Grandu schreef:Over een gospelkerk, misschien is de
Abyssinian Church iets voor jullie? Wees wel erg vroeg want er kunnen lange rijen staan! Verscheidene leden van het forum hebben het al eens bezocht.
.
Jep, echt een aanrader hoor
Woodburry is echt heel gezellig, maar in JSM ben ik nog niet geweest, dus daar kan ik niets over kwijt
Times Square is een leuke buurt als toerist, maar persoonlijk ben ik meer te vinden voor hotels iets ten noorden van TS (tussen TS & Central Park). Zo zit je toch een beetje uit de drukte, maar op een heel respectabele afstand van vele dingen én openbaar vervoer.
Maar elke buurt heeft zo z'n charmes hoor.
Als je over Brooklyn Bridge gaat, doe Brooklyn zelf ook aan!
Of begin van in Brooklyn, en stap dan richting Manhattan.
Maar als je daar gaat, neem wel een map ofzo mee, want de straten lopen niet allemaal zoals in Manhattan (met nummers e.d.)
Ik ben ook een dagje naar Coney Island geweest. Wat een sfeer hangt daar

't Is wel een eindje rijden, onderaan Brooklyn, maar het is het zeker waard hoor.
Long Island heb ik jammer genoeg nog niet gedaan.
Doe samen met Ground Zero ook zeker het 9/11 memorial museum (in Liberty Street) aan. Om kippenvel van te krijgen...
Ik zal hier nog wat leuke dingen op een rijtje zetten, zonder al te veel uitleg, anders zijn we volgende week nog bezig:
- USS Intrepid (voomalig vliegdekschip; nu een leuk museum op de Hudson rivier)
- De 2 grote musea (American Museum of Natural History en het Metropolitan); het Moma vond ik eigenlijk heel erg tegenvallen.
- Madison Square Garden Tour (Je komt er zelfs in de kleedkamers van de spelers; heel erg leuk als je een sportliefhebber bent)
- Madame Tussuads (indrukwekkend, maar wel erg duur zonder New York pass of iets dergelijks. Het kost 35$ dacht ik voor een volwassene
- New York Highline (oude spoorlijn omgebouwd tot een soort park op 9 meter)
- Een leuke/lange wandeling in Central Park (ik heb er bijna een volledige dag rondgelopen) gecombineerd met een klein stukje Harlem. Harlem vond ik relatief veilig, zelfs voor een solo-reiziger. Nuja, ik ben wel een stevige kerel, maar ik voelde me niet echt onveilig hoor.
- Een wandeling langs de verschillende buurten kan natuurlijk niet ontbreken. Zelf vond ik de wandeling van Financial District langs de buurten in de westside tot aan het Empire state heel leuk. Je komt er langs Soho, Tribeca,... Ook de buurt van de NYU (universiteit) vond ik als student heel erg gezellig
Voor meer tips, (en die zijn er in hopen) kan je altijd rondzoeken op het forum. Ik denk dat er al 1001 topics zijn waarin er heel leuke dingen worden gezegd om te doen in deze geweldige stad.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."