Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
economy/compact/midsize
economy/compact/midsize
Het valt me op dat iedereen op dit forum bijna altijd een SUV of fullsize huurt. Wat is er mis met een compact of zelfs een economy.
Ik begrijp dat als je met een gezin weggaat, dat het dan niets is, maar wanneer je met zijn tweeën bent lijkt het me toch voldoende?
Ik begrijp dat als je met een gezin weggaat, dat het dan niets is, maar wanneer je met zijn tweeën bent lijkt het me toch voldoende?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: economy/compact/midsize
Dat is persoonlijk, maar het prijsverschil tussen een midsize (of zelfs full size) en een compact is soms zo klein dat de keuze om groter te nemen bij ons gauw gemaakt is. In je totaalbudget weegt dat ook niet zo zwaar door. Als je twee weken of langer uren in de auto doorbrengt is het gewoon fijn iets meer ruimte te hebben en om met een comfortabele auto te rijden.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als je tijdens een roadtrip vele mijlen aflegt, dan zit je graag geriefelijk. Bovendien heb je meer bergruimte in een full-size, dan in een compact of economy.
Vaak zit er in de kleinere modellen geen cruisecontrole, en dat is wel heel erg prettig op de lange rechte wegen.
Voordeel van een SUV-achtige is, dat je hoger zit en daardoor een beter uitzicht hebt, hetgeen ook erg prettig is.
Doorgaans rijden wij met z’n tweeën in een 4-deurs full-size. Wij zouden aan twee deuren genoeg hebben, maar door die extra deuren kan je makkelijker bij de spullen, die je op de achterbank hebt liggen. Denk daarbij aan een fototas, koelbox, kleding. En voor de kosten hoef je het niet te laten.
Vaak zit er in de kleinere modellen geen cruisecontrole, en dat is wel heel erg prettig op de lange rechte wegen.
Voordeel van een SUV-achtige is, dat je hoger zit en daardoor een beter uitzicht hebt, hetgeen ook erg prettig is.
Doorgaans rijden wij met z’n tweeën in een 4-deurs full-size. Wij zouden aan twee deuren genoeg hebben, maar door die extra deuren kan je makkelijker bij de spullen, die je op de achterbank hebt liggen. Denk daarbij aan een fototas, koelbox, kleding. En voor de kosten hoef je het niet te laten.
- Bandido
- Amerika-expert
Het hangt er ook vooral vanaf wat voor soort reis je wilt maken denk ik. Wij huren (ook met z'n tweeen) altijd de kleinste auto die er is en dan maakt het qua prijs toch echt wel uit met een SUV. En meestal kregen we trouwens voor hetzelfde geld de op een na kleinste auto. Voor ons is ook de benzine een factor en we hebben geen zin om daar veel voor te betalen. Een Ford Focus is in dat opzicht echt een stuk voordeliger dan een Ford Expedition. Maar voor veel Nederlanders is het volgens mij ook gewoon deel van de complete "Amerika ervaring" om eens in zo'n grote bak te kunnen rijden voor een paar weken. En daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Een economy is een auto uit de klasse van bv. een Toyota Yaris of een Chevrolet Aveo, ik moet er persoonlijk niet aan denken om daar in korte tijd een paar duizend kilometer mee te moeten rijden, een compact is dan de klasse van een Ford Focus, dat is al wat aangenamer om mee te rijden, maar het prijsverschil met een midsize varieert van 5 tot 11 euro in de week extra, op een toch al dure vakantie maakt dat toch helemaal niets meer uit, en ook een full-size is vaak maar een 20 euro duurder, dan rij je voor relatief heel weinig geld heel wat aangenamer en comfortabeler.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ouders hebben voor in maart via usareisen.de weer een Equinox geboekt, puur en alleen omdat het qua prijs zo weinig uit maakt: slechts € 20,- per week verschil tussen een Equinox (of mid-size SUV) en een Economy klasse auto.
Naast het comfort hebben de mid-size SUV's meestal ook nog 4WD of AWD, wat ook soms prettig kan zijn. Voor die € 20,- krijg je dus een stuk meer comfort, voor het prijsverschil hoef je het op zo'n reis niet te laten...
Naast het comfort hebben de mid-size SUV's meestal ook nog 4WD of AWD, wat ook soms prettig kan zijn. Voor die € 20,- krijg je dus een stuk meer comfort, voor het prijsverschil hoef je het op zo'n reis niet te laten...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Maar daar komt dan nog de extra benzine bij die je in die paar weken verbruikt, het is niet alleen de $20 meer huur. Trouwens, dat is wel erg weinig geld, doe ik toch iets verkeerd als ik een auto huur.Dento schreef:Voor die € 20,- krijg je dus een stuk meer comfort, voor het prijsverschil hoef je het op zo'n reis niet te laten...

"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, het is toch echt slechts € 20,-, inclusief verzekeringen en de hele mikmak.
Ik had laatst eens gekeken of het zou schelen als ik hier een auto huurde voor de periode dat ze hier zijn, en mijn ouders dan in mijn auto zou laten rijden. Zij betalen nu € 386,- voor de Equinox met alles erbij; als ik bij Alamo een mid-size SUV zou huren zou ik bijna $800 kwijt zijn geweest...
Er is dus echt wel een flink verschil - dus misschien ligt het niet aan jou...
Wat de benzine betreft: dat klopt wel, maar ook daar valt het verschil nog wel mee: de Chevy Aveo (Economy) haalt 34 mpg (highway) , de Chevy Equinox zo'n 30...
Ik had laatst eens gekeken of het zou schelen als ik hier een auto huurde voor de periode dat ze hier zijn, en mijn ouders dan in mijn auto zou laten rijden. Zij betalen nu € 386,- voor de Equinox met alles erbij; als ik bij Alamo een mid-size SUV zou huren zou ik bijna $800 kwijt zijn geweest...
Er is dus echt wel een flink verschil - dus misschien ligt het niet aan jou...

Wat de benzine betreft: dat klopt wel, maar ook daar valt het verschil nog wel mee: de Chevy Aveo (Economy) haalt 34 mpg (highway) , de Chevy Equinox zo'n 30...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het zal er allemaal een beetje vanaf hangen met wat voor type wagen je graag op reis gaat. Ik heb zelf een kleine auto, mijn vriend een grotere. Als wij op vakantie gaan of lange afstanden moeten afleggen zullen we toch altijd de grote nemen. Het rijdt veel aangenamer, stiller, zachter én je hebt meer comfort (airco, cruisecontrol, grote koffer, ...). Het is ook een diesel, maar dat argument kan je in Amerika niet gebruiken
.
In Amerika hebben wij dan ook een full size geboekt (Dodge Charger). Zeer aangename wagen om mee te rijden. Hoewel de kofferinhoud eigenlijk wat tegenviel. Met 2 valiezen, frigobox, karton met flesjes water en 2 rugzakken zat hij propvol! Maar als je al je gerief in een kleinere wagen krijgt, waarom dan niet he
.

In Amerika hebben wij dan ook een full size geboekt (Dodge Charger). Zeer aangename wagen om mee te rijden. Hoewel de kofferinhoud eigenlijk wat tegenviel. Met 2 valiezen, frigobox, karton met flesjes water en 2 rugzakken zat hij propvol! Maar als je al je gerief in een kleinere wagen krijgt, waarom dan niet he

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
het is een deel van de amerika opleving, daarvoor.....
Maar er is niets mis met een kleinere auto als je budget dat vraagt, maar ja minder comfort......
Hangt er ook vanaf hoeveel je gaat rijden.
De vorige keer had ik een fullsize gehuurd, en toen kregen we een gigantische chrysler, dat wilde mn vriendin dus niet, dat kunnen we niet fatsoenlijk parkeren. Toen hebben we m ingeruild voor een sportief modelletje pontiac, een soort downgrade, maar we waren er blij mee..... en avis was ook blij denk ik.....
Maar er is niets mis met een kleinere auto als je budget dat vraagt, maar ja minder comfort......
Hangt er ook vanaf hoeveel je gaat rijden.
De vorige keer had ik een fullsize gehuurd, en toen kregen we een gigantische chrysler, dat wilde mn vriendin dus niet, dat kunnen we niet fatsoenlijk parkeren. Toen hebben we m ingeruild voor een sportief modelletje pontiac, een soort downgrade, maar we waren er blij mee..... en avis was ook blij denk ik.....
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het hangt er ook vanaf wat voor soort vakantie je doet. We hebben gekampeerd met een compact (crysler sebring) en ik vond dat waardeloos, omdat je elke keer vanalles moet optillen om iets te pakken. Je leeft tenslotte vanuit je auto. Het jaar daarop namen we een minivan voor 7 personen, terwijl we met z'n tweeën waren. Daarna zijn we voor de Suv's gegaan. Ook omdat ze leuk zijn! Hoort idd bij het amerika gevoel.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
En het is ook gewoon leuk om in een grotere auto te rijden en je hebt vakantie 

Voor langere rondreizen vind ik comfort toch wel prettig en dan kom ik dus uit op mini-suv of een fullsize suv. Vaak wordt het dan de mini-variant omdat die net wat goedkoper is, ook qua benzine. Maar voor korte trips zoals Hawaii en Florida waar je maar een paar dagen rondrijdt en veel vanuit hetzelfde hotel doet, vind ik een intermediate of een midsize ook prima. Economy vind ik dan weer net te klein, je zit toch met je koffers en zo. Het is trouwens niet alleen comfort maar ook een stukje veiligheid, in een duurdere klasse zitten vaak meer snufjes als ABS, airbags en kreukelzones als in een kleintje.
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in Orlando twee keer een economy gehuurd en kregen dan een compact, omdat ze daar geen economy hadden (naar wat ik begreep inmiddels wel). Dat was voor Orlando gewoon voldoende, daar reden we bijzonder weinig, alleen de stukjes van ons hotel naar een van de parken of naar een restaurant.
Vorig jaar gingen we echt rondreizen en toen vonden we het toch wel wat prettiger om een grotere auto te huren en dat werd dus de Equinox klasse. Dat scheelde inderdaad maar een paar tientjes per week in huurprijs. En deze auto (Nissan Rogue) zat toch wel wat beter dan de comfort auto's die we daarvoor hadden. Ook voor dit jaar hebben we dus weer een Equinox gereserveerd.
Vorig jaar gingen we echt rondreizen en toen vonden we het toch wel wat prettiger om een grotere auto te huren en dat werd dus de Equinox klasse. Dat scheelde inderdaad maar een paar tientjes per week in huurprijs. En deze auto (Nissan Rogue) zat toch wel wat beter dan de comfort auto's die we daarvoor hadden. Ook voor dit jaar hebben we dus weer een Equinox gereserveerd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Juist omdat je nogal wat mijlen aflegt en dus ook een deel van je vakantie in de auto doorbrengt, zal ik daar niet op bezuinigen. Het mag van mij gerust wel wat kosten als ik daardoor een aangenamere vakantie heb.
Roland

Roland
Tja, het kan steeds weer een beetje luxer en fijner. Zoals al werd opgemerkt, is het niet alleen de huurprijs.
Ik rijd privé in een fiat punto van 12 jaar oud. Een vriend van me heeft een focus van een jaar of 6 oud, die rijdt heerlijk, mijn ouders hebben weer een bmw, die rijdt nog beter... Desondanks ben ik hier tevreden met mijn punto en om te zeggen dat een focus wel okay is vind ik nogal bagatelliserend...
Ik ben wel van plan om veel te rijden. Maar zou bijvoorbeeld het prima vinden om een auto ter grootte en het comfort van een punto te hebben en volgens mij zit je daar al aan bij een economy. Het enige dat echt stoort is dat cruise control wel fijn zou zijn voor de afstanden die je maakt...
Ik rijd privé in een fiat punto van 12 jaar oud. Een vriend van me heeft een focus van een jaar of 6 oud, die rijdt heerlijk, mijn ouders hebben weer een bmw, die rijdt nog beter... Desondanks ben ik hier tevreden met mijn punto en om te zeggen dat een focus wel okay is vind ik nogal bagatelliserend...
Ik ben wel van plan om veel te rijden. Maar zou bijvoorbeeld het prima vinden om een auto ter grootte en het comfort van een punto te hebben en volgens mij zit je daar al aan bij een economy. Het enige dat echt stoort is dat cruise control wel fijn zou zijn voor de afstanden die je maakt...
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik wil gewoon hoog zitten in een auto, doe ik thuis ook, zal dan ook niet vlug een economy of compact boeken.
Thuis rijden we een leuke nieuwe Suzuki Alto. Daar zijn we ook mee op vakantie gegaan naar Duitsland. Dat ging goed, maar was wel krap. Je neemt toch wel het e.e.a. mee als je 2 kinderen hebt.
We hebben nu een grotere auto geboekt, zodat we ruimte hebben voor de bagage. Dat zit dan toch wat prettiger allemaal.
We hebben nu een grotere auto geboekt, zodat we ruimte hebben voor de bagage. Dat zit dan toch wat prettiger allemaal.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zijn begonnen met de midsize. Goed te doen maar na eenmaal via usareisen.de een Equinox geboekt te hebben(die er natuurlijk niet was maar wel een fantastische Toyota Highlander) willen we niet anders meer.
Je voelt je er een stuk veiliger mee op de wegen. Je rijdt toch veel en alles om je heen is zo groot!
Je zit comfortabel, het voelt veiliger aan, je bagage gaat er met gemak in zonder dat het op de achterbank hoeft en ik vond de benzine nog meevallen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het een stuk goedkoper is.
Als je inderdaad alleen van hotel naar park gaat of dat soort stukjes zal het allemaal niet zo uitmaken.
Maar als je echt bijna iedere dag verder trekt met je spullen is voor ons de keuze gevallen op een grotere auto.
Gr.Greet
En inderdaad het heeft wel wat om eens in zo'n bak te rijden!!
Je voelt je er een stuk veiliger mee op de wegen. Je rijdt toch veel en alles om je heen is zo groot!
Je zit comfortabel, het voelt veiliger aan, je bagage gaat er met gemak in zonder dat het op de achterbank hoeft en ik vond de benzine nog meevallen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat het een stuk goedkoper is.
Als je inderdaad alleen van hotel naar park gaat of dat soort stukjes zal het allemaal niet zo uitmaken.
Maar als je echt bijna iedere dag verder trekt met je spullen is voor ons de keuze gevallen op een grotere auto.
Gr.Greet
En inderdaad het heeft wel wat om eens in zo'n bak te rijden!!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedenk je ook dat auto's in de VS een maatje groter zijn dan in Nederland. Als je hier de eerste keer komt rijden, is het misschien juist wel fijn om niet in een klein autootje rond te tuffen, omdat je je misschien minder veilig voelt tussen al die grote bakken.keko schreef:Maar zou bijvoorbeeld het prima vinden om een auto ter grootte en het comfort van een punto te hebben en volgens mij zit je daar al aan bij een economy.
Ik weet nog goed dat ik in 2000 in de Golf cabrio van mijn vrouw reed, en in het begin - de eerste keer in Amerika - toch wel een beetje angstig vond tussen al die grote bakken. Zeker als op een driebaansweg links en rechts van je van die grote 18 wheelers met 120 km/uur bergaf langs komen denderen...
Dat gevoel gaat heel snel weg, maar toch... eerste indrukken, enz.

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5765 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555