Iris_1982 schreef:Het komt er bij mij eigenlijk kort gezegd op neer dat ik gewoon echt vind dat we in Amerika méér moeite moeten doen om enigszins gezond en lekker te eten, dan in elk ander land waar we regelmatig komen.
Maar volgens mij hangt dat toch echt af van wat je -doet- in de VS. Kijk, als je naar Italie of Frankrijk op vakantie gaat, dan is de lokale kleine plaatsjes bezoeken, de markten afstruinen onderdeel van je vakantie. En ja, daar kom je inderdaad allemaal pracht producten tegen. Maar ga je naar de lokale Leclerc, dan is dat echt niet veel beter dan de Nederlandse Appie of C1000 hoor. Ik heb het idee dan in de VS veel Nederlanders naar de ge-eikte monumenten gaan, dus bijvoorbeeld in Atlanta naar het coca cola museum, CNN, en misschien het aquarium. En daar om dat grote plein heen zitten inderdaad de geeikte restaurants, Starbucks, hamburger, etc. Maar loop je een klein eindje naar midtown (of uptown - sorry Bandido, ik haal ze altijd door elkaar), in ieder geval, ga je van dat vaste toeristen pad af, dan kom je uit op de meest geweldige farmer's markets, waar ze organische groente, fruit, muesli, weet ik veel wat verkopen. Dus volgens mij hangt wat je tegenkomt aan eten vooral af van wat je in een land doet.