan dus sowieso niet die drive doen met de camper. Nu begrepen we dat je een mooi uitzicht hebt vanaf het visitor center, maar werd ons door vrienden aangeraden toch wel echt het park in te gaan. Nu komen we die dag vanaf Mesa Verde en weten niet precies hoe laat we er zijn. Zijn er ook tours ter plekke mogelijk of moet je alles reserveren en kan dat alleen op bepaalde tijden? Weet iemand iets meer over de (goede) mogelijkheden? Bedankt!
Even een vraag over MV. We huren een grotere camper (26-28 ft) en gaan dus sowieso niet die drive doen met de camper. Nu begrepen we dat je een mooi uitzicht hebt vanaf het visitor center, maar werd ons door vrienden aangeraden toch wel echt het park in te gaan. Nu komen we die dag vanaf Mesa Verde en weten niet precies hoe laat we er zijn. Zijn er ook tours ter plekke mogelijk of moet je alles reserveren en kan dat alleen op bepaalde tijden? Weet iemand iets meer over de (goede) mogelijkheden? Bedankt!
-
- Amerika-expert
Wij hebben een tour gereserveerd en omdat we met zijn zessen zijn konden we het uur van vertrek zelf bepalen ( en krijgen we een jeep voor ons alleen). Op de parking moeten we wel onze reservatiemail bijhebben en zorgen dat we wel degelijk met de ,,goede" firma op stap gaan, dat doet vermoeden dat eenmaal op de parking je wel zal aangeklampt worden om een tour te doen ( = reserveren niet nodig). Indien niet met 5 of 6 zal je misschien wat moeten wachten tot de jeep vol zit. Beste tijdstip voor tour is vanaf de late namiddag. Welke tour de beste is ? zal grotendeels afhangen van de gids. Op tripadvisor en virtual tourist kun je wat lezen over diverse ervaringen.santalyd schreef:Zijn er ook tours ter plekke mogelijk of moet je alles reserveren en kan dat alleen op bepaalde tijden?
Jacques
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Al die keren dat wij in Monument Valley zijn geweest stonden er steeds gidsen met terreinwagens die hun tour aanboden. De ene keer wat meer dan de andere keer, maar zij wilden graag klandizie dat was duidelijk.
Wellicht dat het in het hoogseizoen wat anders is en alle guidetours besproken zijn, maar mijn ervaring is dat je hoogstwaarschijnlijk ter plekke wel een tour kunt regelen.
Marjan
Wellicht dat het in het hoogseizoen wat anders is en alle guidetours besproken zijn, maar mijn ervaring is dat je hoogstwaarschijnlijk ter plekke wel een tour kunt regelen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Oke, bedankt, dan nemen we de gok en zien we ter plekke wel.
Is wel lachen om daar rond te rijden. Heel veel gehobbel! Mijn vriendin heeft daar zelf ook gereden en we hebben ons kostelijk geamuseerd!!!En aan het einde van de dag de zonsondergang gekeken en foto's gemaakt. Wat was dat mooi zeg!! 

Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
De eerste keer, lang geleden, hebben wij ook alleen die fantastische uitzichten vanaf het VIC bewonderd. Later ook de Valley ingereden. Hadden geen spijt van dat eerste korte bezoek. Voor het rijden in de Valley moet je op zo'n 2 tot 3 uur rekenen.
-
- Amerika-ontdekker
We willen in MV een 3,5u jeeptour maken. Vraag is wat het beste is qua fotomogelijkheden: tour 's morgens om 9u of later in de namiddag?
-
- Amerika-ontdekker
We hebben in augustus 2009 met een 4x4 auto de loop gedaan in de namiddag. Erg leuk! Ons advies dit niet met een camper te rijden, omdat er nogal steile stukken in het parcour zijn. We hebben niet een kleine camper de loop zien doen. De weinig gewone auto's die de loop reden, hadden best veel problemen op bepaalde stukken.
Groetjes Annemiek
Groetjes Annemiek
Hoi,
Annemiek: Heb je enig idee wat zo'n tour kost?
Op de websites zijn ze nl. erg vaag...Zijn er ook kindertarieven?
gr. Annet
Annemiek: Heb je enig idee wat zo'n tour kost?
Op de websites zijn ze nl. erg vaag...Zijn er ook kindertarieven?
gr. Annet
Iets van €50.00 pp
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3930 Weergaves
-